Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680425 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4590 Dátum: 2009.11.08 18:06:45 »
Lelkiismeretes futóműves-mán ha van még ilyen-el sem vállalja,ha látja,hogy lóg mindene :yes:

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4591 Dátum: 2009.11.08 18:14:39 »
A futóműállítás a legutolsó. Ha most beállítod, akkor a lógáshoz lesz behangolva, amennyiben alákerülnek az új sziletek, akkor már más lesz a futómúgeomertia, hogy finoman fogalmazzak, adtál a sz@rnak egy pofont.

Ha nagy a lógás jelenleg, akkor a gumik úgyis felemásan kopnak, hameg csak kicsi, akkor észre sem lehet venni az elhangolódást.

Szóval én egyszerre csinálnám a lengéscsilapítót és a szilenteket, utána egy futóműellenőrzés és annyi.


Köszi a szakértést... Mindenképpen megfogadom a tanácsod!
Apropó, szaktanács... Megint főleg neked... Nem tudod hogyan férnék hozzá a jobb első ajtó alatti külső-alsó küszöbhoz?
Ugyanis egy hangyafaxnyit megroppantottam! A múlt héten ahogy járkáltam a temetőkbe, sikerült egy óriási betondarabon átmennem... Végigszántottam a jobb alját de az alvázvédő jött csak le, az a rohadt küszöb meg fölemelkedett, de csak az alsó része, az ajtó nem szorul! Elég merev a kasztni! Ki szeretném valahogy egyengetni vagy kalapálni....
Csináltam a horpadásról egy illusztrációt, most nincs róla képem - D O L G O Z O K ! ! ! ;)

[a csatolmányt egy admin törölte]
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4592 Dátum: 2009.11.08 18:15:21 »
Lelkiismeretes futóműves-mán ha van még ilyen-el sem vállalja,ha látja,hogy lóg mindene :yes:
;) :D
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4593 Dátum: 2009.11.08 18:29:42 »
Köszi a szakértést... Mindenképpen megfogadom a tanácsod!
Apropó, szaktanács... Megint főleg neked... Nem tudod hogyan férnék hozzá a jobb első ajtó alatti külső-alsó küszöbhoz?
Ugyanis egy hangyafaxnyit megroppantottam! A múlt héten ahogy járkáltam a temetőkbe, sikerült egy óriási betondarabon átmennem... Végigszántottam a jobb alját de az alvázvédő jött csak le, az a rohadt küszöb meg fölemelkedett, de csak az alsó része, az ajtó nem szorul! Elég merev a kasztni! Ki szeretném valahogy egyengetni vagy kalapálni....
Csináltam a horpadásról egy illusztrációt, most nincs róla képem - D O L G O Z O K ! ! ! ;)

Rossz hírem van, azzal nem tudsz mit kezdeni se kalapáccsal, se pajszerral.  Ugyanis a küszöb egy zárt idom a kocsira specifikus formázással, ezt nem lehet belülről "kiütni".

A javításnak mégis van két módja. Az egyik, ha nem nagyon nagy a dolog, akkkor vannak mesterek, akik ki tudják "húzni". Először fémtisztára kell pucolni a felületet, majd speciális pálcát heggesztenek rá és azzal melegen meghúzzák kifele a lemezt, és így lassan-lassan pontról-pontra helyrehúzzák a lemezt. Ezzel elhivatott szakember kell és sok-sok türelem.
Ezt követően jön a csiszolás, szórógitt, gitt, festés, polírozás és kész.
A másik módja a fémtiszta felületre üvegszövet és kitt, majd csiszolás, fényezés, polírozás. Aztán lehet fohászkodni, hogy egy év múlva ne essen le. Ehhez már nem kell olyan nagy tudás, házilag is meg lehet oldani. A fényezés az más dolog.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4594 Dátum: 2009.11.08 19:00:29 »
Köszi a szakértést... Mindenképpen megfogadom a tanácsod!
Apropó, szaktanács... Megint főleg neked... Nem tudod hogyan férnék hozzá a jobb első ajtó alatti külső-alsó küszöbhoz?
Ugyanis egy hangyafaxnyit megroppantottam! A múlt héten ahogy járkáltam a temetőkbe, sikerült egy óriási betondarabon átmennem... Végigszántottam a jobb alját de az alvázvédő jött csak le, az a rohadt küszöb meg fölemelkedett, de csak az alsó része, az ajtó nem szorul! Elég merev a kasztni! Ki szeretném valahogy egyengetni vagy kalapálni....
Csináltam a horpadásról egy illusztrációt, most nincs róla képem - D O L G O Z O K ! ! ! ;)

Rossz hírem van, azzal nem tudsz mit kezdeni se kalapáccsal, se pajszerral.  Ugyanis a küszöb egy zárt idom a kocsira specifikus formázással, ezt nem lehet belülről "kiütni".

A javításnak mégis van két módja. Az egyik, ha nem nagyon nagy a dolog, akkkor vannak mesterek, akik ki tudják "húzni". Először fémtisztára kell pucolni a felületet, majd speciális pálcát heggesztenek rá és azzal melegen meghúzzák kifele a lemezt, és így lassan-lassan pontról-pontra helyrehúzzák a lemezt. Ezzel elhivatott szakember kell és sok-sok türelem.
Ezt követően jön a csiszolás, szórógitt, gitt, festés, polírozás és kész.
A másik módja a fémtiszta felületre üvegszövet és kitt, majd csiszolás, fényezés, polírozás. Aztán lehet fohászkodni, hogy egy év múlva ne essen le. Ehhez már nem kell olyan nagy tudás, házilag is meg lehet oldani. A fényezés az más dolog.
Szomorú lettem.... Kell nekem mindenféle sötét helyen megfordulnom.... Hát akkor ez így veszett egy darabig... Műszakin meg hagyjanak békén.... :censored:
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4595 Dátum: 2009.11.08 19:37:00 »
Nem tudom küszöbnél használható-e,lévén jó vastag lemezből készül és erősen ívelt,de biztosan hallottál a váluumos technológiáról,amivel a jégverést szokták javítani. :hmmmm:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4596 Dátum: 2009.11.09 14:41:58 »
Nem tudom küszöbnél használható-e,lévén jó vastag lemezből készül és erősen ívelt,de biztosan hallottál a váluumos technológiáról,amivel a jégverést szokták javítani. :hmmmm:
Pontosan, az jlgverésre jó. Kicsi nem túl mély, pontszerű sérülés esetén alkalmazható technika. Egy betontömb húzásos sérülésnél szvsz. nem alkalmazható. Ráadásul, mint Te is írtad, a küszöm egy merev hossztartó-elem, nehezen kezelhető.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4597 Dátum: 2009.11.10 20:32:16 »
Szevasztok!
Egyre jobban azt veszem észre hogy öregszik az autó... :no:
A minap aláfeküdtem, szerettem volna megnézni a hátsó lengéscsillapítóimat, mert fura hangokat hallok hátúlról.
A könny csordult ki a szememből: a szilentek teljesen el vannak öregedve, ki vannak repedezve - egy részük teljesen elmállott!
Okos emberek szerint ez lehet az a kopogás hátul.
Meg lehet hogy csak beképzelem magamnak, de azóta mintha kevésbé lenne stabil az autó is - pont mióta aláfeküdtem :hmmmm:
Valakinek volt már dolga szilent cserével? Sok pénz?
No para, nem egy nagy összeg  :) ! Amit biztosan cserélni kell (így a leírásod alapján), mert 98 %-ban ez szokta okozni, ha kopog a Carina hátulja: a hátsó stabilizátor szilent-garnitúrája; továbbá valószínűleg cserések lesznek (szinte mindig azok szoktak lenni, ha maguk a szilentek is fáradtak már) a hátsó stabilizátor összekötő-pálcái ("zászló", "kutyacsont") is. Az egész együtt szerintem kijön kb. húszezerből, a beszerelésük szintén pár ezer forint, tehát nem egy nagy érvágás.

A futómű beállítását NEM érinti a cseréjük, és nincs is jelentősége, hogy előtte vagy utána állítatod be. Viszont a lengéscsillapító-cserének már lehet, ezért azt ajánlanám, hogy a sorrend ez legyen: 1. szilentek & összekötők cseréje; 2. teleszkópok cseréje; 3. beállítás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4598 Dátum: 2009.11.10 20:37:40 »
Szomorú lettem.... Kell nekem mindenféle sötét helyen megfordulnom.... Hát akkor ez így veszett egy darabig... Műszakin meg hagyjanak békén.... :censored:
Békén fognak hagyni, hacsak nem az történt, hogy már rozsdás a küszöb és a horpadás mentén ki is lyukadt (szakadt). De ha tényleg csak behorpadt, azért a kutya nem fog szólni neked, maximum megemlítik  :) ... És más jelentősége sincs, egyáltalán nem kell aggódnod miatta. A mi Carinánkon is be van nyomódva a bal küszöb, hátul, a kerékjárat előtt (nyilván egyszer felült vmi szegélyre vagy ilyesmire ott a kocsi) - sosem foglalkoztunk vele, és át is ment mindig simán a műszakin (a közlekedés-felügyeletnél!). Ennek csak esztétikai jelentősége van; amúgy nem hinném, hogy küszöbcserén, vagy a Trotter Mester által említett kigittezésen kívül máshogy lehetne javítani (kétlem, hogy azt a vastag lemezt ki lehetne húzkodni pontonként) ... A küszöbcsere emiatt óriási hülyeség lenne; a gittezés viszont tarthat, ha a horpadás nem túl nagy/mély.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4599 Dátum: 2009.11.11 08:50:58 »
Az a horpadás valóban elég nagy, meg mély is! :no: De nem rozsdás.
Plusz kérdésem: a Carinák sárvédője mennyire hajlamos a rohadásra? (az enyém nagyon!) 2007 óta folyamatosan púposodik! :cry: Előbb-utóbb kijukad. Vagy csak az lehet az oka hogy törve volt a hátulja? Esetleg átfényezték az autót csak Xarul alapozhatták le?

[a csatolmányt egy admin törölte]
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4600 Dátum: 2009.11.11 08:53:18 »
A bibs részek:

[a csatolmányt egy admin törölte]
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4601 Dátum: 2009.11.11 08:56:43 »
A másik.

[a csatolmányt egy admin törölte]
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4602 Dátum: 2009.11.11 09:31:11 »
A futómű beállítását NEM érinti a cseréjük, és nincs is jelentősége, hogy előtte vagy utána állítatod be.

Vitatkoznék. Ha már hozzá lett állítva a kopottakhoz akkor persze hogy érinti.
Nekem ugyanígy stab. pálcákat meg szilenteket cseréltek, utána a kormány nem egészen úgy állt ahogy kellene -> futóműállítás.
Valszeg függ a kopástól is.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4603 Dátum: 2009.11.11 21:04:39 »
A futómű beállítását NEM érinti a cseréjük, és nincs is jelentősége, hogy előtte vagy utána állítatod be.

Vitatkoznék. Ha már hozzá lett állítva a kopottakhoz akkor persze hogy érinti.
Nekem ugyanígy stab. pálcákat meg szilenteket cseréltek, utána a kormány nem egészen úgy állt ahogy kellene -> futóműállítás.
Valszeg függ a kopástól is.
Nade ezeknek a cseréje nem is érinti sem a kerékdőlést, sem a kerékösszetartást.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4604 Dátum: 2009.11.11 21:08:59 »
Az a horpadás valóban elég nagy, meg mély is! :no: De nem rozsdás.
Plusz kérdésem: a Carinák sárvédője mennyire hajlamos a rohadásra? (az enyém nagyon!) 2007 óta folyamatosan púposodik! :cry: Előbb-utóbb kijukad. Vagy csak az lehet az oka hogy törve volt a hátulja? Esetleg átfényezték az autót csak Xarul alapozhatták le?
Lehet, hogy tényleg javítva volt már; de nem biztos, mert ahogy nézem, azokon a részeken indult meg a korrózió, ahol meg tud gyűlni a sár, kosz, és emiatt ott tartósan nedvességnek van kitéve a lemez. 15 éves autónál, ez már lehet "normális" korrózió  ::) ... Bár nem jellemző a Carinákra, de ennyi idősen már előfordulhat, és tényleg pont a neuralgikus részeken van. Mosás során érdemes ezekre odafigyelni; vízsugárral, vagy akár kézzel benyúlva megpucolni, ki-leszedni onnan a sarat, így lassítható a folyamat. De hosszú távon hegesztés lesz... Bár addig még, ahogy elnézem, eltelhet még akár több év is.

A küszöbödet viszont mással tényleg nem lehetne helyrehozni szerintem, így kép alapján, mint új küszöb behegesztésével. Ezt viszont én nem tartanám jó ötletnek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )