Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750755 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8745 Dátum: 2014.10.26 07:36:35 »
én 2005év végéről tudok.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8746 Dátum: 2014.10.26 07:47:24 »
én 2005év végéről tudok.
Konkrét dátumot nem találtam, csak azt, hogy 2005 előtt, illetve 2005-től...
Ha gariban cserélve volt a szükséges rész, akkor gondolom a kocsi dokumentumai között fellelhető az erről szóló művelet.
szerk.:

német oldalakat megnézve szintén 2005 végét írnak.
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.26 08:15:41 írta ilias »

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8747 Dátum: 2014.10.26 09:02:04 »
Én gyűrűztettem az ave-mat nem régen. Már írtam róla : http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=95.2130

Nekem k.b. 110e Ft volt. utángyártott gyűrűk, szelepsz. szimm., tömítések.  :yes:
Nekem is azt mondták eladáskor , hogy kicsit eszi az olajat, mikor mennyit, vezetéstől függ, néha utána kell önteni, minden auto fogyast olajat... bla-bla-bla :nono:
Ehhez képest 1,8 liter/1000 km- evett zabált :eek: Ettől függatlenül az autó EGYÉBKÉNT teljesen jól működött. :excl:
Úgyhogy, ha 0,5l/1000 km-t mondanak akkor lehet az több is. :whistling:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8748 Dátum: 2014.10.26 14:02:43 »
Én gyűrűztettem az ave-mat nem régen. Már írtam róla : http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=95.2130

Nekem k.b. 110e Ft volt. utángyártott gyűrűk, szelepsz. szimm., tömítések.  :yes:
Nekem is azt mondták eladáskor , hogy kicsit eszi az olajat, mikor mennyit, vezetéstől függ, néha utána kell önteni, minden auto fogyast olajat... bla-bla-bla :nono:
Ehhez képest 1,8 liter/1000 km- evett zabált :eek: Ettől függatlenül az autó EGYÉBKÉNT teljesen jól működött. :excl:
Úgyhogy, ha 0,5l/1000 km-t mondanak akkor lehet az több is. :whistling:
De neked 1.6-osod van. Az nem számít árban? Nem ismerem még a Toyota motorok közötti esetleges összefüggéseket.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8749 Dátum: 2014.10.26 14:13:56 »
Nem számít, hogy 1.6 vagy 1.8, gyűrűk, tömítések ugyan azok.
Az árat inkább az befolyásolja, hogy mit cseréltek, hol veszed az alkatrészeket(milyet, mennyiért), és ki csinálja(mennyiért). :yes:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8750 Dátum: 2014.10.26 15:36:45 »
Konkrét dátumot nem találtam, csak azt, hogy 2005 előtt, illetve 2005-től...
Ha gariban cserélve volt a szükséges rész, akkor gondolom a kocsi dokumentumai között fellelhető az erről szóló művelet.
szerk.:

német oldalakat megnézve szintén 2005 végét írnak.
én is német vonalról tudom ezt a 2005dec. dátumot.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

toshii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 98
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8751 Dátum: 2014.10.26 21:20:46 »
Annyira azért nem elhanyagolható a katalizátor probléma,ugyanis nagyon sok kipufogós szerint típushiba!
Konkrétan én is érintette vagyok a dologban,környezetemben is van és innen a fórumról is tudok 4-5 embert legalább,aki a katalizátor problémával(MIL lámpa, P0420 - katalizátor hatásfok küszöb érték alatt) hibával küzd. A gyári katalizátor 240e forint, univerzális nem igazán van,mert a leömlőben van a katalizátor z 1.8-nál(talán az 1.6-ban is ezt nem tudom) bár már vannak akik megcsinálják ezeket is,illetve cserélik a betétet benne.

Okozni nem igazán okoz semmit,mert az esetek többségében az okozza,hogy az ECU-ban nagyon szorosra vannak ezek a küszöbértékek programozva és ezért jelez be.Műszakin az értékek jók.
Viszont olyan is van,hogy a katalizátor egyszerűen elfárad és vége. Azt mondják 120e km felett bármikor előjöhet.Igaz ez általánosság és minden autóra érvényesnek mondják.
Viszont mikor a MIL világít,akkor ugye nincs se kipörgésgátló,sem menetstabilizátor,így elég bosszantó azért.
Állítólag(külföldi fórumok szerint) van rá ECU frissítés,de még nem találkoztam volna olyannal,akinél frissítettek volna. Valószínűleg fizetős lehet a dolog. De ha valaki rendelkezik erről infóval,az engem is nagyon érdekelne.

Udv mindenkinek,

Ma voltam megnezni egy 2003/10-es Ave-t amirol tudjuk, hogy eszi az olajat mert nem volt a garancialis javitason. Ez eddig ok is, igy is nagyon jo arban van, ez nem is zavarna, elvileg 0.5l/1000km... esetleg jobb olajjal csokkentheto, ha ugy alakul megjavittatjuk. Viszont ma mondta a tulaj, hogy tegnap menetközben kivillant a P0420 hibauzenet ami mar elkezdett aggasztani. A kerdesem kicsit osszetett... az olajeves okozhatta ezt a hibauzenetet? Jobheten viszem Toyota szervizbe atnezetni a kocsit, ott esetleg megtudjak mondain konkretan, hogy a katalizator cserere szorul? A muszaki 2 heten belul esedekes, ha nagyobb baj van a katalizatorral akkor az gondolom ott is erezheto lesz....


Csak zarojelben, esetleg valaki tud egy megbizhato nem markaszervizt aki vallalja es meg is tudja csinalni az olajevos problemat?




Koszi a valaszokat :)

Udv,
Csaba
"I can accept failure, everyone fails at something. But I can't accept not trying." MJ

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8752 Dátum: 2014.10.26 21:58:05 »
Nekem ő csinálta: http://www.demkoauto.hu/. A Ráncfelvarrott Avensis I topikban részletesen írtam a történetemet.. hasonló cipőben jártam. :yes:

Ez jól kezdődik! Még meg se vetted, de már jönnek sorban a hibák... :hmmmm:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8753 Dátum: 2014.10.26 22:04:38 »
Más olajjal akkor csökkenne az olajfogyasztás, ha az ajánláshoz képest extrém sűrűt tennél bele, pl. 20w50, de ezt nem javaslom, az ismert okok miatt.

A katalizátor jelenlegi állapotában valószínűleg cserés, de a kérdés az, hogy ha megszűnik az olajfogyasztás, akkor kitisztul-e? Erre itt a fórumon több példa is van, rendbejött a katalizátor a javítás után. Logikusan következik, hogy ha a katalizátort cserélik, de a motort nem javítják, akkor az új katalizátor is hamar bekrepál.

Szerintem motorjavítás után pár (akár 2-3)  ezer km múlva jó eséllyel kitisztulhat. Onnan lehet látni, hogy hátul a kipufogócsövön elkezd megjelenni a víz, akár komolyabb mennyiségben is. Eltömődött, koszos katalizátornál  általában nem termelődik annyi víz, hogy ezt látni lehetne.

toshii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 98
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8754 Dátum: 2014.10.26 22:47:37 »
Nekem ő csinálta: http://www.demkoauto.hu/. A Ráncfelvarrott Avensis I topikban részletesen írtam a történetemet.. hasonló cipőben jártam. :yes:

Ez jól kezdődik! Még meg se vetted, de már jönnek sorban a hibák... :hmmmm:

Korrekt az elado mert ugy arulja, hogy a hirdetesben benne van az info, hogy olajevo es nem volt a garancialis javitason - sajnos o is igy vette egy Toyota markakereskedesbol. A P0420rol is szolt de tegnap este aki nezte az autot es egy szakinal atnezette az sajnos torolte a hibakodot de legalabb szolt arrol is. Amugy eppen szfp-vel targyaltuk tegnap este a forumon mennyi lenne megcsinaltatni es mit okozhat ha igy hasznalnam tovabb. Mert jelenleg 1150000 teli/nyari gumival es friss muszakival maganszemelytol, ha mondjuk 250-ben benne lenne a javitas akkor 1400000bol lenne egy szinte tokeletes 2003as Avem. Amit ha jol szamolok egesz jo ar, vagy tevednek?  :hmmmm:

Csak ha a katalizator is kuka akkor az is ~200 akkor pedig 1600000 :S.

Amugy a rozsdasodast lehet orvosolni? Mert mintha az egyik ajtonal lett volna egy kis resz egy vonalban ami rozsdas volt de nem vok benne biztos mert enyhen sotetben siekrult megnezni :S.


Nah elolvastam a sztorid :).....hat ha ennyibol megusznam enis akkor boldog lennek, akkor valoszinu vinnem csinaltatni....de ugye mar ezis 11 eves motor - elvileg 230000 km-el ami elvileg valos :S.....

Megy az agyalas  :eek:
"I can accept failure, everyone fails at something. But I can't accept not trying." MJ

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8755 Dátum: 2014.10.27 09:05:35 »
Nem számít, hogy 1.6 vagy 1.8, gyűrűk, tömítések ugyan azok.
Az árat inkább az befolyásolja, hogy mit cseréltek, hol veszed az alkatrészeket(milyet, mennyiért), és ki csinálja(mennyiért). :yes:
Értem, köszi.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8756 Dátum: 2014.10.27 09:25:51 »
Megy az agyalas  :eek:
Hát azt elhiszem. Kérdés, hogy az autó többi része is elég jó-e ahhoz, hogy a javítást követően anyagilag akkor se legyen ráfizetés. Szem előtt kell tartani, hogy az "olcsó húsnak híg a leve" mondás nem véletlenül született meg.

A T25-nél a rozsda számomra teljességgel elfogadhatatlan, az én T22-m 2000. év végi (229500km), és egy deka rozsda sincs rajta, pötty sem. A T25 kb 3 évvel fiatalabb nála...

A motor generálnál ne felejtsd el, hogy pontos diagnózist a javítás mikéntjéről csak a szétszedést követően lehet felállítani. Hiába egyezel meg a szerelővel 160.000Ft javítási díjban anyaggal, munkadíjjal, ha a bontást követően feltűnik egyéb hiba is. Ha csak egy dugót (gyári 40.000Ft/db) kellene pluszban cserélni és/vagy a vezérműlánc (35-40.000Ft) is lóg, netán kuplungot (kb 50.000 Ft) is kell cserélni, ez már kapásból több, mint 100e-rel dobja meg a csak az anyagköltséget. Ha az ehhez hasonló javítanivalót nem végzed el, akkor a munkadíj egy része kárba vész, pontosabban, újra jelentkezni fog, amikor ezeket is megjavíttatnád.
Egy ilyen motorgenerálhoz sztem simán 300.000Ft-tal a zsebben - erre a célra(!) - kell hozzáállni, legfeljebb kellemesen csalódsz.

Nem ismerem a kiszemelt autó állapotát, de én úgy gondolkodom, hogy inkább 2-300.000-rel drágábban veszek egy eleve jobb állapotú autót. Ennek az az oka, hogy engem zavarna az, ha ráborítanék egy kvázi leharcolt autóra x százezret és akkor is egy - összeképet tekintve - leharcolt autóm lenne.
Persze, más a helyzet, ha alapvetően nem gáz az autó. Ha csak a motorját kell rendbe szedni, akkor a leírt vételár még korrekt is lehet, a ráfordítandó javítási költség fényében is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8757 Dátum: 2014.10.27 09:36:24 »
Korrekt az elado mert ugy arulja, hogy a hirdetesben benne van az info, hogy olajevo es nem volt a garancialis javitason - sajnos o is igy vette egy Toyota markakereskedesbol. A P0420rol is szolt de tegnap este aki nezte az autot es egy szakinal atnezette az sajnos torolte a hibakodot de legalabb szolt arrol is. Amugy eppen szfp-vel targyaltuk tegnap este a forumon mennyi lenne megcsinaltatni es mit okozhat ha igy hasznalnam tovabb. Mert jelenleg 1150000 teli/nyari gumival es friss muszakival maganszemelytol, ha mondjuk 250-ben benne lenne a javitas akkor 1400000bol lenne egy szinte tokeletes 2003as Avem. Amit ha jol szamolok egesz jo ar, vagy tevednek?  :hmmmm:

Csak ha a katalizator is kuka akkor az is ~200 akkor pedig 1600000 :S.

Amugy a rozsdasodast lehet orvosolni? Mert mintha az egyik ajtonal lett volna egy kis resz egy vonalban ami rozsdas volt de nem vok benne biztos mert enyhen sotetben siekrult megnezni :S.


Nah elolvastam a sztorid :).....hat ha ennyibol megusznam enis akkor boldog lennek, akkor valoszinu vinnem csinaltatni....de ugye mar ezis 11 eves motor - elvileg 230000 km-el ami elvileg valos :S.....

Megy az agyalas  :eek:

Hát.. ha egyébként más baja nincs és jó az ár (JÓ!) meg lehet venni.. :hmmmm:
Ha szerencséd van így is el lehet vele járni.. 0,5l/1000 km olajfogyasztással, csak öntögetni kell bele ... vagy olajat váltani... :hmmmm: Én ekkora olajfogyasztásnál NEM gyűrűztettem volna az biztos. :innocent:
 P0420 hiba nem biztos, hogy az olajfogyasztással közvetlenül(vagy egyáltalán) összefügg :excl:
Itt a fórumon többeknek volt ilyen hiba, nem hiszem, hogy mindenkinek fogyasztotta az olajat... Nem emlékszem ki hogy oldotta meg... :?:
Kipufogógáz elemzéssel megállapítható, hogy jó-e a katalizátor. Ha jók az értékek, semmiképpen nem cserélném :excl:
Lehet hogy lambda szonda probléma(kontroll szonda). Erre is lehet megoldás pl. :

(tudom kókány... :wacko:)
Nem csak több százezres javításokkal lehet valamit megoldani...
Persze csak hangosan gondolkodom... Ha az eladó szimpatikus akár hihető is lehet a 0,5l/1000 km. :hmmmm:
Hallgass a megérzéseidre...


Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8758 Dátum: 2014.10.27 09:57:26 »
Hallgass a megérzéseidre...
Stretch out with your feelings!
Bocs, ez kihagyhatalan volt... ::)
Kérek engedélyt szégyenkezni  :surrender:

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8759 Dátum: 2014.10.27 10:30:07 »
Igen a használt autó vásárlás lutri, akármennyire alaposan is körbejárja az ember( természetesen jól meg kell nézni).
De van egy emberi tényező oldala is. Bizalmi kérdés. Azt szoktam mondani, hogy használt autó vásárláskor nem is az autót kell megnézni, hanem az ELADÓT!  :yes: Persze ez kicsit túlzás, de azt hiszem sok igazság van benne :otlet:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.