Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750738 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

tomszechy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11415 Dátum: 2016.07.25 17:38:57 »
ToyoTeamGarage
IV. ker. Tinódi utca 18-22.
Itt a fórumon is vannak, keresd szuti fórumtársat!

Köszi, beszélek velük is...

Atesz82

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11416 Dátum: 2016.07.31 14:43:31 »
Sziasztok

Idén tavasszal vettem egy Avensis-t. (99-es gyártás, 1587 cm3, 81Kw, asszem 4A-FE , T22-es motor) - természetesen tökéletes, hiba nincs  ::)

Időnként a check engine lámpa kigyullad, a hiba 3000-es fordulatszám felett jelentkezik, mivel mindig elveszem a gázt, így nem észlelek más tünetet és a jelzés kialszik.
hibakód: Vezérműtengely jeladó időszakos hiba

Tudtok erre valamit mondani, hogy ez micsoda, meg merre van a motorban/motoron? (tippre ez egy érzékelő, de lehet-e esetleg más a hiba oka? - érintkezési, vagy mit tudom én...) Rákerestem ilyen alkatrészre és elég sok féle van, nem tudom melyik a normális minőségű.

Szóval rögtön tanács kellene nekem, hogy milyen alkatrészt vegyek és hogy hogyan kellene kicserélni. (szerelő nem tudja, hogy melyik részén van a motornak)
Alternatív megoldás ha Szegeden vagy környékén ajánlotok jó szerelőt, aki tisztában van ezzel a típussal...

Köszönöm, Atesz

Fortuna71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11417 Dátum: 2016.07.31 22:26:15 »
Sziasztok!
Egy két álmatlan éjszaka után úgy döntöttünk megcsináltajuk a felújítást ahogy olvasgattam minnél tovább húztuk volna annál nagyobb baj lehetett volna belőle gyürű törés stb. Úgy hogy megtörtént a gyürű sor csere és a hengerfej felújítás. Bepi fórum társunk hathatós segítségével alkatrész 30000ft hengerfej felújítás 18000ft munkadíj 50000ft összesen 98000 jó magyar forint. Remélhetőleg innentől már csak a szokásos kiadások lesznek. Bepinek köszönöm még egyszer a segítséget. Az üveg vörösbor Andrásnál várja nehogy megromoljon😁. Tapasztalat még nincs azóta 200km mentünk vele majd később beszámolok a történésekről. Ami változott mintha nyomatékosan lenne alacsony fordulaton  majd teszteljük de ebben a jó időben inkább a robogóval közlekedem.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11418 Dátum: 2016.07.31 23:03:26 »
2 kerék rulezz!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11419 Dátum: 2016.08.01 07:17:56 »

Szóval rögtön tanács kellene nekem, hogy milyen alkatrészt vegyek és hogy hogyan kellene kicserélni. (szerelő nem tudja, hogy melyik részén van a motornak)
Alternatív megoldás ha Szegeden vagy környékén ajánlotok jó szerelőt, aki tisztában van ezzel a típussal...

Köszönöm, Atesz
Szia!Talán ez segít (az oldalon pontosíthatod a kocsid típusát). Előtte a vezetékeket sem árt ellenőrizni, csatlakozást megtisztítani.
Szerelési segédlet (csak a Corollánál nem a tűzfal, hanem a hűtő felé áll).

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11420 Dátum: 2016.08.01 07:43:56 »
Páran talán emlékeznek , volt korábban p0420 hibám.
Többen ajánlották a szonda kiemelőt , amit végül is beszereztem , majd beszereltem.
Azóta megszűnt a hibajelzés. :clap:
Több mint 600 km 1 hosszabb  , 1 rövidebb autópályás szakasz is volt benne .
Öröm boldogság.
Köszönöm Mindenkinek a segítséget!

Atesz82

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11421 Dátum: 2016.08.01 19:38:35 »
Köszi szépen, az előbb felhívtam a szerelőt, azt kiderült, hogy azért nem piszkált a dolgot, mert a vezérműtengely jeladó és a főtengely jeladó számára különbözik. Abban igaza van, hogy a vezérműtengely jeladó nem cserélhető, csak komplett elosztóval. Viszont a legtöbb leírásban crankshaft és camshaft -ként is ugyanarra az alkatrészre gondolnak, amit küldtél a videón. Szóval azt fogjuk kicserélni, köszi a segítséget. (Ha mégis a benti jeladó lenne a ludas, az horror... - egyedül itt találtam olyan leírást, ami mutatja a belső szenzort: http://www.justanswer.com/toyota/6qzvq-toyota-camry-camshaft-position-sensor-located.html)

Szia!Talán ez segít (az oldalon pontosíthatod a kocsid típusát). Előtte a vezetékeket sem árt ellenőrizni, csatlakozást megtisztítani.
Szerelési segédlet (csak a Corollánál nem a tűzfal, hanem a hűtő felé áll).

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11422 Dátum: 2016.08.01 20:11:21 »
Beteg lett az én kicsikém. :cry:Szombaton 30+ fokban hosszabb autópálya menet után egyszer csak elfogyott az erő a motorból.
Annyit már tudunk,hogy a 3-as,4-es henger injektorai nem kapnak áramot.Kábelköteg sértetlennek látszik.Járt már így valaki?
Remélem nem a motorvezérlő halt be... :no:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11423 Dátum: 2016.08.01 21:22:12 »
Beteg lett az én kicsikém. :cry:Szombaton 30+ fokban hosszabb autópálya menet után egyszer csak elfogyott az erő a motorból.
Annyit már tudunk,hogy a 3-as,4-es henger injektorai nem kapnak áramot.Kábelköteg sértetlennek látszik.Járt már így valaki?
Remélem nem a motorvezérlő halt be... :no:
Előbb a reléje...       a 8-as számú. De nem relézték őket külön, főleg párban...
Ha az lenne a tünet, hogy két egymás melletti henger nem megy, azt tipikusan a hengerfejtömítés átégése okozná. Ezt kompressziómérés kiderítené.

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11424 Dátum: 2016.08.01 23:11:36 »
Azóta is ezen kattogok...Mégsem igaz,hogy nem kapnak az injektorok áramot,mert ha lehúzom a 3-as,4-es-ről a csatit,viszonylag(!) simán jár a motor.Ha rajta vannak a csatik,kb. 2500-as fordulat felett csúnyán kerreg a motor.Mintha nyomnák be a benzint,csak rosszkor... :eek: :hmmmm:

tomszechy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11425 Dátum: 2016.08.02 15:48:28 »
Azóta is ezen kattogok...Mégsem igaz,hogy nem kapnak az injektorok áramot,mert ha lehúzom a 3-as,4-es-ről a csatit,viszonylag(!) simán jár a motor.Ha rajta vannak a csatik,kb. 2500-as fordulat felett csúnyán kerreg a motor.Mintha nyomnák be a benzint,csak rosszkor... :eek: :hmmmm:

Próbáld meg a gyújtótrafókat is felcserélni.

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11426 Dátum: 2016.08.02 16:20:56 »
Ezekben csak egy trafó van a négy hengerre.
Időközben egy ismerős szerelő kiolvasta a hibatárolót:vezérműtengely helyzetérzékelő (v. valami nagyon hasonló).
Megtakarítottam,az elosztófedél alatt van,nem látszik rajta semmi.
De ha rossz lenne,egyik henger sem működne,nem? :hmmmm:

Nakivagyok

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11427 Dátum: 2016.08.04 08:56:40 »
Üdvözlök mindenkit az oldalon. Rég nem látogattam ide, de most úgy gondoltam néhány infót megosztok veletek.
Régi toyotás vagyok és a sokadikat vezetem eddig jellemzően hiba nélkül. Igaz 3-4 évente cseréltem az autóimat 150-200000 futott km-nél.
2007-ben beadtam a derekam és egy diesel Avensyst választottam, a 126 LE változatot. Sajnos azt kell mondanom, hogy ezt nem kellett volna. Az autónak több hibája volt az elmúlt 8 évben mint az előtte lévő 16-nak összesen.
1, Kezdetben nehezen szedte az 1-est. ez bejáródott, nem tekintem nagy hibának, de méltatlan egy Avensyshez.
2, előzés közben szerviz üzemre váltott az autó, (30km/h, szemből meg jön a kamion!) Nem jó érzés. Útpadkára leáll, nézeget hibát nem lát autó indul hibalámpa van, de hiba megszűnt. Óvatosan közlekedve asszisztencia, szerviz-eredmény vállvonogatás, valószínűleg rossz üzemanyagot tankoltam, mondják. Hibakód ezt igazolja, pontosabban nem megfelelő üzemanyag ellátás a megnevezése a hibának. 2.-3., 4.......sokadik alkalom, fórum, cseréljem ki az üzemanyag befecskendező előtti szelepet jó lesz. Nem lett, 40 000Ft ugrott.
Hiba maradt!!
Pár éve céges autóval járok keveset használom a sajátot, évi (5-10000km) Utóbbi időben nem jelentkezett, a hiba, ehhez kellett 3 év bosszankodás, és a rutin, ha előfordul motor leállít újra indít gyorsít , és a balesetet megússzuk. Hiba kijelzések egyszer csak törlődnek, 3-7 újra indítást követően.
3, 120 000km körül dobálni kezdte a 2-es fokozatot. Váltó felújítás, szinkron gyűrű, kiemelő villa, csapágy, fogaskerék csere, elvileg, legalábbis ezért fizettem.
4, egy hónapon belül bal első kerékcsapágy zúg, csere, újabb egy hónap jobb oldali csere. Szerviz: Mi nem hibáztunk! Igaz előtte, hogy hozzá nyúltak semmi hangja nem volt a csapágynak.
5, 2015-ben észrevettem, hogy a csomagtér fedél bekötési pontjánál rohad a karosszéria!!!? Egy Toyotánál???? (5 ajtós Liftback) Irány a szerviz, átrozsdásodási garancia. Válasz nem garancia mert már nem hozzájuk hordom az autót. Mondom ilyen nincs független szerviz esetén is él a garancia, ha rendszeresen meg vannak csinálva a kötelezők. Erre egyébként mindig kényesen ügyelek, munkalapokkal igazoltam, 3 x festékréteg vizsgálás, mert biztos törött volt. Nem volt. Garancia igény nagy nehezen elfogadva, nem javítanak tetőt cserélnek. O.K. Ha nekik jó nekem jó! Autó visszaadva, elvben rendben. Otthon belső világítás búrája lebillen, két rögzítő fület letörtek a szétszerelésnél/visszarakásnál. Már nem vittem vissza, megragasztottam, felszereltem, most jó. Valahogy nem találom a helyén az elakadás jelző háromszöget pedig benne volt, veszek másikat.
6, Jelenleg az autóban 245 000km, van a váltó újra dobálja a 2-est, sőt már be sem veszi. Váltó ki specialistához elszállít, (Nem a márkaszervízbe ahol 16 autót vette, és még az ismerőseim legalább ennyit mert hittek nekem, hogy ez egy jó márka, és szerviz) Sajnos revideálni kell az álláspontomat. Javítás, ~380 000Ft, mert csak gyári alkatrészek vannak, és már a tengelyt is cserélni kell a tűgörgős csapággyal együtt, mert berágódások vannak rajta, illetve a harmadik fokozat is nagyon gyorsan elszállna. Szakember véleménye szerint: Látszik, hogy a váltóban a 2-es fogaskerék nem volt cserélve, az még az eredeti, olaj meg van égve, és a tengelyen is látszik melegedési színváltozás.
Nos röviden ennyi hiba keletkezett 8 év és 245 000km alatt egy Toyotán ami a világ egyik leg megbízhatóbb márkája! VOLT!
Bocsi ha untattalak tisztelt olvasó, de borzasztóan fel vagyok háborodva, és csinálnom kellett valamit mert felrobbanok.
Bízom benne Ti nem kerültök hasonló helyzetbe.
Üdv
Egy Toyota mániás


farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11428 Dátum: 2016.08.04 11:40:16 »
Sziasztok!

Kíváncsi lennék a következő jelenség jelentkezett-e másnál?!

A középső kijelzőn a fogyasztási adatok, hirtelen fordítva számolódnak. Ha nyomom a gázt a pillanatnyi fogyasztás minimális, ha elengedem felmegy az egekbe. Akku saru le és a hiba megszűnt. Pár hét múlva, szintén random, átvált mérföldre. Akku saru le és a jelenség szintén megszűnt.

Nem nagy probléma, csak idegesít :) .

Jelenleg kb. egy hét elteltével normális minden.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11429 Dátum: 2016.08.04 13:50:53 »
Sziasztok!

Kíváncsi lennék a következő jelenség jelentkezett-e másnál?!

A középső kijelzőn a fogyasztási adatok, hirtelen fordítva számolódnak. Ha nyomom a gázt a pillanatnyi fogyasztás minimális, ha elengedem felmegy az egekbe. Akku saru le és a hiba megszűnt. Pár hét múlva, szintén random, átvált mérföldre. Akku saru le és a jelenség szintén megszűnt.

Nem nagy probléma, csak idegesít :) .

Jelenleg kb. egy hét elteltével normális minden.
Nem váltott át km/liter módba? Ott ugye fordított, minél kevesebbet fogyaszt, annál több km-t teszel meg 1 liter benzinből.