Sziasztok,
fenti ügyben ma előre léptem. Volt egy bontott komplett gólyalábam, rugóval toronycsapággyal együtt. Tudtam, hogy a bal oldalról jön a kopogás, így kicseréltem az egészet.
Már kiszerelve egymás mellé állítva is látszott a különbség, de megfeszegetve a torony-szilentet a "régi" sokkal nagyobbat mozdult, mint az "új". A felfekvő gumi felület is mintha összezsugorodott volna, mert a felső tányér és a gumi között volt vagy 1.5-2mm hézag. A lengéscsillapító full száraz, mérésre ugyan gyengébb volt a padon, mint a jobbos, de még bőven használható. Szóval, kicseréltem az egész gólyalábat, és elmúlt a kipi-kopi.
Tudom, nem illik csak az egyiket cseréléni, de volt egy ilyenem, és most majd egyforma a két oldal csillapítása, és az autó viselkedése is jobb lett. Most érzem (hogy már nem csinálja), hogy eddig a hosszú mély lankákon mennyire nem egyszerre rugózott a két oldal. Most sokkal kiegyensúlyozottabb, és feszesebb is.
Én is kicseréltettem mindkét oldalon a toronyszilenteket(csapágyastól van) és elmúlt a hang nálam is. Vettem hozzá új lengéscsillapító porvédőket meg ütközőket is,hogy ha már le van véve,akkor az is legyen meg.Rá is fért,mert bár a porvédők még jók voltak,de az ütközők mindkét oldalon el voltak repedve ketté.
Egy észrevétel,hogy a rugó tetején lévő tányér és a toronycsapágy között eredetileg van egy porvédő gumikarika.Az szét volt mállva mindkét oldalon,de az nem volt az új szilenthez.Igazság szerint nem is kerestem,mert nem tudtam,hogy ott van.
Utólag amazonon,meg ebay-en találtam.Kicsit aggódtam,hogy nem lesz most ott semmi akkor és úgy kell összerakni,de azután jobban megnézve az új
Oyodo márkájú(azt hiszem ez elég jó minőségű alaktrész) toronyszettben porzárt toronycsapágyak vannak a gyáriban viszont sima nyitott golyóscsapágy volt. Gondolom így nem fog problémát okozni.