Sziasztok!
Abszolút nem típushiba, de jobb híján ide írom: ha valaki találkozott már a jelenséggel és tudj a hiba okát, ne tartsa magában. A probléma a reggeli hidegindítás:
www.youtube.com/watch?app=desktop&v=_h13Gw7txNgNem az enyémről készült videó, de dettó ilyen, vagy rosszabb: két főtengely fordulat után hallatszik indítási próba, aztán kattanás és kezdi elölről. Hol második, hol csak negyedik próbálkozás után ugrik be. Ha rögtön leállítom, ugyanúgy szenved, egy perc járatás után azonban már simán indul, tk. addig, amíg nem hűlt le a rendszer semmi gond vele. Járása, gázreakciója hibátlan.
Mivel nem állandó hiba, az aksit, (?) indítómotort, főtengely-,vez,műtengely, fojtószelep jeladókat kizárnám. (Generátor rendesen tölt, saruk feszesek, földelések tiszta kontaktúak, a hiba nincs összefüggésben azzal, hogy mennyit mentem vele előzőleg.)
Gyertyák újak, kompressziónak kell lennie, benzinnyomás van (benzinszűrőt cseréltem, 90e km után ráfért - lehet, hogy szétvágom, hogy megnézzem belülről, mert nagyon koszos lé folyt ki belőle
- jut eszembe:
NEM ajánlom az Alco gyártmányt: vacak öntvény, az alsó menete rögtön elnyíródott.
Gondoltam arra, hogy nem tartja meg a benzinnyomást: a nyomásszabályozót cseréltem, MAP szenzort szintén. Alapjárati szelep, fojtószelep természetesen pucolva, csatlakozókkal együtt, fals levegő nincs.
Mivel hideg motornál jön elő a hiba, ezért gondoltam a motorhőfok jeladó hibájára is: kicseréltem a vízhőfok jeladót, és azt egyébként szintén jól tettem: k
b 2000-és 600 Ohm között szabályzott csak, a kiszerelt gyertyák fehéres lerakódása szegénykeverékes égésre utalt. (Tavasz óta nem tudtam 7 liter alá vinni a fogyasztást, bármilyen üzemmódban is használtam.) Emellett olyan hibát produkált, hogy kuplungoláskor kb. 1000-rel megemelte a fordulatot, olajcsere után ebből annyi maradt, hogy megtartotta a fordulatot, nem esett vissza.
Ennek a jeladónak a hibája is lehet a hidegindítási zavar, de azt nem oldotta meg.
Szóval eddig nem jutottam közelebb. Aksi feszültsége rendben, de az indítóáram kapacitását nem tudom. De létezik, hogy egy perc alatt annyit tud tölteni a generátor, hogy regenerálja azt
Ha valakinek van ötlete: