Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750199 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2850 Dátum: 2009.11.01 19:11:19 »
Pollenszűrő mikor volt cserélve? A belső levegőkeringtetés ugye ki van kapcsolva?  :szemez:
         

a.tibor

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2851 Dátum: 2009.11.01 19:18:09 »
Pollenszűrő mikor volt cserélve? A belső levegőkeringtetés ugye ki van kapcsolva?  :szemez:
A pollenszűrő elvileg 10e km-rel ezelőtt, de jó ötlet, holnap megnézem. A belső levegő keringetés természetesen ki van kapcsolva.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2852 Dátum: 2009.11.01 20:39:35 »
Két további apró problémám van az Avensisszel (2004-es gyártású, automata, 2.0-ás benzines, 4 ajtós):
1. Alapjárat gyakran olyan alacsony szintre esik (~700), hogy a kocsi enyhén remeg. Ha egy 30 éves keleti kocsi lenne, akkor fel sem tűnne, de egy Avensisben zavaró. Szakszervizben állítottak rajta, de nekem az az érzésem, hogy szép lassan kúszik vissza és megint egyre gyakoribb a remegés.
2. Teljesen el is felejtkeztem róla, hogy tavaly mikor megvettem egész télen párásodtak az ablakok (főleg, mikor családilag négyen ültünk benne). Nehézkesen (ablakra fújva a levegőt) párátlaníthatók az ablakok, de sokkal nehezebben megy, mint más hasonló kategóriás kocsikban. Most hogy lehűlt a levegő, megint előjött a jelenség. Mintha a légkondi nem szárítaná normálisan a levegőt.

Találkozott-e már valaki ilyesmi problémákkal? Ha igen, mi lehet a megoldásuk?
A 600 környékére időnként leeső alapjáratot az összes ilyen motoros Avensis csinálja; a kézi váltós jellemzően közvetlenül megállás után, főleg ha előtte már üresben gurul valamennyit a kocsi. Leejti, egy darabig ott tartja, aztán visszaemeli. Franc tudja miért, da így működnek.

Párásodás: elvileg ha be van kapcsolva a klíma, pikkpakk le kéne szednie a párát  ::) ... Ezt passzolom; a miénk csak akkor párásodik, ha nem klímázunk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2853 Dátum: 2009.11.01 21:43:20 »
Ha csak 700 környékére esik le, az sztem normális, én észre sem veszem. Ha 600 alá, az tud zavarni.
Párásodás nálam is van, és a hátsó ablakról nehéz leszedni, de klímával gyorsan eltűnik. Esetleg nézd meg, hogy a csomagtartóban nem borult-e ki valami vizes dolog, és nem nyirkos-e a filc, mert attól simán lehet. Bár a klímának akkor is le kéne szednie, csak akkor hamar kezdődik újra.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2854 Dátum: 2009.11.01 21:51:24 »
A miénk következetesen 600-ra ejti le az alapjáratot, mikor leejti. És ahogy-amikor fellép a jelenség, az is következetes. Illetve annyiban mégsem következetes, hogy korántsem mindig lép fel. De ha fellép, akkor ugyanúgy-ugyanakkor. Kigurulás-kikuplungolás után, megálláskor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lm1981

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2855 Dátum: 2009.11.02 07:56:47 »
Üdv!

Itt egy zöldfülű.
'98-as Avensiseket nézegetünk. Eddig még csak 4-et tekintettünk meg, de találtunk két rokonszenves darabot.

Egy Terrát: http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_terra-3377977

és egy Solt : http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_sol-3343842

Igyekszünk megfontoltan eljárni. Volna velük kapcsolatban néhány kérdésem:

1. Így első blikkre: Szerintetek a hirdetésben szereplő futott Km számok reálisak?

2. Az egyikhez a járgányt jelenleg áruló 3. tulajnál csak egy kulcs van, mert az 1. tulajtól visszavették anno a kocsit és nem adta vissza a kulcsot (lízing-ügy)!
Tehát van Bp-en egy nem-jóindulatú ember, akinél van egy kulcs és egy riasztó az autóhoz, amit esetlegesen megvenni szándékozom...

3. Mi lehet a minimális költségvonzata a következő hibáknak:
- kuplung tárcsa csere (jó minőségűre)
- megszüntetni a hátsó futómű kotyogását rossz útviszonyok között
- kormány kattogogás megszűntetése

4. ha kicsit nehezen jár a váltó, akkor ennek orvoslása mennyire sürgős?


Válaszaitokat előre is köszöni egy tanácstalan amateur! :)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2856 Dátum: 2009.11.02 08:17:24 »
Nem igazán szakiként írom, egyszerű user vagyok :flowers: :

Nem hiszem el a km-eket, hacsak nem anyuka autója volt, de Ave-kat jellemzően nem szoktak anyukák vezetni (tisztelet a kivételnek) és nem csak a sarki boltig, suliig. Kivételek persze vannak.
2. autó: 145 ezer km 11 évesen (évi 13 ezer km, végülis lehet benne valami, én ennyit megyek egy évben kb, bár inkább picivel többet). Ellenpélda párom ex Ave-ja, amiben ugye 330 ezer km-ről tudtunk és valszeg ez nem is a valós.

Érdemes megnézni mindkettőt persze ennek ellenére, hiszen fotók alapján magáneladás, nem kereskedő. Én abszolút az ötajtósra szavaznék a praktikuma miatt (ráadásul az pont a Sol felszereltség).
Az 1 kulcs gáz, mert ha elhagyod, akkor annyi. 3 kulcs kellene, hogy járjon az autóhoz (két fekete és egy szürke). Indok az, amit te is leírtál.
A kuplung-szett (csak tárcsát úgy tudom, nem szokás cserélni, inkább egyben az egészet) cseréhez tudok hozzászólni, az az én autómban ez baráti áron 50-60 ezer szereléssel együtt. A váltót is érdemes mielőbb megcsináltatni, mert ha megadja magát, az több havi fizu is lehet.

Van tényleg jó, szerelő ismerősöd átnézetni a kocsit (márkaszerviz átnézetés előtt)?

Na most majd mindjárt kapok, hogy miért veszem el a kedved a vásárlástól.  :D
         

lm1981

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2857 Dátum: 2009.11.02 09:41:18 »
Köszönöm a gyors választ, Monsieur Klein!!

Abszolute nem gáz, hogy szkeptikus vagy.:) Gonolom ritkábban is szoktál arcra hullani kocsivásárláskor, mint a nagyátlag.

Nincs tyotás ismerősöm ismerősöm. Épp ezért menekültem a fórumra. Te tudsz ajánlani valakit?

Még léci szóljatok hozzá a témához!

Üdv,

lm




Nem igazán szakiként írom, egyszerű user vagyok :flowers: :

Nem hiszem el a km-eket, hacsak nem anyuka autója volt, de Ave-kat jellemzően nem szoktak anyukák vezetni (tisztelet a kivételnek) és nem csak a sarki boltig, suliig. Kivételek persze vannak.
2. autó: 145 ezer km 11 évesen (évi 13 ezer km, végülis lehet benne valami, én ennyit megyek egy évben kb, bár inkább picivel többet). Ellenpélda párom ex Ave-ja, amiben ugye 330 ezer km-ről tudtunk és valszeg ez nem is a valós.

Érdemes megnézni mindkettőt persze ennek ellenére, hiszen fotók alapján magáneladás, nem kereskedő. Én abszolút az ötajtósra szavaznék a praktikuma miatt (ráadásul az pont a Sol felszereltség).
Az 1 kulcs gáz, mert ha elhagyod, akkor annyi. 3 kulcs kellene, hogy járjon az autóhoz (két fekete és egy szürke). Indok az, amit te is leírtál.
A kuplung-szett (csak tárcsát úgy tudom, nem szokás cserélni, inkább egyben az egészet) cseréhez tudok hozzászólni, az az én autómban ez baráti áron 50-60 ezer szereléssel együtt. A váltót is érdemes mielőbb megcsináltatni, mert ha megadja magát, az több havi fizu is lehet.

Van tényleg jó, szerelő ismerősöd átnézetni a kocsit (márkaszerviz átnézetés előtt)?

Na most majd mindjárt kapok, hogy miért veszem el a kedved a vásárlástól.  :D

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2858 Dátum: 2009.11.02 09:42:12 »
Csak egy apróság:
Madmoiselle Klein! :winkiss:
Gabe 254.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2859 Dátum: 2009.11.02 09:48:06 »
Abszolute nem gáz, hogy szkeptikus vagy.:) Gonolom ritkábban is szoktál arcra hullani kocsivásárláskor, mint a nagyátlag.
Nincs tyotás ismerősöm ismerősöm. Épp ezért menekültem a fórumra. Te tudsz ajánlani valakit?
Sajnos én is csak szerelő barátokkal szoktam átnézetni a kocsit (ez nagyképű volt, mert az első megnézett Corollát megvettem, könnyen nagy a pofim :D), így kifejezetten nem tudok ajánlani szerelőt, de annyi biztos, hogy valakit kéne keríteni (kollega, szomszéd, ismerős haverja), aki először átnézi a helyszínen az autó(ka)t, majd az arra érdemes kiválasztott(akat) el kell vinni Toyota márkakereskedésbe és az ottani szerelőkkel is teljes körű átvizsgálást készíttetni (ez kb 6-10 ezer forint autónként, abszolút "kötelező", mert enélkül jóval nagyobbat is lehet pofára esni).
Egyébként miért csak 1.6-ost néztek?
         

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10687
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2860 Dátum: 2009.11.02 10:30:07 »
A szín tekintetében piros Avensissel még életemben nem találkoztam az utakon, ráadásul hasonló ár mellett nem kérdéses, hogy a Sol felszereltség jobban megéri. Persze látni kellene mindegyiket.
Az 5 ajtós praktikusabb. A kalaptartó zörgése tud zavaró lenni, vagyis engem zavarni szokott (unokatestvéremnek ilyen Avensise van).

Km tekintetében, nos, Avensist általában nem hétvégi autónak szoktak venni... És sajnos nagy divat a km-óra visszatekerés is...
Az elveszett kulcs pedig eleve nagy gáz, nem beszélve egy lízing-autóról, amit nagy valószínűséggel nem-törődömséggel vezettek (ahogy általában a céges autókkal is teszik, tisztelet a kevés kivételnek).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2861 Dátum: 2009.11.02 10:33:44 »
Amúgy melyik az egykulcsos?
         

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2862 Dátum: 2009.11.02 10:48:46 »
1. Így első blikkre: Szerintetek a hirdetésben szereplő futott Km számok reálisak?
Határeset. Nekem a 9 éves Coroolában volt 141e km, pedig nem használtuk sokat. Ez egy Avensisnél számomra még kevésbbé hihető, de előfordulhat.

2. Az egyikhez a járgányt jelenleg áruló 3. tulajnál csak egy kulcs van, mert az 1. tulajtól visszavették anno a kocsit és nem adta vissza a kulcsot (lízing-ügy)!
Tehát van Bp-en egy nem-jóindulatú ember, akinél van egy kulcs és egy riasztó az autóhoz, amit esetlegesen megvenni szándékozom...
A szervíz kulcshoz - a szürke - tartozik egy szám. Azzal lehet új kulcsot rendelni hozzá. Gondolom a szervíz kulcs nincs meg, mert azzal nem nyitható a csomagtartó. Nem tudom ez a szám a Toyotánál vlahogy megszerezhető-e. A többi kulcsot le lehet tiltani az ECU-n. Ettől persze még nyitni fogja a kulcs az ajtót, de a gyári immobilizer még működni fog.

3. Mi lehet a minimális költségvonzata a következő hibáknak:
- kuplung tárcsa csere (jó minőségűre)
- megszüntetni a hátsó futómű kotyogását rossz útviszonyok között
- kormány kattogogás megszűntetése
A kuplung cseréje márkaszervízben 150e nagyságrend. Nem márkakereskedésben szerintem a Györgyi álltal írt 50-60e-ből meg lehet úszni. Az visoznt elgondolkodtató, hogy nekem 188e-nél még gyári kuplung van, bár azt modnták még kb. egy évet bír.
Hátsó fütóműhöz nem tudok hozzászólni.
A kormány kattogás megszüntetésére írtak nemrég a kormányoszlop zsírozást. Olvass vissza egy-két oldalt, ott leírták hogy kell.

4. ha kicsit nehezen jár a váltó, akkor ennek orvoslása mennyire sürgős?
Ez lehet kis és nagy gáz. Érdemes első körben olajat cserélni a váltóban. Ha ez nem segít akkor két dolog lehet. Vagy a mozgató emechanikánál van valami gond - bovdenek. Vagy a rosszabik eset, hogy a váltóban elkoptak a szinkron gyűrűk. Ez esetben olcsobb lehet egy bontott váltót betenni, mint a szinkron gyűrűket cserélni. :-(
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10687
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2863 Dátum: 2009.11.02 10:49:49 »
A piros esetében azt írják, hogy 1. tulaj. Akkor gondolom a vonzóbbik Sol-os Avensis lehet az 1 kulcsos.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

lm1981

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2864 Dátum: 2009.11.02 11:11:07 »
Veuillez excuser moi - madmoiselle Klein! :)

Köszönöm mindenkinek a válaszokat!

Szóval úgy tűnik, bőven egy milla fölött lesz, mire jó autót csinálok akármelyikből is...

az a rohadt pech, hogy a piros, azaz a Terra, aminek 3 kisebb-nagyobb gondja van: váltó, kotyogó hang földúton, meg még valmi, amit felírtam, de most nem jut eszembe.
A Terránál megvannak a kulcsok és végig egy tulajnál volt!

A kékhez van csak egy kulcs, laikus szemmel csak a kuplungot szúrtam ki, más zűrt nem. Belül is gyönyörű.

A kék Lízinges volt rövid ideig, visszavették, aztán céges volt 5 évig :cry: ,aztán egy rokonszenves autóboltos szakihoz került, aki vigyázta, "Spurit" adagolt neki ETC. egyébként ő maga is azt mondta, feltehetően vmelyik elődje visszatekerhette az órát...
(Hogy-hogy digitálissal is meg lehet ezt tenni...?! Az ember azt hinné, hogy ennek kivédése megoldható...)

A tulajok mindkét esetben rokonszenves emberek.
Nagyobb köbcentit nem dobott ki a találati lista, ha az egy millás plafont beállítottam. vagy Zalaökörcsínybe kellett volna menni megnézni...

MAmúgy mindkét kocsi eléggé egyben van, én is a SOL felé húznék, csak az az egy kulcs, meg a sok tulaj bosszant.
egy zárcsere mennyibe fáj?

Help!

Amúgy melyik az egykulcsos?