Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750437 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9240 Dátum: 2015.02.06 19:45:59 »
Nyugi, minden rendben van, csak még gyereket fürdetek. 9 után jövök és írok pár sort az autóról.  ;) :)

Tök jófejség Tőletek, hogy ennyire várjátok.  :clap: :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9241 Dátum: 2015.02.06 20:39:06 »
no, rittyentsél valamit mert most indulok pizsamában gyalog  Csabára motorfelújitott avenézőbe :yes:  :)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

hajnall

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9242 Dátum: 2015.02.06 21:22:36 »
Felcsigáztál Bepi. Már kèrtem is egy időpontot a győri toyotánál egy diagnosztikára. A művelet ugyan ez lesz. Kiváncsi leszek,milyen árat mondanak.
Neked mennyi volt előtte a fogyasztásod? Nekem most sok(10l\100km). Folyamatosan dobja a katalizátor hibát, de remèlem, az nem ment galyra. Az első szonda cserèlve volt, lomha volt. De a fogyasztás nem változott, a keverèk folyamatosan dús. A hátsó szonda okès. Kiváncsi leszek, van-e összefüggès az olajfogyás (4dl\1000km) ès a magas fogyasztás között.

segesvarics

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9243 Dátum: 2015.02.06 21:40:09 »
Felcsigáztál Bepi. Már kèrtem is egy időpontot a győri toyotánál egy diagnosztikára. A művelet ugyan ez lesz. Kiváncsi leszek,milyen árat mondanak.
Neked mennyi volt előtte a fogyasztásod? Nekem most sok(10l\100km). Folyamatosan dobja a katalizátor hibát, de remèlem, az nem ment galyra. Az első szonda cserèlve volt, lomha volt. De a fogyasztás nem változott, a keverèk folyamatosan dús. A hátsó szonda okès. Kiváncsi leszek, van-e összefüggès az olajfogyás (4dl\1000km) ès a magas fogyasztás között.

Azt tudod, hogy milyen hibakóddal jelez? Túl dús keverék a MAF szenzor hibája is lehet. Saját tapasztalat.

rbalazs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9244 Dátum: 2015.02.06 21:47:17 »
PCV szelepet néztétek? Ha nyitva beragad, és sok a kartergáz szerintem az is dúsíthatja a keveréket, de javítsatok ki ha rosszul gondolom.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9245 Dátum: 2015.02.06 22:15:25 »
Na, akkor...

számok:

munkadíj1: 50.000Ft (szerelés)
munkadíj2: 16.000Ft (másik szaki -> hengerfej és szelepek rendbetétele: csiszolás, tisztítás, szelepfészekmarás, síkbahúzás, nyomáspróba)

anyagdíj:

- gyűrűszett: 13.000Ft
- főtengely szimering: 1400Ft
- hengerfejtömítés: 11500Ft
- szelepfedéltömítés: 4500Ft
- szelepszár szimering szett: 16db x 400Ft
- hengerfej csavarok: 7800Ft

Összesen: 66.000+44600=110.600Ft.

Ehhez jött az új olaj és olajszűrő: +8.800Ft.

Szervizkönyvben bejegyezve, bélyegző, aláírás. Az összes kiszerelt alkatrészt visszaadták, mindet el tudom tenni.

Tapasztalat?
Hazafelé egyszerűen tettem egy bő 50km-es kerülőt, hogy mégse úgy menjek haza, hogy csak városban gurulgatok. Kívülről az autó hangján nem sok változást érezni, hallani. Ugyanolyan szinte. Beülve, a vezetőülésben, üzemmeleg alapjáraton talán egy picivel kevésbé rázza a motor a kasztnit, de érezni még a vvt-i jellegzetességét. A gázpedál mozdítására, viszont szerintem hamarabb, könnyebben reagál a motor.
Menet közben nem bántottam, csak egészségesen, a 3000-et nem elérve közlekedtem, kb ugyanúgy, mint előtte. Menet közben is simábbnak érződik a motor járása, de ez nagyon pici változás ám, lehet, hogy másnak fel sem nagyon tűnne.
Nos, ez mind nem sok tapasztalat, inkább csak első érzés. Pörgetni fogom bele ezentúl a km-eket, hogy mihamarabb elérjem az olajcsere idejét és ezzel együtt, az új gyűrűk is tökéletesen beidomuljanak a helyükre.

Alaposan kifaggattam a szerelőt, mi-hogy történt. A hengerfejjel kapcsolatban azt mondta, hogy arról sajna nem készült dokumentáció, de a szaki elmondása szerint nagyon kokszosak voltak a szelepek és a szelepfészek is. A szelepeket tisztítani, csiszolni, a fészket marni kellett, de 100%-os lett, minden szelep pontosan úgy zár, ahogy legelőször összeszerelték a gyárban. Itt kerültek bele az új, gyári szsz szimeringek is.
A szerelő szerint, minden egyéb motoralkatrészt is ellenőrzött, hézagokat, nyúlásokat mért, minden szinte gyári értéken van, nem kellett hozzányúlni.
A dugók megtisztítását követően, a gyűrűk a helyükre (a horonyba) kerültek, tökéletesen méretpontosak, a hengerbe visszafűzve, természetesen olajos közegben forgatták át többször is, ellenőrizve az olajlehúzó gyűrű felfekvését, illetve, hogy megfeleően lehúzza-e az olajat a henger faláról. Teljesen tökéletesen működik. Nem szorul, nem lötyög, pontosan oda van méretezve (NPR-Schötle), minősége is nagyon jónak látszik.
A hengerfejtömítés (Elring) is pontos, jó kivitelezési minőségűnek látszik, érződik, ugyanúgy fém, mint a gyári.
A hengerfejcsavarokkal, mint kiderült kár volt vesződni, hogy újak legyenek, hibátlanul kihajthatók voltak, vissza is mehettek volna most. Nem baj.
A főtengelyszimering eleve cserés lett volna, mert már kikeményedett a közepe, olajszivárgás látszott körülötte. Az új szintén Elring, méretpontos, sorjamentes. Nem tudom, mennyit fog bírni, most jó. Semmi szivárgás.
A szelepfedéltömítés is öregedett már, mert a kiszerelt gumi jóval kevésbé rugalmas, mint az új (Elring).

Motorolajból a 4 literes flakonnal elnyelte a motor. Először kicsit megijedtem, hogy csak 3,7l kellett volna bele, de ez száraz töltésnek minősül, és, ami az olajcserénél képtelen kifolyni a motorból, az most hiányzott belőle, így kellett bele a 3,95l (mert kb egy fél deci maradt a flakonban). Majd figyelni fogom 1000km-ként az olajszintet...
A hűtőfolyadék is visszakerült egyelőre, mert bemérve is -37 fokot tud, és mindössze 2 éve van benne. Abból annyi hiányzik, hogy a kiegyenlítő tartályban max-ról a min-max közepéig esett a szint. Ezt itthon feltöltöm majd.

A szerelő elmondása szerint, az összeszerelés is flottul ment, minden csavart az előírt nyomatékra és módszerrel*(!) húztak le, a motor az első indítást követően is könnyedén indult, semmilyen oda nem illő hangja, probléma nem volt. Egyedül a termosztát ragadt be az elején, valszeg egy buborék került a rendszerbe légtelenítésnél, ez elő szokott fordulni, de megoldódott, ez is újra működik, fűt, mint a gőzgép...

Elsőre ennyi jutott eszembe, ha kérdés adódna, megpróbálok rá válaszolni...  ::)

Öröm és boldogság van. Asszem.  :yes: :clap:

Jah, a szerelőt tudom ajánlani, aki Békés Megye körül lakik, korrekt, minden úgy alakult, ahogy a munka előtt megegyeztünk. A szsz szimering árára én emlékeztettem, hogy számoljuk hozzá a munkadíjhoz, mert azt ő adta.

*módszer: hf csavarokat először 25Nm-rel húzzák le a megadott sorrendben. A sorrend fel van tüntetve a csomagoláson is! Ezt követően pihenni hagyják pár percre. Majd 50Nm-re húzzák újra mindet, megint pihi. Végül, 90Nm-re húzzák, ez lesz a végleges érték.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.06 22:37:49 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9246 Dátum: 2015.02.06 22:17:59 »
PCV szelepet néztétek? Ha nyitva beragad, és sok a kartergáz szerintem az is dúsíthatja a keveréket, de javítsatok ki ha rosszul gondolom.
Nagyon jó a kérdés! Ezt elfelejtettem megkérdezni ma, de holnap mindenképpen pótlom.
Azt gondolom, mivel a hengerfejet kompletten rendbe tették, ezt is tisztították legalább. De megérdeklődöm. Köszi az ötletet!  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9247 Dátum: 2015.02.06 22:22:00 »
Felcsigáztál Bepi. Már kèrtem is egy időpontot a győri toyotánál egy diagnosztikára. A művelet ugyan ez lesz. Kiváncsi leszek,milyen árat mondanak.
Neked mennyi volt előtte a fogyasztásod? Nekem most sok(10l\100km). Folyamatosan dobja a katalizátor hibát, de remèlem, az nem ment galyra. Az első szonda cserèlve volt, lomha volt. De a fogyasztás nem változott, a keverèk folyamatosan dús. A hátsó szonda okès. Kiváncsi leszek, van-e összefüggès az olajfogyás (4dl\1000km) ès a magas fogyasztás között.
Na, igen... Nekem nincs semmilyen hibakód és úgy volt magas a CO és HC értékem.
Egy jótanács, ami kifejezetten a 2 Toyotás szerelőtől származik: ha bármit cserélni kell a kipufogó rendszerben (katalizátorok, lambdaszonda), kizárólag gyárit szabad venni bele. Ha nem is újat, legalább bontottat, mert az ugy.-k általában nem jók ide.

Csakl reménykedni tudok abban, hogy ez a generál meghozza az értékek gyógyulását is, de ehhez sajnos kell pár ezer km, hogy a katalizátor megfelelően kitisztuljon.

Remélem, be fogsz számolni a helyzetről Te is. Kíváncsi vagyok rá. :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9248 Dátum: 2015.02.07 07:10:55 »
 :clap:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9249 Dátum: 2015.02.07 07:25:51 »
Na, akkor...
Gratula!!! Kezdetnek jó!   :yes: Hiba nélküli indítás és nem tapasztalsz semmi rendelleneset első használat során. Nem lesz semmi gond most már!  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.07 07:34:08 írta Fery »
Fery

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9250 Dátum: 2015.02.07 08:37:27 »
Na, igen... Nekem nincs semmilyen hibakód és úgy volt magas a CO és HC értékem.


Én is örülök, hogy jó lett az autó és hogy a gyűrűkön, szimmeringeken kívül nem kellett mást cserélni. :yes:
A szerelőd mit mondott, miért nem volt hibakód?
(Mert innen a fórumról olvasottak alapján, inkább "fordítva" szokott lenni. Tehát jön a hibakód (katalizátorra vonatkozó), DE a CO mérés eredménye viszont nem jelez katalizátor hibát!)
Furcsa, de biztos van oka...  :hmmmm:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9251 Dátum: 2015.02.07 08:50:37 »
Nem tudom, miért nem volt hibakód. Talán, mert a motorban hirtelen lett nagyobb a gond, az elott, hogy a katalizátor eltömődött volna. Vagy nem tudom. A Check engine lámpám gyújtáson rendben világít, jelez, szóval, izzó probléma kizárva.
Majd kiderül. Kell menni pár ezer km-t.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9252 Dátum: 2015.02.07 09:01:30 »
Tulajdonképpen, akkor mindenféle előjel nélkül lehet, hogy csak a műszakin derül ki, hogy rossz a CO... :wacko: (persze előtte is lehet ellenőriztetni...)
Reméljük kitisztul, aminek ki kell... :)

Nálam nem volt CO ellenőrzés eddig amióta nálam van, a gyűrűzés kapcsán sem...kicsit aggódom... :1eye:
A gyűrűzés után k.b. 20000 km-el lesz a műszaki...tehát - ha lett is volna hiba - remélem addig kitisztul. :whistling:

Ilyenek ezek a robbanó motorok...
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9253 Dátum: 2015.02.07 09:29:54 »
A szelepeket tisztítani, csiszolni, a fészket marni kellett, de 100%-os lett, minden szelep pontosan úgy zár, ahogy legelőször összeszerelték a gyárban.

Ilyenkor a szelephézag nem állítódik el, vagy nem olyan mértékben, hogy tűrésen kívül legyen? :hmmmm:
Elnézést a kérdésért, csak hangosan gondolkodom... :hmmmm:
 :surrender:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9254 Dátum: 2015.02.07 11:25:32 »

Ilyenkor a szelephézag nem állítódik el, vagy nem olyan mértékben, hogy tűrésen kívül legyen? :hmmmm:
Elnézést a kérdésért, csak hangosan gondolkodom... :hmmmm:
 :surrender:
Most beszéltem a Bandival, rákérdeztem mindenre.

Ennyi kevés gépi munkánál nem állítódnak el a hézagok, vagy, ha megis, az mérhetetlen kategória, annyira pici a különbség.
PCV szelep tiszta volt, nem volt vele tennivaló, csak ki-beszerelni.
A vezérműláncom tökéletes állapotban van, gyári értéken, nincs nyulas.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i