Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750872 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

NeoXon

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 541
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5745 Dátum: 2011.08.17 21:45:09 »
Na, megoldodott a toltes problema. A generator feszultsegszabalyozoja mondta fel a szolgalatot. Utolso alkalommal (mar csak estenkent feltoltott akksival tudtam jarni, mert toltes hijan folyton lemerult) mar vilagitott vegre a toltest hianyat jelzo akkumulator jel is a muszerfalon. Kerdes, hogy miert csak most, mikor mar hetek ota nem vagy csak alig volt toltes...
Ki lettek cserelve a generatorban a csapagyak, kapott egy uj forgokapcsot (lehet, hogy nem igy hivjak, egy ilyen muanyag gyurun egy rez karika, ami nincs teljesen zarva), es beletettek egy uj Bosch feszultsegszabalyozot is. Szepen le lett tisztitva az egesz generator, tisztara ugy nez ki ott a motor mellett, mintha uj lenne :)
Megneztem, jaro motorral alapjaraton 14,28V a feszultseg az akksin merve. Bekapcsoltam a klimat, a fenyszorokat es a hatso ablak futeset. Ez utobbi hatasara fel masodpercre leesett az akksin merve a feszultseg 13,8 korulre, majd szepen visszament 14,25-re.
Szoval ugy tunik jo lesz vegre. Kar, hogy az elozo akksit total kinyirtam, lehet, hogy jo lett volna meg 1-2 evig, ha a generatorhibara hamarabb rajovok, es elobb javittatom. Meg inkabb azt sajnalom, hogy a zsir uj akksinak is rogton az elso heten tul kellett elnie egy 10,5V-ig meritest, majd feltoltest. Kicsit aggaszt, hogy a "zold szem" azota nem teljesen zold, csak a szele latszik a golyonak a megfigyelo nyilason. Valoszinuleg nem kelloen suru az elektrolit, tehat nincs teljesen toltve. A generator idovel feltolti meg ezt 100%-osan? Vagy maris permanensen veszitett ennyit a kapacitasabol az akksi?
Amig nem volt jo a generator, itthon egyszer 3,8 amperrel toltottem impulzustoltovel jo 20 oran keresztul. A regi toltom tonkre is ment idokozben, meg az valami 9 amperrel toltott, ami nem hiszem, hogy jot tett a regi 55Ah-s akksimnak, ugyanis rendszeresen bugyogo hangot adott az akksi toltes kozben, szerintem siman bontotta a vizet, ami gondozasmentes akksinal (nem lehet utantolteni) gondolom nem eppen elonyos :)
A hetvegen meg megprobalok rajonni hova folyik el az a 300-400 mA allo motornal es lekapcsolt fogyasztoknal. Egyebkent azt hallottam, hogy a modernebb autok 20-30 perc utan csokkentik csak le az aramfelvetelt 5-10 mA korulire. Mondjuk az sem teljesen tiszta, hogy mitol szamitva 20-30 perc. A motor orak ota nem jart, viszont az ajtot ki-be csuktam. A bezaras utan kell 20-30 perc, hogy minden fogyaszto elmenjen aludni?
A riasztom doksija azt irja, hogy kikapcsolt allapotban (igy mertem a 300-400 mA-t az akksinal) 5-7 mA-t vesz fel, aktiv vedelem mellett pedig max. 13 mA-t. Ez egy nagysagrenddel kevesebb, mint amit mertem. Hova a csudaba folyhat meg az aram? Ha egy vezetek zarlatos, akkor gondolom nem mA-k folynanak...
Nektek mekkora aram folyik, ha le van allitva az auto es rakottok az akksi (-) polusara sorba egy ampermerot? Ha megnezitek, mindenkepp vegyetek ki a kulcsot, fenyszorot kapcsoljatok ki, es ne egjen semmilyen lampa sem, meg a bentiek sem, mert a legtobb multimeter biztositeka 10-20 ampernel tobb aram hatasara kieg.
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.17 21:49:06 írta NeoXon »
2004 Avensis Liftback 2.0 D4 Executive

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5746 Dátum: 2011.08.18 09:25:10 »
Ha jól emlékszem erről annyit hallottam tévében vagy talán olvastam...már nem emlékszem... hogy az ecu a töltés nélküli intervallumot nézi és ha ez eléri a "szintet" akkor világítja ki. Valószínűnek tartom, hogy neked néha töltött, néha nem és ezért volt az hogy tudtál vele közlekedni. Szvsz, ha egyáltalán nincs töltés akkor nem nagyon mész "távolságot".

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5747 Dátum: 2011.08.18 12:12:32 »
Ennél sokkal egyszerűbben működik. A lámpa egyik fele a gyujtáson lóg (~ +12V) a másik fele pedig a generátornak egy kimenetén, amin akkor van 12V, ha tölt, különben pedig 0V.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

NeoXon

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 541
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5748 Dátum: 2011.08.18 13:50:27 »
Ennél sokkal egyszerűbben működik. A lámpa egyik fele a gyujtáson lóg (~ +12V) a másik fele pedig a generátornak egy kimenetén, amin akkor van 12V, ha tölt, különben pedig 0V.
A generator akkor valoszinuleg 12V-ot adott, igy a visszajelzo lampan kozel 0 volt a potencialkulonbseg, igy nem egett a hibat jelzo lampa. Viszont ennek ellenere a generator haldokolhatott, mert par ampernel tobb aramot biztosan nem adott le, kulonben az akksi nem merult volna le folyton.
Szebben ugy lehetne megoldani ezt, hogy ha az akksibol tobb aram folyik ki, mint amennyi be, es kozben gyujtason van +12V, akkor kellene a lampanak egnie. Ilyet egy haztartasokban hasznalt fi-rele is tud csupa mechanikus alkatresszel. Az ugye azt nezi, hogy a fazison folyo aram megegyezik-e a nullan kifolyo arammal. Ha nem, akkor nyilvan a foldon, vagy rosszabb esetben valaki testen keresztul folyik el az aram a foldbe.
Az autoban a generatorbol az akksiba meno es az akksibol kijovo vezeteken kellene az aramot figyelni. Ha elter, akkor a fi-relevel ellentetben a behuzo magnes nem megszakitana, hanem zarna az aramkort. Erre az aramkorre szepen ratenni a toltes hianyat jelzo lampat, es kesz :) Majd adok tippeket a Toyota mernokeinek :P
2004 Avensis Liftback 2.0 D4 Executive

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5749 Dátum: 2011.08.18 14:55:42 »
Ez felvet egy problémát:
Mi van akkor, ha alapjáraton megy a motor, de megy a légkondi, refelktor vagy még néhány nagy fogyasztó. Ekkor az aksiból kifelé több áram folyik, mint amennyivel tölt a generátor, de ez még nem hiba.
Azt lehetne nézni, hogy folyik-e áram a generátortól az aksi felé, de az már jóval bonyolultabb. És amig azon spórolnak, hogy automata legyen a hátsó ablak ...
Attila 31
  - Avensis
- Prius

NeoXon

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 541
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5750 Dátum: 2011.08.18 16:21:46 »
Szerintem az nem feltetlen problema, ha a sofor tud arrol, hogy allo helyzetben bazi nagy fogyasztokkal nincs megfelelo toltese, es ha csak nem csinal valamit, le fogjak enni a fogyasztok az akksijat, es ott marad a semmi kozepen :)
Sot, en kulon orulnek neki, ha ilyenkor figyelmeztetne egy lampa, hogy nem teszek jot az akksinak. Nem keves szivastol megkimelheti magat az ember, ha egy kietlen helyen nem kell a semmibol eloteremteni egy bikakabelt es egy legalabb 200-300A inditoaramu akksit.
2004 Avensis Liftback 2.0 D4 Executive

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5751 Dátum: 2011.08.19 08:06:52 »
Te igen, anyám nem. Szerinted melyik ember típusból van több? ;)
És ha pirosnál felvillanna a lámpa, mert beindult a klíma, akkor mit csinálnál? Kikapcsolnád a klímát? Vagy előbb utóbb figyelmen kívül hagynád a lámpát?
Anyám a szervízbe vinné az autót, mert azt jelzi nincs töltés - pedig van, és ettől ugye nem fog otthagyni az autó. ;)
Szóval szerintem a rendes megoldás a töltőáram figyelése volna - az se több ezer forintos dolog.
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.19 08:26:03 írta afekete »
Attila 31
  - Avensis
- Prius

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5752 Dátum: 2011.08.19 17:14:21 »
Generator hiba lesz, ma kiderult.
...
Tanulsag: ha nyaron barmi gond van az akksival, mindenkeppen generatorra kell eloszor gyanakodni, es csak masodsorban cellazarlatos akksira :)
Nem osztom a véleményed. Az előző autómban egy juniusi nyári meleg napon ment tönkre az akksim. Cellazárlatos lett.
Gyujtást sem tudtam ráadni, semmi nem müködött. Az uj akksival minden frankó lett.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5753 Dátum: 2011.08.23 14:20:04 »
Emiatt egy 2007-2008-as 1.8-as benzinesen gondolkodom. A kérdésem az, hogy van-e ezeknek valami típushibája és van-e köztetek olyan, aki ilyen motorral már túl van 300 000 km-en? Továbbá: hány literes tankja van és mennyit megy el vele városban?

Még valami: amikor 2005-ben megvettem az Avensist, az Adac akkori megbízhatósági statisztikája miatt döntöttem mellette. Az 1-2 évvel ezelőtti Adac-statisztika szerint azonban a kategória első három helyén most már a Mercedes/Audi/BMW trió áll, az Avensis valami hatodik helyen áll. Ezen kicsit csodálkozom, mivel kollegák/ismerősök tapasztalataival ez nemigen vág egybe.
Szia!
Elvileg ezeknél az évjáratoknál már nincs komoly probléma, olyasmik fordulhatnak elő, hogy niykorgós a kuplungpedál, stb. A tankja 60 literes, nekem 2,0 benzines van, és 9 fölött nem fogyaszt, de én ki tudom kerülni a dugókat. Azt nem írtad, hogy hol laksz, a fővárosban taxi üzemmódban sztem 8,5-9,5 körüli fogyasztással számolhatsz, ami a gyakorlatban max. 620-630 km-t jelent. Azért nem többet, mert jobb, ha nem szárítod ki nagyon a tankot.
Az ADAC statisztikával az a baj, hogy az nem veszi figyelembe - nem is veheti - a védőszárny szolgáltatásokat, így teljesen irreális képet ad. Sokkal többet mond a TÜV statisztikája, (A TÜV az egyik német műszaki vizsgákat lebonyolító szerv).
music     

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5754 Dátum: 2011.08.23 21:41:53 »
Emiatt egy 2007-2008-as 1.8-as benzinesen gondolkodom. A kérdésem az, hogy van-e ezeknek valami típushibája és van-e köztetek olyan, aki ilyen motorral már túl van 300 000 km-en? Továbbá: hány literes tankja van és mennyit megy el vele városban?

Még valami: amikor 2005-ben megvettem az Avensist, az Adac akkori megbízhatósági statisztikája miatt döntöttem mellette. Az 1-2 évvel ezelőtti Adac-statisztika szerint azonban a kategória első három helyén most már a Mercedes/Audi/BMW trió áll, az Avensis valami hatodik helyen áll. Ezen kicsit csodálkozom, mivel kollegák/ismerősök tapasztalataival ez nemigen vág egybe.
Szia!
Elvileg ezeknél az évjáratoknál már nincs komoly probléma, olyasmik fordulhatnak elő, hogy niykorgós a kuplungpedál, stb. A tankja 60 literes, nekem 2,0 benzines van, és 9 fölött nem fogyaszt, de én ki tudom kerülni a dugókat. Azt nem írtad, hogy hol laksz, a fővárosban taxi üzemmódban sztem 8,5-9,5 körüli fogyasztással számolhatsz, ami a gyakorlatban max. 620-630 km-t jelent. Azért nem többet, mert jobb, ha nem szárítod ki nagyon a tankot.
Az ADAC statisztikával az a baj, hogy az nem veszi figyelembe - nem is veheti - a védőszárny szolgáltatásokat, így teljesen irreális képet ad. Sokkal többet mond a TÜV statisztikája, (A TÜV az egyik német műszaki vizsgákat lebonyolító szerv).

Munkatársam 1.8 benzinese (amit meséltem, hogy motorcserén esett át) vezeti a fogyasztást. A múltkor néztem,
7 liter az átlag (láttam 6,5-öt és 8-at is) teljesen kedv-láb függő a fogyi, és ő miskolcon használja csak városban az autót.

GOLD-CAT

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
  • AVENSIS '07 D-CAT 4ajtós
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5755 Dátum: 2011.08.23 23:07:30 »
"...olyasmik fordulhatnak elő, hogy niykorgós a kuplungpedál,..."

Nálam sajnos ez a probléma már kb 1,5 hónapja, voltam szervízben azt mondták kitakarítottak valamit, nem is csinálta kb 2 napig de azután megint...én is előtte itthon befújtam WD40-el, akkor is 2 napig csendben volt...zavaró és amikor nem szól a zene totál hallatszik, egyik haver mellettem már rá is kérdezett mitől jön a hang...ciki is egy ilyen kategóriás autótól... Mitől lehet? volt már tapasztalat ilyennel?
Köszi-  :surrender:

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5756 Dátum: 2011.08.23 23:58:04 »
nálam a kuplung egyik rugója nyekereg, majd megkeresem hol van és befújom wd40-nel. :)

Elthan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5757 Dátum: 2011.08.24 08:59:05 »
nálam a kuplung egyik rugója nyekereg, majd megkeresem hol van és befújom wd40-nel. :)
Szia. Nekem is nyekereg a kuplung 2 éve. Amikor engedem fel 1-esben akkor nyekereg egyet. Szerelő azt mondta nem kell foglalkozni vele, minden jól működik. Engem viszont zavar. Hogyan találod meg melyik nyekereg?

cobra

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5758 Dátum: 2011.08.24 09:11:27 »
nálam a kuplung egyik rugója nyekereg, majd megkeresem hol van és befújom wd40-nel. :)
Szia. Nekem is nyekereg a kuplung 2 éve. Amikor engedem fel 1-esben akkor nyekereg egyet. Szerelő azt mondta nem kell foglalkozni vele, minden jól működik. Engem viszont zavar. Hogyan találod meg melyik nyekereg?
A kuplungpedál nekünk is nyekergett, de nem csak 1-esben, hanem minden benyomás közben. Bevittük a szervizbe, ott befújták a pedálnál, akkor elmúlt egy időre, aztán újra előjött, utána én fújkáltam WD40-nel, de kb. 2 éve magától egyszer csak megszűnt a nyikorgás, kopp kopp....

boborjan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5759 Dátum: 2011.08.24 11:25:18 »
Szaisztok!

Volna egy olyan problémám a 2006-os T25-ös 2.2 DCAT sedan autómmal, hogy nagyon gyengén veszi a rádió adókat és sokszor recseg, ropog, sistereg, mivel ugye gyengén fogja a rádió jelet. Ebbe ugye a hátsó szélvédőben van a "nyomtatott" rádió antenna.
A kérdés az (ha esetleg már volt valakinek ilyen), hogyan tudnám végig ellenőrizni a rádió antenna folytonosságát illetve, hogy a rádió fejegység is megfelelően kapja-e a jelet, tehát a szakadást?

Hogyan lehet kiszedni a fejegységet, ha esetleg arra kerül a sor?

Köszi

Üdv
Avensis 2.2 D-4D D-Cat Autom. 150LE 2010