Hali,
felmerült egy kérdés ma, amikor akartam 4 új gyertyát venni (mivel egyelőre a kocsi nem kell senkinek, gondoltam, hogy veszek bele havi 4 gyertyát, ez még mindíg olcsóbb, mint rákölteni egy csomó pénzt szerelőre, viszont új gyertyával egy hónapja is nagyon jól működött egy ideig): Viszont megkérdezték, hogy milyen a hőértéke a gyertyának, ami bele kell, mert két féle van. NGK és 5 vagy 6 Y jelzésű.
Az eladó fickó szerint ha túl nagy a hőérték, akkor bekormozódhat a gyertya. Arra gondoltam, hogy nem lehet-e, hogy nekem is azért kormozódott be rövid idő alatt a gyertyáim feje, mert túl nagy volt a hőértéke? Vagy esetleg pont az a baj, hogy kicsi, és emiatt nem gyújt rendesen.
Mivel azokat a gyertyákat, amivel vettem a kocsit, kidobtam, így fogalmam sincs, hogy melyik hőértékű gyertya kéne bele. Ezt honnan lehetne megtudni?
Még 10 évvel ezelőttről van 4 kvázi új Denso gyertyám az 1 literes '86-os Starletünkhöz. Ha azt beleteszem, okozhat valami ***?
Nálad a kormozódó gyertya nem ok , hanem okozat . Csak egy tünet . Folyton gyertyát cserélgetni olyan , mintha lenne egy idült hasmenésed , és ahelyett hogy a végére járnál , csak zabálnád az Imodiumot , hogy megszüntesd a tünetet - egy rövid ideig . (Egyébként megette a fene azt a boltost , aki katalógusból nem képes megállapítani , hogy milyen gyertya kell egy adott autóba!)
Azt mondod , havonta egy szett új gyertya . Most akkor ehhez vedd még hozzá azt a száz kilométeren kábé ezer forint plusz kiadást , amit a túlfogyasztásod okoz . És számold ki , hogy tavaszig mennyi pénzt dobsz ki így az ablakon úgy , hogy a végén továbbra is sz.r a kocsid . Azt már nem is említem , hogy közben nem is megy rendesen , nehezen indul , gyenge stb .
Mindezt ahelyett , hogy elvinnéd egy hozzáértő szerelőhöz , és ráköltenél maximum 30-40 ezer forintot (ebben már karbicsere is benne van) , de könnyen lehet , hogy csak 10-15-öt . Aminek végeredményeképp lenne egy használható , normálisan fogyasztó és teljesítő , zöldkártyáztatható (mert a magas CO is a túl dús keverék miatt van , ugyanúgy , mint a pluszfogyasztás és a beköpődő gyertya) , és nem mellesleg később majd 100-110 ezerért simán eladható autód .
Nem ér ez meg ennyit szerinted ?
A többi dolog , amit írsz , stimmel . Ennyi kilométerrel és ennyi minden javítanivalóval tényleg ésszerűtlen lenne kísérletet tenni az autó komplett rendbetételére , mert viszonylag hamar befigyelhetnek olyan kapitális dolgok , mint tönkremenő váltó , motorfelújítás stb . Viszont a motor működésének rendbetételével legalább azt elérnéd , hogy amíg megvan a kocsid , addig tudd gazdaságosan és normálisan használni . A többi dolog , a kasztni , a gyenge telók stb. "nem kér enni" .