Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353479 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kocsis78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9435 Dátum: 2014.01.13 12:32:22 »
Sziasztok!
Új TOYOTA tulajdonos vagyok így itt is új.Toyota Celica ST 202-em van.A problémám az,hogy amikor magasabb(4000-es fölötti) fordulatszám tartományba ér a fordulatszám mutatója,a vízhőfok a közép állásból elmegy az 1/4 állásig pár másodperc alatt és ott is marad addig amég vissza nem engedem a fordulatszámot kb. 4000 alá.Ekkor lassan kb.1perc alatt visszamegy a vízhőfok a normális közép állásba.Amikor a fűtést középre állítom a műszerfal 4 befúvója közül a két szélső meleget,de a két középső befúvóból hideget fúj ha melegre van állítva a fűtés.Ez nem tudom hogy összefügg-e a fenti problémával.A hűtő és termosztát 1 éve kb.5000km-el ezelőtt lett cserélve bár tudom ez nem garancia semmire.
Remélem van ötletetek  arra mi lehet a gond.
Köszi Krisztián

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9436 Dátum: 2014.01.13 15:59:53 »
üdv kocsis78!

Látta már hozzáértő a kocsit, mikor vetted?

Első blikkre
- levegős rendszer
- termosztát
- hengerfej
                       hibája lehet.

Víz vagy olaj nem fogy, egymásba nem dolgoznak?
Füstje van-e?

kocsis78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9437 Dátum: 2014.01.13 16:58:50 »
Szia!
Sajnos ahol én lakom hozzáértő szerelőnek híre sincs."Sima" szerelő látta de csak tippjei vannak termosztát,valamilyen jeladó stb.semmi konkrét sajnos.Azért próbálom innen megtudni hátha szerencsém van és valakinek produkált már pontosan ilyen jelenséget az autoja.
A hegerfej tippeddel nagyon rámijesztettél.Remélem nem az a baj.
A Celit pár napja vettem,és még eddig csak annyit mentem vele még hazahoztam.Kb.70km-t.Nem melegedett minden jól működött kivéve a leírt gondot.Ha a hengerfejjel lenne a gond akkor nem melegedne a víz?Mert nekem az tökéletesen közepén áll addig még el nem kezdem forgatni keményebben,és ilyenkor is hűlni kezd nem melegedni :eek:
A víz és az olajszint tökéletes és mindkét folyadék a helyén van nincs összekeveredve.
Egy picit sem füstöl semmilyen színű füst nincs szerencsére.
Amikor azt írtad hogy levegős a rendszer akkor a hűtővizre gondoltál?
Köszi a hozzászólást Krisztian

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9438 Dátum: 2014.01.13 17:49:44 »
Igen a hűtővízre!
Meg kellene nézni a termosztátot, nem-e nyit hamar!
Hideg motorról indulva, alapjáraton tudod megtenni!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9439 Dátum: 2014.01.13 18:45:09 »
Amikor a fűtést középre állítom a műszerfal 4 befúvója közül a két szélső meleget,de a két középső befúvóból hideget fúj ha melegre van állítva a fűtés.Ez nem tudom hogy összefügg-e a fenti problémával.


Nem, nincsen, ez üzemszerű a Toyotánál. Csak akkor fúj ott meleget, ha a levegőirányítót a láb-középső rostélyokra állítod. Egyébként hideget fúj középen.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kocsis78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9440 Dátum: 2014.01.13 21:27:06 »
Köszi ezt jó tudni!Esetleg a fő problémára tipp???

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9441 Dátum: 2014.01.15 22:47:17 »
Sziasztok!

Tud valaki megbízható autóvillamossági műhelyt Pesten vagy környékén? Úgy néz ki hogy az egyik lámpám állítómotorja megadta magát... :(

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9442 Dátum: 2014.01.15 23:44:55 »
Sziasztok!

Tud valaki megbízható autóvillamossági műhelyt Pesten vagy környékén? Úgy néz ki hogy az egyik lámpám állítómotorja megadta magát... :(

Ja! Yautja!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

kocsis78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9443 Dátum: 2014.01.17 20:37:15 »
Igen a hűtővízre!
Meg kellene nézni a termosztátot, nem-e nyit hamar!
Hideg motorról indulva, alapjáraton tudod megtenni!
Ma volt időm és megnéztem a termosztátot,működik rendesen.
Nagyon sok emberrel beszéltem már de senkinek nincs ötlete mi lehet a baj.
Ha valakinek van bármilyen ötlete azt megköszönném,legalább tudnám miket érdemes ellenőrizni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9444 Dátum: 2014.01.17 21:17:17 »
Ma volt időm és megnéztem a termosztátot,működik rendesen.
Nagyon sok emberrel beszéltem már de senkinek nincs ötlete mi lehet a baj.
Ha valakinek van bármilyen ötlete azt megköszönném,legalább tudnám miket érdemes ellenőrizni.
Üdv!

Hogyan nézted meg? Kivetted, és megmérted, hogy hol nyit és zár?
Nálam csak akkor volt ilyen vízhőfok-ingadozás, amikor a termosztát nem volt jó, máskor soha.
Hűtőfolyadékot vétel után nem árt cserélni, akkor egyszerűbb a termosztát cseréje is. Ha tudsz szerezni, akkor nagyon jók a Kuzeh termosztátok (nekem ez volt a gyári, 16 évig bírta), de a mostani Wahler is már évek óta jó, hála Istennek. QH az olcsó, de egy évig nem bírta.

Esetleg szóba jöhet még egy vízhőfok-jeladó hiba, vagyis ha a termosztát biztosan jó és mégis ingadozik a hőmérséklet.

kocsis78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9445 Dátum: 2014.01.18 11:53:28 »
Üdv!

Hogyan nézted meg? Kivetted, és megmérted, hogy hol nyit és zár?
Nálam csak akkor volt ilyen vízhőfok-ingadozás, amikor a termosztát nem volt jó, máskor soha.
Hűtőfolyadékot vétel után nem árt cserélni, akkor egyszerűbb a termosztát cseréje is. Ha tudsz szerezni, akkor nagyon jók a Kuzeh termosztátok (nekem ez volt a gyári, 16 évig bírta), de a mostani Wahler is már évek óta jó, hála Istennek. QH az olcsó, de egy évig nem bírta.

Esetleg szóba jöhet még egy vízhőfok-jeladó hiba, vagyis ha a termosztát biztosan jó és mégis ingadozik a hőmérséklet.
Üdv!
A Totalcar-on talált leírás szerint ellenőriztem.Hideg motort beindítva alapjáraton üzemi hőfokra melegítve fogtam az alsó és felső vízcsövet,és úgy melegedett ahogy leírták hogy kell neki amikor jó a termosztát.Nincs más hátra,termsztát csere lesz.
Megírom majd az eredményt.
Köszi a tippet!

protoxic

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9446 Dátum: 2014.01.22 15:07:23 »
Sziasztok!
Olyan gondom fordult elő a corollával, hogy az indítás után amíg el nem éri a normál üzemi hőmérsékletet a műszerfal mondhatni meg van "bolondulva". Mintha megszünne minden elektromos ellátása az eszköznek fél másodpercekre. ezután nem valós adatokat ad vissza pl alapjáratnál 3-4 ezres fordulat, vízhő a skálán túl, tank telítettség sem valós adatokat mutat egyes leállások után. Ez kb ment egy hétig, majd észrevehető volt, amikor eltünik minden a műszerfalról a motor teljesítményén is észrevehető volt az akadozás abban a kis időtartományban amikor a műszerfal áram nélkül maradt. Ez kb 2 het megy így. Nagyobb gázadásnál is elő lehet idézni ezen problémát.  Mára már kaptam sárga motor csekk lámpát is, ami "szépen" világít nekem.
Kérdésem, volt-e már valakinek hasonló problémája, illetve tud -e valaki Budapest esetleg közvetlen környékén megbízható- elfogadható áron dolgozó autóvillamossági szerelőt?
Válaszokat előre is köszönöm.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9447 Dátum: 2014.01.22 16:10:16 »
Kérdésem, volt-e már valakinek hasonló problémája, illetve tud -e valaki Budapest esetleg közvetlen környékén megbízható- elfogadható áron dolgozó autóvillamossági szerelőt?
Válaszokat előre is köszönöm.

Ez idáig tudtommal csak az Aygo-nál napirendi pont a hasonló malőr.  PÜ-ben keress a villamossági guruért.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9448 Dátum: 2014.01.22 17:32:05 »
Sziasztok!
Olyan gondom fordult elő a corollával, hogy az indítás után amíg el nem éri a normál üzemi hőmérsékletet a műszerfal mondhatni meg van "bolondulva". Mintha megszünne minden elektromos ellátása az eszköznek fél másodpercekre. ezután nem valós adatokat ad vissza pl alapjáratnál 3-4 ezres fordulat, vízhő a skálán túl, tank telítettség sem valós adatokat mutat egyes leállások után. Ez kb ment egy hétig, majd észrevehető volt, amikor eltünik minden a műszerfalról a motor teljesítményén is észrevehető volt az akadozás abban a kis időtartományban amikor a műszerfal áram nélkül maradt. Ez kb 2 het megy így. Nagyobb gázadásnál is elő lehet idézni ezen problémát.  Mára már kaptam sárga motor csekk lámpát is, ami "szépen" világít nekem.
Kérdésem, volt-e már valakinek hasonló problémája, illetve tud -e valaki Budapest esetleg közvetlen környékén megbízható- elfogadható áron dolgozó autóvillamossági szerelőt?
Válaszokat előre is köszönöm.

Yautja cartárs!!!!!!!!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9449 Dátum: 2014.01.22 22:52:54 »
üdv protoxic!

Első blikkre túltölt a generátor...
Ha megvan a megoldás, ird meg nekünk azért!  :)