Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750234 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Nadi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13290 Dátum: 2017.05.17 10:08:37 »
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni egy alapjárati hibával kapcsolatban. Új vagyok a fórumon, végigböngésztem mindent, de nem találtam ezt a témát sehol (ez persze lehet az én hibám is).

Tehát adott egy 2004-es Avensis 2.4 kombi 228 000 kilométerrel, élete nagyobb részét pályán futotta/futja normál használat mellett. Az autó alapjáraton (főleg, ha a váltó D-ben van) erősen berezonál, ez a klíma és/vagy hűtő ki-be kapcsolásával erősödik (ahogy átmenetileg leesik a fordulatszám). Felnyitott motorháztetőnél jól látszik, hogy a motor erősen rázkódik, leginkábbis a felső szívó rész/egység.

Amit tudunk:

- motor- és váltótartó bakok jó állapotúak
- az alapjárati fordulatszám a gyári értéknek megfelelő
- egyenletes az alapjárat (leszámítva a klíma ki-be kapcsolását követő korrigálást)
- EGR/gázpedál szelep jól működik, ki lett pucolva -> el volt kokszosodva, a szívó oldal összességében elég kokszos (itt a hatékony pucolásra bármi ötletet szívesen vennék)
- katalizátorhibát tárolt a számítógép, a motorhiba-visszajelző lámpa ezzel összhangban gyakran ég (ennél a futásnál talán nem meglepő), egyéb hibakód nincs
- automata váltó rendben szervizelt és működik, nem onnan ered a rezonancia
- a motor egyébként jó erőben van, szépen fut és gyorsít
- ha a fordulatszám picit emelkedik (például hidegen), a járás teljesen kisimul
- gyertyák és egyebek a gyári előírásoknak megfelelően cserélődtek az évek alatt

Köszönök előre is minden segítséget és ötletet!

Gyakorlatilag mint ha az én autómról írtál volna. Évjárat, motor, km szám, katalizátor és a tapasztalt hiba ugyanez nálam is.

Toyota szervizben is vizsgálták az autóm szinte 1 napon át és semmit nem találtak.
Motortartó bakokat rendben találták, fojtószelep tisztítást nem tartották indokoltnak. Egy automata váltó specialista adott egy tippet, miszerint a váltóolaj minimális (akár 2-3 cl) csökkenése is produkálhat hasonló problémát. Öntöttek utána olajat, azonban a problémát sajnos nem oldotta meg. Nagyjából 28e km-t mentem a váltóolaj csere óta, gyári olaj, a Toyotánál cserélték azt is.

Sajnos ötletem sincs, hogyan tovább, én picit bele fáradtam. A facebookos csoportban is olvastam 2-3 hasonló problémát, beszéltem is emberekkel, de senki nem tudott érdemben a problémára választ adni. Anno olvasgattam amerikai fórumokat, igazából ott is hasonlók megoldásokat próbáltak, mint mi. Volt egy emberke, a bejegyzések alapján 4 évig szenvedett vele. Igaz, nem Avensis volt, de 2.4 motor + automata váltó.

Remélem sikerül a végére járni és megoldódik a problémánk, kitartás! :)
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.17 10:13:54 írta Nadi »

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13291 Dátum: 2017.05.17 14:33:25 »
Köszönöm a választ.
Megy a jármű, de nem vagyok maradéktalanul elégedett.  :no:
Sajnos akkor kellett volna okosabbnak lennem, s bevállalni a trélerezést az itt ajánlott békési szerelőhöz. Most már mindegy...
Anno ugye gyűrűzve lett, kipufogószelepek cserélve, meg tömítések, csapágy, vízpumpa, síkolás. Itt ez 150-ben volt. Hónolás nem volt, bár erről megoszlanak a vélemények.
Ehhez jött a leömlő katalizátor (bontott), meg az alsó katalizátor (utángyártott).
Mivel volt egy VVT-i hibám, cseréltem a VVT-i szelepet is, bár ez legalább olcsó volt.
A kocsi jön-megy, nem füstöl, látszólag ok., viszont ahogy észrevettem, most mintha megint fogyasztana egy kis olajat. Mérés alatt van. Kérdés, hogy a Mobil 3000 olaj nem tetszik neki, vagy újra jön elő a probléma.
Tartok tőle - mivel sajnos utólag kiderült ez meg az, hogy a szerelőm igencsak hanyag munkát végzett, vagyis újrakezdhetem a procedúrát záros határidőn belül.
A baj az, hogy errefelé egyszerűen nem bírtam értelmes szerelőt keríteni, így ahhoz vittem, aki relatíve értelmes áron egyáltalán hajlandó volt hozzányúlni.
Mert volt aki azt mondta, hogy nem nyúlna hozzá, meg aki reflexből 400e-ről indított.
Öröm az ürömben, hogy - egy eltűntnek hitt, majd megkerült csomagomnak hála - van egy majdnem teljes tömítéskészletem, módosított dugóim gyűrűkkel, csavarok, csapágyak, olaj stb.
Egyelőre várok mi lesz.
Egy furcsaság van viszont, 2-3-as fokozatban, leginkább hideg motornál gyorsításkor olyan 2-3000 fordulat körül egy furcsa kerepelős hangot hallok.
Eddig senki nem tudta mi is ez. Nem változik, régóta megvan, semmi egyéb jele nincs.  https://www.youtube.com/watch?v=I2-YPgOR_iA Ilyen.

Amit írtál és a videón is hallani az a vezérműlánc hangja. Vagy a vezérműlánc feszítő adta meg magát(elkopott egy fog a ricnin és visszaenged,vagy meg van nyúlva a lánc és nem tud kellően feszíteni. Érdemes a feszítővel kezdeni és szigorúan gyárit venni!Van több utángyártott is,de azokből volt ami eltört és akkor kaka van a palacsintában... Egyébként a gyári sem vészes tizenpárezer. Ha még így is kerepel,akkor a lánc is cserés. Abból szerintem meg lehet venni az utángyártottat is. Én Dayco-t vennék,ha van kedvezményed pölö unix-nál. Listaáron(ha nincs kedvezményed) akkor a gyári lánc egyébként olcsóbb. 48e körül van.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13292 Dátum: 2017.05.17 14:44:23 »
Sziasztok en is uj vagyok itt, es elore is elnezest az ekezet hiany miatt.

Van egy problemam amit meg nem sikerult orvosolni a szakiknak.
Az auto 100km/h felett instabilla valik es nagyon erzekeny a kormany mozdulatra, akar 0.5mm-re is.
A nyomvalyuk ide-oda vezetik, es kozbe nagyon konnyu a szervo, es huz egy kicsit balra.

Esetleg tapasztalt mar valaki hasonlo hibat??
(futomu allitas volt)
En meg a nem megfelelo kerek osszetartasra gondolok, de passz.

Érdekes,de pár hete pont ezt érzem. Igz csak nagyobb tempónál 140-150 felett.Múlt héten szinte befo...tam tőle. Eresztem az M6-on,baromi nagy szél is volt az igaz és akkor tapasztaltam először ezt a jelenséget. Hozzáteszem,hogy egy kopogás miatt már mindent cseréltettem szinte elöl. Toronyszilent,lengéscsillapítók(mérve még bőven jók voltak) legutóbb pár hete lengőker szilentek-stab pálcák-talpasok. Azóta most pályáztam először és meglepett ez a bizonytalanság.Mintha elkönnyülne az autó és nagyon érzékeny.
Az biztos hogy hátul lehet a *** valahol,de megnézettem és minden jó,bár a bizodalmam alábbhagyott a futóműves iránt,mert mintha egyre szarabb lenne az új alkatrészek ellenére. Hátul még nem volt cserélve semmi. Persze a kopogás is megvan még. Szerintem a 2e forintos stabilizátor szilent lesz az...
Ja... és amiért a hátuljára gondolok. Az enyém kombi és ha utolérek egy magas építésű autót(busz,kamion) akkor mintha az általuk keltett légörvény miatt rázná a hátulját az autó. 

MaciWorks

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13293 Dátum: 2017.05.17 14:46:54 »
Amit írtál és a videón is hallani az a vezérműlánc hangja. Vagy a vezérműlánc feszítő adta meg magát(elkopott egy fog a ricnin és visszaenged,vagy meg van nyúlva a lánc és nem tud kellően feszíteni. Érdemes a feszítővel kezdeni és szigorúan gyárit venni!Van több utángyártott is,de azokből volt ami eltört és akkor kaka van a palacsintában... Egyébként a gyári sem vészes tizenpárezer. Ha még így is kerepel,akkor a lánc is cserés. Abból szerintem meg lehet venni az utángyártottat is. Én Dayco-t vennék,ha van kedvezményed pölö unix-nál. Listaáron(ha nincs kedvezményed) akkor a gyári lánc egyébként olcsóbb. 48e körül van.

Köszi.
Az igazat megvallva a feszítőre gyanakodtam régóta én is, (esetleg a vezetőkre), vettem is egy feszítőt (FEBI, azt mondod, ez se jó?), de mindenki azt mondta, hogy tuti nem az a baj, így maradt a dobozában.
(Elsőre gondoltam nagy bátran kikapom meg beteszem, de normális eszköz híján nemigen merném. Hátrafelé van a tűzfel felé, még ki meg beműtöm, de el kell forgatni a motort, hogy a helyére ugorjon, na azt már nemigen vállalnám. Gyáva vagyok.)

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13294 Dátum: 2017.05.17 15:25:49 »
Szerelőm véleménye szerint csak gyári,mert van ott Yaris motor is nála amiben eltört...Egyébként én is a Febi-t vettem volna. :)
Én is néztem hogy visszafelé megforgatva a motort elméletileg kiakad a kis rögzítő. Nálam le lett véve a szelepfedél és úgy kiakasztva.A gyári javítási könyv is a visszafordítást és azután az előreforgatást írja a cseréhez. Nem ír szelepfedél levételt.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13295 Dátum: 2017.05.18 14:24:12 »
Érdekes,de pár hete pont ezt érzem. Igz csak nagyobb tempónál 140-150 felett.Múlt héten szinte befo...tam tőle. Eresztem az M6-on,baromi nagy szél is volt az igaz és akkor tapasztaltam először ezt a jelenséget. Hozzáteszem,hogy egy kopogás miatt már mindent cseréltettem szinte elöl. Toronyszilent,lengéscsillapítók(mérve még bőven jók voltak) legutóbb pár hete lengőker szilentek-stab pálcák-talpasok. Azóta most pályáztam először és meglepett ez a bizonytalanság.Mintha elkönnyülne az autó és nagyon érzékeny.
Az biztos hogy hátul lehet a *** valahol,de megnézettem és minden jó,bár a bizodalmam alábbhagyott a futóműves iránt,mert mintha egyre szarabb lenne az új alkatrészek ellenére. Hátul még nem volt cserélve semmi. Persze a kopogás is megvan még. Szerintem a 2e forintos stabilizátor szilent lesz az...
Ja... és amiért a hátuljára gondolok. Az enyém kombi és ha utolérek egy magas építésű autót(busz,kamion) akkor mintha az általuk keltett légörvény miatt rázná a hátulját az autó.

Más típusú autón, de ugyanilyen problémák miatt nekem sem oldotta meg az, hogy a komplett első felfüggesztést felújítottam. A hiba hátul volt. Az két külön lengőkaros autó volt, és a lengőkar nagyszilentjei voltak már megfáradva. Ránézésre semmi bajuk nem volt, de rázópadon megnyújtogatva elég sokat engedtek, ami ezt a kóválygást okozta. Csere után teljesen megszűnt a gond.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Bratac

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 498
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13296 Dátum: 2017.05.18 16:54:21 »
Pont most kezdtem érezni ilyet hasonló körülmények között, pályán. Mintha folyamatosan fújna a szél...
2004 Avensis Wagon 1.8  Sol Elegant

Laller85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13297 Dátum: 2017.05.21 19:01:07 »
Sziasztok!

Korábban feltettem már a kérdést azzal kapcsolatban h vmi furcsa hang jön a váltó felől, ami nem csapágyhang, hanem "nyígás". Közben beszélgettem itt is egy kollégával akinek hasonlo a panasza, de a mai napig sem ő sem én , ill. külső segítség(szerelők) által sem jöttünk rá a problémára, ha ez probléma, mert nem is tudom igazából, de ha figyeli az ember, nyilván zavaró...nálam főként 5.ben jelentkezik 70-90között..Készítettem erről egy hangfelvételt, ahol "játszom" a gázzal, és ott hallható h miről is van szó! Hozzáteszem, uj a váltóolaj az autóban! Ha valakinek van feles 1 perce meghallgatni, esetleg segíteni h mi is lehet ez azt megköszönném?!...

http://indabox.hu/a8RPI7?letoltes=

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13298 Dátum: 2017.05.22 10:59:24 »
Mikor váltócsapágyhoz felvették a kocsit, Mayer munkafelvevője kérdezte, hogy ötödikben minden rendben van-e, nincs-e panasz, úgyhogy valami márkaszervíz által ismert típusprobléma biztos van.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13299 Dátum: 2017.05.22 22:56:15 »
Sziasztok!

Korábban feltettem már a kérdést azzal kapcsolatban h vmi furcsa hang jön a váltó felől, ami nem csapágyhang, hanem "nyígás". Közben beszélgettem itt is egy kollégával akinek hasonlo a panasza, de a mai napig sem ő sem én , ill. külső segítség(szerelők) által sem jöttünk rá a problémára, ha ez probléma, mert nem is tudom igazából, de ha figyeli az ember, nyilván zavaró...nálam főként 5.ben jelentkezik 70-90között..Készítettem erről egy hangfelvételt, ahol "játszom" a gázzal, és ott hallható h miről is van szó! Hozzáteszem, uj a váltóolaj az autóban! Ha valakinek van feles 1 perce meghallgatni, esetleg segíteni h mi is lehet ez azt megköszönném?!...

http://indabox.hu/a8RPI7?letoltes=
A váltócsapágynak a hangja nem hasonlít sem a kerék, sem a generátor, sem a kinyomó csapágy hangjára. :no: Szvsz a te autód is elkapta az ave váltócsapágy-vírust. Itt sajna az antibiotikum (váltóolaj csere) nem segít. :no:

Santi1981

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13300 Dátum: 2017.05.23 10:13:29 »
Sziasztok!

Megvolt a trafó csere, P1310 hiba után, de továbbra is rángat és újra kigyulladt a motorhiba jelző,
Hogyan tovább szerintetek?


Bratac

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 498
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13301 Dátum: 2017.05.23 10:23:11 »
Pont most kezdtem érezni ilyet hasonló körülmények között, pályán. Mintha folyamatosan fújna a szél...

Elől mindkét hátsó szilent rottykampó...
2004 Avensis Wagon 1.8  Sol Elegant

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13302 Dátum: 2017.05.23 20:13:24 »
Sziasztok!

Megvolt a trafó csere, P1310 hiba után, de továbbra is rángat és újra kigyulladt a motorhiba jelző,
Hogyan tovább szerintetek?
Én megrohamoznám a TTG-t vagy a Mayert...

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13303 Dátum: 2017.05.23 21:26:33 »
Sziasztok!

Megvolt a trafó csere, P1310 hiba után, de továbbra is rángat és újra kigyulladt a motorhiba jelző,
Hogyan tovább szerintetek?
Mindet kicserélted? :eek:

Santi1981

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13304 Dátum: 2017.05.24 09:17:23 »
P1310 hiba esetén a gyújtáshibát a ketteshengerre írta a computer, ezért csak azt cseréltem ki, bár a neten ez a hibakód már a hármast írja,
szóval a kettesből kivett meg belekerült a hármasba, csak, hogy a kaki jól meglegyen keverve a kaki :)
Esetleg befecskendező nem okozhat ilyen problémát?