Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750835 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

vennek IS

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10170 Dátum: 2015.10.16 12:41:36 »
Hölgyek, Urak!

ha volt már róla szó, akkor elnézésetek kérem, de mivel nem találtam róla semmi okosat, így gondoltam itt felteszem a kérdést.

SÁRFOGÓ GUMI!!!!!

Előnyei talán ismertek, de mik a hátrányai?  Tapasztalatok?

Hozzászólásaitokat előre is köszönöm!

Üdv.
Babóca



Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10171 Dátum: 2015.10.16 13:50:15 »
Köszönöm a hozzászólásokat hűtőfolyadék ügyben. A blokk hátulján lévő csapot igaz nem látom.Látszik felülről?

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10172 Dátum: 2015.10.16 15:37:05 »
Azt hiszem a mellékelt képen a 20-as alkatrész a blokkon a leeresztő. :yes:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10173 Dátum: 2015.10.16 15:58:06 »
Így képen megvan,meg youtube videóban is,csak élőben nem látom. Lehet be kellene jobban húzni a hasam és úgy megpróbálni... :whistling:

Laller85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10174 Dátum: 2015.10.16 16:05:36 »
Sziasztok.

Nekem a mai nap folyamán lecserélték a hűtővizet, -30 ra lett beállítva. Igazából átmosatás amiről beszéltek nem volt.Simán leengedve, aztán az autó hátulja feljebb, és úgy jött le még 1 adag+ levegővel kicsit meglett fújva felülről, igazából ennyi....Pontosan nem tudom  milyen lett beletöltve márka szempontjából, amit tudok G12 rózsaszín(német cucc)+rá volt írva, hogy alumínium típusú autókba is.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10175 Dátum: 2015.10.16 16:47:45 »
Hölgyek, Urak!

ha volt már róla szó, akkor elnézésetek kérem, de mivel nem találtam róla semmi okosat, így gondoltam itt felteszem a kérdést.

SÁRFOGÓ GUMI!!!!!

Előnyei talán ismertek, de mik a hátrányai?  Tapasztalatok?

Hozzászólásaitokat előre is köszönöm!

Üdv.
Babóca
A hátránya: megfogja a sarat, sót ;) és főként a felfogatása alatt , így nehezebben szárad ki és (sokkal) hamarabb rozsdásodik.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10176 Dátum: 2015.10.16 21:01:16 »
Hölgyek, Urak!
ha volt már róla szó, akkor elnézésetek kérem, de mivel nem találtam róla semmi okosat, így gondoltam itt felteszem a kérdést.
SÁRFOGÓ GUMI!!!!!
Előnyei talán ismertek, de mik a hátrányai?  Tapasztalatok?
Hozzászólásaitokat előre is köszönöm!
Üdv.
Babóca

hát, régen én is azt gondoltam, hogy ez fontos dolog, de ma már máshogy gondolom. inkább takarítom gyakrabban a kocsi seggét, cserébe szottyos időben senki nem fog a seggemben tülekedni, mert sárfogó gumi nélkül ráverem a dzsuvát a hátul jövőre...feltéve, hogy túl közel van...

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10177 Dátum: 2015.10.17 07:46:26 »
hát, régen én is azt gondoltam, hogy ez fontos dolog, de ma már máshogy gondolom. inkább takarítom gyakrabban a kocsi seggét, cserébe szottyos időben senki nem fog a seggemben tülekedni, mert sárfogó gumi nélkül ráverem a dzsuvát a hátul jövőre...feltéve, hogy túl közel van...
A sárfogót a lökhárító alsó vonalának mélyebbre húzásával helyettesítették.
Egymásba szerkesztettem egy zsiga és egy ave fotóját. Jól látszik rajta, hogy az ave kerekének középponjától 10-15 centivel lejjebb, a zsigánál pedig 10 centivel feljebb ér a kerékív.

TamKov

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10178 Dátum: 2015.10.17 19:03:21 »
Sziasztok,

Van-e valakinek "gyorsított fűtés" (power heater) az autójában (t25, 2.0 d4d, 2004-)?
Nem működik. Most nem is lehet nagyon kipróbálni, mert még nincs elég hideg. De tavaly se ment, ideje lenne működtetni.

cala

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10179 Dátum: 2015.10.17 20:54:44 »
Nekem van, a kézikönyv szerinti összes varázslást elkövetve se tudtam 3 év alatt működésre bírni. T25 2.0 D4D, 2005.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10180 Dátum: 2015.10.17 21:05:35 »
Sziasztok,

Van-e valakinek "gyorsított fűtés" (power heater) az autójában (t25, 2.0 d4d, 2004-)?
Nem működik. Most nem is lehet nagyon kipróbálni, mert még nincs elég hideg. De tavaly se ment, ideje lenne működtetni.

A power heater az "csak" 3 db különleges "izzitógyertya" a blokk oldalában a vízkörbe dugva (váltó felőli oldal, képet most nem tudok keresni, de robbantott ábrákon megtalálható.)
Különös hatását nem lehet érzékelni, valószínűleg gyorsabban melegszik fel a hűtővíz. Helyesebben megfogalmazva így kicsit kevésbé lassan melegszik fel, mert ezzel együtt is k..va lassan.

TamKov

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10181 Dátum: 2015.10.18 21:28:02 »
Érdekes.  A kézikönyv szerint két típus van: "hot gas" illetve "combustion type". Az izzógyertyás verziót meg újabb modellek esetén alkalmazzák, sok esetben PTC-ként említve.
Ugyancsak a kézikönyv szerint 70 mp míg beindúl + 70 mp után már nyomja a meleget. Ez azért érzékelhető kellene hogy legyen.
Nem másért, de ha van benne, akkor működjön könyv szerint.

Esetleg valami alternatív motormelegítő kellene, ha nem sikerül ezt beüzemelni.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10182 Dátum: 2015.10.19 10:06:59 »
Tegnap délután kicseréltem a fojtószelepház tömítését is, sikeresen.
Többedik szétszedésre már a szívósort sem kellett lebontanom ahhoz, hogy a fojtószelepházat lehúzzam a menetszárakról, így időt tudtam spórolni a munkával.
Az új tömítés szintén gyári Toyota Genuine lett, és kedvezménnyel 1800Ft-ot fizettem érte a Szakál-Metálban.



A régi tömítés a múltkori szívósoréhoz hasonlóan majdnem teljesen belesimult már a nútba, a tömítő képessége kérdéses volt.


És ilyen lett az új tömítéssel:

Jól látszik, hogy kb 2mm-rel kijjebb áll, mint a csatlakozó felület síkja. Ez már képes lesz megfelelően tömíteni. A csavarokat átlósan húztam le, először kézzel, majd krovával, érzésre. (nem tudom, itt mennyi az előírt nyomaték)

Az összeszerelést követően egyelőre annyit vettem észre, hogy az autó egyből indult teljesen hidegen is, gázfröccs nélkül. Vélhetően volt némi tömítési probléma eddig, ami most megszűnt.
A tesztkör alatt azt is éreztem, hogy továbbra sem EZ volt az alapvető gondom, de szükséges volt a tömítés cseréje is.

OBD-n keresztül figyelemmel kísértem a lambdák feszültség adatait, sikerült előhívnom a 3., kontroll szondáét is. Az tűnt fel, hogy az értékek nagyon lassan váltakoznak.
Megfelelő működés esetén, az értékek kb 0,1-0,8V között ingadoznak, kb másodpercenként, üzemmeleg alapjárat és kikapcsolt fogyasztók mellett.
Nálam most az van, hogy a Bank1 Sensor2 (tehát, a 2-4. henger szabályzója) jól működik, de a Bank1 Sensor1 (1-3. henger szabályzója) sokkal lassabban váltakozik. Értékeit tekintve kb jó, de van, hogy 0,745 után 0,670-re, majd újra 0,795-re, végül 0,078-ra esik, aztán, vissza 0,8 köré. A gond az, hogy az ugráló értékek között simán eltelik 5-7mp is. Ez szerintem nem jó, lassú a jelváltakozás, ami szonda fáradásra utal.
A szakirodalom annyit ír a lambdákról, hogy gyártótól függetlenül kb 120-150 000 km az élettartamuk, utána cserélni kell őket. Nem lepődnék meg, ha nekem is cserés lenne...a gond az, hogy kellene egy szakértő emberke, aki tutira beazonosítja a hibát. Nem az fáj, ha az egyik lambdát ki kell cserélni, hanem, hogyha kicserélem és kiderül, hogy nem az volt a hiba és kidobtam 25e-t az ablakon...
A lassú jelingadozás miatt arra is gondoltam, hogy esetleg az OBD eszközöm rossz, de tesóm Yarisán vizsgálva pikk-pakk ingadoznak az értékek, úgyhogy, nem az eszköz a hibás.

További furcsaságok, ami miatt az egyes szenzor hibájára tippelek:
1. Az hogyan lehetséges, hogy -1,6%-ot mutat a short term fuel trim, míg ugyanezen szenzor long term fuel trimje +3,9%-ot, változatlan gázpedálállás mellett?
A kettes szenzor ugyanebben a pillanatban stft-re +2,3%-ot, ltft-re +1,6%-ot mutat. Ez is egy árulkodó jel, hogy a két szabályzó szenzor nem kb azonos értétet mutat.
2. Motorféknél az egyes szenzor feszültség értéke "beragad" az utolsó mutatott értékre, míg a kettes szenzoré 0,000V-ot mutat. Ez utóbbi a helyes adat.

Itt tartunk most...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10183 Dátum: 2015.10.19 10:29:51 »
Elég nagy az esélye,hogy a szonda van akkor lelassulva. Ezekből az adatokból igencsak az jön le,igaz én nem vagyok szakértő.  :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10184 Dátum: 2015.10.19 12:11:57 »
Tegnap délután kicseréltem a fojtószelepház tömítését is, sikeresen.
Többedik szétszedésre már a szívósort sem kellett lebontanom ahhoz, hogy a fojtószelepházat lehúzzam a menetszárakról, így időt tudtam spórolni a munkával.
Az új tömítés szintén gyári Toyota Genuine lett, és kedvezménnyel 1800Ft-ot fizettem érte a Szakál-Metálban....


Így néz ki a csomagolás, illetve, cikkszám...  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.19 12:14:36 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i