Nehéz kérdés.
1. A 10W-40 olaj nem bele való, nem szintetikus, bármit mondjon is a szerelő. A gyári ajánlása 5W-30 viszkozitás. Az 5W-50 egy kvázi verseny olaj, egészséges autó motorjába ilyet (hacsak országúton használom) nem tennék.
2. Az új katalizátor ilyen olajfogyasztás mellett el fog tömődni, tönkre fog menni. Hogy mikor? Passz. Használatfüggő.
3. Példás, ahogy eljártál a 11 000km-es olajcsere intervallumokkal. Gyárilag 15 000/1 év, amelyik előbb bekövetkezik. Szerintem nincs, nem valószínű, hogy a leírásod alapján komolyabb baja lenne a motornak, elegendő lehet a gyűrűzés. A probléma megoldódna, ez biztos.
4. Nem tisztem a zsebedben turkálni, csak azért érdemes elgondolkodni egy esetleges újabb katalizátor csere és/vagy lambdaszonda csere költségén, hogy akárcsak bontóból is mennyibe kerülne... Megéri várni a motorfelújítással? Az igaz, hogy a katalizátor viszonylag sokáig képes regenerálódni, az enyémnek is úgy tűnik, sikerült, de egy ponton túl annyira elolajozódik, hogy menthetetlen lesz. És akkor, hozzá véve az amúgy is esedékes motorfelújítás összegét, már jelentős pénzt kell ráfordítani. Szerintem jobban megéri már most a motort rendbe rakni.