Szerző Téma: Starlet  (Megtekintve 712499 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Starlet
« Válasz #240 Dátum: 2005.11.29 21:31:08 »
Idézetet írta: "sai"
ugy néz ki hogy semmi baja a gyujtásomnak :D csak a compiuterről lecsuszott az 1ik csatlakozo 1kicsit.. és azért néha müködött néha nem.. amióta visszaraktuk rá rendesen.. azót müködik.. ugyhogy nagyon remélem hogy csak ez volt a baj :)


Bár mindannyiunk problémái ilyen könnyen megoldódnának. :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Starlet
« Válasz #241 Dátum: 2005.11.29 21:33:07 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "ATIS"
Nekem is. Toyota feliratú dobozban adták a márkakereskedésben. Ha jól tudom de erre most nem vennék mérget a Denso a Toyota utángyártó cége.

Nem, a Denso a gyári beszállítója a Toyotának. A Denso cuccok teljes egészében gyárinak tekinthetők. Az Optifit a gyári utángyártott.


Óké végülis olyan vagyok mint egy politikus amit mondok legalább hasonlít a valóságra. :D
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Starlet
« Válasz #242 Dátum: 2005.11.29 21:59:11 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Blasius78"
Az a baj egy ilyen értékű autónál (85e-ért vettem), hogy erre már nem érdemes semmit rákölteni, mert csak pénzkidobásnak érzi az ember.

Én pont az ellenkezőjét gondolom. Ha ilyen olcsón vetted, ha egy 100-as is ráköltesz, 200e alatt lesz egy megbízható, jó, üzembiztos kisautód! És ráadásul relatíve jó áron (100e felett kicsivel) el is fogod tudni adni, és mégis használtad a kocsit x hónapig vagy évig.


Az én gondolataim is közelebb álnak a tiédhez. Én például hosszú távon akartam használni a kocsimat így amit csak lehetett megcsináltattam rajta. De a szaktárs ha jól értem már nem akarja még egyszer műszakiztatni. Biztos nem tervez hosszú távra a kocsival. Lehet hogy van pénze másikra vagy egyébb indoka van.

Régebben beszélgettem egy szerelővel és a következő sztorit mondta:
Jött egy 20 éves Mazdával az egyik idősebb ismerősöm és azt mondta csináljuk meg a kocsit. Átnéztem és azt mondtam neki hogy a komplett meló minimum 200e lenne annyi mindent kéne csinálni rajta. Mondtam neki hogy szabaduljon meg az autótol és vegyen egy másikat. Mire azt mondta hogy oké leadom mondjuk százért és hozzárakom a 200e-t amim van 300e-ért hol kapok olyan autót ami normális darab? Viszont ha megcsinálod még évekig megy a verkcájg. Gondolkodtam kicsit és azt mondtam igazad van meggyőztél, megcsináljuk. Azóta is furikázik vele.

Én például ezt tartom magamra nézve követendőnek. Egyenlőre a kozelben sincs annyi pénzem ami egy normális jóállapotú autóra kéne így ha 100e-t is kell költeni a kocsira akkor is megcsináltatom.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

sai

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Starlet
« Válasz #243 Dátum: 2005.11.29 22:42:06 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "sai"
ugy néz ki hogy semmi baja a gyujtásomnak :D csak a compiuterről lecsuszott az 1ik csatlakozo 1kicsit.. és azért néha müködött néha nem.. amióta visszaraktuk rá rendesen.. azót müködik.. ugyhogy nagyon remélem hogy csak ez volt a baj :)


Bár mindannyiunk problémái ilyen könnyen megoldódnának. :)


hát remélem ilyen könnyen +oldodott a problémám :)
honda Civic Sedan 1.5 Vtec

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #244 Dátum: 2005.11.30 09:31:19 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Blasius78"
Az a baj egy ilyen értékű autónál (85e-ért vettem), hogy erre már nem érdemes semmit rákölteni, mert csak pénzkidobásnak érzi az ember.

Én pont az ellenkezőjét gondolom. Ha ilyen olcsón vetted, ha egy 100-as is ráköltesz, 200e alatt lesz egy megbízható, jó, üzembiztos kisautód! És ráadásul relatíve jó áron (100e felett kicsivel) el is fogod tudni adni, és mégis használtad a kocsit x hónapig vagy évig.


Az én gondolataim is közelebb álnak a tiédhez. Én például hosszú távon akartam használni a kocsimat így amit csak lehetett megcsináltattam rajta. De a szaktárs ha jól értem már nem akarja még egyszer műszakiztatni. Biztos nem tervez hosszú távra a kocsival. Lehet hogy van pénze másikra vagy egyébb indoka van.

Régebben beszélgettem egy szerelővel és a következő sztorit mondta:
Jött egy 20 éves Mazdával az egyik idősebb ismerősöm és azt mondta csináljuk meg a kocsit. Átnéztem és azt mondtam neki hogy a komplett meló minimum 200e lenne annyi mindent kéne csinálni rajta. Mondtam neki hogy szabaduljon meg az autótol és vegyen egy másikat. Mire azt mondta hogy oké leadom mondjuk százért és hozzárakom a 200e-t amim van 300e-ért hol kapok olyan autót ami normális darab? Viszont ha megcsinálod még évekig megy a verkcájg. Gondolkodtam kicsit és azt mondtam igazad van meggyőztél, megcsináljuk. Azóta is furikázik vele.

Én például ezt tartom magamra nézve követendőnek. Egyenlőre a kozelben sincs annyi pénzem ami egy normális jóállapotú autóra kéne így ha 100e-t is kell költeni a kocsira akkor is megcsináltatom.



Lehet, hogy igazad van, csak nekem más technikai ketyeréknél rossz tapasztalatom van a "csak most még ezt az x összeget költse rá, meglátja milyen jó lesz utána évekig" dologgal. Újíttattam már fel régi videót, tv-t, hűtőszekrényt egy új árának feléért, aztán 2-3 év múlva totál lerohadtak, akkor már a szerelő is iszonyatos árat mondott javításra, így kb. 5-10 ezret hozzátéve kaptam egy vadi újat, ami még többet is tudott. (jó autónáűl ennyire azért nem egyszerű a dolog ez tény)

Szóval kicsit így vagyok ezzel az autóval is, hiszen ha az ember belelapátol mondjuk 100 ezret és megcsináltatja a karbit, hidegindító termosztátot stb, utána már nem lesz szíve azt mondani, hogy kidobom a kocsit, mert 100 ezer lenne a 4 lengéscsillapító cseréje. Aztán jön a vizsga, ki kell cserélni a fékcuccokat elöl, akkor azt a már 30-40 ezret is ráköltöm, szegény kocsinak csak jó lesz. Addigra viszont elhatalmasodik az a rozsda, amit jelenleg Hammerite takar (csomagtérfedél belülről már 5 centis átmérőjű körben lukas, csak a külső fémlemez fedi el, első sárvédő tiszta rozsda volt, alváz, hátzsó kerékív is), és az ember viszi szegény kocsit kilakatoltani szintén jó pénzért. És így szép lassan kialakul a pénznyelő effektus, hogy az ember lapátolja bele a pénzt egy amúgy nem túl olcsó alkatrészű autóba, aminek az értéke lényegében nem nő egy forinttal sem, takarékosabb, kényelmesebb, és biztonságosabb sem lesz, igaz legalább megy, de milyen áron.


Amúgy ma modellkód alapján megtudtam végre, hogy milyen gyertya kell a kocsiba, ma megveszem, aztán kiváncsi vagyok ezzel mennyit megy a kocsi 4 hengerrel:)

sai

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Starlet
« Válasz #245 Dátum: 2005.11.30 11:53:19 »
mondjuk én ugy vagyok a kocsimmal hogy azért már az enyémsem 1fiatal darab a magagm 15 lassan 16évével.De igyekszem ugy csinálni hogy addig jó legyen ameddig 1uj kocsit nem tudok vennni.. szóval én még ugy tervezem hogy min 4-5évig vele fogok járkálni :P :)
honda Civic Sedan 1.5 Vtec

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #246 Dátum: 2005.11.30 13:23:24 »
Idézetet írta: "sai"
mondjuk én ugy vagyok a kocsimmal hogy azért már az enyémsem 1fiatal darab a magagm 15 lassan 16évével.De igyekszem ugy csinálni hogy addig jó legyen ameddig 1uj kocsit nem tudok vennni.. szóval én még ugy tervezem hogy min 4-5évig vele fogok járkálni :P :)


Hány km van a kocsidban kb.?

sai

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Starlet
« Válasz #247 Dátum: 2005.11.30 15:07:30 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Idézetet írta: "sai"
mondjuk én ugy vagyok a kocsimmal hogy azért már az enyémsem 1fiatal darab a magagm 15 lassan 16évével.De igyekszem ugy csinálni hogy addig jó legyen ameddig 1uj kocsit nem tudok vennni.. szóval én még ugy tervezem hogy min 4-5évig vele fogok járkálni :P :)


Hány km van a kocsidban kb.?


huuh.. öö 18e km körül
honda Civic Sedan 1.5 Vtec

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #248 Dátum: 2005.11.30 15:26:09 »
Idézetet írta: "sai"
Idézetet írta: "Blasius78"
Idézetet írta: "sai"
mondjuk én ugy vagyok a kocsimmal hogy azért már az enyémsem 1fiatal darab a magagm 15 lassan 16évével.De igyekszem ugy csinálni hogy addig jó legyen ameddig 1uj kocsit nem tudok vennni.. szóval én még ugy tervezem hogy min 4-5évig vele fogok járkálni :P :)


Hány km van a kocsidban kb.?


huuh.. öö 18e km körül



Elírás, vagy tényleg csak 18 ezer km van egy 16 éves autóban?   :pofa:


Ha elírás, és 180 ezer van, az még mindíg nem olyan rossz. Az enyémben 332.000 km biztos van, ezalatt sajnos jól ki lehet herélni egy kocsit :szomoru:   Aki (ex tulaj) képes egy Remus kipufvéget heggesztetni a kocsira, ami a szerelőm szerint csak lefolytja a motort, attól minden kitelik :pofa:

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Starlet
« Válasz #249 Dátum: 2005.11.30 20:01:45 »
Idézetet írta: "Blasius78"

...... az értéke lényegében nem nő egy forinttal sem, takarékosabb, kényelmesebb, és biztonságosabb sem lesz, igaz legalább megy, de milyen áron.


Jó jó ne érezd úgy hogy agitálni akarlak. Nincs két egyforma helyzet. És itt értem azt hogy elsősorban az számít te mit akarsz. Én pl hosszú ideig szeretném használni az enyémet ezért javíttatgatom.(már amikor van problémája) Ha neked nincs ilyen terved akkor megint más az ábra.

Az igazság az hogy az egész főleg pénz kérdése. A lé határozza meg a tudatot. Engem jelenleg nem fenyeget a veszély hogy annyi pénzt tudjak gyüjteni ami egy olyan autóra elég lenne amire azt mondanám hogy oké váltok. Viszont egyenlőre még ki tudom fizetni az esetleges javításokat. És azért tegyük hozzá hogy az elején kell többet költeni a javításra. Főleg az előző tulaj miatt utána azért nem naponta mennek tönkre a cuccok.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Starlet
« Válasz #250 Dátum: 2005.11.30 22:50:02 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali,

felmerült egy kérdés ma, amikor akartam 4 új gyertyát venni (mivel egyelőre a kocsi nem kell senkinek, gondoltam, hogy veszek bele havi 4 gyertyát, ez még mindíg olcsóbb, mint rákölteni egy csomó pénzt szerelőre, viszont új gyertyával egy hónapja is nagyon jól működött egy ideig): Viszont megkérdezték, hogy milyen a hőértéke a gyertyának, ami bele kell, mert két féle van. NGK és 5 vagy 6 Y jelzésű.

Az eladó fickó szerint ha túl nagy a hőérték, akkor bekormozódhat a gyertya. Arra gondoltam, hogy nem lehet-e, hogy nekem is azért kormozódott be rövid idő alatt a gyertyáim feje, mert túl nagy volt a hőértéke? Vagy esetleg pont az a baj, hogy kicsi, és emiatt nem gyújt rendesen.


Mivel azokat a gyertyákat, amivel vettem a kocsit, kidobtam, így fogalmam sincs, hogy melyik hőértékű gyertya kéne bele. Ezt honnan lehetne megtudni?


Még 10 évvel ezelőttről van 4 kvázi új Denso gyertyám az 1 literes '86-os Starletünkhöz. Ha azt beleteszem, okozhat valami ***?


Nálad a kormozódó gyertya nem ok , hanem okozat . Csak egy tünet . Folyton gyertyát cserélgetni olyan , mintha lenne egy idült hasmenésed , és ahelyett hogy a végére járnál , csak zabálnád az Imodiumot , hogy megszüntesd a tünetet - egy rövid ideig . (Egyébként megette a fene azt a boltost , aki katalógusból nem képes megállapítani , hogy milyen gyertya kell egy adott autóba!)

Azt mondod , havonta egy szett új gyertya . Most akkor ehhez vedd még hozzá azt a száz kilométeren kábé ezer forint plusz kiadást , amit a túlfogyasztásod okoz . És számold ki , hogy tavaszig mennyi pénzt dobsz ki így az ablakon úgy , hogy a végén továbbra is sz.r a kocsid . Azt már nem is említem , hogy közben nem is megy rendesen , nehezen indul , gyenge stb .

Mindezt ahelyett , hogy elvinnéd egy hozzáértő szerelőhöz , és ráköltenél maximum 30-40 ezer forintot (ebben már karbicsere is benne van) , de könnyen lehet , hogy csak 10-15-öt . Aminek végeredményeképp lenne egy használható , normálisan fogyasztó és teljesítő , zöldkártyáztatható (mert a magas CO is a túl dús keverék miatt van , ugyanúgy , mint a pluszfogyasztás és a beköpődő gyertya) , és nem mellesleg később majd 100-110 ezerért simán eladható autód .

Nem ér ez meg ennyit szerinted ?

A többi dolog , amit írsz , stimmel . Ennyi kilométerrel és ennyi minden javítanivalóval tényleg ésszerűtlen lenne kísérletet tenni az autó komplett rendbetételére , mert viszonylag hamar befigyelhetnek olyan kapitális dolgok , mint tönkremenő váltó , motorfelújítás stb . Viszont a motor működésének rendbetételével legalább azt elérnéd , hogy amíg megvan a kocsid , addig tudd gazdaságosan és normálisan használni . A többi dolog , a kasztni , a gyenge telók stb. "nem kér enni" .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #251 Dátum: 2005.12.01 15:36:01 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali,

felmerült egy kérdés ma, amikor akartam 4 új gyertyát venni (mivel egyelőre a kocsi nem kell senkinek, gondoltam, hogy veszek bele havi 4 gyertyát, ez még mindíg olcsóbb, mint rákölteni egy csomó pénzt szerelőre, viszont új gyertyával egy hónapja is nagyon jól működött egy ideig): Viszont megkérdezték, hogy milyen a hőértéke a gyertyának, ami bele kell, mert két féle van. NGK és 5 vagy 6 Y jelzésű.

Az eladó fickó szerint ha túl nagy a hőérték, akkor bekormozódhat a gyertya. Arra gondoltam, hogy nem lehet-e, hogy nekem is azért kormozódott be rövid idő alatt a gyertyáim feje, mert túl nagy volt a hőértéke? Vagy esetleg pont az a baj, hogy kicsi, és emiatt nem gyújt rendesen.


Mivel azokat a gyertyákat, amivel vettem a kocsit, kidobtam, így fogalmam sincs, hogy melyik hőértékű gyertya kéne bele. Ezt honnan lehetne megtudni?


Még 10 évvel ezelőttről van 4 kvázi új Denso gyertyám az 1 literes '86-os Starletünkhöz. Ha azt beleteszem, okozhat valami ***?


Nálad a kormozódó gyertya nem ok , hanem okozat . Csak egy tünet . Folyton gyertyát cserélgetni olyan , mintha lenne egy idült hasmenésed , és ahelyett hogy a végére járnál , csak zabálnád az Imodiumot , hogy megszüntesd a tünetet - egy rövid ideig . (Egyébként megette a fene azt a boltost , aki katalógusból nem képes megállapítani , hogy milyen gyertya kell egy adott autóba!)

Azt mondod , havonta egy szett új gyertya . Most akkor ehhez vedd még hozzá azt a száz kilométeren kábé ezer forint plusz kiadást , amit a túlfogyasztásod okoz . És számold ki , hogy tavaszig mennyi pénzt dobsz ki így az ablakon úgy , hogy a végén továbbra is sz.r a kocsid . Azt már nem is említem , hogy közben nem is megy rendesen , nehezen indul , gyenge stb .

.


Hát, lehet, hogy igazad van. Mindenesetre most nincs szabad pénzem a megjavíttatásra, így marad a gyertyázás. tegnap beletettem az új gyertyákat, ezzel ma mentem 60 km-t, szerencsére mind a 4 henger járt, a fogyasztása olyan 10-11 liter lehetett. Viszont megpróbálom azt, hogy naponta beindítom, mert valamiért nem szeret beindulni mind a 4 henger 3-4 nap pihenés után, hátha így nem kormozódik be olyan hamar a gyertya.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Starlet
« Válasz #252 Dátum: 2005.12.01 19:00:50 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hát, lehet, hogy igazad van. Mindenesetre most nincs szabad pénzem a megjavíttatásra, így marad a gyertyázás. tegnap beletettem az új gyertyákat, ezzel ma mentem 60 km-t, szerencsére mind a 4 henger járt, a fogyasztása olyan 10-11 liter lehetett. Viszont megpróbálom azt, hogy naponta beindítom, mert valamiért nem szeret beindulni mind a 4 henger 3-4 nap pihenés után, hátha így nem kormozódik be olyan hamar a gyertya.


Hadd kössem az ebet a karóhoz : egy gyújtás-ellenőrzés és -beállítás (amiben benne van annak a lecheckolása is , hogy működik-e az előgyújtás-szabályzó) egy szett új gyertya árából kijön egy független hozzáértő (!!!) szerelőnél . És máris előrébb lennél annyival , hogy tudod : a gyújtás-e a hibás , vagy a karbi csakugyan ?

Az új gyertyáid sajnos nagyon hamar újra be fognak köpődni , mert a motorod túl sok benzint kap , túl dús a keverék . Ha indítgatod naponta , akkor arra figyelj oda , hogy járasd is melegre utána a motort , mert ha csak hidegen beindítod és utána még hidegen le is állítod , még hamarabb ki fog purcanni a gyertya .

Egyébként mindig ugyanabban a hengerben szokott megdögleni , vagy változó ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #253 Dátum: 2005.12.02 08:54:06 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Blasius78"

Az új gyertyáid sajnos nagyon hamar újra be fognak köpődni , mert a motorod túl sok benzint kap , túl dús a keverék . Ha indítgatod naponta , akkor arra figyelj oda , hogy járasd is melegre utána a motort , mert ha csak hidegen beindítod és utána még hidegen le is állítod , még hamarabb ki fog purcanni a gyertya .

Egyébként mindig ugyanabban a hengerben szokott megdögleni , vagy változó ?


Amúgy tudsz esetleg olyan olcsó és megbízható szerelőt Bp-en (tudom, pécsi vagy, de hátha ismersz itt vkit), ami 4 gyertya árából megnézi a gyújtásom? Ennyit én is szánnék rá, sajnos mostanság nem ismerek olyan szerelőt, aki nem akart lehúzni az utóbbi időben :hmm: . Eddig megbíztam egy szerelőben, de amikor ki akarta cseréltetni a Corollám 4 lengéscsillapítóját "szerény" 120 ezerért, meg közölte, hogy a 4EFE motor később sok olajat fog enni, ezért adjam el mihamarabb (igaz végül nem ezért adtam el), akkor kiábrándultam belőle.

Hát, múltkor szerintem a bal oldali első henger nem járt, ami legmesszebb van az elosztótól, ha megint csinálja, majd kiderítem. Remélem ugyanaz a henger lesz a ludas mindíg, mert akkor csak 1 gyertyát kell cserélnem :pofa: , és még a múltkori 300 km-t futott gyertyáim is megvannak, így azokat is bele tudom tenni, így egy ideig tán jó lesz.

Amúgy a kocsi úgyiscsak a bnőmnek kell gyakorolni. Szegény elég kuplunggyilkosan (vagy motorgyilkosan, mert rángat az a szerencsétlen kocsi, aztán lefullad) indul el, ezt a kocsit leamortizálja szerintem majd elég hamar:), mire belejön teljesen a vezetésbe, aztán akkor majd veszek vmi normális újabb kocsit.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Starlet
« Válasz #254 Dátum: 2005.12.02 09:06:57 »
Én a helyedben elnéznék az ürömi Supratrendhez...
Alapból sem drágák és klubtagoknak kedvezményt is adnak.