Az a baj, hogy azt hiszeik az emberek, hogy ha japán a technika, meg VVT-i a motor, akkor 6 literrel lehet menni 140-nel előzgetve országúton, hiszen ez csúcs motor...
Nah, erről kellene leszokni, ugyanis "szarból nincs kajak"! Az a motor, ami nagy teljesítményt ad le, az sok benzint is éget el.
Amúgy a 10 l alatti fogyasztás tartható még városban is kis odafigyeléssel, nem annyira vészes a helyzet...
Példa:
Én a Siófok-Pécs távon 140-nel megyek országúton, faluban 60-nal. Szoktam előzni is sokat, mert tele van az út 70-nel totymorgó bénákkal. Így nekem 7,9 l-es fogyasztás jött ki pénteken. Pedig toltam azért neki. Szóval akinek a VVT-i egy személlyel 8 liter fölött fogyaszt, az tolja neki már rendesen. Persze, el lehet érni 14 litert is országúton, de normális és tempós közlekedésre bőven elég 7,5-8 liter benzin. Ez már eléggé sportos vezetést is feltételez.
A fogyasztást nálam csökkentette: 5W-30-as olaj, új légszűrő és új gyertyák. Ezzel a kombóval múltkor 6-8 decivel lett hirtelen kevesebb a fogyim. Ha koszos a légszűrő, az tapasztalatból tudom, hogy növeli a fogyasztást. Pláne, ha toldád is neki...