Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680586 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7935 Dátum: 2012.12.15 14:14:52 »
Így van! A vízhőfok mérő "halál" stabilan áll középen. Mint említettem a két "oda-vissza" cső nagyon meleg.
A vízkőre tudok gondolni. De hogy oldjam meg??? Leveszem a motortérben a gumicsöveket és vízkőoldót juttatok a radiátorba? Néhyány nap múlva kimoson és rácsatlakoztatom a rendszerre? Talán, ez megoldás lehet???
Sajnos nem tudom, hogy Öcsém mivel mosta, de nem jött be neki. Bontottat rakott bele, azután jó lett. Azt kellene megnézni, hogy maga a radiátor is forró-e? Ha igen, akkor a légterelőkkel van gond szerintem. De sajnos erről nincs tapasztalatom  :no:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7936 Dátum: 2012.12.15 15:21:39 »
Ha az oda- vissza cső is meleg akkor átmegy rajta a víz nem?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7937 Dátum: 2012.12.15 15:29:07 »
Ha az oda- vissza cső is meleg akkor átmegy rajta a víz nem?
Ezen gondolkodtam...
Csak TFH tiszta vízkő/szennyeződés a csövek fala, de a víz még átmegy rajta. Bemegy a meleg víz, a hőt viszont leadni nem tudja, és kicsit, talán nem is észrevehetően hidegebben kimegy belőle. Ha viszont tiszta a csövek fala, akkor lead hőt, és elvileg észrevehetően hidegebb víznek kellene kimennie belőle.

De ez csak agyalás, azért javasoltam, hogy a radiátort kellene megnézni, milyen meleg? Ha az is forró, mint a csövek, akkor ez a hibalehetőség kihúzva  :hmmmm:

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7938 Dátum: 2012.12.15 15:30:32 »
Végülis nemrég cseréltem, jó lesz a legközelebbire.
Egyébként a dobozra azt írták, hogy "Made in extra EU" (elvileg EU-n kívül készült), illetve "A.C.P.C.F. Japan"
http://www.unixauto.hu/Beszallitok.aspx/ASHIKA
http://www.unixauto.hu/Beszallitok.aspx/MANN
Ez szerint olasz az Ashika.vele szemben a Mann egy tuti minőségű,igaz drága szűrő,de az árkülömbség szerintem mutatja a minőséget.Sokáig használtam a Japanparts márkát,de egy 600km után szétment csapágy,és egy olyan olajszűrő után,amivel nehezen jött meg az olajnyomás,(Mann-al rögtön jó lett)köszönöm ez a márka nem kell többet.A Nipparts,ha jól tudom koreai,de soha nem volt velük gond,szerintem nagyon jó minőség.Az SCT német,de egy gyengébb minőség.Az Alco szűrőket akkor használom,ha valaki olcsót kér,valahogy kicsit bizalmatlan vagyok vele.A motorolajuk nem valami nagy minőség,olajcserekor látszik hogy kevesebb km-nél is sokkal jobban elhasznált,mint a nevesebb márkák.Amúgy tényleg nagy a káosz az alkatrészpiacon.Főleg kisebb boltokban nagyobb az esély hamisitott alkatrészekre,olajokra.A multkor Mitsubishihez rendeltem kuplungszettet.Doboz Aisin,benne Valeo tárcsa,Valeo szerkezet,Valeo szerkezet.Hollandiábn gyártják,ez a gyári.Aisin adja hozzá a nevét,de a Valeo gyártja.Az új tárcsában lógtak a rugók!!!!!Rendeltem helyette Qh-t,amiben amerikai AP szett volt,nem lógó rugókkal,láthatóan sokkal jobb minőség,és nem műanyag volt a középrésze,hanem fém.Érdekes a Corollámhoz rendelt Aisin szett,Made In Japan volt,kívül-belül.gyárilag is Valeo volt a Mitsuban,nem birt ki 100E km-t.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7939 Dátum: 2012.12.15 15:37:33 »
http://www.unixauto.hu/Beszallitok.aspx/ASHIKA
http://www.unixauto.hu/Beszallitok.aspx/MANN
Ez szerint olasz az Ashika.vele szemben a Mann egy tuti minőségű,igaz drága szűrő,de az árkülömbség szerintem mutatja a minőséget.Sokáig használtam a Japanparts márkát,de egy 600km után szétment csapágy,és egy olyan olajszűrő után,amivel nehezen jött meg az olajnyomás,(Mann-al rögtön jó lett)köszönöm ez a márka nem kell többet.A Nipparts,ha jól tudom koreai,de soha nem volt velük gond,szerintem nagyon jó minőség.Az SCT német,de egy gyengébb minőség.Az Alco szűrőket akkor használom,ha valaki olcsót kér,valahogy kicsit bizalmatlan vagyok vele.A motorolajuk nem valami nagy minőség,olajcserekor látszik hogy kevesebb km-nél is sokkal jobban elhasznált,mint a nevesebb márkák.Amúgy tényleg nagy a káosz az alkatrészpiacon.Főleg kisebb boltokban nagyobb az esély hamisitott alkatrészekre,olajokra.A multkor Mitsubishihez rendeltem kuplungszettet.Doboz Aisin,benne Valeo tárcsa,Valeo szerkezet,Valeo szerkezet.Hollandiábn gyártják,ez a gyári.Aisin adja hozzá a nevét,de a Valeo gyártja.Az új tárcsában lógtak a rugók!!!!!Rendeltem helyette Qh-t,amiben amerikai AP szett volt,nem lógó rugókkal,láthatóan sokkal jobb minőség,és nem műanyag volt a középrésze,hanem fém.Érdekes a Corollámhoz rendelt Aisin szett,Made In Japan volt,kívül-belül.gyárilag is Valeo volt a Mitsuban,nem birt ki 100E km-t.

Köszi az infót!
Én is láttam a unixon ezt, azért kérdeztem a boltban, hogy az Ashika nem olasz? Ők mondták, hogy ott csomagolják, és a doboz szerint is nem eu-s gyártmány. A papír persze sokat elbír, és Japánon kívül egy csomó hely sem az eu-ban van  :hmmmm:

Ez a jó vonal szerintem is, hogy leírjuk a tapasztalatokat, mit érdemes kerülni lehetőség szerint  :yes:
Ami szűrő volt a kocsiban a megvételekor, azon sem volt semmi felirat igazán, ez a most vett Ashika is full fekete.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7940 Dátum: 2012.12.15 16:20:53 »
Ha már Unix kereső:
Motorolajnak 3 féle 5w30-at (!) is kiad a kocsihoz:
1. Castrol Edge 5w30, Taby is ezzel megy
2. Mobil Super 3000 XE 5w30
3. Liqui Moly Top Tec 4200 5w30

A középső kivételével mindegyik rajta volt/van a listámon az adatlapok alapján, de a harmadik a legszimpatikusabb  ;)

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7941 Dátum: 2012.12.15 16:44:18 »
Ha már Unix kereső:
Motorolajnak 3 féle 5w30-at (!) is kiad a kocsihoz:
1. Castrol Edge 5w30, Taby is ezzel megy
2. Mobil Super 3000 XE 5w30
3. Liqui Moly Top Tec 4200 5w30

A középső kivételével mindegyik rajta volt/van a listámon az adatlapok alapján, de a harmadik a legszimpatikusabb  ;)
Sokan szidják,de szerintem nagyon jó a Castrol.Ráadásul az Edge egy aránylag új fejlesztésű,csúcsminőségű olaj,és inditáskor hidegen sokat véd,jobban feltapad a fémre.Nézd meg mennyi a Bárdinál.olcsóbb szokott lenni,a listaár mint az Unixnál.5W-40 nem elég.Én cserélem 10E km után,szerintem bőven jó,egy relatíve régebbi fejlesztésű motorhoz.5W-30,inkább modernebb motorokhoz van ajánlva,hosszabb 15-20E km-es cserével.5W-40 es is van Edge.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7942 Dátum: 2012.12.15 16:51:42 »
Sokan szidják,de szerintem nagyon jó a Castrol.Ráadásul az Edge egy aránylag új fejlesztésű,csúcsminőségű olaj,és inditáskor hidegen sokat véd,jobban feltapad a fémre.Nézd meg mennyi a Bárdinál.olcsóbb szokott lenni,a listaár mint az Unixnál.5W-40 nem elég.Én cserélem 10E km után,szerintem bőven jó,egy relatíve régebbi fejlesztésű motorhoz.5W-30,inkább modernebb motorokhoz van ajánlva,hosszabb 15-20E km-es cserével.5W-40 es is van Edge.
Mivel nagyon sokat megyek rövidtávon, ezért lenne jó. Ha a melós Marutit eladnám, kb. 5 km-re járok dolgozni, mire odaérek, nagyjából felmelegedett a motor. Alig hűl ki, mehetek másik telephelyre. Ez nyírja a gépet, ezért ha 5w40-el nem fogy az olaj igazán, akkor megpróbálom az 5w30-at.
Évente 2-3-szor megyek autópályán, amúgy sem száguldozok, mert babakocsi az autó fő funkciója  :yes:

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7943 Dátum: 2012.12.15 17:17:22 »
Ha az oda- vissza cső is meleg akkor átmegy rajta a víz nem?
Én is erre gondoltam, de miért nincs meleg a kocsiban????
Meg próbálok, egy vízköves mosást, utána nem tudom.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.15 17:19:20 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7944 Dátum: 2012.12.15 20:28:40 »
Meg próbálok, egy vízköves mosást, utána nem tudom.
Forróvíz +trisó

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7945 Dátum: 2012.12.15 20:36:22 »
Forróvíz +trisó
Milyen arányban? Áramoltatni kell, vagy áztatni benne?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7946 Dátum: 2012.12.15 20:54:12 »
Az utóbbi időben mosógépben használom 0,5kg-al 60C-os programot futtatok.
Katonaságnál trisós vízben addig forraltuk a beletett cuccokat amíg tiszták nem lettek.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7947 Dátum: 2012.12.15 21:13:17 »
Az utóbbi időben mosógépben használom 0,5kg-al 60C-os programot futtatok.
Katonaságnál trisós vízben addig forraltuk a beletett cuccokat amíg tiszták nem lettek.
Nem rossz ötlet!
Kémiából is gyenge vagyok, de úgy emlékszem, annak idején ezt az utóbbi módszert használtuk alumínium hűtőbordáknál, hogy érdesítse a felületet, aztán lehetett festeni. A trutyit kiveszi, csak nem tudom, nem árthat-e a radiátornak  :hmmmm:

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7948 Dátum: 2012.12.15 21:31:06 »
Forróvíz +trisó
Köszönöm! Megpróbálom.
A következő is Toyota lesz.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7949 Dátum: 2012.12.15 21:43:16 »
Ashika = olasz

"Az Olaszországból származó ASHIKA minőségi alkat- részeket kínál a japán és távol-keleti, illetve az amerikai autókhoz. Az európai piacon vezető pozíciót tölt be az ASHIKA, amely 1989 óta tevékenykedik ezen a területen. A nagyon versenyképes árak mellett meg kell említeni a széles választékot, illetve a ritka- ságnak számító termékeket is. "

Japanparts = olasz

Nipparts = holland

Remsa = olasz

EBC = UK, holland

Hawk = USA papíron, gyakorlatilag csájna

ATE = német

Bosch = német

ETF = olasz

Ferodo = UK

QH = alapvetően olasz, leginkább csak dobozolja a kínai cuccokat

Mintex = angolnak álcázott olasz

Jakoparts = német

Jurid = német

Samko = olasz

Textar = német
Prius 2 - a mosolygós autó.