Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750712 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9645 Dátum: 2015.06.01 15:12:20 »
Nehéz kérdés.

1. A 10W-40 olaj nem bele való, nem szintetikus, bármit mondjon is a szerelő. A gyári ajánlása 5W-30 viszkozitás. Az 5W-50 egy kvázi verseny olaj, egészséges autó motorjába ilyet (hacsak országúton használom) nem tennék.
2. Az új katalizátor ilyen olajfogyasztás mellett el fog tömődni, tönkre fog menni. Hogy mikor? Passz. Használatfüggő.
3. Példás, ahogy eljártál a 11 000km-es olajcsere intervallumokkal. Gyárilag 15 000/1 év, amelyik előbb bekövetkezik. Szerintem nincs, nem valószínű, hogy a leírásod alapján komolyabb baja lenne a motornak, elegendő lehet a gyűrűzés. A probléma megoldódna, ez biztos.
4. Nem tisztem a zsebedben turkálni, csak azért érdemes elgondolkodni egy esetleges újabb katalizátor csere és/vagy lambdaszonda csere költségén, hogy akárcsak bontóból is mennyibe kerülne... Megéri várni a motorfelújítással? Az igaz, hogy a katalizátor viszonylag sokáig képes regenerálódni, az enyémnek is úgy tűnik, sikerült, de egy ponton túl annyira elolajozódik, hogy menthetetlen lesz. És akkor, hozzá véve az amúgy is esedékes motorfelújítás összegét, már jelentős pénzt kell ráfordítani. Szerintem jobban megéri már most a motort rendbe rakni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9646 Dátum: 2015.06.01 15:26:44 »
Nálam is megvolt a motor generál. A gyürükön tömítéseken kívül kellett cserélni a főtengely csapágyakat és láncot is. A csapágyak láthatóan csereérettek voltak és a lánc nyúlása is a megengedett határ közelében volt. Mindezt ~245e km után.
Az autóban talán 20e km-t volt 10W-40 olaj, egyébként 5W-30 vagy 5W-40 került bele, végig márkaszervízben.
Amúgy az 10W-40 olaj lehet teljesen szintetikus - pl. Mobil1 High Milage -, bár kicsi a valószinüsége, hogy ilyet raknak egy sok olajat evő autóba.
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.01 15:54:43 írta afekete »
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9647 Dátum: 2015.06.01 15:35:53 »
Most lett megcsináltatva a Tied is? Vagy csak lemaradtam róla eddig?  :hmmmm:

Igen, én általánosan írtam, hogy a 10W40 Eneos nem szintetikus, bár létezik nem is egy olyan 10W, ami az, csak viszonylag qrvadrágán...
Katalizátoron látszódott vmi lerakódás?
Milyen olajjal töltöttétek fel a felújítás után?
Milyen tömítéseket vettél bele?
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.01 15:37:49 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9648 Dátum: 2015.06.01 17:15:12 »
Azért még ilyen mértékű olajfogyasztásnál sem akkora a  baj,hogy.hogy olajcserétől-olajcseréig számold. Ha együtt tudsz vele élni,hogy figyeled az olajszintet akkor még sokáig el lehet autózni így.
Milyen olajat tettél bele egyébként? Nem csak ezért kezdte el kapkodni az eddigi mértéknél jobban,mert elfáradt az olaj,mert közel vagy a cseréhez,vagy gyengébb minőségű esetleg nem megfelelő az olaj benne?
Azért számold bele, hogy egy katalizátort már cserélt. Szerintem még egyet nem szeretne, főleg, ha az olaj fogyi miatt lesz.

w2ke8a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9649 Dátum: 2015.06.01 18:43:47 »
Köszönöm mindenkinek a tippet. Az új olaj meg a szűrő kb 10E-15E ft-os költsége már nem oszt nem szoroz sajna. Kérek egy időpontot szerelőtől.  Az eneos olajra rá van írva hogy synthetic (eneos premium 10w40), de én nem értek hozzá, tuti megetettek valami marketing dumával. Milyet vegyek? Eneos sustina 5w 30 jó vagy Castrol edge 5w30?

Most lett megcsináltatva a Tied is? Vagy csak lemaradtam róla eddig?  :hmmmm:

Igen, én általánosan írtam, hogy a 10W40 Eneos nem szintetikus, bár létezik nem is egy olyan 10W, ami az, csak viszonylag qrvadrágán...
Katalizátoron látszódott vmi lerakódás?
Milyen olajjal töltöttétek fel a felújítás után?
Milyen tömítéseket vettél bele?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9650 Dátum: 2015.06.01 19:24:02 »
Nem muszáj Sustinát, amíg nincs megcsinálva. Max utána, ha nem okoz gondot a listaáron 20 000Ft/4l ára. Én Liqui Moly Top Tec 4300-at használok, erre itt a fórumon is van segítség az akciós beszerzésre. Lényeg, hogy ezeket a jó olajokat csak a felújítást követően tedd bele, ne menjen pocsékba.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9651 Dátum: 2015.06.01 20:55:35 »
Azért számold bele, hogy egy katalizátort már cserélt. Szerintem még egyet nem szeretne, főleg, ha az olaj fogyi miatt lesz.

A katalizátor cserén átsiklottam...

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9652 Dátum: 2015.06.01 20:59:04 »
Szia köszi a választ. Igazából mióta nálam van eszi. Ha nem pályán megyek kevesebbet. 4-5decit ezrenként. Szervízkönyv szerint 5w 50mobil egy volt benne az első 128E km alatt. Utána 10w 40 szintetikus eneos. Egyszer itt tanácsolta egy srác a Meguin 5w 40-et, abbol egy picit tán kevesebbet evett. Mos autószerelő tanácsára újra szint eneos 10w 40 van benne. A szalonban ahol vettem azt mondták ez nem eszi az olajat. Végül is nem hazudtak, mert zabálja :D Együtt tudok vele élni, csak nem akarom ,hogy kinyírja az uj katalizátort a nagy olajfogyasztás.

Új katalizátor ment rá? Gyári,vagy utángyártott?Nagyon fájdalmas volt?

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9653 Dátum: 2015.06.01 21:11:25 »
Elnézést, elmaradt egy 0. Tehát 1000km-en eszik meg 7-8deci olajat.
Ennyi olaj fogyi kinyirta a katalizátort?Az igen....enyém 1000 km.re másfél lityit evett.Aztán nem bántotta a katalizátort....

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9654 Dátum: 2015.06.01 21:16:46 »
Nálam is megvolt a motor generál. A gyürükön tömítéseken kívül kellett cserélni a főtengely csapágyakat és láncot is. A csapágyak láthatóan csereérettek voltak és a lánc nyúlása is a megengedett határ közelében volt. Mindezt ~245e km után.
Az autóban talán 20e km-t volt 10W-40 olaj, egyébként 5W-30 vagy 5W-40 került bele, végig márkaszervízben.
Amúgy az 10W-40 olaj lehet teljesen szintetikus - pl. Mobil1 High Milage -, bár kicsi a valószinüsége, hogy ilyet raknak egy sok olajat evő autóba.
Láncot?Bepi,látod?Van,,hogy cserélni kell azt a fránya vezérlést....

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9655 Dátum: 2015.06.01 21:33:56 »

Láncot?Bepi,látod?Van,,hogy cserélni kell azt a fránya vezérlést....
Igen látom. És azt is, hogy ismét felületesen olvastad, amit ezügyben írtam. De segítek: azt írtam, hogy, amennyiben a szétszedést követően az ellenőrző mérések alapján a lánc nyúlása gyári határértéken belül van, nem kell láncot cserélni. És ez igaz is. Mindig ezzel a kiegészítéssel írok ebben a témában, nem véletlen. Nekem 230 000 km-nél volt szét borítva az autóm motorja, és gyakorlatilag 0 kopás van odabent, minden mérés eredménye gyakorlatilag mérési hibahatáron belül volt, azaz, mérhetetlen tartományban. Minek is kellene cserélgetni vezérlést plusz 40 000-ért?
Igaz, az enyém 1,8-as. Az is igaz, hogy igen alapos gazdája vagyok és volt az első tulaja is 12 éven át.

A vezérműlánc akkor nyúlhat meg, ha:
1. Hajtva volt az autó és/vagy
2. Olajzabálós motorral sem törődtek a rendszeres olajszint ellenőrzéssel, pótlásával, a rendszeres olajcserével, és/vagy
3. Alacsony minőségű olajjal hajtották az autót.

Ha ez a három lehetőség nem áll fenn, 99%, hogy nem kell láncot cserélni. A görgők sem jellemző, hogy elkopnak, de azokat úgy tudom, kellhet cserélni. Hangjuk van, észrevevődik, ha baja van.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Laller85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9656 Dátum: 2015.06.01 22:59:46 »
Hali.

Mennyire megszokott az Avensiseknél (nekem 2005-ös van), hogy a hátramenetbe gyakran megakad a váltó, és újra kell kuplongolni,hogy bevegye a fokozatot...Maga a váltó olyan az autóba mint a vaj, de hátramenetnél ez elég gyakran előfordul(legtöbbször olyan hogy majdnem beveszi egyből, de érezni hogy a végén még kellene un kis kattanás..na és akkor kuplongolni kell ujra. 2.ra már tökéletes...)
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.01 23:17:37 írta Laller85 »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9657 Dátum: 2015.06.01 23:49:47 »
Értem, köszi.
Abban még kérlek világosíts fel, hogy a katalizátor és a biztosíték kiégése között milyen kapcsolat van?
Úgy látszik, felületesen olvastam valamit. Én a vsc, check stb lámpa világításának (eddig) nálam előforduló okait soroltam.
Egyébként a katalizátor és a biztosíték kiégése között több összefüggés is lehet. Pl. itt fent is egy mondatban szerepelnek. :eek:(bocs)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9658 Dátum: 2015.06.01 23:57:10 »
Szia köszi a választ. Igazából mióta nálam van eszi. Ha nem pályán megyek kevesebbet. 4-5decit ezrenként. Szervízkönyv szerint 5w 50mobil egy volt benne az első 128E km alatt. Utána 10w 40 szintetikus eneos. Egyszer itt tanácsolta egy srác a Meguin 5w 40-et, abbol egy picit tán kevesebbet evett. Mos autószerelő tanácsára újra szint eneos 10w 40 van benne. A szalonban ahol vettem azt mondták ez nem eszi az olajat. Végül is nem hazudtak, mert zabálja :D Együtt tudok vele élni, csak nem akarom ,hogy kinyírja az uj katalizátort a nagy olajfogyasztás.
Ennyi használattól nem fog meghalni az új katalizátor. Nekem is így eszi az olajat, és a kat. csere óta 120e-t mentem vele.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9659 Dátum: 2015.06.02 00:03:07 »
Igen látom. És azt is, hogy ismét felületesen olvastad, amit ezügyben írtam. De segítek: azt írtam, hogy, amennyiben a szétszedést követően az ellenőrző mérések alapján a lánc nyúlása gyári határértéken belül van, nem kell láncot cserélni. És ez igaz is. Mindig ezzel a kiegészítéssel írok ebben a témában, nem véletlen. Nekem 230 000 km-nél volt szét borítva az autóm motorja, és gyakorlatilag 0 kopás van odabent, minden mérés eredménye gyakorlatilag mérési hibahatáron belül volt, azaz, mérhetetlen tartományban. Minek is kellene cserélgetni vezérlést plusz 40 000-ért?
Igaz, az enyém 1,8-as. Az is igaz, hogy igen alapos gazdája vagyok és volt az első tulaja is 12 éven át.

A vezérműlánc akkor nyúlhat meg, ha:
1. Hajtva volt az autó és/vagy
2. Olajzabálós motorral sem törődtek a rendszeres olajszint ellenőrzéssel, pótlásával, a rendszeres olajcserével, és/vagy
3. Alacsony minőségű olajjal hajtották az autót.

Ha ez a három lehetőség nem áll fenn, 99%, hogy nem kell láncot cserélni. A görgők sem jellemző, hogy elkopnak, de azokat úgy tudom, kellhet cserélni. Hangjuk van, észrevevődik, ha baja van.
És a vezérműláncot akkor is cserélni kell, ha el akarnak adni belőle még egyet... :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.02 00:06:59 írta 600+ »