Én értelek hogy nem szabad direktbe magamra fújatni a levegőt. pedig sajna így szoktam mert ha szélvődőre nyomom a klimát akkor abból semmit nem érzek, olyan gyenge.
A skodriban erősebb volt és éreztem a homlokomon picit a hideget. akkor a légbeömlőkről ne is klimázzak? pedig az ér valamit.
Hát, ezt így látatlanban nehéz megítélni. Én azt javaslom, hogy a testedre semmiképpen ne irányítsd a klimatizált levegőt. Hiába érzed kellemesnek, az ízületeidre épp ellenkezőleg hat. Érdekes lehet még a klíma hatékonyságának szempontjából, hogy mekkora a műszarfal felülete. Arra gondolok, hogy pl. a Yaris I-II típusoknál egy arányait véve óriási műanyag felületet képez a műszarfal, ami, ha átforrósodik, tényleg baromi sok idő, mire a klíma rendszer lehűti azt, így a kabint is. Addig azonban ontja a forróságot és azt érzed, hogy nem elég hatékony a klíma rendszer teljesítménye. Ezek alapján az is fontos, hogy hol parkolsz az autóval, mennyi időt tölt a napon. Indulás után én mindig leeresztem az ablakokat és ezzel segítem hűteni az utasteret az első kb 3-4 percben, ugyanis, ennyi idő kell kb a klímarendszernek, hogy értékelhetően hűvös levegőt fújjon a rostélyokon keresztül az utastérbe és segít a felmelegedett műszerfalat is gyorsabban lehűteni. Ahogy visszahűl az utastér és annak burkolatai menet közben, fokozatosan kezdem emelni a hőfokszabályzón a hőmérsékletet, általában 23-24 Celsiusig. Ezzel a hőfokkal utazunk hosszabb távokon. Nem tudom, hogy a Baleno rendszere mekkora teljesítményű, de kétlem, hogy ennyire alul lenne méretezve, mint, ahogy leírod. Be szoktad kapcsolgatni a klímát télen is, havonta 1x legalább? Mert, ha nem, lehetséges, hogy a fittingek csatlakozásainál a gumi tömítések kiszáradnak és elszökik a rendszerből a közeg. Tudom-tudom, 2 éves az autó, nem kéne neki, de elviekben ez a lehetőség is fennáll. Csökkent hűtőközeggel az Avensis rendszere sem hatékony, sőt, volt, hogy már 30 Celsius külső hőmérséklet mellett is a leghidegebb állásban kellett, hogy legyen a hőfokszabályzónak ahhoz, hogy az utastérben jó legyen a hőmérséklet. Kiderült, hogy a közeg 1/3-a hiányzott. Újra lett töltve és most 34-35 Celsiusban is kellemes a 23-24 Celsiusra állított hőfokszabályzóval kialakított belső levegő.
A klímás szerint akkor jó a rendszer hatásfoka, ha kb 2500-as fordulaton tartva a motort, leghidegebb állásra tekert hőfokkal és max ventilátor fokozatban kb 7 Celsius fokos a rostélyokon az utastérbe lépő levegő hőmérsékelete. Ez a 7 Celsius csak kb érték, mert, ugye, hol mérjük...? Egy olyan felületet kell választani a mérésre, amely érintkezik a légárammal. Maga az áramló levegő hőmérséklete még alacsonyabb is lehet, de ez nyilván nem mérvadó.