Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2692930 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6750 Dátum: 2012.05.26 08:50:40 »
egyetértek, meg minek fújnánk bele bármit?

A szenzoron keresztül nincs áramlás, ergo a kosz sem tud bejutni. A nyomáslengések vihetnek be némi olajpárát persze, gondolom ezért van benne a szűrő is, de ez nem lehet jellemző.
Az viszont igaz lehet, hogy azt a szűrőt érdemes lehet megnézni. Nyilván nem várható, hogy teljesen el lesz záródva...
Én egyébként sanszosnak tartottam a MAP szenzort is... csak ugye ehhez kellene az oszcilloszkóp, vagy a donor.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6751 Dátum: 2012.05.26 12:51:04 »

Viszont magába a map-ba van egy olyan érzésem, hogy semmilyen vegyszert nem szabad fújni...

Na ezért kérdeztem, hogy van-e valami tapasztalat, mert ettől tartottam.
Ami miatt agyalok az a következő: előástam egy régi márkaszervizes állapotfelmérő lapot és azon 8 fok volt az előgyújtás. A sok tisztítás és spurizás után gyakorlatilag megjavult a gép. Nemrég beállítottam 10 fokra az előgyújtást és azóta egy nagyon picit érzem a rángatást. Gyanakodtam a benzinre ezért nyomtam bele 98-ast. Változás  semmi.
Most csak annyi jutott eszembe, hogy mi van akkor ha a MAP szenzoron is kialakul egy vékony gyantás lerakódás és esetleg a kisebb vákum csökkenést lassabban reagálja le. Ezt nem hiszem, hogy ki lehetne mérni, csak egy gyári új cserével lehetne megtudni. Vagy egy kis tisztítással.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6752 Dátum: 2012.05.26 14:24:03 »
Hidd el nem kell azt tisztítani!

Volt Golf 3-masunk, na ott elöfordult, hogy összegyülött rajta egy kis dzsuva, ugyanis úgy van megoldva ott, mint a Carinán a légszürőben a beszivott hömérséklet jeladó. Közvetlenül a szivótérbe volt becsavarozva a map szenzor, azért, mert ez egyben a beszívott levegö jeladója is.

Nem hülyék a japánok, eltették a tüzfalra (pl. Toyota, Suzuki) és nem a szivócsonkba épitették, pont emiatt, hogy tiszta maradjon, söt szüröt is tettek oda! :D


Azt irod, hogy beállitottad 10°-ra, eztán kezdett sokat enni?
Kár volt állitani, máshol lesz a "bibi", ha van egyáltalán...
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.26 14:31:35 írta kamikaze »

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6753 Dátum: 2012.05.26 14:32:17 »
Elhiszem! Lehúztam a gumicsövet, teljesen tiszta. :D
Nem vettem észre, hogy többet enne és ez a "rángatás" is alig érezhető.
Lehet, hogy visszaállítom, de egy ideig még így járok vele. Amúgy baromi jól lett a masina és ez már szőrszálhasogatás. :)

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6754 Dátum: 2012.05.26 14:50:02 »
Na ezért kérdeztem, hogy van-e valami tapasztalat, mert ettől tartottam.
Ami miatt agyalok az a következő: előástam egy régi márkaszervizes állapotfelmérő lapot és azon 8 fok volt az előgyújtás. A sok tisztítás és spurizás után gyakorlatilag megjavult a gép. Nemrég beállítottam 10 fokra az előgyújtást és azóta egy nagyon picit érzem a rángatást. Gyanakodtam a benzinre ezért nyomtam bele 98-ast. Változás  semmi.
Most csak annyi jutott eszembe, hogy mi van akkor ha a MAP szenzoron is kialakul egy vékony gyantás lerakódás és esetleg a kisebb vákum csökkenést lassabban reagálja le. Ezt nem hiszem, hogy ki lehetne mérni, csak egy gyári új cserével lehetne megtudni. Vagy egy kis tisztítással.
Nekem van az az elméletem, hogy a MAP-szenzor meg tud fáradni. Végtére is mozgó valami van benne, membrán-nem membrán, mindegy, de vákum hatásra mozdul és így ad jelet. Nincs az az anyag ami 15 év után ugyanolyan mozgékony.
Prius 2 - a mosolygós autó.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6755 Dátum: 2012.05.26 20:59:44 »
Egy szilikonba ágyazott nyomásmérő chip van benne.
Emberi léptékkel mérhető, felfogható elmozdulás nincs benne.
Olyat kell elképzelni, mint a piezo kristály térfogat változása feszültség hatására.
Nem kell neki mozogni, nyomást mér!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6756 Dátum: 2012.05.28 21:21:18 »
Skacok!
Kérdés:
Soför ajtón van a "Door lock" központi zár funkció.
Ez minden ajtót zár nem?
Mert nekem a soför ajtót lehet nyitni igy is, kivül-belül...
Belül a kis zárópöcköt elforditja, de nem zár...
Viszont kpi zár távirányitóval zárja!

Nálatok?

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6757 Dátum: 2012.05.28 21:35:48 »
Skacok!
Kérdés:
Soför ajtón van a "Door lock" központi zár funkció.
Ez minden ajtót zár nem?
Mert nekem a soför ajtót lehet nyitni igy is, kivül-belül...
Belül a kis zárópöcköt elforditja, de nem zár...
Viszont kpi zár távirányitóval zárja!

Nálatok?

Belülről nekem is kinyitja, de kívülről nem hinném, hogy ki lehetne...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6758 Dátum: 2012.05.28 22:18:36 »
Skacok!
Kérdés:
Soför ajtón van a "Door lock" központi zár funkció.
Ez minden ajtót zár nem?
Mert nekem a soför ajtót lehet nyitni igy is, kivül-belül...
Belül a kis zárópöcköt elforditja, de nem zár...
Viszont kpi zár távirányitóval zárja!

Nálatok?

Kipróbáltam, kívülről nem lehet kinyitni, ha lezárom a door lock-kal, de belülről igen a vezető oldalit.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6759 Dátum: 2012.05.29 09:54:29 »
Skacok!
Kérdés:
Soför ajtón van a "Door lock" központi zár funkció.
Ez minden ajtót zár nem?
Mert nekem a soför ajtót lehet nyitni igy is, kivül-belül...
Belül a kis zárópöcköt elforditja, de nem zár...
Viszont kpi zár távirányitóval zárja!

Nálatok?
Nálam sem lehet kívülről nyitni és ha kézzel átnyomom a zárópöcköt akkor sem.
Érdekes, hogy a távirányítóval zárja, ugyanis a tudtommal riasztót is erre szokták rákötni.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6760 Dátum: 2012.06.02 21:26:46 »
Nálam sem lehet kívülről nyitni és ha kézzel átnyomom a zárópöcköt akkor sem.
Érdekes, hogy a távirányítóval zárja, ugyanis a tudtommal riasztót is erre szokták rákötni.
Ugyanez a helyzet, gyárilag ilyen, tk. a sofőr irányítása alá kerül az autóba be/kijutás. Azért ez balesetnél elég veszélyes lehet...
Igen, a riasztó is ezen van.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6761 Dátum: 2012.06.03 17:47:33 »
Nem típushiba, de kellemetlenséget okozhat, ezért megosztom legutóbbi szívásom történetét. A gyári fémlemez, sárga műanyag fogantyús nívópálca visszarakása csak akkor okés, ha a fül a motorral párhuzamosan áll  :excl: (lásd kép), mert a tartója nem egyenes, egy enyhe íve van, s csak így csúszik rendesen vissza, különben jobban kiáll, mint kellene, nem ad korrekt értéket, és beleütközhet a motorháztetőbe, ami miatt megfeszül a fém-műanyag illesztésnél. A motor rázkódása miatt folyamatosan megfeszül, elfárad az anyag, és eltörhet, ahogy nálam is történt. Én már meggyengülve vettem (köszi előző tulaj  :naspang:), megragasztottam, de minden ellenőrzésnél rizikós volt a kihúzása, most végleg elbúcsúzott a fül a pálcától, és valahogy nem akaródzott csőrös fogóval nézegetni innét fogva :banging:
Bontóban viszont "T" alakú füllel ellátottat találtam, ami meglepetésre dróthuzalos megoldású, a fogó kialakítása miatt pedig nem állhat ki túlzottan, így a fenti problémák nem jelentkezhetnek.
Gyanítom, hogy nem én voltam az egyetlen, aki így járt...

[a csatolmányt egy admin törölte]

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6762 Dátum: 2012.06.03 18:59:51 »
Kalapos!  Köszi az infót!   Látom a képeken, hogy a szelepfedélen átmenő kábelek műanyag burkolatát is sikerült pótolni. Hol tudtál ilyet zsákmányolni? Nekem is szétporladt. :(

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6763 Dátum: 2012.06.03 19:15:54 »
A képek csak illusztrációk, nem az én gépemről vannak  :no:, de bontóban (mondjuk itt) biztos van fillérekért. Jellemzően nekem is ilyen apróságok miatt kellett járkálnom, de nekünk legalább ez a legnagyobb gondunk  :D

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6764 Dátum: 2012.06.03 19:28:55 »
Köszi! Itt még nem jártam személyesen, csak hívtam őket ködlámpa és bal tükör miatt, de sajnos nem jártam sikerrel.
Sajnos a két ülés közti könyöklő fedelének a zárja is eltört. Ilyen apróságok előfordulnak. kb 3 hete vásároltam egy jobbos  gyári ablaktörlő lapátot, mert az eredeti tönkrement. Hát nem felháborító! :D