Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680528 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3810 Dátum: 2008.12.04 19:20:14 »
Nem. A keveredés a magyar bürokraták fejében volt, akik kiállították a forgalmi engedélyeket anno, a téves adatokkal  :nono: ... példa: az én Camrym esetében sem a tömeg, sem a hengerűrtartalom, sem a teljesítmény nem stimmel - sosem létezett olyan Toyota Camry, amelynek az én papírjaimban szereplő paraméterei lettek volna  :excl:

A te autód, ha nem szegénykeverékes a motorja (ezt eldöntheted a kluboldalon lévő képeim alapján), akkor 85 kW-os (115 LE). Ha szegénykeverékes, akkor 79 kW-os (107 LE).
Igaza van Palaczk kollégának!
Az első forgalmiban még nekem is 85 kW szerepelt, aztán amikor cserélni kellett először Carina II-t írtak be, aztán az okmányiroda ajtajában vettem észre. Visszamentem és azt mondta a nő, hogy neki ezt adta ki a gép! Hiába győzködtöm hogy a Carina II egy egészen másik autó.
Aztán azt mondta hogy diktáljam mit írjon. Így írta át CARINA E-re!
De a teljesítményt nem is vettem észre, meg azóta kicsit kevesebbet fizetek utánna... "Ez itt kérem Magyarország!"


Felesleges idézeteket töröltem.
Misi
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.04 19:55:52 írta Misi »
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3811 Dátum: 2008.12.05 00:37:19 »
Sziasztok!

Múlt héten a máladozó kormányra bőrréteg került. Azóta új élmény a vezetés.  A bőrözés idejére egy Avensis gyári bőrkormányt markolásztam, ami kicsit keskenynek tűnik nagy kezűeknek.

Ez is egy Carina, amely a vizeket járja: Carina és Áron a világ körülhttp://www.meder.hu/


Üdv
Balázs
Balázs

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3812 Dátum: 2008.12.05 03:11:54 »
Sziasztok!

Múlt héten a máladozó kormányra bőrréteg került. Azóta új élmény a vezetés.  A bőrözés idejére egy Avensis gyári bőrkormányt markolásztam, ami kicsit keskenynek tűnik nagy kezűeknek.

Ez is egy Carina, amely a vizeket járja: Carina és Áron a világ körülhttp://www.meder.hu/


Üdv
Balázs

Szia!

Kicsit több részletet is elárulsz a bőrözésről? Hol? Mennyiért? Mert ezen már én is gondolkodtam...

Udv: T

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3813 Dátum: 2008.12.05 08:23:19 »

Nem. A keveredés a magyar bürokraták fejében volt, akik kiállították a forgalmi engedélyeket anno, a téves adatokkal  :nono: ... példa: az én Camrym esetében sem a tömeg, sem a hengerűrtartalom, sem a teljesítmény nem stimmel - sosem létezett olyan Toyota Camry, amelynek az én papírjaimban szereplő paraméterei lettek volna  :excl:

A te autód, ha nem szegénykeverékes a motorja (ezt eldöntheted a kluboldalon lévő képeim alapján), akkor 85 kW-os (115 LE). Ha szegénykeverékes, akkor 79 kW-os (107 LE).

Ez a béna magyar rendszer néh a jó is. :D Főleg éves teljesítmény adónál. :D:D:D

Az én Carinám is el volt írva sedan helyet wagon volt. és 76 kW-s a motor. :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3814 Dátum: 2008.12.05 10:24:25 »

Nem. A keveredés a magyar bürokraták fejében volt, akik kiállították a forgalmi engedélyeket anno, a téves adatokkal  :nono: ... példa: az én Camrym esetében sem a tömeg, sem a hengerűrtartalom, sem a teljesítmény nem stimmel - sosem létezett olyan Toyota Camry, amelynek az én papírjaimban szereplő paraméterei lettek volna  :excl:

A te autód, ha nem szegénykeverékes a motorja (ezt eldöntheted a kluboldalon lévő képeim alapján), akkor 85 kW-os (115 LE). Ha szegénykeverékes, akkor 79 kW-os (107 LE).

Ez a béna magyar rendszer néh a jó is. :D Főleg éves teljesítmény adónál. :D:D:D

Az én Carinám is el volt írva sedan helyet wagon volt. és 76 kW-s a motor. :D

most hogy kiderult, erosebb autom van mint ahogy eddig tudtam, erzem hogy jobban huz.  8]]]]]
Lehettem volna halasz ...

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3815 Dátum: 2008.12.05 10:48:06 »
Képzeld, egy TURBO matrica mire lehet képes!
 :sorcerer:

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3816 Dátum: 2008.12.05 11:02:20 »

most hogy kiderult, erosebb autom van mint ahogy eddig tudtam, erzem hogy jobban huz.  8]]]]]

Most gondold el szegény B.C akinek meg a teljesítmény plafon van beírva és még nem is megy. :D De töb hely van hátul a kocsijába. :)
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3817 Dátum: 2008.12.05 11:08:36 »
Képzeld, egy TURBO matrica mire lehet képes!
 :sorcerer:

az is lehet hogy ha atirom a toyotat lexusra, sokkal kenyelmesebb is lesz, es talan a sebesseget is automatikusan valtja majd.  8]
Lehettem volna halasz ...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3818 Dátum: 2008.12.05 15:05:39 »
Az elmélet szerint az 1-4,2-3 as leömlő csoportosítás alacsony fordulaton teszi kicsit nyomatékossá a motort, amikor pedig egyszerre összefogják akkor pedig a magasabb fordultok tartományába tolódik a max. nyomaték.
Ezt érzi úgy az ember, hogy az első változat erősebb, mert alacsony fordulatról jobban megindul, egyszerűen dinamikusabbnak érződik.
Itt van/lehet a trükk a japó technikában, mert ha a nagyobb fordulat felé tolja el a max. nyomatékot (csak ezzel a módszerrel)akkor nagyobb a teljesítmény is P=M n alapján, tehát a nyomaték és a hozzá tartozó fordulat szorzata. Egyértelmű, hogy ez a beavatkozás növeli a teljesítményt. (papíron) Csak aztán nem érzi az ember, ha nem üvegeli álladóan :no: :no:
No, de valamit valamiért.

Na most, a facelift előtti változatnak a teljesítménye is, és a nyomatéka is nagyobb, mint a facelift utáninak. Viszont: a nyomaték-maximum lényegesen (!) magasabb fordulaton jelentkezik, mint a facelift utáninál  :sorcerer: !
Én csak azt mondtam, ami a könyvekben le van írva. Ez az elmélet. A gyakorlat meg.....

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3819 Dátum: 2008.12.06 20:39:16 »

Nem. A keveredés a magyar bürokraták fejében volt, akik kiállították a forgalmi engedélyeket anno, a téves adatokkal  :nono: ... példa: az én Camrym esetében sem a tömeg, sem a hengerűrtartalom, sem a teljesítmény nem stimmel - sosem létezett olyan Toyota Camry, amelynek az én papírjaimban szereplő paraméterei lettek volna  :excl:

A te autód, ha nem szegénykeverékes a motorja (ezt eldöntheted a kluboldalon lévő képeim alapján), akkor 85 kW-os (115 LE). Ha szegénykeverékes, akkor 79 kW-os (107 LE).

Ez a béna magyar rendszer néh a jó is. :D Főleg éves teljesítmény adónál. :D:D:D

Az én Carinám is el volt írva sedan helyet wagon volt. és 76 kW-s a motor. :D

Hát ez az ;) ... A Camrym papíron jóval könnyebb, és jóval gyengébb, mint a valóságban. Szóval örültem akkor is, amikor még súlyadót fizettünk, és örülök most is  :yes: :tt2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3820 Dátum: 2008.12.06 21:45:04 »
Egyébként teljesen beleillik az általam leírt képbe, amit ti is mondtok illetve én is tapasztaltam. Ez abból adódik, hogy annyira extrém módon van feltolva a nyomatékcsúcs a nagyobb fordulatra, hogy alatta teljesen halott a gép, már ami a dinamizmust illeti.
Ergo igaz is lehet az a 85 kW és az, hogy ez az így előállított 85 kW-ot lentről 1500-2000től egy élet munkája kivárni, hogy gyorsuljon, míg ha ide is csoportosítunk némi nyomatékot akkor ugyan a max teljesítmény csak hetven valamennyire adódik, de összeségében dinamikusabbnak hat. No persze itt már jön a váltó átételezése is, a fokozatok hogyan vannak össze és a motorhoz hangolva. Ez is nagyon fontos!
Tehát van egy optimum, amit talán a kocsi egészéhez viszonyítva jobban eltaláltak a 92-93-as szériánál.Ennyi.

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3821 Dátum: 2008.12.06 22:16:32 »
És utána elkezdett hízni a kocsi. :D Külömböző biztonsági cuccokal légzsák,utascella merevítő vasak. Illetve kényelmi cuucal mint klíma. :D Tehát a tömeg nőtt a motor meg áthangolódott de sokat nem változott. :D
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.06 23:00:42 írta Profy »
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3822 Dátum: 2008.12.06 22:55:49 »
na es miujsag a sajat tomeggel? nalam a forgalmiban 1085kg van. ez korrekt?
Lehettem volna halasz ...

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3823 Dátum: 2008.12.07 07:02:59 »
És utána elkezdett hízni a kocsi. :D Külömböző biztonsági cuccokal légzsák,utascella merevítő vasak. Illetve kényelmi cuucal mint klíma. :D Tehát a tömeg nőtt a motor meg áthangolódott de sokat nem változott. :D
Klima lett volna az enyémhez is +1 milkáért. 92'ben ez aranyáron volt. Mondjuk lehet más kereskedő ócsóbban megoldotta volna.... mindegy.
súly: 1109 kg az enyém kb 10 liter naftával a tankba üzemkészen mélyládával, egyébnapi lomokkal. Futóművizsgálatkor mérték meg.

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3824 Dátum: 2008.12.08 14:49:49 »

Szia!

Kicsit több részletet is elárulsz a bőrözésről? Hol? Mennyiért? Mert ezen már én is gondolkodtam...

Udv: T
[/quote]

Szia!

A részletek: 12 ezer pénz, 10 órára vittem és délután 1-2 felé készen volt. Ha nem magad szereled le a kormányt az plussz 1 ezres. Ha tovább akarsz autózni, azt egy pótkormánnyal megteheteted (ez volt az ave gyári bőre). Nem nagyon néztem utána, ajánlották az Árpád híd budai oldalán. Én is csak ajánlani tudom. Remélem néhány év múlva is ez lesz a véleményem :)  Ha kell teszek fel képet.

www.varrga.hu

Üdv
Balázs
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.08 14:54:01 írta kisbal »
Balázs