Akkor számoljunk havi törlesztőrészletekkel. Ha a 460.000-et elosztod 60-al, havi 7700 forint pluszt kapunk. Erre még jön rá egy kis kamat, így kb. 8ezer forinttal drágább havonta a D4D. Havi 1200km-es futásteljesítményt és benzinesnél 7, dízelnél 5 literes fogyasztást feltételezve a mai benzinárakkal számolva pont havi 8.000 forint megtakarítást eredményez. Tehát a D4D úgymond 'ingyen' van. És akkor még nem beszéltünk a jobb rugalmasságról, jobb értéktartásról, könyebb eladhatóságról, magasabb futásteljesítmény esetén jóval több megtakarításról :wink:
Még egyszer megkérdezem: melyik is a drágább? :wink:
Nem számoltam utána, de biztos igazad van. Riszpekt a fáradságért
Ha még egy kicsit kötözködhetek: akkor van igazad, ha
- feltételezzük, hogy a leendő vevőnek van 465000-nyi "fölösleges" forintja, akár csak 60 hónapra elosztva is. Ez azért elég lényeges, tekintve, hogy a Toyota már eleve nem a legolcsóbb márka a piacon.
- a devizaárfolyamot konstansnak vesszük - ez persze nem igaz, itt szépen kinyílhat az olló, sokat lehet bukni....
- mondjuk, az én 2,5 éves átlagfogyasztásom, benzinből, az 6 liter volt..