Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750214 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2610 Dátum: 2009.08.27 20:10:55 »
Sziasztok

Kinéztünk egy '99-es Avensist és ha minden jólmegy, megvesszük (ha csak nincs nagy gondja).
Ám a kuplungját cserélni kell mert az 180ekm alatt elfogyott, de a motor és a kaszni jó állapotú, szinte mindenhol gyári a festékréteg.

Megnéztem a Bárdinál és a Startnál többfajta kuplungszerkezetet, de sok félét és különböző árakon kínálják.

Sachs: 80.000-
Aisin-Asco: 48.000-
Valeo: 50.000-
Delphi: 60.000-
LUK: ebből kétféle is van 57.000 és 92.000 Ft-ért.

Itt bizonyára akad olyan fórumozó aki már cserélt kuplungot és a tapasztalatára vagyok iváncsi, hogy melyiket vegyem a felsoroltakból.

Köszönöm.
Üdv, Péter
Úgy tudom a gyári az Valeo. Ha az kibírt 180e km-t, akkor szerintem vállalható. (Ha mégsem az a gyári szerelés, akkor javítsatok.)

Ácsi! Valeo-t NE!!!  Francia, és ezt én írom, aki francia autóban ül! Igaz a váltó és a kuplung japán.

A felsoroltakból a Sachs és a LUK vállalható, utána jön az Aisin-Asco, majd a Delphi.


Ezzel együtt néztem én is, és 52E-ért van Nipparts. Mondjuk én biztoan ilyet tennék bele.

Mivel nem írtad, hogy milyen kocsi pontosan, ezért én egy '99-es egyhatos benzines ferdehátúhoz néztem. (4A-FE)
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.27 20:14:01 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2611 Dátum: 2009.08.27 20:42:24 »
Ácsi! Valeo-t NE!!!  Francia, és ezt én írom, aki francia autóban ül! Igaz a váltó és a kuplung japán.
A felsoroltakból a Sachs és a LUK vállalható, utána jön az Aisin-Asco, majd a Delphi.
Ezzel együtt néztem én is, és 52E-ért van Nipparts. Mondjuk én biztoan ilyet tennék bele.
Mivel nem írtad, hogy milyen kocsi pontosan, ezért én egy '99-es egyhatos benzines ferdehátúhoz néztem. (4A-FE)
Szia kolléga! (scenic725)

Eltrafáltad, ez egy 5 ajtós '99-es 1.6 4A-FE (110LE) Avensis (Sol).
Lángautónál nézted a Nipparts kuplungot? Kedvezményt lehetne rá intézni?;)
A Nipparts szimpatikusabb, mint a Valeo, de a Delphi-t és a LUK-ot nem ismerem.
Még a Sachs is jó lenne csak túl dráága!
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.27 20:53:56 írta rokafiu77 »

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2612 Dátum: 2009.08.28 22:13:23 »
Sziasztok.
A tanácsotokat kérném,mielőtt nekiállok szétszedni.Csúnya zörgés jön a motorból.Először a vezérlésre gyanakodtam,de inkább a szívócsőből jöhet.Valahol olvastam,hogy felszabadulhatnak valami terelőlemezkék/4A-FE/.Ha tényleg így van,okozhat ez valami gondot-pl.beszippantja a motor-vagy ki lehet-e ezeket piszkálni onnét?Köszi.

gemespiu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2613 Dátum: 2009.08.28 23:43:26 »
Üdv. Én is tanácsot kérnék.2001-es avensis D4D eddig ciripelt.most már "kolompol" is.Kuplung + lendkerékre gondolok.Tudtok rá jó és olcsó  megoldást.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2614 Dátum: 2009.08.29 00:37:36 »
Lendkerék csere. Független, de Toyota-specialista szerelőt keress; jó eséllyel így úszod meg a legolcsóbban, de így is hatszámjegyű kiadásra számíts.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2615 Dátum: 2009.08.29 00:39:04 »
Vezérműszijjal kapcsolatban...
Beszéltem a tulajjal, megnézte a szervizkönyvet. 90ezernél cseréltek vezérműszijat, most van benne kerek 180ezer.
Elmegy még 10ezret gond nélkül a kocsi? Elvileg 105-nél kell cserélni de olvastam olyat h 150-re kitolták a csereperiódust.
Sokáig mondjuk nem huznám a cserét, de ha még 10ezret elmegy akkor az nekem elég.
Ennél az Avensisnél, ha jól emlékszem, már valóban 150 ezer az intervallum. De azért hívj föl egy szervízt. Mindenesetre 10 ezret még igencsak illik kibírnia.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2616 Dátum: 2009.08.29 00:41:19 »
Szevasztok!
Kis segítséget - helyesebben tanácsot - szeretnék kérni! Ugye bő egy hónapja megcsuktam a gép jobb elejét. Megnézte egy karosszériás, azt mondta a csonkállvány mászott el két cm-t. (+ kormánygömbfej +gumiharang)
Vettem egy új csonkállványt, ma be is rakták, de sajna marad még 5 mm a futóműben (bölcsőben, lengőkarban, ..). Nem húz semerre, de balra kanyarodásnál jóval nagyobbat kell húzni a kormányon, mint jobbra.  :cry: magyarul sánta maradt szegénykém.
A szervizben azt mondták, hogy azt az 5mm-t simán ki lehet húzatni.
A kérdésem, hogy húzassam-e azt a fél centit, vagy csere minden és akkor még egy jó kilómba kerül...
Szerintetek?  :helpsmilie:
Most a futómű van eldeformálódva 5 mm-t, vagy a váz? Ha az utóbbi, akkor azt ki lehet húzatni, persze.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2617 Dátum: 2009.08.29 00:42:18 »
Sziasztok.
A tanácsotokat kérném,mielőtt nekiállok szétszedni.Csúnya zörgés jön a motorból.Először a vezérlésre gyanakodtam,de inkább a szívócsőből jöhet.Valahol olvastam,hogy felszabadulhatnak valami terelőlemezkék/4A-FE/.Ha tényleg így van,okozhat ez valami gondot-pl.beszippantja a motor-vagy ki lehet-e ezeket piszkálni onnét?Köszi.
A szívócsonk-zörgés a VVTi motorok problémája, a 4A-FE nem szokott ilyet művelni. Valszeg vmi más gond lesz vele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2618 Dátum: 2009.08.29 10:44:45 »
Idézet
A szívócsonk-zörgés a VVTi motorok problémája, a 4A-FE nem szokott ilyet művelni. Valszeg vmi más gond lesz vele.
Köszönöm a választ.Fülelek tovább.
Viszont visszaélnék a segítőkészségeddel-vagy bárkiével,aki tanáccsal tud szolgálni:
1. Nem működik a katalizátorom,szűretlenül jönnek ki a gázok hátul-mármint az autóból :lol:
    Zöldkártyát csak a régi ismeretség okán kaptam.Nem törött-megkopogtatták,nincs eltömődve-nem érződik sem a dinamikáján,sem a fogyasztásán.Mi lehet a baj?
2.Csúnya fémes csikorgás jön a kupplung-váltó környékéről,de csak rükvercben és csak lejtőn fölfelé tolatva-pincegarázs.Mi lehet:kupplung,váltócsapágy,vagy valami más?Előre is köszi.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.29 20:38:38 írta Palaczk »

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2619 Dátum: 2009.08.29 10:48:27 »
Valamiért nemmegy nekem a szöveg kiemelése,amire válaszolni akarok.Az előző Palaczk kollégának szólt-és persze mindenki másnak is.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2620 Dátum: 2009.08.29 10:51:01 »
Valamiért nemmegy nekem a szöveg kiemelése,amire válaszolni akarok.Az előző Palaczk kollégának szólt-és persze mindenki másnak is.
Katt
         

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2621 Dátum: 2009.08.29 10:58:58 »
Valamiért nemmegy nekem a szöveg kiemelése,amire válaszolni akarok.Az előző Palaczk kollégának szólt-és persze mindenki másnak is.
Igen,ez-az :clap: köszi-köszi...
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.29 21:37:21 írta music »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2622 Dátum: 2009.08.29 17:21:48 »
Ácsi! Valeo-t NE!!!  Francia, és ezt én írom, aki francia autóban ül! Igaz a váltó és a kuplung japán.
A felsoroltakból a Sachs és a LUK vállalható, utána jön az Aisin-Asco, majd a Delphi.
Ezzel együtt néztem én is, és 52E-ért van Nipparts. Mondjuk én biztoan ilyet tennék bele.
Mivel nem írtad, hogy milyen kocsi pontosan, ezért én egy '99-es egyhatos benzines ferdehátúhoz néztem. (4A-FE)
Szia kolléga! (scenic725)

Eltrafáltad, ez egy 5 ajtós '99-es 1.6 4A-FE (110LE) Avensis (Sol).
Lángautónál nézted a Nipparts kuplungot? Kedvezményt lehetne rá intézni?;)
A Nipparts szimpatikusabb, mint a Valeo, de a Delphi-t és a LUK-ot nem ismerem.
Még a Sachs is jó lenne csak túl dráága!

Igen a Lángnál. Keress meg PÜ-ben.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2623 Dátum: 2009.08.29 20:41:34 »
1. Nem működik a katalizátorom,szűretlenül jönnek ki a gázok hátul-mármint az autóból :lol:
    Zöldkártyát csak a régi ismeretség okán kaptam.Nem törött-megkopogtatták,nincs eltömődve-nem érződik sem a dinamikáján,sem a fogyasztásán.Mi lehet a baj?
Az, hogy tönkrement a katalizátor  ;) ... De előbb ellenőrizném a lambdaszondát, hogy az rendben van-e? Ha igen, akkor csak a katalizátor-csere marad. Létezik univerzális utángyártott többféle méretben, egy ilyennel nagyságrendileg 30-ból megúszható a művelet.
2.Csúnya fémes csikorgás jön a kupplung-váltó környékéről,de csak rükvercben és csak lejtőn fölfelé tolatva-pincegarázs.Mi lehet:kupplung,váltócsapágy,vagy valami más?Előre is köszi.
Inkább a kuplung szvsz, bár arra sem jellemző az ilyen hang... Csak akkor csinálja, amikor csúsztatod?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Lovy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2624 Dátum: 2009.08.29 21:23:32 »
Gemespiu!

Igen, kezdhetsz pénzmagot gyűjteni.... Apáméban 240e-ből állt meg a lendkerékcsere. Azt hiszem ebben nem volt benne a kupplung, csak a lendkerék meg a szerelés. Bontottat ne tegyél bele, nekünk nem ment el 30e km-t.... Aztán vettünk egy újat... mondhatnám: megfizettük a tanulópénzt...

Juteszembe: azt miért csinálja a kicsike, hogy elindítás után olyan 5-10s múlva megáll a motor és utána nem akar indulni? (D4D, 2001es)
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.29 21:36:44 írta Lovy »