Sziasztok !Szertném a segitségeteket kérni ha lehetséges.3 hónapja vettem egy avensis II 1.8 benzines gépet,2004-es évi és a borzalmas okos fejemmel (jó gazda akartam lenni) kitisztitottam a fojtó szelepet mert a sok városi tiyti totyi-tól észre vettem,hogy kormos.Azóta hidegmotornál az alapjárat 1600-ról indul.Utána folyamatosan szépen lemegy,de előtte (tisztitás előtt) 1200 körül volt hideg motornál.
Nekem a márkaszervizben tisztítottak fojtószelepet, és ugyanez lett az eredménye. Még annyit megjegyeznék, hogy előtte hajlamos volt néha üresbe tevés után leejteni az alapjárati fordulatot 600 környékére (750 helyett), ez azóta megszűnt, tehát pozitív hozadéka is van a dolognak.
Lehet hogy okoskodásnak tűnik, de ti a légtömeg mérőt tisztítottátok (ugyan ez vezérli az elektronikán keresztül a fojtószelepet, de a kettő nem ugyanaz).
A légtömegmérő ampulláját és belülről a házat valóban féktisztítóval a legjobb óvatosan, de gondosan,kitakarítani (városi használatnál szerintem legalább 2 évente, de inkább évente).
Kormos/szennyezett ampullánál az elektronika hibásan észleli az átáramló levegő hőmérsékletét (ebből számítja ki a comp a levegőmennyiséget).
Ebből adódik a kellemetlen helyzet: a gép kevés levegőt észlel és ehhez kevés üzemanyagot ad (hogy meglegyen a programozott keverési arány) az eredmény: alacsony alapjárat (a lambda szondák mérési eredményei persze változtatnak valamennyit a képen, de nem jelentősen).
Az 1600-as hidegindulási fordulatszám teljesen normális, de a motor bemelegedése után vissza kell esnie 700-750-re (ahogyan írtátok).
Más
Az alacsony alapjárati fordulatszám oka lehet a befecskendező sor részleges eltömődése is.
Dolgozik minden, csak kevés az átadott üzemanyag.
Ilyenkor fullad le az automata váltós kocsi, de a kéziseken is érezni hogy agresszívebben kell indulni és a kupplungot jobban kell csúsztatni (tudom hogy ezt a változást, folyamatos használatban, szinte lehetetlen észrevenni).