Na, megoldodott a toltes problema. A generator feszultsegszabalyozoja mondta fel a szolgalatot. Utolso alkalommal (mar csak estenkent feltoltott akksival tudtam jarni, mert toltes hijan folyton lemerult) mar vilagitott vegre a toltest hianyat jelzo akkumulator jel is a muszerfalon. Kerdes, hogy miert csak most, mikor mar hetek ota nem vagy csak alig volt toltes...
Ki lettek cserelve a generatorban a csapagyak, kapott egy uj forgokapcsot (lehet, hogy nem igy hivjak, egy ilyen muanyag gyurun egy rez karika, ami nincs teljesen zarva), es beletettek egy uj Bosch feszultsegszabalyozot is. Szepen le lett tisztitva az egesz generator, tisztara ugy nez ki ott a motor mellett, mintha uj lenne
Megneztem, jaro motorral alapjaraton 14,28V a feszultseg az akksin merve. Bekapcsoltam a klimat, a fenyszorokat es a hatso ablak futeset. Ez utobbi hatasara fel masodpercre leesett az akksin merve a feszultseg 13,8 korulre, majd szepen visszament 14,25-re.
Szoval ugy tunik jo lesz vegre. Kar, hogy az elozo akksit total kinyirtam, lehet, hogy jo lett volna meg 1-2 evig, ha a generatorhibara hamarabb rajovok, es elobb javittatom. Meg inkabb azt sajnalom, hogy a zsir uj akksinak is rogton az elso heten tul kellett elnie egy 10,5V-ig meritest, majd feltoltest. Kicsit aggaszt, hogy a "zold szem" azota nem teljesen zold, csak a szele latszik a golyonak a megfigyelo nyilason. Valoszinuleg nem kelloen suru az elektrolit, tehat nincs teljesen toltve. A generator idovel feltolti meg ezt 100%-osan? Vagy maris permanensen veszitett ennyit a kapacitasabol az akksi?
Amig nem volt jo a generator, itthon egyszer 3,8 amperrel toltottem impulzustoltovel jo 20 oran keresztul. A regi toltom tonkre is ment idokozben, meg az valami 9 amperrel toltott, ami nem hiszem, hogy jot tett a regi 55Ah-s akksimnak, ugyanis rendszeresen bugyogo hangot adott az akksi toltes kozben, szerintem siman bontotta a vizet, ami gondozasmentes akksinal (nem lehet utantolteni) gondolom nem eppen elonyos
A hetvegen meg megprobalok rajonni hova folyik el az a 300-400 mA allo motornal es lekapcsolt fogyasztoknal. Egyebkent azt hallottam, hogy a modernebb autok 20-30 perc utan csokkentik csak le az aramfelvetelt 5-10 mA korulire. Mondjuk az sem teljesen tiszta, hogy mitol szamitva 20-30 perc. A motor orak ota nem jart, viszont az ajtot ki-be csuktam. A bezaras utan kell 20-30 perc, hogy minden fogyaszto elmenjen aludni?
A riasztom doksija azt irja, hogy kikapcsolt allapotban (igy mertem a 300-400 mA-t az akksinal) 5-7 mA-t vesz fel, aktiv vedelem mellett pedig max. 13 mA-t. Ez egy nagysagrenddel kevesebb, mint amit mertem. Hova a csudaba folyhat meg az aram? Ha egy vezetek zarlatos, akkor gondolom nem mA-k folynanak...
Nektek mekkora aram folyik, ha le van allitva az auto es rakottok az akksi (-) polusara sorba egy ampermerot? Ha megnezitek, mindenkepp vegyetek ki a kulcsot, fenyszorot kapcsoljatok ki, es ne egjen semmilyen lampa sem, meg a bentiek sem, mert a legtobb multimeter biztositeka 10-20 ampernel tobb aram hatasara kieg.