Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, nemrég óta van Toyotám, eddig imádtam, most beteg lett!!
Toyota Avensis 2.0 D4D 126 Le-s verzió, 2007.10.havi. A probléma a következő: elindultam vele, vasárnap és alig mentem kb. 4 km-t a motor hiba lámpa elkezdett világítani, aztán utána rögtön a trc off és a vsc lámpa. Ahogy ezek megjelentek, az autó elgyengült, nem bírt menni (vészüzemmódba kapcsolt).
A Toyota szervizbe elvittem, (elvitettem autómentővel) mert nem tudtam mi a baja, nem mertem a lábán menni vele. Kiolvasták a hibakódot P2002 részecskeszűrőt jelzett. Arra gondoltunk, hogy el van tömődve, azért nem bír menni az autó. Kiégettük manuálisan laptoppal ("égetőút"-ra mentünk vele) és azután sem tért magához, erőtlen volt, nem bírt menni. Kipucoltuk az érzékelőjének a csövét, az sem segített, visszadobta a hibalámpát pár kilométer után ismét. Azt javasolták, hogy vegyek új katalizátort alá, de lehet elég csak kimosatni (kipucoltatni). Gondoltam még arra, hogy nem-e véletlenül rossz üzemanyagot tankoltam, mert télen úgy jártam, de akkor ilyesmi hiba nem volt a kocsival. Kedden le is engedtük a tankból a gázolajat, (nem a szervizben) hát hadd ne mondjam hogy nézett ki! Iszonyat sz...r volt!! Tettem bele Shell V-Power-t. A kocsi semmit nem változott.
Átgondoltam, és úgy döntöttem, hogy megéri megpróbálni kipucoltatni a katalizátort, hátha sikerül, mert olvastam róla a neten és elvileg bevált módszer. Szerdára kaptam időpontot olyan autószerelő műhelyben ahol foglalkoznak ilyesmivel. Kedden kiolvastattam megint a hibakódot belőle a tank pucolás után és ugyanazt írta. Kitöröltettem és úgy indultam szerda reggel a kocsival. Alig mentem kb. 10-13 km-t az autó még úgy se ment mint addig. 2-esbe padlógáznál 1800-as fordulat volt, haladtam kb. 38km/h-val, hátul okádta a kormot, és egyszer csak megint bedobta a hibalámpát és megindult a kocsi, de még nem teljesen jól, csak közepes teljesítménnyel bírt menni, a füst viszont eltűnt. Megérkeztem Debrecenbe a műhelyhez, de nem tudtam pontosan, hogy melyik az az épület ahová mennem kellett, leállítottam a kocsit és megkérdeztem valakitől. Ezután visszaültem a kocsiba, és elindultam a műhelyhez, nyomtam egy padlót egyesbe és úgy ment a kocsi mint az állat.
Megálltam a műhelynél, a szerelő rádugta a gépet és ugyanaz a hibakód volt (p2002). Kitörölte, mentünk egy próbakört és a kocsi ahogy kell úgy ment, hibalámpa nuku. Közben figyeltük a nyomást a katalizátorban, totál normális érték volt. Magyarul nincs eltömődve, nem is pucoltattam ki. Kimentem a kocsival Hajdúszoboszlóra, vissza Debrecenbe, aztán tankoltam OMV-n a legjobbat 30 litert és irány haza. Semmi gond nem volt a kocsival. Ma elmentem dolgozni vele (30 km) és mikor indultam haza, kb. félúton megint hibalámpa, és teljesítmény csökkenés. Megálltam, mondom hátha megint leállítás után megjön az ereje. Leállítottam, beindítottam, elindultam és ment mint a szél. De viszont a hibalámpák ott vannak. Hazajöttem így vele, itthon a ház előtt üresben megtúráztattam, megy a motor, de nem kapja úgy a fordulatot mint ahogy szokta. Valószínű a vészüzemmód miatt, mert ugye a hibalámpa világít. Ja és a motor hangja szép, egyenletesen jár alapjáraton is, nem csörög nem zörög semmi. Füst sincs most sem.
Kérdésem az lenne, hogy járt-e már valaki így közületek? Ha igen, mi volt a hiba oka? Megköszönném ha segítenétek, mert nem tudja a szerviz sem, hogy mi a fene van. Gondoltam már a nyomásérzékelő szenzorra is, hogy lehet az hibásodott meg, de a szervizben mondták, hogy még soha nem romlott el egy avensis-en sem az a műszer.
Köszönöm előre is!