Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750723 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8010 Dátum: 2014.04.16 08:50:55 »
Pár napja észrevettem, hogy ha nagyobb ívben kanyarodom balra, akkor elkezd sípolni a biztonsági öv figyelmeztető. Kb. kettőt sípol majd mikor újra egyenesbe kerül az autó, elhallgat. Próbáltam menet közben dölöngélni jobbra-balra, de akkor nem kapcsolt be.
Találkozott valaki már ilyennel?

Biztos a nagy kanyarsebességtől felemelkedsz az ülésből, és nem érzékeli, hogy ott vagy.  :D

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8011 Dátum: 2014.04.16 09:15:50 »
Biztos a nagy kanyarsebességtől felemelkedsz az ülésből, és nem érzékeli, hogy ott vagy.  :D

 :tt2:...mintha úgy száguldoznék. Főleg kanyarban.  :D

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8012 Dátum: 2014.04.16 15:49:41 »
544ezer: eltört a bal féltengely szára!!! :cry: :cry: :cry: Természetesen csak 150 km-t kellett húzni az autót... :devil: A féltengely szárán van egy gumicső (de minek :?:) az alá összegyűlik a víz, majd a rozsda megkajált belőle 2-3 mm-t körbe, és már el is véknyult a cucc. Egyesben adta meg magát a lelkem. Természetesen jó olcsó a gyári: 170 rugó (lassan vetekszik a gépjármű értékével :whistling:). A bontott 65ezer és örüljek, ha pár napon belül lesz (de ki vesz meg egy hasonló állapotú bontottat, mert ugyebár a rozsda nem a futásteljesítmény miatt ette meg a vasat...) Szóval gyártassunk le egyet. 3 nap, mire a megfelelő kezekbe került a vas, amit 45 ezer körüli áron, hozzávaló anyagból és edzve(!) fogok megkapni.

Durva! Féltengely gumicső? Most ez hogy is van akkor? Hogy tudott beázni?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8013 Dátum: 2014.04.16 15:57:37 »
544ezer: eltört a bal féltengely szára!!! :cry: :cry: :cry: Természetesen csak 150 km-t kellett húzni az autót... :devil: A féltengely szárán van egy gumicső (de minek :?:) az alá összegyűlik a víz, majd a rozsda megkajált belőle 2-3 mm-t körbe, és már el is véknyult a cucc. Egyesben adta meg magát a lelkem. Természetesen jó olcsó a gyári: 170 rugó (lassan vetekszik a gépjármű értékével :whistling:). A bontott 65ezer és örüljek, ha pár napon belül lesz (de ki vesz meg egy hasonló állapotú bontottat, mert ugyebár a rozsda nem a futásteljesítmény miatt ette meg a vasat...) Szóval gyártassunk le egyet. 3 nap, mire a megfelelő kezekbe került a vas, amit 45 ezer körüli áron, hozzávaló anyagból és edzve(!) fogok megkapni.
Megnézem van e gumicső a féltengelyen, nehogy már szét egye a peronoszpóra a féltengelyemet!
Ugye nem a gumiharangra gondolsz? Vagy igen?
Fery

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8014 Dátum: 2014.04.16 17:24:42 »
Nem gumicső, hanem rezgéscsillapító súly, egy gumi "pogácsa". Tipikus hiba más autóknál is, hogy alatta átrohad.  EZért "kezeltem le" tavaly a féltengelyem, mert már hámlik róla a festés, szerencsére a gumik alatt még egybevolt, körbe is szigszalagoztam :) Mondjuk én nem félek attól, hogy az évi 7-8e km-emmel egyhamar átrohadna :)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8015 Dátum: 2014.04.16 19:01:38 »
Pár napja észrevettem, hogy ha nagyobb ívben kanyarodom balra, akkor elkezd sípolni a biztonsági öv figyelmeztető. Kb. kettőt sípol majd mikor újra egyenesbe kerül az autó, elhallgat. Próbáltam menet közben dölöngélni jobbra-balra, de akkor nem kapcsolt be.
Találkozott valaki már ilyennel?

Igen...nekem volt ilyen. Bár az enyémnek meg volt az oka. Az anyós ülés jelzése indította be a dolgot. Először azt hittem, hogy a kocsi billegésére reagál,de aztán kiderült, hogy nem. Nem sokkal előtte klímatisztító habot fújtam mindenhová a szellőzőkbe, és amikor a középsőbe fújtam, eléggé megszaladt, ki is buggyant a szellőzőn. Szóval a klíma tisztító hab bejutott az elektronikába, ami a pohártartó mellett van, és az meghüjítette. kiszárítottam és elmúlt.
A sofőr ülésben amúgy nincs súlyérzékelő, vagy kapcsoló, az csak sebesség elérésére indul be. Az anyósülésben van ilyen kütyü...ha ott nem ül senki, attól még a kocsi gurulhat. Világít az öv becsatolására figyelmeztető fény is, vagy csak a hang jelzés van meg?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8016 Dátum: 2014.04.16 19:56:04 »
Durva! Féltengely gumicső? Most ez hogy is van akkor? Hogy tudott beázni?
Üdv!

Szerintem ez a rezgéscsillapító gumi lesz.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8017 Dátum: 2014.04.16 21:39:26 »
Igen...nekem volt ilyen. Bár az enyémnek meg volt az oka. Az anyós ülés jelzése indította be a dolgot. Először azt hittem, hogy a kocsi billegésére reagál,de aztán kiderült, hogy nem. Nem sokkal előtte klímatisztító habot fújtam mindenhová a szellőzőkbe, és amikor a középsőbe fújtam, eléggé megszaladt, ki is buggyant a szellőzőn. Szóval a klíma tisztító hab bejutott az elektronikába, ami a pohártartó mellett van, és az meghüjítette. kiszárítottam és elmúlt.
A sofőr ülésben amúgy nincs súlyérzékelő, vagy kapcsoló, az csak sebesség elérésére indul be. Az anyósülésben van ilyen kütyü...ha ott nem ül senki, attól még a kocsi gurulhat. Világít az öv becsatolására figyelmeztető fény is, vagy csak a hang jelzés van meg?

A hülye természetesen nem "pontos j"

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8018 Dátum: 2014.04.17 09:55:20 »
Igen...nekem volt ilyen. Bár az enyémnek meg volt az oka. Az anyós ülés jelzése indította be a dolgot. Először azt hittem, hogy a kocsi billegésére reagál,de aztán kiderült, hogy nem. Nem sokkal előtte klímatisztító habot fújtam mindenhová a szellőzőkbe, és amikor a középsőbe fújtam, eléggé megszaladt, ki is buggyant a szellőzőn. Szóval a klíma tisztító hab bejutott az elektronikába, ami a pohártartó mellett van, és az meghüjítette. kiszárítottam és elmúlt.
A sofőr ülésben amúgy nincs súlyérzékelő, vagy kapcsoló, az csak sebesség elérésére indul be. Az anyósülésben van ilyen kütyü...ha ott nem ül senki, attól még a kocsi gurulhat. Világít az öv becsatolására figyelmeztető fény is, vagy csak a hang jelzés van meg?

Köszi a tippet, de Én nem fújtam be sehova semmit. Így ezt kizárnám.
Viszont érdekes jelenség, mert a 2 helyen, ahol tegnap reggel csinálta, ma reggel nem jött elő. Lehet, ma kisebb volt a szögsebesség. :D
Hogy világít-e nem tudom. Igazából talán 2-3 alkalommal kettőt ha sípolt összesen, nem figyeltem a figyelmeztető fényt. De ha legközelebb sípol, meglesem. ;)

Fekete Gergő

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8019 Dátum: 2014.04.17 19:10:39 »
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, nemrég óta van Toyotám, eddig imádtam, most beteg lett!!

Toyota Avensis 2.0 D4D 126 Le-s verzió, 2007.10.havi. A probléma a következő: elindultam vele, vasárnap és alig mentem kb. 4 km-t a motor hiba lámpa elkezdett világítani, aztán utána rögtön a trc off és a vsc lámpa. Ahogy ezek megjelentek, az autó elgyengült, nem bírt menni (vészüzemmódba kapcsolt).
A Toyota szervizbe elvittem, (elvitettem autómentővel) mert nem tudtam mi a baja, nem mertem a lábán menni vele. Kiolvasták a hibakódot P2002 részecskeszűrőt jelzett. Arra gondoltunk, hogy el van tömődve, azért nem bír menni az autó. Kiégettük manuálisan laptoppal ("égetőút"-ra mentünk vele) és azután sem tért magához, erőtlen volt, nem bírt menni. Kipucoltuk az érzékelőjének a csövét, az sem segített, visszadobta a hibalámpát pár kilométer után ismét. Azt javasolták, hogy vegyek új katalizátort alá, de lehet elég csak kimosatni (kipucoltatni). Gondoltam még arra, hogy nem-e véletlenül rossz üzemanyagot tankoltam, mert télen úgy jártam, de akkor ilyesmi hiba nem volt a kocsival. Kedden le is engedtük a tankból a gázolajat, (nem a szervizben) hát hadd ne mondjam hogy nézett ki! Iszonyat sz...r volt!! Tettem bele Shell V-Power-t. A kocsi semmit nem változott.
Átgondoltam, és úgy döntöttem, hogy megéri megpróbálni kipucoltatni a katalizátort, hátha sikerül, mert olvastam róla a neten és elvileg bevált módszer. Szerdára kaptam időpontot olyan autószerelő műhelyben ahol foglalkoznak ilyesmivel. Kedden kiolvastattam megint a hibakódot belőle a tank pucolás után és ugyanazt írta. Kitöröltettem és úgy indultam szerda reggel a kocsival. Alig mentem kb. 10-13 km-t az autó még úgy se ment mint addig. 2-esbe padlógáznál 1800-as fordulat volt, haladtam kb. 38km/h-val, hátul okádta a kormot, és egyszer csak megint bedobta a hibalámpát és megindult a kocsi, de még nem teljesen jól, csak közepes teljesítménnyel bírt menni, a füst viszont eltűnt. Megérkeztem Debrecenbe a műhelyhez, de nem tudtam pontosan, hogy melyik az az épület ahová mennem kellett, leállítottam a kocsit és megkérdeztem valakitől. Ezután visszaültem a kocsiba, és elindultam a műhelyhez, nyomtam egy padlót egyesbe és úgy ment a kocsi mint az állat.  :eek: Megálltam a műhelynél, a szerelő rádugta a gépet és ugyanaz a hibakód volt (p2002). Kitörölte, mentünk egy próbakört és a kocsi ahogy kell úgy ment, hibalámpa nuku. Közben figyeltük a nyomást a katalizátorban, totál normális érték volt. Magyarul nincs eltömődve, nem is pucoltattam ki. Kimentem a kocsival Hajdúszoboszlóra, vissza Debrecenbe, aztán tankoltam OMV-n a legjobbat 30 litert és irány haza. Semmi gond nem volt a kocsival. Ma elmentem dolgozni vele (30 km) és mikor indultam haza, kb. félúton megint hibalámpa, és teljesítmény csökkenés. Megálltam, mondom hátha megint leállítás után megjön az ereje. Leállítottam, beindítottam, elindultam és ment mint a szél. De viszont a hibalámpák ott vannak. Hazajöttem így vele, itthon a ház előtt üresben megtúráztattam, megy a motor, de nem kapja úgy a fordulatot mint ahogy szokta. Valószínű a vészüzemmód miatt, mert ugye a hibalámpa világít. Ja és a motor hangja szép, egyenletesen jár alapjáraton is, nem csörög nem zörög semmi. Füst sincs most sem.

Kérdésem az lenne, hogy járt-e már valaki így közületek? Ha igen, mi volt a hiba oka? Megköszönném ha segítenétek, mert nem tudja a szerviz sem, hogy mi a fene van. Gondoltam már a nyomásérzékelő szenzorra is, hogy lehet az hibásodott meg, de a szervizben mondták, hogy még soha nem romlott el egy avensis-en sem az a műszer.
Köszönöm előre is!

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8020 Dátum: 2014.04.17 19:46:21 »
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, nemrég óta van Toyotám, eddig imádtam, most beteg lett!!

Toyota Avensis 2.0 D4D 126 Le-s verzió, 2007.10.havi. A probléma a következő: elindultam vele, vasárnap és alig mentem kb. 4 km-t a motor hiba lámpa elkezdett világítani, aztán utána rögtön a trc off és a vsc lámpa. Ahogy ezek megjelentek, az autó elgyengült, nem bírt menni (vészüzemmódba kapcsolt).
A Toyota szervizbe elvittem, (elvitettem autómentővel) mert nem tudtam mi a baja, nem mertem a lábán menni vele. Kiolvasták a hibakódot P2002 részecskeszűrőt jelzett. Arra gondoltunk, hogy el van tömődve, azért nem bír menni az autó. Kiégettük manuálisan laptoppal ("égetőút"-ra mentünk vele) és azután sem tért magához, erőtlen volt, nem bírt menni. Kipucoltuk az érzékelőjének a csövét, az sem segített, visszadobta a hibalámpát pár kilométer után ismét. Azt javasolták, hogy vegyek új katalizátort alá, de lehet elég csak kimosatni (kipucoltatni). Gondoltam még arra, hogy nem-e véletlenül rossz üzemanyagot tankoltam, mert télen úgy jártam, de akkor ilyesmi hiba nem volt a kocsival. Kedden le is engedtük a tankból a gázolajat, (nem a szervizben) hát hadd ne mondjam hogy nézett ki! Iszonyat sz...r volt!! Tettem bele Shell V-Power-t. A kocsi semmit nem változott.
Átgondoltam, és úgy döntöttem, hogy megéri megpróbálni kipucoltatni a katalizátort, hátha sikerül, mert olvastam róla a neten és elvileg bevált módszer. Szerdára kaptam időpontot olyan autószerelő műhelyben ahol foglalkoznak ilyesmivel. Kedden kiolvastattam megint a hibakódot belőle a tank pucolás után és ugyanazt írta. Kitöröltettem és úgy indultam szerda reggel a kocsival. Alig mentem kb. 10-13 km-t az autó még úgy se ment mint addig. 2-esbe padlógáznál 1800-as fordulat volt, haladtam kb. 38km/h-val, hátul okádta a kormot, és egyszer csak megint bedobta a hibalámpát és megindult a kocsi, de még nem teljesen jól, csak közepes teljesítménnyel bírt menni, a füst viszont eltűnt. Megérkeztem Debrecenbe a műhelyhez, de nem tudtam pontosan, hogy melyik az az épület ahová mennem kellett, leállítottam a kocsit és megkérdeztem valakitől. Ezután visszaültem a kocsiba, és elindultam a műhelyhez, nyomtam egy padlót egyesbe és úgy ment a kocsi mint az állat.  :eek: Megálltam a műhelynél, a szerelő rádugta a gépet és ugyanaz a hibakód volt (p2002). Kitörölte, mentünk egy próbakört és a kocsi ahogy kell úgy ment, hibalámpa nuku. Közben figyeltük a nyomást a katalizátorban, totál normális érték volt. Magyarul nincs eltömődve, nem is pucoltattam ki. Kimentem a kocsival Hajdúszoboszlóra, vissza Debrecenbe, aztán tankoltam OMV-n a legjobbat 30 litert és irány haza. Semmi gond nem volt a kocsival. Ma elmentem dolgozni vele (30 km) és mikor indultam haza, kb. félúton megint hibalámpa, és teljesítmény csökkenés. Megálltam, mondom hátha megint leállítás után megjön az ereje. Leállítottam, beindítottam, elindultam és ment mint a szél. De viszont a hibalámpák ott vannak. Hazajöttem így vele, itthon a ház előtt üresben megtúráztattam, megy a motor, de nem kapja úgy a fordulatot mint ahogy szokta. Valószínű a vészüzemmód miatt, mert ugye a hibalámpa világít. Ja és a motor hangja szép, egyenletesen jár alapjáraton is, nem csörög nem zörög semmi. Füst sincs most sem.

Kérdésem az lenne, hogy járt-e már valaki így közületek? Ha igen, mi volt a hiba oka? Megköszönném ha segítenétek, mert nem tudja a szerviz sem, hogy mi a fene van. Gondoltam már a nyomásérzékelő szenzorra is, hogy lehet az hibásodott meg, de a szervizben mondták, hogy még soha nem romlott el egy avensis-en sem az a műszer.
Köszönöm előre is!

Szia!
Hány kilométer van a gépben? Az a helyzet az, hogy ha koromrészecskékkel van eltömődve a részecskeszűrőd, akkor azon még lehet szétszedés nélkül is segíteni talán. Én azt tenném a helyedben, hogy tennék bele DPF cleaner adalékot. Ezzel a korom égési hőmérséklete mintegy 600 fokról 400-451 fokra csökken. Kimennék valami 4 sávos útra (autó út, autópálya), ahol tudsz tartósan menni anélkül, hogy gyorsítanál, de mégis meg legyen terhelve a motorod. Szóval 120-130-al 5.-ben (és nem 6.-ban) menj vagy 20-30 percet, vagy akár többet is. Persze, ha lehet, akkor prémium gázolajat tankolj,legalább erre az időre, de egyébként is erősen ajánlott megbízható helyen tankolni. Egy ismerősnek maga az OMV prémium gázolaj egy idő után megszüntette a hibát.
Ha égéstermékek (a regenerálás maradványai, hamu) miatt van tömődés, azt csak szétszedéssel lehet tisztítani. Ha a tisztítás nem szakszerű, akkor nem lesz tartós a dolog, mert ha az aktív bevonatot is "letisztítják" róla, akkor gyakorlatilag oda lesz az egész.
Annyiban ilyen szempontból jól állsz, hogy neked nem DPNR-ed van, hanem DPF-ed, ahol talán az aktív réteg nem annyira kritikus, a szűrés hatékonysága a lényeg. A D-CAT-nek regenerálás nélkül is van öntisztuló mechanizmusa (ha elég meleg a kipufogó hőmérséklete)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8021 Dátum: 2014.04.17 19:49:11 »
És még annyi, hogy kényszerregenerálás után olajcsere erősen ajánlott. Erről nem nagyon beszélnek, pedig fontos. És minden esetben alacsony hamu szulfáthamu és foszfát tartalmú olajat (low SAPS) használj.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8022 Dátum: 2014.04.17 21:39:56 »
Nekem is van olyan kérdésem, hogy milyen motorolaj van benne éppen?
De ha a gázolaj koszos volt, akkor meg eltömhetett szűrőt, meg pár drágább alkatrészt  :wacko:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8023 Dátum: 2014.04.17 21:50:34 »
egr szelep? de előbb a gázolajszűrőt cseréld ki.
pár napja csináltam egy mazda6-ot,ugyanez volt a baja.
gázolajszűrő cseréje megoldotta.
mannfiltert rakj bele,ha teheted!!!!!!!!!!!!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Fekete Gergő

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8024 Dátum: 2014.04.18 12:52:01 »
Köszönöm a hozzászólásokat, kicserélem akkor a gázolajszűrőt, aztán veszek bele dpf cleaner adalèkot és meglátjuk mi lesz vele. Lehet a gázolajszűrő cseréjével egyszerre kitakaríttatom az egr szelepet is. A mazdánál hogy érted, hogy ugyanez volt a baja? Ugyanígy bedobta a hibalámpát és nem volt eltömődve a katalizátor? Nem is úgy vette a fordulatot mint addig?