Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750755 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Laller85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10050 Dátum: 2015.09.27 17:54:38 »
A szimering filléres dolog,ki kell venni a féltengelyt hozzá.Váltóból leengedni az olajat.Mennyire ereszti most?Biztos onnan jön?Akár a főtengely szimering is lehet a váltó felöli végên. Annak a cseréje elég nyűgös,mert le kell venni a váltót,mintha kuplungot cserélnél.Kuplung cserénél szokták cserélni azt is.
Egyébként elég rossz betölteni a váltóba az olajat.Ott kell ahol a szintet is nézed.Vagy valami tölcsérre húzott hosszú csővel lehet,vagy valami hasonló módon.75w-90 olaj megy bele 1.8l.
Váltó és "fekete rész" találkozásából jön

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10051 Dátum: 2015.09.28 09:36:05 »
Így nekem sajnos nem sokat mond,mert ez már az a kaliberű javítás,amihez nem fogok hozzá egymagam,főleg megfelelő szerszámok hiányában.Inkább elviszem valakihez. Ha a féltengely szimering a ludas ott is ki kell venni,vagy lekötni a gólyalábat meg leengedni az olajat a váltóból szerintem.
Csak nem folyik annyira,hogy a hazautat ne bírja ki,vagy igen?

Nivre

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10052 Dátum: 2015.09.28 13:01:13 »
Üdv Mindenkinek!

Nyáron vettem egy 2004-es Avensis 2.0 SOL sedan autót, 214 e. Km-re. Elég jó vétel volt, mert egy kis vidéki polgármester szolgálati autója volt és 180 ezerig vissza tudtam követni a szervizeléseket. Én is átvizsgáltattam és semmi rendkívüli. Megcsináltam a szükséges olaj és szűrő, gyertya cseréket és ellenőriztettem akna felett a futóművet. Nyár végéig sok autópálya volt, de hiba nélkül, csendesen ment az autó. 2-3 hete el kezdtem hallani a futómű felől egy tompa búgó hangot, ami kanyaroknál erősödik. Alacsonyabb sebességnél nincs. Elvittem az ismerőshöz és mindkét oldalt megemelve a bal kerék felől hallatszik egy súrlódó hang. Gondolom a kerékcsapágy fáradt el. Kérdésem? Érdemes ezt párban cserélni vagy várjam meg amíg a másik is búgni kezd. Illetve esetleg okozhatja más is ezt a búgó hangot. Nekem legjobban a régi orosz trolik hanjára hasonlít, amikor gyorsítottak.

Köszi. 

ujjobbagya

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10053 Dátum: 2015.09.28 14:15:58 »
Érdemes ezt párban cserélni vagy várjam meg amíg a másik is búgni kezd.

Kerékcsapágy szerintem. Azt mondják párban érdemes cserélni, de pl. az enyémben is csak az egyik oldalt cseréltük azt amelyik zúgott.
Semmi problémám nem származott ebből, a túloldali nem kezdett még el búgni azóta sem.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10054 Dátum: 2015.09.28 14:26:29 »
Szerintem is nyugodtan ki lehet cserélni csak azt amelyik zúg.

Marci85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10055 Dátum: 2015.09.28 15:58:16 »
Sziasztok!

Avensis T25 bi-xenon jobb első fényszóróm bepárásodik nedves időben, mit tudok tenni vele? Lehet javítani, vagy ez már cserét jelent? Ha lehet barkácsolni, örülnék a segítségnek, vagy tanácsnak!

Előre is Köszönöm a válaszokat!

Üdv.
Marci

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10056 Dátum: 2015.09.28 19:44:38 »
A kupak rendesen rápattan a helyére hátul?Nekem rosszul volt ferltéve,pedig ránézésre jó volt.

Laller85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10057 Dátum: 2015.09.28 21:14:41 »
Így nekem sajnos nem sokat mond,mert ez már az a kaliberű javítás,amihez nem fogok hozzá egymagam,főleg megfelelő szerszámok hiányában.Inkább elviszem valakihez. Ha a féltengely szimering a ludas ott is ki kell venni,vagy lekötni a gólyalábat meg leengedni az olajat a váltóból szerintem.
Csak nem folyik annyira,hogy a hazautat ne bírja ki,vagy igen?
Hali.
Probléma megoldva, autó rendben.Bal oldali féltengely szimering csere. Mindezt 50 eurobol csinálták meg olajjal+szimering cserével ugy hogy 3negyed óra sem volt...Eléggé értették a dolgukat, nem az az otthon fejünket kaparjuk hogy csinaljuk...Még most sem hiszem el hogy ennyire olcsón megcsinálták, ugy hogy Svajc szélén dolgozok egy üdülőfaluban. Ja és végig ott voltam az auto mellett...

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10058 Dátum: 2015.09.29 08:00:27 »
Szerintem itt sem csinálták volna meg olcsóbban,sőt!Az a lényeg,hogy rendben a gép.  :yes:

Nivre

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10059 Dátum: 2015.09.29 15:31:10 »
Köszönöm a kerékcsapágyra vonatkozó gyors válaszokat. Feltennék még egy kérdést. Beindított motor mellet - mindegy, hogy alapjárat vagy haladok - egy folyamatos halk, de azért jól hallható kattogás hallatszik a szellőzők irányából. Főleg a jobboldalról és középről. Egyenlőre fogalmam sincs mi okozhatja ezt, mert akkor is hallatszik ha a csak a gyújtáskulcsot elfordítom, de a motor még nem jár. Olyan, mintha valamilyen relé kattogna. Minden esetre furi és egyre jobban idegesít. Valaki találkozott már ilyennel. Korábban egy Picassomnál a computernek volt hangja amíg bootolt, de az legalább utána megszűnt.

Köszi

Marci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10060 Dátum: 2015.09.30 12:27:05 »
Sziasztok!

MK 1 Avensis, T220, "probléma" a következő: Pollenszűrő csere (a gázpedál mögött  :censored:) után nem működnek az ablakemelőim, kivéve a vezetőoldalit. Nagyon arra gyanakszom hogy én húzhattam szét ott valamit a torna közben, de mit, és pontosan hol?


Üdv.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10061 Dátum: 2015.10.03 14:48:12 »
Köszönöm a kerékcsapágyra vonatkozó gyors válaszokat. Feltennék még egy kérdést. Beindított motor mellet - mindegy, hogy alapjárat vagy haladok - egy folyamatos halk, de azért jól hallható kattogás hallatszik a szellőzők irányából. Főleg a jobboldalról és középről. Egyenlőre fogalmam sincs mi okozhatja ezt, mert akkor is hallatszik ha a csak a gyújtáskulcsot elfordítom, de a motor még nem jár. Olyan, mintha valamilyen relé kattogna. Minden esetre furi és egyre jobban idegesít. Valaki találkozott már ilyennel. Korábban egy Picassomnál a computernek volt hangja amíg bootolt, de az legalább utána megszűnt.

Köszi
Ha digitklímás a kocsi, akkor előfordulhat, hogy a szellőzés szabályozása okoz ilyen hangokat, nem tudja eldönteni, hogy hova fújjon, és mennyi levegőt, és csiki-csukizik. Elég idegesítő, de nem komoly dolog. Fontos, hogy ehhez nem kell automata üzemmódban lennie! Anno időnként nekem is csinálta ez a finom kattogást. Nálam úgy volt, hogy pár másodpercig kattogott, aztán megnyugodott. Ehhez elég csak a gyújtáson lennie, nem kell a motornak járnia, mert a szellőzés már a gyújtással is üzemel.
music     

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10062 Dátum: 2015.10.03 20:00:49 »
Sziasztok!

MK 1 Avensis, T220, "probléma" a következő: Pollenszűrő csere (a gázpedál mögött  :censored:) után nem működnek az ablakemelőim, kivéve a vezetőoldalit. Nagyon arra gyanakszom hogy én húzhattam szét ott valamit a torna közben, de mit, és pontosan hol?


Üdv.
Üdv!
Nem nyomtad meg véletlenül az ablakemelő zárját?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10063 Dátum: 2015.10.04 14:51:39 »
No, nem emlékszem már, hol kezdtem el írni a bajomról, de most már maradok ennél a topicnál...

Szóval, 3 alapvető hiba van az autóval, amik nagyon valószínű, hogy édeshármasban járnak együtt. A megoldásra továbbra sem sikerült rájöjjek, de egyszer úgyis meglesz és kijavítom.

A 3 hiba jelenség:
1. hidegen nehezebb indulás (gázfröccsre könnyen)
2. ECU leszabályoz 5200-nál (6500-nál kellene)
3. meleg alapjáraton enyhén ingadozik az alapjárat

Korábban volt P0171 (szegény keverék) hibakódom is, ez az utóbbi 2 hónap és kb 3000km óta nincs, de a feljebb leírt dolgok jelen vannak. A gyanu jelenleg az, hogy a motor valahol a blokk és a légtömegmérő között a légtömegmérő által nem mérhető mennyiségű levegőt szív be, ami szgényíti a keveréket. Ennek kompenzációjaként dúsítja az ECU a keveréket, ami a mérések szerint kb 4-6% közötti lehet (long term fuel trim). Minden szívócsövet, könyökidomot, bilincset átvizsgáltam kiszerelve, közvetlen szemhez közel tartva, de minden jónak tűnik. Jelenleg a tömítésekre terelődött a gyanum.

Olvastam egy amcsi illető blogját, ahol világosan és érthetően leírja, hogy az 1ZZFE motorokon kb 7-8 év alatt hajlamos elöregedni, elasztikusságát veszíteni a gyári szívósor tömítés (intake gasket), ami a leírt hibajelenséget okozhatja. Márkaszervizben neki erre $400-os javítási költséget mondtak, de ez kb $10-ból otthon kivitelezhető.

Tegnapi nap folyamán eljutottam oda, hogy kicseréltem a szívósor gumitömítését. Első körben ez számomra egy bő 2 órás munka, de másodjára már csak 45 perc volt összesen.


Íme az új tömítés:



A tömítéscseréhez én 13db csavart szedtem le a szívósor és a pillangószelep körül ahhoz, hogy könnyedén ki tudjam emelni az egységet a helyéről. Lehetséges, hogy nem is szükséges ennyit kiszedni, ha van az embernek egy jó bilincs szorító fogója a pillangószelepbe és szívósorba menő gumicsövek eltávolításához, nekem nem volt.
A szívósort összesen 9db csavar rögzíti, a pillangószelepet a szívósorhoz még 4db tartozik.
Amikor kijött az egység a helyéről, így nézett ki:



Amennyire tudtam, a szívósor belsejét, a blokkal érintező felületét és a blokkon a szívócsatornák üregeit is megtisztítottam féktisztítóval fémtisztára. Szemmel látható a két tömítés közötti különbség és ujjal tapintható is (a régi érezhetően keményebb):



Na, ki találja ki, melyik melyik? Nem nehéz feladvány... :lol:

Csak összehasonlításképpen:
Az új tömítés már a helyén:



És ilyen volt az eredetivel:



Nem elhanyagolható a különbség... (ezzel együtt, természetesen a pillangószelep szívósor felőli oldalát is megtisztítottam a lerakódásoktól) Szerelés közben észrevettem, hogy a pillangószelepen is van egy ehhez teljesen hasonló (csak kisebb) tömítés, ami szintén csereérett, ezt majd jövő héten beszerzem, kicserélem. A tömítés ára kb 1300Ft volt, úgy, hogy az SZ-M boltban az Elring a legdrágább. Nos, a kis tömítés sem hiszem, hogy hitelbe fog taszítani...  :roll:
Összeszerelésnél kissé megviccelt az egyik gumicső, ugyanis, indítást követően konkrétan nem volt alapjárat, sőt, menet közben (próbakör) 2000 fordulatig rángatott, mint a veszedelem. Hazaér, újra szétszed mindent. Akkor láttam, hogy az egyik gumicsövet nem raktam vissza a helyére. Újabb 45 perc szerelés után minden klappolva működik, de sajnos az eddigi hibák is megmaradtak (nehézkes hidegindítás, 5200-nál leszab., alapjárat ingadozás). ECU resetet követően is. A long term fuel trim (kb 25-30km elteltével) +4-6% között ingadozik, attól függően, milyen körülmény között van használva az autó.

Teljes munkafolyamat képei ITT

Egyelőre ennyi, a pillangószelep tömítésének cseréje után megint okosabb leszek egy kicsit...

ui.: Továbbra is elsősorban a fals levegő szívására gyanakszom, ennek lehetséges forrásait járom körbe a jövőben is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10064 Dátum: 2015.10.04 15:54:29 »
Írtam màr régebben arròl, hogy sajnos az én Avem is csipegeti az olajat.
Ma ùjra rànéztem a szintre és a legutòbbi olajcsere òta megtett 7234 km alatt 1,2 cm-t ment az olajszint a maximumtòl lefelé.

Kérdés: Ez milyen dl/km fogyàsnak felel meg? Kell-e vele foglalkoznom?
Érdemes lenne-e még összel valamikor lecserélni az olajat (tartva a kb. 10 ezer km-es csereperiòdust), vagy ràér tavaszig, amire kb. eléri a 15 ezret.

Köszi elöre is!  :hug:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.