Köszi a szakértést... Mindenképpen megfogadom a tanácsod!
Apropó, szaktanács... Megint főleg neked... Nem tudod hogyan férnék hozzá a jobb első ajtó alatti külső-alsó küszöbhoz?
Ugyanis egy hangyafaxnyit megroppantottam! A múlt héten ahogy járkáltam a temetőkbe, sikerült egy óriási betondarabon átmennem... Végigszántottam a jobb alját de az alvázvédő jött csak le, az a rohadt küszöb meg fölemelkedett, de csak az alsó része, az ajtó nem szorul! Elég merev a kasztni! Ki szeretném valahogy egyengetni vagy kalapálni....
Csináltam a horpadásról egy illusztrációt, most nincs róla képem - D O L G O Z O K ! ! !
Rossz hírem van, azzal nem tudsz mit kezdeni se kalapáccsal, se pajszerral. Ugyanis a küszöb egy zárt idom a kocsira specifikus formázással, ezt nem lehet belülről "kiütni".
A javításnak mégis van két módja. Az egyik, ha nem nagyon nagy a dolog, akkkor vannak mesterek, akik ki tudják "húzni". Először fémtisztára kell pucolni a felületet, majd speciális pálcát heggesztenek rá és azzal melegen meghúzzák kifele a lemezt, és így lassan-lassan pontról-pontra helyrehúzzák a lemezt. Ezzel elhivatott szakember kell és sok-sok türelem.
Ezt követően jön a csiszolás, szórógitt, gitt, festés, polírozás és kész.
A másik módja a fémtiszta felületre üvegszövet és kitt, majd csiszolás, fényezés, polírozás. Aztán lehet fohászkodni, hogy egy év múlva ne essen le. Ehhez már nem kell olyan nagy tudás, házilag is meg lehet oldani. A fényezés az más dolog.