No az én Avensisemet is elérte a gyújtáskapcsoló végzet. Sárváról hazaindulva nem indult, a kulcsot elfordítva se kép se hang, még a műszerfali fények is kialudtak. Aztán másodjára beröffent, mintha mi sem történt volna. Azért is volt fura, mert ez a jelenség általában kifejezetten meleg időben fordul csak elő. Sebaj, hazajöttem, átnéztem az angol és német nyelvű weboldalakat a témában (elég gyakori a hiba). A legjellemzőbb hibaok, hogy a gyújtáskapcsoló valamiért T alakú, viszont a T szára teljesen felesleges, funkció nélküli, azonban mivel a csatlakozó fém pöcök sima téglalap keresztmetszetű, ezért mikor a sok használattól megkopik a műanyag nút, a fém pöcök egyszerűen beesik a T szárába ahelyett, hogy elforgatná a kapcsolót. Ha bármivel betömjük a felesleges lyukat, a hiba megszűnik.
Nosza rajta, pár nap múlva a netes leírások alapján lekaptam a kapcsolót, megnézni mi újság. Mivel némi kopás látszott a kapcsolón, ezért egy kábé 2x2x6mm-es fadaradbkával befoltoztam a lukat. Ez látható az első két képen.
Aztán az egész cuccot összerakva ért a meglepetés: a kocsi nem indul. Hogyaza...
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy levételkor a kapcsoló szétugrott, de összerakni csak egyféleképpen lehet, szóval stimmelnie kell. Leellenőriztem mindent még egyszer, kétszer, háromszor. Semmi. Ajjaj. Ekkor már próbáltam mindent. Másik kulcs, akkusaru le-fel negyed órára, hátha az indításgátló kavar be, stb. Aztán egyszer csak rájöttem, hogy ha a kulcsot csak éppen hogy forgatom el, akkor indít a kocsi. Remek. Vagyis az én kapcsolómnak a bele készül épp végleg elhalálozni. Így aztán nem volt más hátra, mint megrendelni egy gyári új kapcsolót (3. kép). Ma jött meg, beszereltem, azóta normálisan is lehet indítózni, nem csak finomkodva.
Érdekesség, hogy az új alkatrészen a nút immár nem T alakú, hanem szimpla téglalap. Ez is bizonyítja, hogy a másik fajta hibát tökéletesen javítja a T szárának betömése.
Folyt köv.