Sziasztok!
Üdvözlök Mindenkit. Új vagyok itt.
Jó darabig visszanéztem a topicot és találtam is lambdaszondás hibákat, de olyat nem mint az enyém.
A következő a hibajelenségem:
Toyota Avensis 2.0 147LE T25 2004 186ekm
Motorhiba jelző lámpa kigyulladt. Bosch műszerrel nézve hátsó labdaszonda hiba. Mármint a katalizátor utáni mindkét lambdaszondára működés (járó és túráztatott motor) közben valamilyen fix 96-100% közti értéket mutat a Bosch műszer. Sajnos a pontos értékre nem emlékszem, de az érték nem változott a túráztatás alatt sem. Míg ha a katalizátor előtti lambdaszondák értékeit néztük azok értékei gázadásra változtak egy kicsit, de 0-5% között maradtak.
Az autó megy mint a golyó ugyanúgy mint előtte. Ami fura még, hogy (ha jól emlékszem) meleg motornál 600 környékére leesik az alpjárati fordulat. Hideg indításnál a szivató 1400-ra felemeli az alap fordulatot, de viszonylag rovid idő után leengedi 1000-900 köré és nem tartja 5-6 percig magasan. A fogyasztása vegyesben 10l (Bp+pálya). Olaj tekintetében ezelőtt Meisterteile volt benne, abból megevett 12e alatt kb. 1,5l-t, most Mobile van benne 7e-nél még csak 0,5l fogyott belőle.
Mi a tippetek?
Létezhet olyan, hogy egyszerre 2 lambdaszonda megy tönkre? Esetleg katalizátor hiba lenne? A második szerintem azért nem lehetséges, mert akkor szerintem a 2 katalizátor utáni lambdaszonda picit eltérő értékeket kéne, hogy mutasson és szerintem nem 100%-hoz közelit. Lehetséges, hogy a japcsik direkt úgy oldották meg, hogy ne lehessen a 2 szondát külön nézni/mérni és ha az egyik tönkremegy, akkor párban cseréljék?
Előre is köszi!
Zoli