Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750442 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13395 Dátum: 2017.06.13 22:06:32 »
köszi. egyenlőre csak az egyiket látom  a lodixtrade-nál...
Írd be az oldal keresőjébe a méretet. 25x68x19 és kidobja.
Avensis 1.8 / 2007

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13396 Dátum: 2017.06.13 23:21:25 »
Sziasztok.

A kérdésem az lenne,hogy van egy 2004 évjáratú 1.8 benzines lépcsőshátú avensisem aminél a következő jelenségre lettem figyelmes.
Az autó beinditása után egy kis idővel bekapcsolom a klimát (Digitális) sima módba és járatom ,akkor a ventilátor rendesen folyamatosan megy üzemi hőfokig.Viszont ahogy eléri az optimális hőfokot,a ventilátor lapátja elkezd maxon forogni kb.20-30 masodpercig,majd teljesen le áll,ahogy megállna a lapát azonnal maxon kezd forogni.
Na ezt folyamatosan csinálja végig. :no:
Ami zavarobb,hogy az alapjárat olyan szinten hirtelen ingadozni kezd a kapcsolgatás hatására ,hogy majdnem lefullad a motor.
Ha nem megy a klima ,a ventilátor is csak akkor kapcsol be ha a vízhőfok igényli.(Teljesen normálisan működik,az alapjárat is tökéletes )
Ha újbol visszakapcsolom kezdi az ingadozást kapcsolásonként.
(A klima hideget fúj.)

Mi lehet a baj?

Légyszi segítsetek. :helpsmilie:

Köszönöm.
Milyen hőfokra állítottad be? Amíg nem éri el a kívánt benti hőmérsékletet, fújni fog ezerrel. Próbáld meg pl. 23-24 fokra állítani, hátha nem fogja csinálni.
A hullámzó alapjárat a klímázás idején sajnos koros avénál olyan jelenség, amivel meg kell barátkozni. Ha kikapcsolod a klímát, s majd vissza be, akkor lehet, nem fogja csinálni. Én ezt alkalmaztam, ha idegesített. Általában bejött. ;)

cseuztompi

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13397 Dátum: 2017.06.14 09:35:26 »
Sziasztok!

Egy 2009es, 1.8 kombi, cvt Avensist használunk.

Nemrégóta azt a hibajelenséget produkálja, hogy bekapcsolt klímánál a vezetőoldalon nem hűt (meleg levegőt, talán külső levegőt fúj be) és az utasoldalon is csak enyhébben hűt, mint szokott... Mi lehet a probléma? A levegő irányát állító szervómotor? Hogyha igen, akkor mi rá a megoldás?

Segítsetek, kérlek! :)

cseuztompi

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13398 Dátum: 2017.06.14 14:03:55 »
Szerintem kevés a gáz benne.

joda

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13399 Dátum: 2017.06.14 19:45:08 »
Milyen hőfokra állítottad be? Amíg nem éri el a kívánt benti hőmérsékletet, fújni fog ezerrel. Próbáld meg pl. 23-24 fokra állítani, hátha nem fogja csinálni.
A hullámzó alapjárat a klímázás idején sajnos koros avénál olyan jelenség, amivel meg kell barátkozni. Ha kikapcsolod a klímát, s majd vissza be, akkor lehet, nem fogja csinálni. Én ezt alkalmaztam, ha idegesített. Általában bejött. ;)


Szia.

Mai napon voltam klimásnál ellenőrzésen.
A klimások azt mondták,hogy a gáz éa anyomás is optimális. A hűtés is teljesen jó.
Amíg ott álltam az autóval (kb.5 perc után)a motor optimális hőfokon a klima 22 fokra állítva ,a ventilátor és az alapjárat kapcsolásonként ismét elkezte az ingadozást.( Hol maxon kb.1 percig majd lekapcs,ahogy megállt egyből maxon újra...)Kipróbáltam autómatán is a jelenség úgyan az.Klima kikapcsolás után a venti állt,alapjárat optimális.Visszakapcsolás után kb.1perc után meleg motorral ott fojtatta ahol abbahgyta.
Szerintük sem teljesen normális,véleményük szerint valami jeladó,vagy hőfok mérő hibásodhatott meg,de tutit nem tudtak mondani.A kompresszor jó nincs hangja.
Amit észre vettem,hogy piros lámpánál tehát álló hejzetben járó motornál kezdi el.(Feltételezem menet közben jó./Vagy csak nem hallom!?  :hmmmm:)

Na nem tudom mit tegyek---Éljek eggyütt vele?

Ja, a munkatársamnak is van egy avensise csak 2.0-ás ,ellmondása szerint az övé nem csinál ilyet.

Még valami ötlet?

Köszönöm.

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13400 Dátum: 2017.06.14 22:08:17 »
Van még ez a rolling.hu

http://rolling.hu/search/90363+25067.php?lan_code=hu
http://rolling.hu/kereses/90363+25048+90363+25068.php

A KOYO gondolom, hogy jó minőség, csak az NSK vajon milyen minőség lehet...bár az is japán... :hmmmm:

Gondolom, hogy a műanyag kosár nem probléma...azt biztos kiszedi a szerelő, hiszen olajban fut... :hmmmm:


Nyugodtan vedd meg a Rollingnál a japán csapágyakat (Koyo, NSK)
A Toyota gyári beépítésnél is kizárólag KOYO NSK és NTN csapágyakkal szereli a váltókat. Egyik sem gagyi kategória, sőt...

Sok bontott Toyota váltót láttam már, de európai csapágyat még egyikben sem találtam kizárólag japánt.

Jó eséllyel gyári csomagolásban is ugyan azokat a gyártmányokat adják csak sokszoros áron...

A műanyag kosár nem a csapágy kenését segíti, hanem a csapágygolyókat pozícionálja, eszedbe ne jusson kivetetni!
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.14 22:16:32 írta Riga »

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13401 Dátum: 2017.06.15 06:47:38 »

Nyugodtan vedd meg a Rollingnál a japán csapágyakat (Koyo, NSK)
A Toyota gyári beépítésnél is kizárólag KOYO NSK és NTN csapágyakkal szereli a váltókat. Egyik sem gagyi kategória, sőt...

Sok bontott Toyota váltót láttam már, de európai csapágyat még egyikben sem találtam kizárólag japánt.

Jó eséllyel gyári csomagolásban is ugyan azokat a gyártmányokat adják csak sokszoros áron...

A műanyag kosár nem a csapágy kenését segíti, hanem a csapágygolyókat pozícionálja, eszedbe ne jusson kivetetni!

Köszi!

A rollingtól rendeltem. Lett volna a helyi csapágyboltban is u.a. de majdnem dupla áron... igaz, hogy azonnal...
A műanyag kosár helyett valamiért(nem tudom miért...) a porvédő gyűrűre asszociáltam... :whistling:  nyilván a kosarat nem szabad kivenni...de a szerelő biztos tudja... ;)

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13402 Dátum: 2017.06.15 20:08:22 »
Sziasztok.
Lehet, hogy volt már hasonló probléma, de akárhogy kerestem nem találtam.
Egy avensis t25-öm van. Miután igencsak rövid távokon használom, sokszor a rádió is ki van kapcsolva.
Egyik nap mikor bekapcsoltam, kicsit halkabbnak tűnt. Adtam rá hangot, gondoltam, hogy rossz minőségű a music. Aztán csak nem hagyott nyugodni és egyszercsak leesett, hogy azért halk, mert mind a két front tweeter süket!
A hátsókat hallom, de elől csak az ajtóban lévő szól.
Mi lehet a gond?
Ha lehúzom a tweetert, akkor az ajtóban lévő sem szól.
Szóval egyszerre lett süket a két első tweeter úgy, hogy a maradék 6 szól.
Valakinek lenne valami ötlete?
Előre is köszi a segítséget
Üdv

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13403 Dátum: 2017.06.16 10:05:41 »
Előzmény: olajcsöpögés.
Elvittem ttghez  ,ahol felemelték és megállapították hogy a váltóból csöpög. Egy korábbi (általam nem ismert) javítás során feltehetően nem lesz megfelelően 'pasztázva' a váltó , ami 3 részből áll.
A tavalyi váltóolaj csere után jelentkezett egy kis idővel.
Ajánlatot a javításra megkaptam  és egy kicsit szíven ütött.  :cry:
Váltójavítás volt már valakinek ? Ez esetben mi számít reálisnak ?
Silent képbe szokott lenni , de jöhet bárkitől infó.  :yes:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13404 Dátum: 2017.06.16 19:47:36 »
Előzmény: olajcsöpögés.
Elvittem ttghez  ,ahol felemelték és megállapították hogy a váltóból csöpög. Egy korábbi (általam nem ismert) javítás során feltehetően nem lesz megfelelően 'pasztázva' a váltó , ami 3 részből áll.
A tavalyi váltóolaj csere után jelentkezett egy kis idővel.
Ajánlatot a javításra megkaptam  és egy kicsit szíven ütött.  :cry:
Váltójavítás volt már valakinek ? Ez esetben mi számít reálisnak ?
Silent képbe szokott lenni , de jöhet bárkitől infó.  :yes:
Valami nem odavalóval tömíthették amit megbontott az olaj. Váltócsapágycserénél kicsit sokalltam, hogy a gyári tömítőpaszta 17000 ft, de gondolom nem véletlen. Volt már aki írt FSB-t váltóhoz ( :nonono:), volt már aki javasolt mást ami olcsót ( :nonono:), de szerinte jó, de szkeptikus vagyok az olajállóság tekintetében. A gyári nem csöpög, szerintem azt érdemes megcsináltatni egyszer. Ha a márkaszervizes munkadíj sok (13.000ft/h rémlik), akkor csak a pasztát is lehet tőlük venni.

Fortuna71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13405 Dátum: 2017.06.16 21:23:24 »
Sziasztok!
Engem is elért a féltengely törés természetesen a legrosszabbkor de legalább itthon történt. Éppen indultam volna egyes majd egy pattanó hang és vége. Nagy nagy köszönet Bepi és Deka fórumtársaknak a gyors segítségért fiuk le a kalappal előttetek. Így ha minden jól megy holnapra postázza a Gödöllői kereskedő. Mellékelek képet nekem is a gumi "súly" mellett tört el,mert majd 24 óra munka után még azért szétszedtem. Ami sikerült csapágy lehúzóval lejött a belső csukló ,ami nem a külsőt satuban sem tudtam leütni a tengelyről. Azt beszélik a rossz nyelvek a Suzukihoz hasonlóan az acél biztosító "peremet váj" a tengelybe ezért csak a csukló szétvágásával lehet leütni,majd holnap próbálkozom még.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13406 Dátum: 2017.06.18 21:44:04 »

Szia.

Mai napon voltam klimásnál ellenőrzésen.
A klimások azt mondták,hogy a gáz éa anyomás is optimális. A hűtés is teljesen jó.
Amíg ott álltam az autóval (kb.5 perc után)a motor optimális hőfokon a klima 22 fokra állítva ,a ventilátor és az alapjárat kapcsolásonként ismét elkezte az ingadozást.( Hol maxon kb.1 percig majd lekapcs,ahogy megállt egyből maxon újra...)Kipróbáltam autómatán is a jelenség úgyan az.Klima kikapcsolás után a venti állt,alapjárat optimális.Visszakapcsolás után kb.1perc után meleg motorral ott fojtatta ahol abbahgyta.
Szerintük sem teljesen normális,véleményük szerint valami jeladó,vagy hőfok mérő hibásodhatott meg,de tutit nem tudtak mondani.A kompresszor jó nincs hangja.
Amit észre vettem,hogy piros lámpánál tehát álló hejzetben járó motornál kezdi el.(Feltételezem menet közben jó./Vagy csak nem hallom!?  :hmmmm:)

Na nem tudom mit tegyek---Éljek eggyütt vele?

Ja, a munkatársamnak is van egy avensise csak 2.0-ás ,ellmondása szerint az övé nem csinál ilyet.

Még valami ötlet?

Köszönöm.

szia!

nálam ezt csinálta: https://drive.google.com/file/d/0ByUnG1riHO8aWC1waTBDalE4bWM/view

találtam egy rajzot, de ez benzineshez való, tehát a tiédhez ok:

https://drive.google.com/file/d/0ByUnG1riHO8aWHVUY3RFWF83ODA/view

ha a dióda rossz esetleg, akkor mindkét ventit fullon fogja pörgetni a rendszer, vagy ha az ellenállás átment zárlatba, akkor sem veszi vissza a fordulatot a venti, a relék működését is ellenőrizheted, ezeknek nézz utána..

a diesel-ekhez ez a rajz jó (1CD-FTV, 1AD-FTV), úgy kellett összeollóznom egy orosz online pdf oldalról, de a lényeg látható, kábelszínek, számok stimmelnek nálam.: https://drive.google.com/open?id=0ByUnG1riHO8aaVpJOE03aENrX3c

mindent végigmértem, többször is (többszörös relé kivétellel/berakásssal, ac-on/off verziókban, hova jön 14v, direkt kiadva a teljesítmény oldalra a delejt) és érdekes módon azóta halkabb lett a mutatvány..
ebből arra következtetek, hogy valamilyen kontakthiba okozza ezt a dolgot. ezért kivettem a Fan1-2-3 reléket, az érintkezőiket egy kicsit megcsiszoltam, illetve a sarukat amibe belemennek azokat összébb-nyomtam +kontaktspray-el befújtam. a fordulatot megemeli még most is, de jóval halkabb lett a jelenség venti oldalról.. ::)
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.18 22:03:56 írta helkis »

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13407 Dátum: 2017.06.19 08:22:51 »
Valami nem odavalóval tömíthették amit megbontott az olaj. Váltócsapágycserénél kicsit sokalltam, hogy a gyári tömítőpaszta 17000 ft, de gondolom nem véletlen. Volt már aki írt FSB-t váltóhoz ( :nonono:), volt már aki javasolt mást ami olcsót ( :nonono:), de szerinte jó, de szkeptikus vagyok az olajállóság tekintetében. A gyári nem csöpög, szerintem azt érdemes megcsináltatni egyszer. Ha a márkaszervizes munkadíj sok (13.000ft/h rémlik), akkor csak a pasztát is lehet tőlük venni.

Köszönöm szépen. Ezt mondták a TTG-s srácok is , hogy "Valami nem odavalóval tömíthették amit megbontott az olaj."
Ha viszont 5-6órás meló megcsinálni , akkor rendben is van az ajánlat.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13408 Dátum: 2017.06.19 09:16:30 »
Köszönöm szépen. Ezt mondták a TTG-s srácok is , hogy "Valami nem odavalóval tömíthették amit megbontott az olaj."
Ha viszont 5-6órás meló megcsinálni , akkor rendben is van az ajánlat.
A munkaidő terjedelme miatt sajnos ennyi. Váltót le kell venni, olajat előtte kiereszteni, szétkapni, lepucolni, aztán tömíteni, összerakni, visszaemelni. Munkaigényes.
Aki így csináltatta meg anno okosba, hogy olcsóbb legyen 5 ezerrel a paszta, annak ne felejts el postázni reggelire egy sünt.

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13409 Dátum: 2017.06.19 10:10:33 »
A munkaidő terjedelme miatt sajnos ennyi. Váltót le kell venni, olajat előtte kiereszteni, szétkapni, lepucolni, aztán tömíteni, összerakni, visszaemelni. Munkaigényes.
Aki így csináltatta meg anno okosba, hogy olcsóbb legyen 5 ezerrel a paszta, annak ne felejts el postázni reggelire egy sünt.

Köszönöm.
Az rejtély hogy ki , mikor , hol csinálta.  :no:
Mindenesetre ez most fájni fog.