Köszi a tippet!
A múltkor volt szerelőnél az autóm, Ő akkor szétszedte az önindítót és azt mondta, minden rendben vele. Valami kábelt cserélt benne/rajta, mert az el volt korrodálva, de ezen kívül mindent rendben talált.
Starter relé "leragadása" is okozhat ilyen problémát, ugye? Erre befolyással van a meleg és a többszöri indítás?
Ill. a 25-ös biztosíték jó a 30-as helyett?
A relé érintkezői jóval nagyobb áramot is elbírnak, mint amit a behúzótekercs felvesz. Ott csak deformáció esetén tudok elképzelni zárlatot, ami lehet pl. melegedéstől. Ha nagy a tekercs áramfelvétele valami menet-, vagy testzárlat miatt, akkor melegedhet ennyire, de azt meg a bizti megelőzi, mert kiég hamarabb, minthogy túlmelegedne emiatt. Ha a starter relé érintkezői összeragadnának, akkor mindíg menne az önindító. Azt azért csak érzékelnéd.
A 25-ös bizti nem okoz kárt a 30-as helyett, csak bosszúságot, mert indokolatlanul is elszállhat.
A hibára és a zárlat közelségére lehet következtetni abból, hogy a bizti hogy megy tönkre. Ha simán csak "elszakad", tehát nem látszik megfolyás, korom, akkor "csak" bizonyos mértékben túllépte az áram a max.-ot. Ha viszont szétfröccsen, láthatóan "folyékonyra" izzott, vagy szétrobbant és kormos az egész, akkor zárlat van, és a szétrobbanás mértéke gyakorlott szemnek azt is megmutatja, hogy milyen messze van a zárlat a biztitől. (áramkörileg, és nem fizikailag). Van olyan túlterhelődés, pl. rossz kontaktus miatt, hogy a bizti nem száll el, csak az egész a műanyaggal együtt szinte elolvad, az egész tokozása eldeformálódik.
Meg kéne mérni az áramfelvételét a behúzó tekercsnek hidegen és melegen is. Bizti kiszed, árammérő a bizti helyére (fogyasztóval sorosan), és megmérni, mekkora áram folyik indítózáskor. Az árammérést csak nagy körültekintéssel szabad csinálni, ha nem vagy járatos, inkább bízd szakemberre, mert az árammérő egy rövidzár, és ha rosszul kötöd be nagy károkat okozhat!! (hacsak nem lakatfogóval méred, mert az nem veszélyes.)