Ha jól számoltam, a dízelnél egyből kettőbe 4800-nál (ez már leszabályozás közelében lehet?), a többi fokozatba pedig 4200-nél ideális felváltani.
Annyit még figyelembe kell venni, hogy a teljes terhelésen felvett nyomatékgörbékből indultam ki, azaz padlóig nyomott gázpedálnálnál érvényes a diagram.
Ha valakit az abszolútértékek érdekelnek: a benzinest 1140 kg, a dízelt 1175 kg-nak vettem, sofőrt kihagyva. (Szellemautók?
) Hajtáslánc hatásfok 100 %, gumiabroncs lapulás nulla.
Szóval idealizált, de az arányok stimmelnek. Jó lett volna "független" tesztelők nyomatékgörbéjéből kiindulni, ami azért egy kicsit más, mint a gyári szép íves-egyenes diagramok, de a dízelhez nem találtam ilyet.
Ha lesz időm, majd az 1.6vvti-2.0d4d pároshoz is legyártom.