Szerző Téma: Képek  (Megtekintve 459476 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Képek
« Válasz #2325 Dátum: 2009.09.18 10:38:51 »
ez a kormány tutti férfi..van agya.. :D :D  [rohog]
Na bammeg, esküszöm, hogy ezt nem olvastam, mielőtt az előbb írtam Misinek  :eek: ...  [rohog]
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Képek
« Válasz #2326 Dátum: 2009.09.18 11:00:22 »
Tegnap voltam Norautonál, hatalmas akciót láttam, 0,3%-os leértékelés.   [rohog] [rohog] [rohog]


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Képek
« Válasz #2327 Dátum: 2009.09.21 21:28:04 »
E12 "kisdízel" (zöld görbe) és "kisbenzines" (piros görbe) első tengelyre számított fajlagos nyomatékának összehasonlítása a sebesség függvényében. A gyári adatokból és sajnos - jobb hiján - a prospektusbeli kis nyomatékábrák felhasználásával. Jó tanulmányozást!




Láthatóvá tettem a képet. Kleingy
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.22 08:04:29 írta kleingy »
1.4VVti (2004)

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Képek
« Válasz #2328 Dátum: 2009.09.22 09:26:46 »
Jól látszik, hogy a gázolajost 1-2 és talán még 3 ban sem érdemes agyonpörgetni, a benzinest meg minden fokozatban tiltásig kell huzatni a legjobb gyorsuláshoz :D

egyébként nagyságrendileg ugyanazt tudja, csak kb. egyel kisebb fokozatban.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Képek
« Válasz #2329 Dátum: 2009.09.22 11:03:55 »
Ha jól számoltam, a dízelnél egyből kettőbe 4800-nál (ez már leszabályozás közelében lehet?), a többi fokozatba pedig 4200-nél ideális felváltani.
Annyit még figyelembe kell venni, hogy a teljes terhelésen felvett nyomatékgörbékből indultam ki, azaz padlóig nyomott gázpedálnálnál érvényes a diagram.
Ha valakit az abszolútértékek érdekelnek: a benzinest 1140 kg, a dízelt 1175 kg-nak vettem, sofőrt kihagyva. (Szellemautók?  ;)) Hajtáslánc hatásfok 100 %, gumiabroncs lapulás nulla.
Szóval idealizált, de az arányok stimmelnek. Jó lett volna "független" tesztelők nyomatékgörbéjéből kiindulni, ami azért egy kicsit más, mint a gyári szép íves-egyenes diagramok, de a dízelhez nem találtam ilyet.
Ha lesz időm, majd az 1.6vvti-2.0d4d pároshoz is legyártom.
1.4VVti (2004)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Képek
« Válasz #2330 Dátum: 2009.09.22 11:51:35 »
Ha jól számoltam, a dízelnél egyből kettőbe 4800-nál (ez már leszabályozás közelében lehet?), a többi fokozatba pedig 4200-nél ideális felváltani.
5000-nél kezdődik a piros tartomány a dízelnél; nemtom hol szabályoz le, mert az MMT vezérlése nem engedi addig pörögni. Padlógázon, Es módban is felkapcsol legkésőbb olyan 4500-4600 környékén.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Képek
« Válasz #2331 Dátum: 2009.09.22 11:59:29 »
Hiluxhoz is gyártassz egy görbét? érdekelne a pontos ideális váltási fordulat :D

tömeget veheted 1800Kg -nak, a görbe meg itt:



[a csatolmányt egy admin törölte]
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Képek
« Válasz #2332 Dátum: 2009.09.22 12:35:38 »
Hiluxhoz is gyártassz egy görbét?

Szivesen, ám kérek egy hét türelmi időt, mert nyakamon a sok meló. Hétvégén meg kiégetem egy kicsit a kipufogót, megnézem a Balcsi hőfokát.
1.4VVti (2004)

TZoli

  • Vendég
Re: Képek
« Válasz #2333 Dátum: 2009.09.22 12:38:04 »
Ha jól számoltam, a dízelnél egyből kettőbe 4800-nál (ez már leszabályozás közelében lehet?), a többi fokozatba pedig 4200-nél ideális felváltani.
5000-nél kezdődik a piros tartomány a dízelnél; nemtom hol szabályoz le, mert az MMT vezérlése nem engedi addig pörögni. Padlógázon, Es módban is felkapcsol legkésőbb olyan 4500-4600 környékén.

Nekem nem is lenne szívem a kisdízelt addig pörgetni, 3000 körül elváltom (ez nem is az enyém).
A saját benzinesemet is ritkán tolom 5500 fölé, azt is csak  előzésnél.

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Képek
« Válasz #2334 Dátum: 2009.09.22 12:55:26 »
A számításomban van némi elrugaszkodás a valóságtól, mint ahogy már írtam. Ez pár százalék hibát jelenthet.
Az MMT-re rosszabb gyorsulást ad meg a gyár, mint a manuálisra, holott az áttételek (végáttétel is) ugyanazok. Magyarázatként arra gondolok, hogy a "robotizált" lassabb váltás mellett egyből kettőbe a biztonság kedvéért hamarabb vált, mint ahogy feltétlenül kellene (a maximális gyorsulás eléréséhez). A váltási fordulatszámot nem engedhetik nagyon a leszabályozási fordulat közelébe.

Palack! Kettőből háromba és még feljebb is 4500-4600 körül vált? A diagramom szerint az nem ideális.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.22 13:27:13 írta juszufat »
1.4VVti (2004)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Képek
« Válasz #2335 Dátum: 2009.09.22 13:38:37 »
Leirnad, hogy hogyan szamolod ki ezeket a gorbeket?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Képek
« Válasz #2336 Dátum: 2009.09.22 13:43:32 »
A számításomban van némi elrugaszkodás a valóságtól, mint ahogy már írtam. Ez pár százalék hibát jelenthet.
Az MMT-re rosszabb gyorsulást ad meg a gyár, mint a manuálisra, holott az áttételek (végáttétel is) ugyanazok. Magyarázatként arra gondolok, hogy a "robotizált" lassabb váltás mellett egyből kettőbe a biztonság kedvéért hamarabb vált, mint ahogy feltétlenül kellene (a maximális gyorsulás eléréséhez). A váltási fordulatszámot nem engedhetik nagyon a leszabályozási fordulat közelébe.

Palack! Kettőből háromba és még feljebb is 4500-4600 körül vált? A diagramom szerint az nem ideális.
Ha nyomod a padlót folyamatosan, és Es módban van a váltó, akkor eddig húzatja kb. az egyest, kettest és hármast is... A négyest nem tudom, azt sosem próbáltam.

És az MMT váltós kevésbé gyorsul jól, ez tiszta sor. A szerkezet lassabban vált, mint egy ügyes sofőr... Egyesből kettesbe kapcsolásnál pl. tutira eldob legalább egy másodpercet, azt valami marha lassan csinálja - érdekes módon följebb már gyorsabban megy neki.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Képek
« Válasz #2337 Dátum: 2009.09.22 13:45:18 »
Nekem nem is lenne szívem a kisdízelt addig pörgetni, 3000 körül elváltom (ez nem is az enyém).
A saját benzinesemet is ritkán tolom 5500 fölé, azt is csak  előzésnél.
Én is csak egyszer-kétszer csináltam meg ezt - a próba kedvéért. Amúgy az MMT is felgangol legkésőbb olyan 3500 környékén, akkor is, ha nyomod neki. Ahhoz, hogy 4000 fölé tekerje, padlózni kell.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Képek
« Válasz #2338 Dátum: 2009.09.22 14:14:45 »
Leirnad, hogy hogyan szamolod ki ezeket a gorbeket?
Adott sebességi fokozatban a váltóáttétel-végáttétel szorzatából jön, hogy adott motorfordulaton mennyit forog a kerék. A kerékkerület jön a gumi- és felniméretből, így váltófokozatonként lesz egy képletem, amely a motorfordulat függvényében a sebességet adja meg. Ez bekerül egy excel-táblába, amivel egy egész fordulatszám-tartományra kiszámoltatom a sebességeket. Ezután jön a munka dolgosabb része, sajnos a gyári nyomaték-diagramból kézzel kell kiszedni az egyes fordulatszámokhoz tartozó nyomatékot. (Én 100 ford/perc felbontásban dolgoztam), a pontosabb adatleolvasáshoz Autocad-be illesztem a gyári diagramot, léptékezem, így elég jól kiolvashatók az egyes fordulatszám-értékekhez a nyomaték értékek és ezt is excelbe írom, amiből a sebességekhez hasonlóan az excel számol kerekeken ébredő nyomatékot. A diagramot is az excel rajzolja, de én ide az utólag finomított, nem a teljes fokozat-tartományokhoz tartozó görbéket, hanem a burkológörbéket tartalmazó ábrát tettem be.
1.4VVti (2004)

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Képek
« Válasz #2339 Dátum: 2009.09.22 14:23:10 »
Ja, és ha a kapott nyomaték értékeket osztom az autó tömegével, a várható gyorsulással arányos számokat kapok, amivel már összehasonlíthatók az egyes tipusok. Ha a kerékátmérőjük egyezik. Különböző kerékátmérőnél át kell számolni a nyomatékot vonóerőre...
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.22 14:27:52 írta juszufat »
1.4VVti (2004)