A VVTi szelepről azonnal lekérdezték, a kiolvasás helyén: 36e + ÁFA... szereléssel 100plusz... (sajnos a saját OBD-m beadta a kulcsot, egy ismerős Swiftje "kinyírta")
A furulyát kihúzni, megpucolni esetleg a tömítést lecserélni rajta vagy egy másikat betenni a helyére, nem egy túl nagy mutatvány, csak időm nincs egyelőre meg cseredarabom. Amennyire tegnap délután ráláttam nincs szivárgás körülötte sehol. Sőt a motortér felülről tiszta por.
Tegnap hazafelé és ma reggel "jól viselkedett" nincs hibakód. Megy rendesen.
Amennyiben a furulya körül nem stimmel 100%-ban minden, hibakód nélkül milyen jele lehet?
- nem megfelelően engedi az olajnyomást a vvti tárcsára így a szívószelepek nyitása-zárása nem az eredeti-optimális
- ettől lehet teljesítményprobléma - érezhető-nem érezhető - egyelőre nem vetem észre semmit.
- keverékképzési probléma - levegő annyi amennyi - benzin mérhető fogyasztásváltozásban (ezt tudom figyelni)
Ha a szelep nem megy rendesen, akkor magasabb fordulaton gyengébb a motor. A szelepről csak annyit, hogy többféle darab van, amit gyári toyotaként adnak el, és mégsem az, pedig teljesen ugyaqnúgy néz ki rajta minden, még toyotás zacsis is (bár ebből dobozos a gyári inkább, de mindegy is, ezen aztán nem veszünk össze, a lényeg, hogy jól működjön.).
Közben nekem is adódott egy gondom. A vezető oldalon az ablaktörlő felső végénél 3-4 cm -es sávban elkezdett erősen karcosodni a szélvédő. Igen finom karcokról van szó, tehát nem olyan, mint amit mondjuk egy lapátvas belecsikarna. Ezen split lapát van, szóval az biztos nem marhatott bele, és a gumi is tökéletes, 2-3 hónapos. A gyári szélvédő már az első tulajnál cserére került (a karcon kívül nincs gondom vele), Pilkington márka, de emlékeim szerint ez a karcos rész csak mostanában jelentkezett. Egy ideig azt gondoltam, hogy csak maszatosra törli ott a lapát végénél lévő sávban. A lapát felső részén ez a 3-4 cm-es sáv egyenletesen megvan végig az íven szóval nem is olyan, hogy szakaszos, vagy ilyesmi, mintha az üveg anyaga karcosodna könnyebben, illetve kopna szépen lassan ott ahol a lapát sebessége relatív nagy. Úgy emlékszem nyáron még csak kisebb csík volt, most már egyre karcosabb, kérdés, hogy meddig romlik a helyzet...
Olvasgattam szélvédő polírozásról, meg cseréről, de jó lenne, ha írnátok tapasztalatot, volt-e már ilyen valakinél?! A jó polírozás (gyémánt koronggal) állítólag ugyanannyi, mint a csere ára..Csere esetére ki mit javasolna (márka, hely)? Műszakin gond lehet ilyesmi?