Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750490 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13755 Dátum: 2017.09.05 10:14:05 »
Hello, Mindenki! Egy Toyota Avensis 2.0 d4d 2004 szgk.-m van. Az autó alapjáraton nem füstől, jól húz dinamikus, hiba kód mentes,porlasztók rendben vannak. Azonban amikor hirtelen gázt adok kormol egy nagyot, valamint ha elindulok 1-2 sebesség fokozatban (1500-2000)akkor is kormol, de akkor nem nagy mennyiségben.  Általában előzés során kormol, ami látható is, nagy fekete korom felhőt nyom. A kocsit elvittem egy szerelőhöz, EGR kitakarította, valamint átnézte a kocsit, de nem talált hibát. Élő diagnosztikát is csinált, de minden jól működik. Ezt követően elvittem a TOYOTA szervízbe, ott meg annyit mondtak, hogy ez ilyen fajta motor. Próbáljam meg a katalizátor utáni koromfogót kiiktatni, mert lehet hogy az a baja. Ebben az évjáratban még nincs részecskeszűrő.
Az lenne a kérdésem, hogy esetleg valakinek produkálta már ezt a hibát kocsija, és hogy mi volt a baja?
Segítségeteket előre is köszönöm.

Mit tankolsz a verdába? Olajat esti?

dne

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13756 Dátum: 2017.09.05 10:20:27 »
Helló, csak kúton tankolok (avia, néha mol  ) Az olajat nem eszi. üdv!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13757 Dátum: 2017.09.05 18:33:31 »
Arra gondolt, hogy alap üzemanyag, vagy adalékolt prémium? ;)

dne

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13758 Dátum: 2017.09.05 19:41:12 »
Alap üzemanyagot!

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13759 Dátum: 2017.09.05 23:49:57 »
Alap üzemanyagot!
igen, azt akartam kérdezni amit Silent is írt, pár alkalommal érdemes lehet a jobbikból tankolni, aztán kiderül, van-e hatása..

az EGR-el együtt, érdemes a légtömeg mérőt is kipucolni minden esetben, utána egy tanító kört menni (gázpedál kivezérlés 0-100%-ban üzem-melegen)

olaj milyen van benne (márka, típus)? mikor volt cserélve? légszűrő?

CO-mérés mennyi lett legutóbbi vizsgán? akkor is csinálta? történt-e beavatkozás, mielőtt ez előjött? mi volt az?..

nemrég mikor fulladozott nálam a gép, akkor egy diesel szaki azt mondta, hogy érdemes lenne ledugózni illetve kiírni az agyából az EGR-t, sokan csinálják, jobb lesz a CO is, illetve nem nagyon fog kormolni.. (nálam DPF van, szóval nincs korom, így maradt minden)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13760 Dátum: 2017.09.06 09:33:48 »
Hello, Mindenki! Egy Toyota Avensis 2.0 d4d 2004 szgk.-m van. Az autó alapjáraton nem füstől, jól húz dinamikus, hiba kód mentes,porlasztók rendben vannak. Azonban amikor hirtelen gázt adok kormol egy nagyot, valamint ha elindulok 1-2 sebesség fokozatban (1500-2000)akkor is kormol, de akkor nem nagy mennyiségben.  Általában előzés során kormol, ami látható is, nagy fekete korom felhőt nyom. A kocsit elvittem egy szerelőhöz, EGR kitakarította, valamint átnézte a kocsit, de nem talált hibát. Élő diagnosztikát is csinált, de minden jól működik. Ezt követően elvittem a TOYOTA szervízbe, ott meg annyit mondtak, hogy ez ilyen fajta motor. Próbáljam meg a katalizátor utáni koromfogót kiiktatni, mert lehet hogy az a baja. Ebben az évjáratban még nincs részecskeszűrő.
Az lenne a kérdésem, hogy esetleg valakinek produkálta már ezt a hibát kocsija, és hogy mi volt a baja?
Segítségeteket előre is köszönöm.

A nagyobb mennyiségű korom vagy sok üzemanyagra, esetleg nem megfelelő porlasztásra, vagy kevés levegőre utal, hiszen ekkor lehet tökéletlen az égés, vagyis ekkor kezd kormolni. Idővel minden dízelben romlik a sok km után a porlasztás, meg a turbó is kopik. Általában az utóbbi hamarabb szokott eljönni. Gyengébb, kopottabb turbó --> lassabbban vagy nem is annyira pörög fel benne a forgó rész, nagyobb lesz a rés a kopások miatt, és máris kevesebb a beáramló levegő. Épp itt melóban is van az asztalomon egy turbó belső, ami pont így halálozott el szép lassan. Jut eszembe, meg kell nézni mennyit kottyan a tengelye. Ezt mondjuk csak akkor tudod érezni, ha fogtál már jópár turbót és érzésre lehet megmondani, hogy jó-e. 1-2mm a max kottyanása ami lehet. A geometriai turbósak el is szoktak piszkolódni, szóval az megint ugyanilyen gondokhoz vezethet. Ha belegondolsz, a hirtelen gázadásra a vezérlés több üzemanyagot ad, hogy menjen az autó, ami ugye több füstgázt eredményez, de ha a turbó nem képes gyorsan felpörögni, akkor egy ideig korom jön, hiszen kevés levegő és sok üzemanyag megy a motorba. Amikor eléri a megfelelő fordulatot a turbó és rendesen tölt, akkor már nem fog kormolni, hiszen elgendő levegő van az égéshez. Na ennyire nem egyszerű a dolog, csak vázlatosan leírva, mert ugye van turbó nyomás érzékelő is meg légtömegmérő, és értelemszerűen az autók tervezésénél is igyekeznek ezeket a gondolkat elkerülni, és annyi üzemanyagot juttatni a motorba akkor is amikor még nincs megfelelő turbó nyomás, ami nem fog kormolást eredményezni, csak ugye a használatból eredő kopások ezt idővel módosítják..

A fentiek a legrosszabb esetek, azokat már csak akkor kell sorra venni, ha már minden egyszerűbb probléma ki lett zárva. Amit írtak, érdemes megcsinálni, légtömegmérő tisztítás, levegőszűrő csere, egr kipucolás, turbó nyomás érzékelőt megpucolni, ha a coolerben van olaj azt kitakarítani, karter részt átnézni, tömítettséget ellenőrizni a csöveknél amin a levegő megy a motor felé, főleg a turbó után, cooler tömítettség ellenőrzés, hogy nem-e fúj ki valahol akár kicsit is. Ha mindezen egyszerűbb dolgok ellenére sem javul, akkor maradnak a komolyabb dolgok. Persze ha akarsz ezekkel foglalkozni egyáltalán, mert annak ellenére, hogy kormol hirtelen gáznál még elmegy egy darabig akár egy kopottabb turbó is, de tény, hogy rizikósabb. Megjegyzem, ha az olajat enné a motor, akkor inkább kéket füstölne, bár igaz, hogy a kopottabb motoroknál a kompresszió csökkenés is tud füstölést eredményezni.

A fentiekben csak hangosan ötleteltem, látatlanban nehéz bármit mondani egy problémáról, és nem is pontos diagnosztika amit írtam, csak hátha akad olyasmi ami ötletet ad, hogy mit nézz meg az autón. Egyebekben párom Ford Focusával (2009) jártunk úgy, hogy nem ment az EGR szelep. Háromszor szedtem ki arról a fantasztikus helyről ahol van, csontra ki lett takarítva, gyári szelep volt, kínlódtunk vele, diagnosztikán átment hogy működik a szelep, alapbeállításra is tettük gyári műszerrel márkakereskedésben, de mégsem volt jó.. Az autóval elindulás után kb 3-4 km-ig ment rendesen, utána fokozatosan tiltotta le az elektronika a turbót, és vált szívó dízellé az autó.. Kicseréltük egy újra a szelepet, és azóta tökéletesen megy. Lehet a szelep motorja volt hibás, de úgy mutatta magát, mintha jó lenne. Szóval az EGR tisztítás még nem minden. Ja, és hibakódot nem adott ezért volt igen nehéz a dolog, de már minden szart átnéztünk a kocsiban, mire eljutottunk ide. Egy rakás szar a Valeo EGR szelep, legalábbis ahogy néztük a konstrukció is úgy van megcsinálva, hogy biztosan tönkremenjen idővel..de hát francia ugye..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

dne

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13761 Dátum: 2017.09.07 12:29:22 »
Kedves Kommentelők! Először is köszönöm a jó tanácsokat!

Hát hol is kezdjem….A porlasztócsúcsok át lettek nézve, és az egyiken állítani is kellett. A porlasztók rendben vannak. A szerelő az EGR átnézte, és elvileg kitakarította, és elmondása szerint jól nyit zár.  Az olajat, és levegőszűrőt, üzemanyagszűrőt most cseréltem benne, mindenből a gyárit kapott.. Az olajat nem eszi, és a hűtővíz sem fogy.
Még nem tankoltam csak kúton alap üzemanyagot bele, ki próbálom jobb minőségű üzemanyaggal. A légtömegmérőt, én takarítottam ki. Amikor légtömegmérő nélkül mentem ugyanúgy füstölt. 
Most elindulásnál ha szép lassan indulok el nem  füstöl, 5 seb.-be 2000 fordultnál sem, azonban nagyobb gáz adásra vagy  dinamikusabb elindulásnál, váltás utáni gyorsításnál kormol. Alapjáraton nem kormol, nem fűstől
Előzménye nem volt a dolognak, a co értékeket nem tudom. A koromfogót sikerült kivenni, és azt tapasztaltam, hogy dinamikusabb a motor. Egyébként jól gyorsul jól megy turbo is tölt.
Azért idegesít a dolog, mert most már akkor is kormol, amikor elindulok vele, meg váltások kigyorsítások alkalmával. Fordulaton tartva nem kormol. A koromfogóval nagy fűst pamacsokat hagyott nagy gázadásnál, de azok most mérséklődtek.
Az inter cooler is rendben van nem, azonban azt láttam, hogy olajos a cső a csatlakozásnál.

Nem tudom, hogy érdemes- e az intercooler kivenni, és kitakarítani. A szerelő azt mondta, hogy lehet  a szívó toroknál van valami dugulás.
Tanácstalan vagyok, mert a motor jól húz, szép hangja van, egyenletesen jár, jól fogyaszt, hiba mentes, ezt leszámítva.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.07 12:46:45 írta dne »

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13762 Dátum: 2017.09.07 13:58:48 »
Most elindulásnál ha szép lassan indulok el nem  füstöl, 5 seb.-be 2000 fordultnál sem, azonban nagyobb gáz adásra vagy  dinamikusabb elindulásnál, váltás utáni gyorsításnál kormol. Alapjáraton nem kormol, nem fűstől

Amennyiben porlasztók jók és a leírtak mind jók, az autó megy, csak ez a dinamikus indulásnál tapasztalható kormolás van, akkor még lehet valami nyomásérzékelő gond lehet, vagy csökken a nagynyomású rész hatékonysága ezért romlik a porlasztási kép, esetleg több üzemanyag megy be mint kellene...ennek ellenére én a turbó nyomást nézném még meg órával, hogy hogy áll, a motor felpörgetésével milyen gyorsan épül fel benne a megfelelő nyomásérték (jó lenne referencia táblázathoz hasonlítani ha esetleg van). Tényleg, ha álló helyzetben nyomsz neki egy nagyobb gázfröccsöt, akkor is jön korom, vagy akkor nem?

Az olajos cooler nem annyira gond, idővel mindben lesz/van olaj, ami a karter vagy épp a turbó tengelye felől érkezik. A túl sok lehet a gond, de az általad leírt jellegű dolbokat nem okoz. Ha viszont leszedésre kerül célszerű áttisztítani. Ami gond lehet, ha valahol akár csak kicsit is kilukad, esetleg ha műanyag csatlakozós, akkor a fém és műanyag közti tömítés engedhet, stb.. Azt gondolom már csekkoltad, hogy az oda és onnan vezető csövek rendben vannak, nem repedtek, és a bilincsek is jól meg vannak húzva.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

dne

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13763 Dátum: 2017.09.07 15:50:29 »
Az intercoolert gázadásra jól működik, a cső megfogásával érezhető, hogy a turbo szépen nyomja. A turbo nem hord fel olajat, csak lent a coolernél olajos a cső csatlakozásánál. A gép szerint a turbo nyomásom megfelelő, bár ez nem jelent semmit.
Álló helyzetben ha adok neki egy hirtelen gáz „fröccsöt” kb. 3000.-ig akkor 3000 körül fújja a kormot. Ha lepadlózom hirtelen egymás után 3-4000 körül kormol.
Ha többször lepadlózom utána valamelyest tisztul, és nem annyira vagy egyáltalán nem kormol.
Ha gázadás után megtartom 2000.nél vagy 4000.nél a fordulatot akkor nem kormol.
Ha szépen lassan pörgetem fel, akkor sem.
A legzavaróbb az elindulásnál jelentkező fekete kismennyiségű korom, ami fokozódik ha erős gázzal indulok el.

tomthomas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13764 Dátum: 2017.09.08 08:44:59 »
Sziasztok! Körülbelül két hónapja lettem egy 2005-ös 1.8-as Avensis tulaja. Átolvastam az egész eddigi fórumot, mindössze egy jelentéktelen 20 órámba telhetett  ;), de abszolút megérte. Lenne 3 kérdésem, azért is fordulnék Hozzátok. Vásárlás után természetesen megejtettem az összes "kötelező dolog cseréjét". Az autót 320 ezer km-el vettem első tulajtól, az eladó állítása szerint nem fogyaszt olajat és szerencsére tényleg nem fogyaszt. Eddig 2 ezer km-et mentem vele, de nívó szerint semennyi olaj nem fogyott. 2005/04-ben gyártották, így még nem a módosított motor van benne, ebbe még 3,7 liter olaj kell. Mi a tapasztalatotok azzal kapcsolatban, hogy ezeknél a motoroknál mindegyiknél előjön előbb-utóbb az olajevés vagy csak egy részénél? Efféle statisztikát még nem sikerült leszűrnöm a komentekből.
A szokásos hibák már nálam is előjöttek, P0420, szervó zörgése. Katalizátor, lambdák környékén elvileg minden jó, így én is megfogom próbálni a hátsó szondához az RC kör beiktatását. Az utasoldali szervót már megjavítottam, az rendben van, viszont ma reggel tapasztaltam, hogy a vezető oldalon nem működik a szervó egyáltalán, így csak hideg levegőt fúj be. Írtátok, hogy a gázpedál környékén kellene keresgetni. Ezzel kapcsolatban tudnátok adni esetleg egy részletesebb leírást, hogy mit kellene lebontanom, hogy hozzáférjek ?
Le szeretném cserélni még a hűtőfolyadékot az autóban, úgy rémlik volt róla szó, de sajnos nem tudom hol. Aki pontosan tudja meg tudná írni, hogy milyen fajtát kell hozzá használnom és mennyit?
Köszönöm szépen!

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13765 Dátum: 2017.09.08 09:31:33 »
Sziasztok! Körülbelül két hónapja lettem egy 2005-ös 1.8-as Avensis tulaja. Átolvastam az egész eddigi fórumot, mindössze egy jelentéktelen 20 órámba telhetett  ;), de abszolút megérte. Lenne 3 kérdésem, azért is fordulnék Hozzátok. Vásárlás után természetesen megejtettem az összes "kötelező dolog cseréjét". Az autót 320 ezer km-el vettem első tulajtól, az eladó állítása szerint nem fogyaszt olajat és szerencsére tényleg nem fogyaszt. Eddig 2 ezer km-et mentem vele, de nívó szerint semennyi olaj nem fogyott. 2005/04-ben gyártották, így még nem a módosított motor van benne, ebbe még 3,7 liter olaj kell. Mi a tapasztalatotok azzal kapcsolatban, hogy ezeknél a motoroknál mindegyiknél előjön előbb-utóbb az olajevés vagy csak egy részénél? Efféle statisztikát még nem sikerült leszűrnöm a komentekből.
A szokásos hibák már nálam is előjöttek, P0420, szervó zörgése. Katalizátor, lambdák környékén elvileg minden jó, így én is megfogom próbálni a hátsó szondához az RC kör beiktatását. Az utasoldali szervót már megjavítottam, az rendben van, viszont ma reggel tapasztaltam, hogy a vezető oldalon nem működik a szervó egyáltalán, így csak hideg levegőt fúj be. Írtátok, hogy a gázpedál környékén kellene keresgetni. Ezzel kapcsolatban tudnátok adni esetleg egy részletesebb leírást, hogy mit kellene lebontanom, hogy hozzáférjek ?
Le szeretném cserélni még a hűtőfolyadékot az autóban, úgy rémlik volt róla szó, de sajnos nem tudom hol. Aki pontosan tudja meg tudná írni, hogy milyen fajtát kell hozzá használnom és mennyit?
Köszönöm szépen!

Olajevés a nagyobb olajteknős (4,2 liter) módosított dugós (4 helyett 8 olajfuratos) és keményebb olajlehúzógyűrűs motorokon már nem jön elő az itt leírt információk, tapasztalatok alapján. Ha mégis előjönne a régebbi konstrukcióban, itt fórumon van Bepi , ha jól emlékszem, ő igen alaposan tudja javítani, és persze ez az alkatrészektől, a pénzromlástól, stb. -től is függ, de 2-300 ezer Ft a kijavítása. Megéri ha fogy megcsináltatni, mert a katalizátornak sem tesz jót az olajevés.

A P0420 hibát az RC körrel a legegyszerűbb orvosolni. Én is itt olvastam ezt a megoldást, és ez néhány évre eltűnteti a hibát, de hosszabb távra érdemes beszerezni egy még viszonylag jobb állapotú bontott katalizátort, vagy egy utángyártottat. Utóbbi állítólag max 150-200e km-re jó, még ha jó minőségűt veszel akkor is, és megint jön a P0420. Az enyémben 337 van most, de tökéletesen teszi még a kat a dolgát az RC körrel, hibakód nincs. A hátsó szonda vezetéke az utasoldalon található. Az utasoldali lábtér bal oldalánál az elején van két műanyag szőnyegfogó patent, azt kell levenni, padlószőnyeget felhajtani, és ott lesz a lefelémenő négyszálas köteg. A széthúzható csatlakozó is ott lesz, azt széthúzva könnyebb lesz szerelni. :)

A vezető oldali szervó motor ott lesz a gázpedáltól befelé a közép részen, kb ugyanazon helyen, magasságban, mint az utasoldali. A youtube- on Lexus márkára lehet találni angol nyelven hasonló videót, kb ugyanaz a metódus. Az Avensis fura hangok zörgések topicban volt itt egy fórumtárs, aki épp azt javította, lehet tud segíteni, hogy hogy vette ki, de bontás nélkül elég szívás inkább a visszaszerelés. Ha viszont nem zörög, csak hideg levegőt fúj, akkor először csak a csatlakozót mozgasd meg, vagy fújd be kontakt spray -vel, mert ez is szokott segíteni, mielőtt kiszerelnéd, szétszednéd azt a motort.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

tomthomas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13766 Dátum: 2017.09.08 09:47:59 »
Köszi a gyors választ!
Az olaj egyelőre nem fogy, írtam is, hogy még 2 ezren nem tapasztaltam semmi fogyást. Csak pusztán érdeklődés gyanánt kérdeztem, hogy milyen arányban válnak olajzabálóvá vagy sem. Így remélem ilyen nagy beavatkozásokra nem lesz szükségem később sem.

Emlékszem, hogy már írtad korábban is, hogy az utasoldalon a szőnyeg alatt van a csati, de azt nem tudtam, hogy csatlakozó is van ott. Ez jó hír, akkor nem kell lehámoznom a kábel burkolatot. Lehet a hétvégén nekiesek a dolognak.

Rendben, akkor előbb a csatlakozóval kezdem, bár ahhoz nem fűzök sok reményt, másikat látva elég masszívnak tűnt ahhoz, hogy kontakt hibássá váljon.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13767 Dátum: 2017.09.08 09:58:21 »
Köszi a gyors választ!
Az olaj egyelőre nem fogy, írtam is, hogy még 2 ezren nem tapasztaltam semmi fogyást. Csak pusztán érdeklődés gyanánt kérdeztem, hogy milyen arányban válnak olajzabálóvá vagy sem. Így remélem ilyen nagy beavatkozásokra nem lesz szükségem később sem.

Emlékszem, hogy már írtad korábban is, hogy az utasoldalon a szőnyeg alatt van a csati, de azt nem tudtam, hogy csatlakozó is van ott. Ez jó hír, akkor nem kell lehámoznom a kábel burkolatot. Lehet a hétvégén nekiesek a dolognak.

Rendben, akkor előbb a csatlakozóval kezdem, bár ahhoz nem fűzök sok reményt, másikat látva elég masszívnak tűnt ahhoz, hogy kontakt hibássá váljon.

Teljesen változó, hogy épp melyik mikor kezd el olajat csipegetni.. Nézegetni kell, ennyi macera van vele. Az enyém 4,2-es már, mert motorcserés volt, de még így is gyakran ránézek, hogy minden rendben van-e. :)

A szonda csatlakozójánál visszatolva a burkolatot, szépen hozzá lehet férni a szálakhoz. Én ott vágtam el és oda forrasztottam be az ellenállást, kondit.

A szervó motor csatijánál kis vékony rézlábak vannak. Tudnak érintkezési gondot okozni, mert pont ilyen hibával vitte itt el az egyik fórumtárs márkaszervízbe az autót, megnézték, vélhetően megmozgatták, majd adták a szokott 100 ezres ajánlatott a motor cseréjére, és mikor ment haza a tulaj, észrevette, hogy működik minden rendben.. Ezért írtam, hogy próbát megér, ha még nem zörög. A javítás amúgy is a zörgésre jelent megoldást. A belsejében egy fogaskerékre felhordott ellenállásréteg van, réz lapos érintkezőkkel. Ezeknek elvileg nem szabad meghibásodni, persze eltörhet a réz lap, de én még nem olvastam ilyenről. Ezeken kívül meg csak egy sima kis villanymotor van benne, az meg ugye megint ritkán adja meg magát. Ha esetleg cserélni kell, javaslom az ebay-en az angol forrásokat, max egy 10-esért lehet új szervó motort venni szállítással, és kb 1-2 hét alatt itt van a bontott darab. :)
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13768 Dátum: 2017.09.08 10:21:57 »
Amennyiben eddig, ilyen futásteljesítményig nem jött az olajevés, nagy valószínűséggel nem is fog. Főleg ha figyelsz a szervízelésre, kelő gyakorisággal, kellő minőségű olajat cserélsz.
Bennem kialakult az a benyomás, hogy ritkábban szervízelt, vagy "okoskodás" (pl.: 100e fölött már 10W-s olaj..) miatt nem megfelelő olajat használóknál indult meg a gyűrűhorony kokszolódása... Esetleg a felhasználás módja ha keményebb, végletesebb (pl.: rengeteg város-dugó, vagy utánfutó, vagy nagy tempós pálya) nem sűrítette hozzá a szervízelést.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

tomthomas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13769 Dátum: 2017.09.08 11:06:43 »
Jelenleg 5w-30 -as Shell olajat töltöttem bele, én sem szerettem volna áttérni nagyobb viszkozitásra. Az autót eddig az előző tulaja pályán használta főleg, én inkább városban, így 8-10 e km-nél tervezem az olaj cseréket. Valóban erősen összefügghet ez az olajevés a felhasználással és karbantartással.
A szondát a hétvégén módosítom, majd beszámolok róla nekem visszajön-e a hiba vagy sem.
Ez esetben remélem, hogy egy csatlakozó tisztítással megoldódik a szervó gondja.
Hűtőfolyadéknak bármilyen alu blokk kompatibilis folyadékot használhatok vagy vannak egyéb követelmények is?
Köszönöm az infókat!