Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750556 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7800 Dátum: 2014.02.18 19:23:41 »
Kis keresgéléssel ezt találtam, hátha segít értelmezni a jelöléseket. A C3 nem kifejezetten dízel minősítés, hanem a részecskeszűrős és a hármas funkciójú katalizátorral szerelt járművek számára ajánlott közepes hamutartalom mellett. Ahogy írja is, itt nem az üa. takarékosság az elsődleges szempont, hanem a megfelelő kenés biztosítása.
Erre a High Tronicra gondoltál?  :?:
A Blue Tronicnál meg erre? :?:

Én a 10W-t hanyagolnám alapvetően, hamár 40-es meleg oldal, akkor legalább 5W-40 olajat nézegetnék. De ez csak az én véleményem.  :surrender:

Azt viszont tudni kell, hogy az alacsony hamu, kén...stb. tartalmú olajok (low SAPS) kifejezetten nem javasoltak olyan gépbe, ahol nincs részecskeszűrő, vagy a gyártói ajánlásban nincsenek benne. Egyébként én is alul 5W, felül pedig 40-es jelzésű olajat használnék az 1.8-asba (is), ha az olajat csipkedi, akkor a melegoldali jelzést választanám nagyobbra.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7801 Dátum: 2014.02.18 21:32:37 »
Ilyen A, meg B nincs ráírva...
Lehet, hogy ezt a C-t már a nitróhoz írták. ;) Amúgy SM/CF a lelkem.
Üdv!

Nekem autósboltban akartak olyan olajat adni, amin csak dízel minősítés volt. Ugyanennek a gyártónak ugyanolyan viszkozitású olaja létezik benzines minősítésekkel is, így nem hoztam el, bár bizonygatták, hogy jó az oda.
Gondoltam, hogy annyi olajkályha megy az utakon, jó lesz azoknak  ;)

500+

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7802 Dátum: 2014.02.20 09:28:57 »
Kis keresgéléssel ezt találtam, hátha segít értelmezni a jelöléseket. A C3 nem kifejezetten dízel minősítés, hanem a részecskeszűrős és a hármas funkciójú katalizátorral szerelt járművek számára ajánlott közepes hamutartalom mellett. Ahogy írja is, itt nem az üa. takarékosság az elsődleges szempont, hanem a megfelelő kenés biztosítása.
Erre a High Tronicra gondoltál?  :?:
A Blue Tronicnál meg erre? :?:

Én a 10W-t hanyagolnám alapvetően, hamár 40-es meleg oldal, akkor legalább 5W-40 olajat nézegetnék. De ez csak az én véleményem.  :surrender:
Egyezik az enyémmel! :pai:

AvePeti

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 74
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7803 Dátum: 2014.02.20 10:23:44 »
Ebben nem vagyok egészen biztos, de a Toyota Motor Hungary az alváz- és motorszám alapján díjmentesen kiadja a homologizációs igazolást.
Ha a V.9 rovatra 09.(- vagy jobb) jelet adnak, csak a Közlekedési Hatóságnál kell igazoltatni és az Okmányirodán díjmentesen cseréltetni a forgalmit.

Sziasztok!

Ezt a fenti hozzászólást Lévai Béla írta még tavaly ősszel. Egy 2004-es T25-ös Avehoz kértem meg a homologizációs igazolást, meg is küldték: Euro IV, 9. körny osztály.
Eddig oké, de mi a további teendő, hogy zöld matricám lehessen? Mit jelent a fenti "közlekedési hatóságnál igazoltatni" megjegyzés? Márciusban műszaki vizsga esedékes. Szeretnék zöld matricát. Vagy futtassam végig kékkel, és utána legalább megspórolok egy helyet a forgalmiban, mert azt adnak újat?

Köszi a segítséget!

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7804 Dátum: 2014.02.22 07:08:26 »
Sziasztok!

3 hete boldog tulajdonosa lettem egy Avensisnek. Sose volt diesel személy autóm. Kicsit még barátkozunk egymással... :)
12 éves lesz ezért persze akad rajt javítani való. Az egyik problémám pl az, hogy ajtó nyitásra nem kapcsolódik fel a belsőtér lámpám. Persze a kapcsoló DOOR állásban van és a nyitott ajtót jelző visszajelző is működik a műszerfalon. Lámpát kiszereltem, ott is ok. Van ezzel kapcsolatban tapasztalatotok? Lehet kábel? Töltöttem le egy Service Manual-t. Ott látszik hogy egy "Integrált Relay" nevű -gondolom- relébe futnak össze a szálak és talán ott lehet valami gond. Tapasztalat valakinek? A biztosíték táblázatban hiányzik 2 db biztim. A második sorban hátulról a 3. és a jobb oldali alsó ami külön van. Ezek mik? Előre is köszönöm.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7805 Dátum: 2014.02.22 14:02:36 »
a fedélre ráirják,h melyik milyen biztosíték.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7806 Dátum: 2014.02.22 17:29:35 »
Sziasztok!

3 hete boldog tulajdonosa lettem egy Avensisnek. Sose volt diesel személy autóm. Kicsit még barátkozunk egymással... :)
12 éves lesz ezért persze akad rajt javítani való. Az egyik problémám pl az, hogy ajtó nyitásra nem kapcsolódik fel a belsőtér lámpám. Persze a kapcsoló DOOR állásban van és a nyitott ajtót jelző visszajelző is működik a műszerfalon. Lámpát kiszereltem, ott is ok. Van ezzel kapcsolatban tapasztalatotok? Lehet kábel? Töltöttem le egy Service Manual-t. Ott látszik hogy egy "Integrált Relay" nevű -gondolom- relébe futnak össze a szálak és talán ott lehet valami gond. Tapasztalat valakinek? A biztosíték táblázatban hiányzik 2 db biztim. A második sorban hátulról a 3. és a jobb oldali alsó ami külön van. Ezek mik? Előre is köszönöm.

A kora alapján ez a 110 lovas d4d motoros járvány. Nekem is olyan volt, szerettem. A motornak kellemes orgánuma volt még 400 ezer környékén is, bár már előkerültek ilyen-olyan kellemetlen problémák, mint például SCV-szelepek, sőt a kettős tömegű lendekrék még hamarabb feladta. A belső világítás nekem is rossz volt, mikor hozzám került. Nekem az volt a baja, hogy a lámpában lévő forgó kapcsoló karjába épített golyó, vagy érintkező nem tudta zárni a kapcsolt áramkört, mert azok az érintkezők, amikhez hozzá kellett volna érnie, azok eloxidálódtak, és el is voltak kissé deformálódva. (valószínűleg azért, mert combosabb izzó volt beletéve, ami kicsit elmelegítette a műanyagot.) Egy egyszerű feszültségmérővel hamar felderíthető a probléma.
Egyébként jó autó. A lámpái és az ülése pl. szerintem mérföldeket ver a T25-re.

Ja, és ami a fogyasztását illeti: igazi éhezőművész, 6 fölé semmilyen körülmények között nem ment az átlagfogyasztás. A futóműve nekem szintén jobban tetszett, mint a T25-é. Feszesebbnek éreztem a T22-t, de azért nem rázott: Dobogókő felé sokkal jobban szerettem a T22-vel járni. A T25 sokkal billegősebb, főleg terhelésváltáskor kanyarban jön hamarabb zavarba, cserébe vérbeli utazó autó, a nyugalom szigete.

Szóval grat az autóhoz, használd hibamentesen! mennyi van benne?
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.22 17:43:07 írta Spet »

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7807 Dátum: 2014.02.22 20:08:55 »
A kora alapján ez a 110 lovas d4d motoros járvány. Nekem is olyan volt, szerettem. A motornak kellemes orgánuma volt még 400 ezer környékén is, bár már előkerültek ilyen-olyan kellemetlen problémák, mint például SCV-szelepek, sőt a kettős tömegű lendekrék még hamarabb feladta. A belső világítás nekem is rossz volt, mikor hozzám került. Nekem az volt a baja, hogy a lámpában lévő forgó kapcsoló karjába épített golyó, vagy érintkező nem tudta zárni a kapcsolt áramkört, mert azok az érintkezők, amikhez hozzá kellett volna érnie, azok eloxidálódtak, és el is voltak kissé deformálódva. (valószínűleg azért, mert combosabb izzó volt beletéve, ami kicsit elmelegítette a műanyagot.) Egy egyszerű feszültségmérővel hamar felderíthető a probléma.
Egyébként jó autó. A lámpái és az ülése pl. szerintem mérföldeket ver a T25-re.

Ja, és ami a fogyasztását illeti: igazi éhezőművész, 6 fölé semmilyen körülmények között nem ment az átlagfogyasztás. A futóműve nekem szintén jobban tetszett, mint a T25-é. Feszesebbnek éreztem a T22-t, de azért nem rázott: Dobogókő felé sokkal jobban szerettem a T22-vel járni. A T25 sokkal billegősebb, főleg terhelésváltáskor kanyarban jön hamarabb zavarba, cserébe vérbeli utazó autó, a nyugalom szigete.

Szóval grat az autóhoz, használd hibamentesen! mennyi van benne?


Ezt én is tapaszaltam az enyémmel a múltkor, kicsit meghajtottam és toltam neki rendesen kanyarokban is, eléggé billegős volt, érzésre még az E12-nél is billegősebb.  ::)



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7808 Dátum: 2014.02.22 21:11:29 »
A kora alapján ez a 110 lovas d4d motoros járvány. Nekem is olyan volt, szerettem. A motornak kellemes orgánuma volt még 400 ezer környékén is, bár már előkerültek ilyen-olyan kellemetlen problémák, mint például SCV-szelepek, sőt a kettős tömegű lendekrék még hamarabb feladta. A belső világítás nekem is rossz volt, mikor hozzám került. Nekem az volt a baja, hogy a lámpában lévő forgó kapcsoló karjába épített golyó, vagy érintkező nem tudta zárni a kapcsolt áramkört, mert azok az érintkezők, amikhez hozzá kellett volna érnie, azok eloxidálódtak, és el is voltak kissé deformálódva. (valószínűleg azért, mert combosabb izzó volt beletéve, ami kicsit elmelegítette a műanyagot.) Egy egyszerű feszültségmérővel hamar felderíthető a probléma.
Egyébként jó autó. A lámpái és az ülése pl. szerintem mérföldeket ver a T25-re.

Ja, és ami a fogyasztását illeti: igazi éhezőművész, 6 fölé semmilyen körülmények között nem ment az átlagfogyasztás. A futóműve nekem szintén jobban tetszett, mint a T25-é. Feszesebbnek éreztem a T22-t, de azért nem rázott: Dobogókő felé sokkal jobban szerettem a T22-vel járni. A T25 sokkal billegősebb, főleg terhelésváltáskor kanyarban jön hamarabb zavarba, cserébe vérbeli utazó autó, a nyugalom szigete.

Szóval grat az autóhoz, használd hibamentesen! mennyi van benne?

187 000-et mutatot az óra. Az állapota alapján hihető, persze azért külföldről hozták be 3 éve.... Szép belső tér, szép festés... (Nem átfestés, eredeti.) Lökösökön itt ott karcolások, de a színe miatt alig látható. Kuplung gyanús, igen lent fog, ill. 3. sebességet néha akadva veszi. Nem recseg, csak nem sima... 2-szer láttam már hogy indításkor alapjáraton enyhén kék a füst, de 2 napja nem tapasztaltam hidegen sem. Lehet szelepszár szimering? Egyébként nem is látható a füst.  G-s astrát vezettem előtte, hozzá képest egy gyorsuló bajnok. Szóval bizti lesz mit csinálni rajt, de imádni való :) A lámpát meg talán holnap átnézem mégegyszer. A kép ahírdetésből származik. Az idő még nem volt olyan hogy normálisat csinálhassak.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7809 Dátum: 2014.02.22 21:16:48 »
a fedélre ráirják,h melyik milyen biztosíték.

Igen közben megtaláltam. Érdekes hogy az egyiket a rajz is üresnek, olyan "funkciótlannak" írja. A másikban pedig van bizti csak barna színű és nem vettem észre. Köszi azért.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7810 Dátum: 2014.02.22 21:22:32 »
Ez a T22-es egyik, ha nem a legjobb színe. Úgy látom, Style felszereltségű. Gratula hozzá!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Audiofreak

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7811 Dátum: 2014.02.22 21:44:20 »
Sziasztok!

Egy 2005 D-CAT Avensis boldog tulajdonosa vagyok egy dolog azonban zavaró. Egy ideje azt kezdte el hogy hidegen indít rendesen, de megyek vele 1-2 kört a faluba felmelegszik aztán mikor indítani akarom vagy sokat teker és beindul vagy kulcs visszateker és meg egyszer ráindítok akkor hiba nélkül elindul a dologban az a szép hogy nem mindig jön elő a probléma.
Szerelő nézte computer diagnosztikával ott nincs semmi hiba.
Esetleg tipp valakitől hogy mi lehet a baj??? Vagy valakinek volt e hasonló problémája!
 :hmmmm:

Üdv

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7812 Dátum: 2014.02.22 23:33:12 »
Sziasztok!

Egy 2005 D-CAT Avensis boldog tulajdonosa vagyok egy dolog azonban zavaró. Egy ideje azt kezdte el hogy hidegen indít rendesen, de megyek vele 1-2 kört a faluba felmelegszik aztán mikor indítani akarom vagy sokat teker és beindul vagy kulcs visszateker és meg egyszer ráindítok akkor hiba nélkül elindul a dologban az a szép hogy nem mindig jön elő a probléma.
Szerelő nézte computer diagnosztikával ott nincs semmi hiba.
Esetleg tipp valakitől hogy mi lehet a baj??? Vagy valakinek volt e hasonló problémája!
 :hmmmm:

Üdv

Üdv! Nem jó hír,de Denso befecskendezőknél az ilyen tünetek nagyon gyakran a befecskendezőkre vezethetők vissza. Persze megéri a csere előtt futni néhány kört: A D-CAT-nek is van egy SCV-szelepe a nagynyomású szivattyúban. Az is baj, hogy sok "szerelőnél" abban kimerül a komputeres diagnosztika, hogy kiolvassák és törlik a hibatárolót. Élő adatokat kellene olvasni, és persze akkor, amikor a hiba épp fennáll...nem egyszerű... ráadásul szabványos OBDII protokollal nem is látsz minden adatot, ami a hiba azonosításához szükséges lehet. A Toyotához is létezik kifejezetten hozzá fejlesztett diagnosztikai cucc, amivel egy sor adatot lehet látni az OBDII adatokon túl (nekem van ilyen, és hasznosnak találom). Én azt javaslom, megbízható, szaktudással rendelkező szervízt keress, mert nagyon drága dolgok ezek, hogy csak úgy kipróbálgassunk ezt-azt. Az igazi eredményt hozó diagnosztika a párhuzamos diagnosztika, csak ahhoz nagy szakértelem, műszerezettség és típusismeret szükséges, ami sajnos csak kevés helyen van meg.

Persze, nem szeretném elrontani a hangulatod, simán lehet valami hülye apróság is a hiba okozója, de ennél a gépnél mérés nélkül a szűrőcseréken, EGR-tisztításon túl nem sok mindent tehetsz.....
Sok sikert és várjuk az infót a hibáról, ha előrébb jut a dolog....mindenki okulására.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7813 Dátum: 2014.02.23 07:57:27 »
Ez a T22-es egyik, ha nem a legjobb színe. Úgy látom, Style felszereltségű. Gratula hozzá!
Köszi szépen

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7814 Dátum: 2014.02.23 11:18:19 »
187 000-et mutatot az óra. Az állapota alapján hihető, persze azért külföldről hozták be 3 éve.... Szép belső tér, szép festés... (Nem átfestés, eredeti.) Lökösökön itt ott karcolások, de a színe miatt alig látható. Kuplung gyanús, igen lent fog, ill. 3. sebességet néha akadva veszi. Nem recseg, csak nem sima... 2-szer láttam már hogy indításkor alapjáraton enyhén kék a füst, de 2 napja nem tapasztaltam hidegen sem. Lehet szelepszár szimering? Egyébként nem is látható a füst.  G-s astrát vezettem előtte, hozzá képest egy gyorsuló bajnok. Szóval bizti lesz mit csinálni rajt, de imádni való :) A lámpát meg talán holnap átnézem mégegyszer. A kép ahírdetésből származik. Az idő még nem volt olyan hogy normálisat csinálhassak.
Ezt nem Zegen vettétek?
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus