Ja , és hogy a Yaris nem gömbölyű. Tényleg, igazad van. Tök szögletes. A Yaris szögletes. A Volvo 740 pedig gömbölyű
Szerintem abból, hogy valami nem gömbölyű, még nem következik, hogy szögletes lenne. Nekem a "tojás" MAzda 121, vagy az előző Hyundai Lantra a gömbölyű. Az egy dolog, hogy az élek, sarkok le vannak gömbölyítve - jó példa erre a Volvo 850!!! - és egy másik, hogy az autó formája gömbölyű.
Különböztessük meg az autó alapformáját és a részletmegoldásokat . Az alapforma ma már eléggé adott , ezt a szélcsatorna diktálja , és ebből adódóan törvényszerűen valamennyire gömbölyített , a szélvédő nem zár be túl meredek szöget a motorháztetővel , a tető ívelten hajlik hátra , és így tovább . Ez egy dolog .
A másik dolog (és ettől válik szerintem igazán gömbölyűvé egy autó) , azok a részletmegoldások . A fényszórók , a hűtőrács , az ablakvonal , az ajtók formája stb . Vannak-e az autón szögletes elemek , vannak-e rajta szögben összefutó vonalak , ívek ; vagy pedig minden le van gömbölyítve , kerekítve .
A Yarison szinte minden forma gömbölyű/gömbölyített , kívül is , belül pedig pláne .
Mondjak egy modern kisautót , ami nem gömbölyű ? Skoda Fabia . Vagy Ford Fiesta . Vagy Mazda 2 .
Aztán vannak vegyes kinézetű kisautók , amiket igazán sem gömbölyűnek , sem szögletesnek nem lehetne nevezni : Opel Corsa C , Honda Jazz , Fiat Punto .
És vannak az egyértelműen gömbölyűek : Yaris , Nissan Micra , (fényszóróit leszámítva) PUG 206 .
A képeken látható új Civic egyébként szögletes . Csupa szögletes formából építkezik . Orr- és farkiképzés , ablakvonal .