Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750233 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8550 Dátum: 2014.09.26 17:16:24 »
Üdv, nem rég hívtam a szerelőtől eltűntek a lapátok a turbóról. Egyre jobb... :cry:

Az érdekes.... :eek: Mármint a turbinalapátok, vagy a geometriát szabályozó lapátok? Ha ez tényleg így van, akkor a lapátok ott pihennek a részecskeszűrő tetején. Az állító gyűrűd is lehet, hogy le van ragadva a vezető tüskével együtt. A VN-lapátok is nehezen jönnek le normál használat közben. Nem lehet, hogy valaki már tekerészte az aktuátor rúdját, és túlfeszítette? Nah...mindegy...kíváncsi leszek a végkifejletre. Ha szerencséje van, ki tudja horgászni egy mágnessel a részecskeszűrőből a lapátokat......már ha ott vannak......

nemetics

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8551 Dátum: 2014.09.26 23:52:35 »
Ugyan ezektől a hibáktól tartok én is autó vásárlás után. Azért is kérdeztem rá tőletek hogy kinek milyen tapasztalata van. Mert nekem mondhat bárki bármit hogy ez mag az milyen rossz szerintem az őszinte tulajdonosak a legjobb szakértők.

Mennyire vicces. Én is pont ezen a három márkán és típuson gondolkoztam, gondolkozok de valamiért az Avensishez húz a szívem.

Meg tudnád modani hogy a meguin 5w 40 low emission-ból mennyit eszik és más olajokból mennyit evett?

Köszi szépen!


Én tavaly vettem (avensis; 1,8 vvti 2003), és mindkét probléma előjött (olajevés, katalizátor). Célszerű normális (Toyota) szalonból vásárolni, így fél éven belül, ha előjön katalizátor probléma ,kötelesek cserélni garanciába. Olajfogyasztás redukálható elfogadható szintre megfelelő olajjal. (nekem meguin 5w 40 low emission-ból eszi eddig a legkevesebbet).  Amúgy szerethető, megbízható, kényelmes autó. Én mazda6/accord/avensis trióból terveztem a vásárlást. Testvérem Accordot vett, az szintén egy szuper autó, jobbak a menettulajdonságai valamivel, de 20-30%-al drágább, és kényelemben meg a beltér minőségével az Avensissel nem veszi fel a versenyt. Remélem segített valamennyit.

w2ke8a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8552 Dátum: 2014.09.27 11:13:04 »
Ugyan ezektől a hibáktól tartok én is autó vásárlás után. Azért is kérdeztem rá tőletek hogy kinek milyen tapasztalata van. Mert nekem mondhat bárki bármit hogy ez mag az milyen rossz szerintem az őszinte tulajdonosak a legjobb szakértők.

Mennyire vicces. Én is pont ezen a három márkán és típuson gondolkoztam, gondolkozok de valamiért az Avensishez húz a szívem.

Meg tudnád modani hogy a meguin 5w 40 low emission-ból mennyit eszik és más olajokból mennyit evett?

Köszi szépen!

Szia! Persze: mikor átvettem friss olaj volt benne eneos 10w 40. Na ebből benyelt alsó hangon 5-6decit ezer km-en. Eléggé nyűgös voltam, mert eladó szerint nem eszik olajat az autó. Az volt a szerencsém, h. elég szkeptikus vagyok, és szeretek ellenőrizni dolgokat, igy rásasoltam a nívóra. Végül Kisfiatal (köszi a tippet, ha olvasod:) ) tanácsára vettem meguint, és ebből kb 2decit eszik százon. Nekem ez elfogadható.

Visszatérve választásra: Én csak accorddal tudom összehasonlítani, mert az van még a családban. Külső szubjektív. Beltere Avensisnek igényesebben van kidolgozva, és tágasabb, design megint szubjektív. Accord  érezhetően dinamikusabb,szebb a hangja, futóműve feszesebb, autópályán jobb, mindenhol máshol kényelmetlenebb. Fogyasztásra avensis átlagban 1,5-2literrel eszik kevesebbet ugyanolyan körülmények közt. Ergo kigazdálkodja bőven a befalt olajat :devil:
Egyikkel sem fázol rá, ha körültekintően vásárolsz.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8553 Dátum: 2014.09.27 11:28:47 »
én is meguint raktam a mazdába.
ecology 5w30 dpf
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8554 Dátum: 2014.09.27 12:12:21 »
Megint előjött az önindító-biztosíték probléma.
Mentem ~20km városon kívül, majd városban pár leállítással, újraindítással ~5km. Majd a legutolsó indítás után amikor ráindítottam azonnal kivágta a biztosítékot. A hiba ismerős volt, így nem is estem nagyon pánikba. Kicseréltem és gondoltam mehetünk is tovább. Azonban amikor már a 2.-at és a 3.-at is azonnal levágta indításkor, akkor már kezdtem aggódni. Nem is pörgeti a motort, hanem azonnal levágja. Gyújtásra teszem, várok míg elalszanak a visszajelző lámpák, indítanék és azonnal kattintás a motortérből, és biztosítéknak annyi.
Betoltuk és végül hazajöttünk vele. Tolásra jó biztosítékkal gond nélkül indult.
Legutóbb mikor ilyen volt, akkor meleg motornál csinálta ugyanezt. Most is szintén meleg volt a motor. Lehet ez valamilyen befolyással erre a hibára?
Azt hiszem kiderült, hogy ez önindító hiba lehet. Mi a véleményetek, mi okozhatja? Hiba, javítása, költsége?

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8555 Dátum: 2014.09.27 12:30:49 »
Szia! Persze: mikor átvettem friss olaj volt benne eneos 10w 40. Na ebből benyelt alsó hangon 5-6decit ezer km-en. Eléggé nyűgös voltam, mert eladó szerint nem eszik olajat az autó. Az volt a szerencsém, h. elég szkeptikus vagyok, és szeretek ellenőrizni dolgokat, igy rásasoltam a nívóra. Végül Kisfiatal (köszi a tippet, ha olvasod:) ) tanácsára vettem meguint, és ebből kb 2decit eszik százon. Nekem ez elfogadható.

Visszatérve választásra: Én csak accorddal tudom összehasonlítani, mert az van még a családban. Külső szubjektív. Beltere Avensisnek igényesebben van kidolgozva, és tágasabb, design megint szubjektív. Accord  érezhetően dinamikusabb,szebb a hangja, futóműve feszesebb, autópályán jobb, mindenhol máshol kényelmetlenebb. Fogyasztásra avensis átlagban 1,5-2literrel eszik kevesebbet ugyanolyan körülmények közt. Ergo kigazdálkodja bőven a befalt olajat :devil:
Egyikkel sem fázol rá, ha körültekintően vásárolsz.

Inkább 1000km/2dl nem? százon azért sok lenne...  ;)

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8556 Dátum: 2014.09.27 16:04:15 »
Megint előjött az önindító-biztosíték probléma.
Mentem ~20km városon kívül, majd városban pár leállítással, újraindítással ~5km. Majd a legutolsó indítás után amikor ráindítottam azonnal kivágta a biztosítékot. A hiba ismerős volt, így nem is estem nagyon pánikba. Kicseréltem és gondoltam mehetünk is tovább. Azonban amikor már a 2.-at és a 3.-at is azonnal levágta indításkor, akkor már kezdtem aggódni. Nem is pörgeti a motort, hanem azonnal levágja.
...

Hidegen indul...hmm :hmmmm:

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8557 Dátum: 2014.09.27 16:49:41 »
Hidegen indul...hmm :hmmmm:

Meg tudod mondani, hogy pontosan melyik biztosítékot égeti ki? (érték, tervjel) Lehet, hogy már írtad, de hadd ne keressem meg. Megnézném a rajzon, hogy mi is ott a helyzet....

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8558 Dátum: 2014.09.27 17:00:01 »
Szia! Persze: mikor átvettem friss olaj volt benne eneos 10w 40. Na ebből benyelt alsó hangon 5-6decit ezer km-en. Eléggé nyűgös voltam, mert eladó szerint nem eszik olajat az autó. Az volt a szerencsém, h. elég szkeptikus vagyok, és szeretek ellenőrizni dolgokat, igy rásasoltam a nívóra. Végül Kisfiatal (köszi a tippet, ha olvasod:) ) tanácsára vettem meguint, és ebből kb 2decit eszik százon. Nekem ez elfogadható.

Visszatérve választásra: Én csak accorddal tudom összehasonlítani, mert az van még a családban. Külső szubjektív. Beltere Avensisnek igényesebben van kidolgozva, és tágasabb, design megint szubjektív. Accord  érezhetően dinamikusabb,szebb a hangja, futóműve feszesebb, autópályán jobb, mindenhol máshol kényelmetlenebb. Fogyasztásra avensis átlagban 1,5-2literrel eszik kevesebbet ugyanolyan körülmények közt. Ergo kigazdálkodja bőven a befalt olajat :devil:
Egyikkel sem fázol rá, ha körültekintően vásárolsz.

Accord melyik motorral van felszerelve (2.0 vagy 2.4)? Milyen körülmények között jön ki az átlag fogyasztása ha jól értettem 8-8.5-re?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8559 Dátum: 2014.09.27 17:13:05 »
Meg tudod mondani, hogy pontosan melyik biztosítékot égeti ki? (érték, tervjel) Lehet, hogy már írtad, de hadd ne keressem meg. Megnézném a rajzon, hogy mi is ott a helyzet....

Zöld színű, 30-as. Anno a starter reléhez kapcsolódónak mondták.
Mindjárt készítek egy fotót róla.

Telefonon nem tudom szerkeszteni, eredeti mérete pedig túl nagy.
Biztosíték sorban jobbról az első. Közvetlen a négyzet alakú nagyobb biztosíték mellett.

Dropbox link:
https://www.dropbox.com/s/ob3xbfqllap6xch/2014-09-27%2017.15.12.jpg?dl=0
Alul, ahol most 25-ös bizti van. 30-as helyett sajnos csak ilyet tudtam venni. :/
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.27 17:26:20 írta Pomk »

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8560 Dátum: 2014.09.27 18:41:11 »
Zöld színű, 30-as. Anno a starter reléhez kapcsolódónak mondták.
Mindjárt készítek egy fotót róla.

Telefonon nem tudom szerkeszteni, eredeti mérete pedig túl nagy.
Biztosíték sorban jobbról az első. Közvetlen a négyzet alakú nagyobb biztosíték mellett.

Dropbox link:
https://www.dropbox.com/s/ob3xbfqllap6xch/2014-09-27%2017.15.12.jpg?dl=0
Alul, ahol most 25-ös bizti van. 30-as helyett sajnos csak ilyet tudtam venni. :/

Már legutóbb is oda jutottam, hogy azon a körön semmi más nincs, csak a starter relé, a vezetékek, meg az indítómotor behúzó tekercse. Ha a starter relén már túl vagy, vagyis az jó, akkor az indítómotor behúzótekercsének testzárlata valószínű, illetve valamelyik kábele (kisebb eséllyel). Mivel elég nagy a hőterhelés is, ezért inkább a tekercsre gyanakszom. Szét lehetne szedni megnézni, de szerintem a csere a tiszta megoldás. Az ilyen zárlatot ohm-mérővel ki lehet mutatni, az is lehet, hogy amikor épp jó, akkor is mérhető a lecsökkent ellenállás a test felé.

w2ke8a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8561 Dátum: 2014.09.28 08:51:54 »
Accord melyik motorral van felszerelve (2.0 vagy 2.4)? Milyen körülmények között jön ki az átlag fogyasztása ha jól értettem 8-8.5-re?

Hali!
(OFF:Igen a 2deci/1000km).  Bocs, akkor lehet félreérthető voltam. Az Accord 2.0 benzin, ha jól emlékszem 155LE. Úgy értettem, hogy átlag 1,5-2 literrel eszik többet mint az Avensis, nyilván ez a nagyobb teljesítmény ára. (Városban 9-10, pályán 9-10, Országúton 8 L)

 Az Avensisem városban 7,5-8, pályán ugyanennyi, országúton 6-7 literrel eljár.

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8562 Dátum: 2014.09.28 10:00:51 »
Már legutóbb is oda jutottam, hogy azon a körön semmi más nincs, csak a starter relé, a vezetékek, meg az indítómotor behúzó tekercse. Ha a starter relén már túl vagy, vagyis az jó, akkor az indítómotor behúzótekercsének testzárlata valószínű, illetve valamelyik kábele (kisebb eséllyel). Mivel elég nagy a hőterhelés is, ezért inkább a tekercsre gyanakszom. Szét lehetne szedni megnézni, de szerintem a csere a tiszta megoldás. Az ilyen zárlatot ohm-mérővel ki lehet mutatni, az is lehet, hogy amikor épp jó, akkor is mérhető a lecsökkent ellenállás a test felé.

Köszi a tippet!
A múltkor volt szerelőnél az autóm, Ő akkor szétszedte az önindítót és azt mondta, minden rendben vele. Valami kábelt cserélt benne/rajta, mert az el volt korrodálva, de ezen kívül mindent rendben talált.
Starter relé "leragadása" is okozhat ilyen problémát, ugye? Erre befolyással van a meleg és a többszöri indítás?
Ill. a 25-ös biztosíték jó a 30-as helyett?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8563 Dátum: 2014.09.28 10:06:26 »
kisebb bizti jo,de nagyobb ne legyen,m leég a vasad.:)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8564 Dátum: 2014.09.28 11:00:01 »
Köszi a tippet!
A múltkor volt szerelőnél az autóm, Ő akkor szétszedte az önindítót és azt mondta, minden rendben vele. Valami kábelt cserélt benne/rajta, mert az el volt korrodálva, de ezen kívül mindent rendben talált.
Starter relé "leragadása" is okozhat ilyen problémát, ugye? Erre befolyással van a meleg és a többszöri indítás?
Ill. a 25-ös biztosíték jó a 30-as helyett?

A relé érintkezői jóval nagyobb áramot is elbírnak, mint amit a behúzótekercs felvesz. Ott csak deformáció esetén tudok elképzelni zárlatot, ami lehet pl. melegedéstől. Ha nagy a tekercs áramfelvétele valami menet-, vagy testzárlat miatt, akkor melegedhet ennyire, de azt meg a bizti megelőzi, mert kiég hamarabb, minthogy túlmelegedne emiatt. Ha a starter relé érintkezői összeragadnának, akkor mindíg menne az önindító. Azt azért csak érzékelnéd.
A 25-ös bizti nem okoz kárt a 30-as helyett, csak bosszúságot, mert indokolatlanul is elszállhat.
A hibára és a zárlat közelségére lehet következtetni abból, hogy a bizti hogy megy tönkre. Ha simán csak "elszakad", tehát nem látszik megfolyás, korom, akkor "csak" bizonyos mértékben túllépte az áram a max.-ot. Ha viszont szétfröccsen, láthatóan "folyékonyra" izzott, vagy szétrobbant és kormos az egész, akkor zárlat van, és a szétrobbanás mértéke gyakorlott szemnek azt is megmutatja, hogy milyen messze van a zárlat a biztitől. (áramkörileg, és nem fizikailag). Van olyan túlterhelődés, pl. rossz kontaktus miatt, hogy a bizti nem száll el, csak az egész a műanyaggal együtt szinte elolvad, az egész tokozása eldeformálódik.
Meg kéne mérni az áramfelvételét a behúzó tekercsnek hidegen és melegen is. Bizti kiszed, árammérő a bizti helyére (fogyasztóval sorosan), és megmérni, mekkora áram folyik indítózáskor. Az árammérést csak nagy körültekintéssel szabad csinálni, ha nem vagy járatos, inkább bízd szakemberre, mert az árammérő egy rövidzár, és ha rosszul kötöd be nagy károkat okozhat!! (hacsak nem lakatfogóval méred, mert az nem veszélyes.)