Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750879 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8280 Dátum: 2014.08.01 20:56:23 »
A jeladóval kapcsolatban szerintem is lenne valami hibakód. Lehet, hogy olyan, amit csak a Toyota spec. műszerrel lehet látni, és hiba lámpát sem okoz, de van tárolt hiba.

Másfelől, ha befúj a légszűrő felől féktisztítóval, vagy hidegindítóval, akkor akkor is jár a motor, ha egyébként semmi sincs (befcskendezés, nyomás, vezérlés), csak önindítózás. Viszont, ahogy abbahagyja a befújást, le is áll. Kopog, mint az állat, de jár, és persze a fordulat teljesen kontrollálatlan lesz.

Remélem, Deutchland majd ide írja, mi volt a megoldás, mindenki okulására. (kíváncsi volnék, mi alapján állítják, hogy jók a befecskendezők :hmmmm: ha olyan komoly helyen volt, ahol meg tudják ezt állapítani, ott hogy nem tudták megállapítani a hiba okát?)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8281 Dátum: 2014.08.01 21:45:42 »
Azt mondta, hogy Toyota szerviz meg spec. Toyota műszer, az meg csak látja azt, amit kell  :hmmmm:

Deutschland

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8282 Dátum: 2014.08.02 18:39:22 »
Sziasztok

Történet folytatás....
Autó továbra sem indul  :hmmmm:

Bosch KTS-el nézte egy szaki, miközben alapjáratot produkáltunk féktisztitóval, ő mondta, hogy a porlasztok jók, látja a gépen, bár nem értem. hogy milyen adatot lát ha nem megy a porlasztó, mert ugye ha működne akkor járna a vas.
A másik érdekes dolog, lehúzom a vezérműtengely jeladóról a csatit, próbálom indítani, nem megy, utánna hibakód olvasás és nincs benne hiba, pedig ezt azért tárolnia kellene.
Az ABS felett-mögött található vezérlő egység másik autóban hibátlanul működik, tehát az nem lehet hibás.
A porlasztóknál van jel, de érdekes, hogy akkor is ha lehúzom a jeladó csatit.
Az üzemi inditó nyomás 3 különböző hibakódolvasó (gyári Toyota márkaszervizes gép, Bosch KTS, Delphi) szerint megvan, de ha egy porlasztónál megnyitom az üzemanyag csövet nem látom azt a hatalmas nyomást mint amit a gépek írnak.
99% hogy nem jut be az üzemanyag a hengerbe, de hol akad el, itt kint a műhelyek 99%-a csak cserél alkatrészt és nem javit, viszont találgatással elég sok eurot rá lehet dobni egy kocsira, nem véletlen az ilyen és hasonló problémával a német inkább megvállik a vastól......

Hétfön vissza megyünk a Toyotába, hogy oldják meg a problémát, nincs más alternativa sajnos  :hmmmm:
Ha meg lessz a probléma oka természetessen megirom....

További Szép Estét!

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8283 Dátum: 2014.08.02 19:19:56 »
Sziasztok

Történet folytatás....
Autó továbra sem indul  :hmmmm:

Bosch KTS-el nézte egy szaki, miközben alapjáratot produkáltunk féktisztitóval, ő mondta, hogy a porlasztok jók, látja a gépen, bár nem értem. hogy milyen adatot lát ha nem megy a porlasztó, mert ugye ha működne akkor járna a vas.
A másik érdekes dolog, lehúzom a vezérműtengely jeladóról a csatit, próbálom indítani, nem megy, utánna hibakód olvasás és nincs benne hiba, pedig ezt azért tárolnia kellene.
Az ABS felett-mögött található vezérlő egység másik autóban hibátlanul működik, tehát az nem lehet hibás.
A porlasztóknál van jel, de érdekes, hogy akkor is ha lehúzom a jeladó csatit.
Az üzemi inditó nyomás 3 különböző hibakódolvasó (gyári Toyota márkaszervizes gép, Bosch KTS, Delphi) szerint megvan, de ha egy porlasztónál megnyitom az üzemanyag csövet nem látom azt a hatalmas nyomást mint amit a gépek írnak.
99% hogy nem jut be az üzemanyag a hengerbe, de hol akad el, itt kint a műhelyek 99%-a csak cserél alkatrészt és nem javit, viszont találgatással elég sok eurot rá lehet dobni egy kocsira, nem véletlen az ilyen és hasonló problémával a német inkább megvállik a vastól......

Hétfön vissza megyünk a Toyotába, hogy oldják meg a problémát, nincs más alternativa sajnos  :hmmmm:
Ha meg lessz a probléma oka természetessen megirom....

További Szép Estét!

Jajjj...de jó kis hiba. Szóval az indító nyomás megvan a műszerek szerint....ezt pipáljuk ki, bár még vannak kételyeim. Nem emlékszel véletlenül, hogy amikor a gép féktisztítóval van járatva alapjáraton, akkor mennyi a rail-nyomás? (400 bar-nak kellene lennie). Ha a porlasztók kapnak impulzusokat (kb 170V-os 2-4ms impulzus szélesség, kb.:140ms periódusidővel), és van az injektoroknak áramfelvétele is, akkor főtengely-vezérműtengely jel nagy eséllyel van, különben nem vezérelné a befecskendezőket.
Amikor meglazítod a befecskendezőn a nyomócsövet, akkor szerintem nem fogod látni a nagy nyomást, max. annyit, hogy jön-e a ott a gázolaj, vagy sem. Annyira kis mennyiség/keresztmetszet az, ahol a nagy nyomást felépíti, hogy ha azt valahol megnyitod a szabadba, az a nyomás könnyen leesik.

A Toyota műszerén lehet látni a befecskendezők időzítését, magyarul, hogy kapnak-e az ECU-tól vezérlést, de ebből nem lehet tudni, hogy jók, vagy sem. Viszont van visszacsatolás a mennyiségről, ami már enged levonni némi következtetést,de csak óvatosan.
Ha van olaj a befecskendezők nyomócsöveinél, akkor esélyesek a befecskendezők, bár úgy tudom, hogy a piezo-sok ilyen szempontból egészen megbízhatóak.
Ugyanilyen hibát produkál az SCV a szivattyú seggében, de akkor bizony nem lenne rail-nyomásod.
A főtengely és a vezértengely jeladóit elég jól lehet mérni, ha jól emlékszem, mezei indukciós jeladók, aminek a jelét még multiméterrel is lehet látni, hogy van, vagy nincs...persze a biztos mód az oszcilloszkóp.

Várjuk a további fejleményeket!
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.02 19:21:43 írta Spet »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8284 Dátum: 2014.08.02 20:38:28 »
Ha jól értem, akkor ez az SCV szivattyú itt az, ami benzinesnél az üzemanyagszivattyú, hátul a tankban.
Ez kellene bekapcsolni, elöl megbontani az üzemanyagvezetéket szűrők után, hogy rendesen folyik-e a gázolaj?
Benzinesnél ez nem gond, újabb dízeleknél úgy tudom, szintén nem, mármint hogy ha levegő jut a rendszerbe.
Az enyémben van ilyen teszt üzemmód, a diagnosztikai csatlakozóban lehet direkt bekapcsolni a szivattyút.

Egyébként ez a hiba már adott volt? Vagy most jött elő? Milyen jelek voltak előtte?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8285 Dátum: 2014.08.02 22:37:21 »
Ha jól értem, akkor ez az SCV szivattyú itt az, ami benzinesnél az üzemanyagszivattyú, hátul a tankban.
Ez kellene bekapcsolni, elöl megbontani az üzemanyagvezetéket szűrők után, hogy rendesen folyik-e a gázolaj?
Benzinesnél ez nem gond, újabb dízeleknél úgy tudom, szintén nem, mármint hogy ha levegő jut a rendszerbe.
Az enyémben van ilyen teszt üzemmód, a diagnosztikai csatlakozóban lehet direkt bekapcsolni a szivattyút.

Egyébként ez a hiba már adott volt? Vagy most jött elő? Milyen jelek voltak előtte?

SCV = Suction Control Valve
Az bizony nem szivattyú, hanem a railnyomás igényoldali szabályzását végző szelepe(ek, többesszámban jelen esetben).
Ez a rendszer nagyban különbözik a benzinestől...

A hibához sajnos nem tudok érdemben hozzászólni.
Várom a fejleményeket!
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.02 22:39:00 írta keeper83 »

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8286 Dátum: 2014.08.03 08:11:42 »
Ha jól értem, akkor ez az SCV szivattyú itt az, ami benzinesnél az üzemanyagszivattyú, hátul a tankban.
Ez kellene bekapcsolni, elöl megbontani az üzemanyagvezetéket szűrők után, hogy rendesen folyik-e a gázolaj?
Benzinesnél ez nem gond, újabb dízeleknél úgy tudom, szintén nem, mármint hogy ha levegő jut a rendszerbe.
Az enyémben van ilyen teszt üzemmód, a diagnosztikai csatlakozóban lehet direkt bekapcsolni a szivattyút.

Egyébként ez a hiba már adott volt? Vagy most jött elő? Milyen jelek voltak előtte?

Keeper83 jól írta: a kis nyomású ("szívó") oldalon az SCV szabályozza a nagynyomású szivattyú munkaterébe jutó gázolaj mennyiségét, ezzel a rail-csöben létrejövő nyomást a motor működési körülményeinek megfelelően. (hozam szabályozó szelep)
Annyi kiegészítés, hogy csak a régebbi 1CD motoroknál volt 2 szelep, az újakon már csak egy van, ami egy kicsit nagyobb.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.03 08:17:59 írta Spet »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8287 Dátum: 2014.08.03 12:18:39 »
Keeper83 jól írta: a kis nyomású ("szívó") oldalon az SCV szabályozza a nagynyomású szivattyú munkaterébe jutó gázolaj mennyiségét, ezzel a rail-csöben létrejövő nyomást a motor működési körülményeinek megfelelően. (hozam szabályozó szelep)
Annyi kiegészítés, hogy csak a régebbi 1CD motoroknál volt 2 szelep, az újakon már csak egy van, ami egy kicsit nagyobb.
Értem, de itt is van egy szivattyú, ami a tankból előreviszi a gázolajat, nem? Másképpen nehezen tudom elképzelni  :hmmmm: Ha ott dugulás van, nem ez a hiba lesz?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8288 Dátum: 2014.08.03 20:21:16 »
Értem, de itt is van egy szivattyú, ami a tankból előreviszi a gázolajat, nem? Másképpen nehezen tudom elképzelni  :hmmmm: Ha ott dugulás van, nem ez a hiba lesz?

Nincs a tankban szivattyú, mert a gázolajrendszer a kézzel történő felpumpálás után önfelszívó a magasnyomású szivattyú oldaláról.
Még egyszer ideírom, hogy a dízel üa. rendszere nagyban különbözik a benzinesétől...

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8289 Dátum: 2014.08.03 22:10:38 »
Értem, de itt is van egy szivattyú, ami a tankból előreviszi a gázolajat, nem? Másképpen nehezen tudom elképzelni  :hmmmm: Ha ott dugulás van, nem ez a hiba lesz?

A blokksémákon van egy elő-tápszivattyú, de ha van is (én még nem láttam), akkor benne van a nagynyomású szivattyúban. A Bosch rendszereknél az első generációsnál van elő-tápszivattyú. Kb. 2-3 bar nyomással szállít. Az első generációs Denso-nál is van írva, de a tankban tuti, hogy nincs, így a nagynyomású szivattyúban kell lennie.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8290 Dátum: 2014.08.04 19:40:05 »
Nincs a tankban szivattyú, mert a gázolajrendszer a kézzel történő felpumpálás után önfelszívó a magasnyomású szivattyú oldaláról.
Még egyszer ideírom, hogy a dízel üa. rendszere nagyban különbözik a benzinesétől...
Köszi, ennyire nem vagyok lütyő...  :no:
A gázolajat valaminek előre kell hoznia, az, hogy hol van, mellékes. Pl. MTZ-n is elöl van a tápszivattyú, mellette a kézi pumpa, szereltem is párszor, de ez részletkérdés. Az, hogy hátul van szivattyú, még nem zárja ki, hogy elöl legyen pumpa is, ez a szivattyú megoldásától függ.
Biztos  így volt nekik egyszerűbb, ennyi.

A lényeg az, hogy ezen az alacsony nyomású részen is lehet dugulás, és ezt a legkönnyebb kideríteni és elhárítani szerintem.

kiralytamas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8291 Dátum: 2014.08.08 07:41:29 »
Jónapot mindenkinek!

Egy hónapja boldog (?) tulajdonosa lettem egy 2005-ös Avensis 2.2 D-4D-nek. Az autót 150000 leigazolható km-el vettem a végletekig szerelmes is lettem bele, azonban kb. egy hete felfigyeltem rá, hogy erőteljesebb gázadáskor "passat"-os csörgést hallat a motor méghozzá pontosan 1800-as fordulattól 2400-as fordulatig ott pedig megszűnik a hang a további gyorsítás ellenére is. A hang üzemmeleg hőmérsékleten jelentkezik, hidegen nem pörgetem és nem is pörgettem sosem 1500 fölé sőt az alapjárat közeli kínzást is mindig elkerültem (sajnos azt nem tudom az előző tulaj mennyire figyelt ilyen dolgokra) Az említett fordulatszám-tartományban bárhol elveszem a gázt a hang megszűnik, ha a tartományon belül bárhol megállítom a gyorsítást a hang megszűnik, tehát csak nagy terhelésnél lehet hallani és abban biztos vagyok, hogy az első 3500 kilométeren nem hallottam ilyet. Üzemanyagból csak maxxmotion megy bele amióta nálam van. Napi kb. 2*20 km-t megyek vele ebből 2-2 városban, hétvégén 2*60-at. Kb. 800 km-el ezelőtt volt egy olaj+olajszűrőcsere toyota szervízben, a hang az utolsó 500 km-en kísért. Amennyiben valakinek van/volt hasonló tapasztalata megoldása, esetleg tippje arra vonatkozólag, hogy mi okozhatja akkor legyen szíves ossza meg velem. Nem szeretném, ha valami komolyabb hiba előfutára lenne, szeretném mihamarabb kiiktatni a dolgot. Gondolkodtam üzemagyagrendszer-tisztító adalékon, de egyik ismerősöm nem tanácsolta, mivel neki egr szelep csere lett a tisztítás vége, mivel a rendszerből oda hordta be neki az összes kormot amit tisztítással sem tudtak orvosolni, persze lehet, hogy a hangnak semmi köze sincs ehhez. :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8292 Dátum: 2014.08.08 08:22:26 »
Egy EGR szelep tisztítás valszeg neked sem ártana, de kétlem, hogy a problémát ez megoldaná. A leírt felhasználási módod egészen biztosan példaértékű, az nem valószínű, hogy okozza a hibajelenséget.
Az üzemanyag is jó.
Talán érdemes lenne márkaszervizbe elvinni és real-time figyelni diagnosztikai műszerrel a motor működését a kérdéses fordulatszám tartományban. Sajnos én sem értek hozzá, de első ötletnek ezt tartanám jónak.

A leírtak, ugyan, részletesek, de a korábbiakhoz képest, amikor még nem "zajongott" így a motor gyorsítás közben, tapasztalsz most a dinamikában bármi nemű változást, csökkenést? Fogyasztás nem változott? (ahogy elnézem, viszonylag egyenletes a felhasználás körülménye, gyorsan kibukna a fogyasztás növekedés)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kiralytamas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8293 Dátum: 2014.08.08 08:45:06 »
Igen azt elfelejtettem írni, hogy érezhetően lomhább lett az autó ( persze még így harap :) ), viszont épp ma kezdtem el nézegetni, hogy a fedélzeti szerinti átlagfogyasztásom ugyan nem változott, de mintha gyorsabban fogyna a nafta a tankból, legalábbis a mutató gyorsabban esik (vagy csak úgy tűnik, mert mindenhol hibát keresek? :) ), most épp azon vagyok, hogy összehasonlítsam a fedélzeti által írt hatótávot, a valósággal.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8294 Dátum: 2014.08.08 08:56:30 »
Igen azt elfelejtettem írni, hogy érezhetően lomhább lett az autó ( persze még így harap :) ), viszont épp ma kezdtem el nézegetni, hogy a fedélzeti szerinti átlagfogyasztásom ugyan nem változott, de mintha gyorsabban fogyna a nafta a tankból, legalábbis a mutató gyorsabban esik (vagy csak úgy tűnik, mert mindenhol hibát keresek? :) ), most épp azon vagyok, hogy összehasonlítsam a fedélzeti által írt hatótávot, a valósággal.
Akkor azt javaslom, tényleg keress fel egy márkaszervizt és nézzétek a real-time adatokat menet közben. A gyári Toyota diag. műszerrel jóval részletesebb adatokat lehet kinyerni a rendszer működéséből, mint egy sima mezei OBD olvasóval és okostelefonnal.  ;)

Ha sikerül megoldani a problémát, szívesen olvasnánk róla, hogy a tünetek pontosan mi miatt jöttek elő.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i