Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353483 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

dseriesevil

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5850 Dátum: 2009.05.06 23:15:17 »
Ha nem oldodik meg keress meg, hibakodot 5 perc alatt ki tudom olvasni, de csak Budapesten belul. A motor megtorpanasa gyakran gyertya vagy legtomegmero (MAF, nem pedig MAP, az utobbi a nyomast meri). Az hogy most nincs hibakodod az meg nem jelenti azt, hogy minden ok, foleg, hogy nem huz a motor rendesen. A hibakodot ki lehet villogtatni, de mar en sem emlekszem hogyan amiota megvan a muszerem.

Igen padlogazon nem nezi az elso lambdaszondat. Probald ki, autout/autopalya 5-os fokozat, sebesseg 90km/h, total padloig nyomod a gazpedalt, mit csinal a kocsi? MAF szenzor tisztitas meg, ahogy mar Trotter leirta. Letorolni nem szabad, megerinteni nem szabad, lagyan, mert a huzal nagyon vekony. Utana szaritsd ki mielott visszarakod.
Szóval!
Kitakarítottam a légtömegmérőt ahogy írtátok.Utána megpróbáltam a MAP szenzort is meg a pillangó járatait is,de nem tudtam kicsavarni,mert speckó 5 ágú torx szerű csavarokkal van odafogatva.csináltam egy resetet,de semmi változás!kimentem pályára,80-ról kipadlóztam kb.2000-ről.rángat két kisebbet aztán elindul,3000-nél elkezd torpanni kb.4400-ig,onnan elkezd húzni,majd kb.5200-tól megint torpan,de itt már jelentősebben!ha viszont visszaengedem a gázt 3/4-ig akkor meg húz rendesen.

De már üresben is teljesen jól érzékelhető,mert nagyon nehezen akar felpörögni a sok fulladás miatt.
Gyertyát még nem cseréltem ki benne,de holnap megpróbálok szerezni.....
Gondolom ezekbe is szigorúan NGK/Denso,mint a Hondákba...
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
E12 Corolla Wagon 1.6 vvt-i
Best ET:13,3@172(Honda Civic 1.5 sohc vtec)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5851 Dátum: 2009.05.06 23:17:29 »
Hát így a leírás alapján nagyon csodálkoznék, ha egy gyertyacsere megoldaná a jelenséget  ::) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

dseriesevil

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5852 Dátum: 2009.05.06 23:34:20 »
Hát így a leírás alapján nagyon csodálkoznék, ha egy gyertyacsere megoldaná a jelenséget  ::) ...
Én is!
Csak ezt a részét is le akarom tudni a dolognak,mielött  továbbmegyünk.
E12 Corolla Wagon 1.6 vvt-i
Best ET:13,3@172(Honda Civic 1.5 sohc vtec)

dseriesevil

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5853 Dátum: 2009.05.07 19:16:00 »
Hát így a leírás alapján nagyon csodálkoznék, ha egy gyertyacsere megoldaná a jelenséget  ::) ...
Én is!
Csak ezt a részét is le akarom tudni a dolognak,mielött  továbbmegyünk.

Gyertyacsere megvolt.Ráfért már nagyon,1.1 helyett volt vagy 2.5mm a hézag!
Változás:nagyon sok,csak nem a torpanásban....
Szerintetek pucolgassam meg a map szenzort is,vagy felesleges,és inkább dugjuk rá a kütyüre?
E12 Corolla Wagon 1.6 vvt-i
Best ET:13,3@172(Honda Civic 1.5 sohc vtec)

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5854 Dátum: 2009.05.08 14:30:57 »
Hogy tudok egy autón fordulatszámot mérni? Nem ilyen kis mutatós analóg cucc kéne a műszerfalba, hanem valami pontosabb műszer diagnosztikai célból.
Ebayen láttam lézeres műszereket elég olcsón, de azokkal az a probléma, hogy milyen forgó alkatrészre világítok rá vele? A fényvisszaverő ragasztót valahova fel kell tenni.
Esetleg sima mérőműszert lehet valahol kapni, és ha igen, akkor milyen árban vannak ezek?
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5855 Dátum: 2009.05.08 18:54:51 »
Szerintetek pucolgassam meg a map szenzort is,vagy felesleges,és inkább dugjuk rá a kütyüre?

Hat egyszerubb lenne az utobbi...mert akkor mar tudod hol keress.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

dseriesevil

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5856 Dátum: 2009.05.08 21:30:33 »
Szerintetek pucolgassam meg a map szenzort is,vagy felesleges,és inkább dugjuk rá a kütyüre?

Hat egyszerubb lenne az utobbi...mert akkor mar tudod hol keress.

Akkor szeretnélek megkérni hogy dugjuk rá! :helpsmilie:
Budapesti vagyok és viszonylag mobilis,nem annyira sok idővel...
Köszönöm!
E12 Corolla Wagon 1.6 vvt-i
Best ET:13,3@172(Honda Civic 1.5 sohc vtec)

sanya333

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5857 Dátum: 2009.05.12 22:52:04 »
SZIASZTOK. segitségeteket szeretném kérni ha tud valakit aki vágja a priusokat akor uzenjen már légyszi . az a baj hogy még magyarországon gyerekcipöben jár az egész nem értenek hozzá.. még a toyota szerviz se... tapasztalat...

leszilaci

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5858 Dátum: 2009.05.13 07:22:17 »
SZIASZTOK. segitségeteket szeretném kérni ha tud valakit aki vágja a priusokat akor uzenjen már légyszi . az a baj hogy még magyarországon gyerekcipöben jár az egész nem értenek hozzá.. még a toyota szerviz se... tapasztalat...
én Őket ajánlom ... klikk

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5859 Dátum: 2009.07.16 23:01:05 »
Sziasztok!
A Carina topikban próbáltam már/ kevés sikerrel/ segítséget kérni, megpróbálom itt is, hátha valakinek lesz használható ötlete. Tehát '93-as, 1.6-os, 86 KW-os motorral megáldott járgányom van. Kb. már ötször hagyott cserben, mert hosszabb- rövidebb utakon miután leállítom nem akar beindulni, az indítómotor bőszen forgatja a motort, de semmi. Egy idő után, ami lehet fél vagy akár három óra is, mintha mi se történt volna, pöccre beindul. Sőt volt olyan eset is, hogy a tűző napon kint állva sem akart beindulni, tehát a meleggel kapcsolatba lehet a hiba oka. Voltam szerelőnél, kivillogtatta a hibakódot: gyújtáshiba. Elosztófedél, rotor csere, gyújtásmodul csere bontottra / DENSO /, de semmi javulás. Azóta már a harmadik modul van benne, de semmivel se jobb a helyzet, úgyhogy szerintem ez kipipálva mint hibaforrás. Néztem a gyertyákat, szikra van, igaz kicsit gyengécske, elektródák szép szürkés-barnásak,viszont mintha nem lenne benzinbefecskendezés, mert elég szárazzak is.Ha beindul a motor, az alapjárata is érdekes, felmegy 1400-ra, kis idő múlva leesik 1000-re, ekkor majd ki akar ugrani a motor a helyéről, olyan egyenetlen lesz a járása, majd beáll 800-ra, ekkor megint elfogadható lesz a járáskultúrája.Hát röviden ennyi, nem tudom mennyire volt érthető amit leírtam,de remélem tud valaki segíteni nekem, mert lassan az idegösszeomlás szélén állok.  :cry:
'93 Carina Xli 1.6

TZoli

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5860 Dátum: 2009.07.16 23:25:10 »
Nem tudom hogy ezen a motoron van-e főtengely jeladó (FHP). Az tud olyat csinálni hogy melegen nem indul.
Meg amikor nem indul lekötném az üzemanyag jövő vezetékét és tennék egy gyújtást, jön-e nafta.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5861 Dátum: 2009.07.17 06:28:58 »
sajnos köze nincs egymáshoz akét motornak, de amikor melegen nem kapja el, próbálj meg padlóig nyomott gázzal inditozni! hátha! :hug:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5862 Dátum: 2009.07.17 07:47:07 »
Én úgy tudom a Denso gyújtásmodulba minden egybe van építve, viszont a Vaterán láttam eladó főtengely jeladót 4AFE motorhoz, tehát csak kell lennie valahol, vagy az más fajta / BOSCH / gyújtásrendszerhez kell? :hmmmm:
'93 Carina Xli 1.6

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5863 Dátum: 2009.07.22 10:23:18 »
sencor, egyszer neki kéne állni és lecheckolni az összes érzékelőt, jeladót. Nyilván egy olyan szakembernél, aki látott már ilyen autót.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5864 Dátum: 2009.07.22 14:49:02 »
sajnos köze nincs egymáshoz akét motornak, de amikor melegen nem kapja el, próbálj meg padlóig nyomott gázzal inditozni! hátha! :hug:

Naneeeeeeeeee, nem karburátoros az... :nono:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.