Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3750483 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

g15tothg

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
  • cruiser:)
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1710 Dátum: 2008.08.18 20:14:32 »
Na megvolt az a találkozás az ave és a szerelő között ami illő egy tulajdonosváltás után :) Cserélve lett Olaj és Olajszűrő, Váltóolaj,  (CASTROL tip. került bele). levegőszűrő, klima pucolás, némi kuplung állítás, utastér rezonancia vizsgálat stb.... az eredmény: a kicsikém csendesebb, dinamikusabb, autóbb lett ..... valahogy egy Toyotát ilyennek képzeltem.


Pár aggasztó dolog azért akad, mit javasoltok?
A festés néhány helyen kezd  sérülni, a szerelő szerint kis mennyiségű festéket kód szerint kikevernek bárhol, de ezt még a téli időszak előtt meg kell tenni.  A másik dolog: bal első ajtónál a kaszni részen a kéder gumi repedt, állítólag csak gyári van hozzá 15-20e Ft áron.

Ha valakinek volt már hasonló tapasztalata, kérem írjon.

Pollenszűrőt nem kellett volna cserélni?
Sajna a kérdergumiról igaz amit hallottál, csak gyári van az általad írt áron, vagy bontottot esetleg lehetne találni ami még jó állapotban van...

Bocsi a kocsiban van a tételes lista, csak úgy fejből soroltam fel a főbb dolgokat. Pollenszűrő csere, vagy tisztítás volt, de majd holnap megnézem :)

Vhol olvastam, hogy az ave különösen érzékeny a centírozásra, nálam is 100 felett "ráz" kormány a héten lesz centirozás. És még valami : az első fék némi szabályozásra szorul mert nagy sebességről hírtelen fékezve szintén van valami ami nem az igazi, ha ezek megvannak akkor lesz egy autópályás út is :)

Toyota Avensis 1.8 sol vvti sedan 2001.04.

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1711 Dátum: 2008.08.18 21:35:38 »
Bocsi a kocsiban van a tételes lista, csak úgy fejből soroltam fel a főbb dolgokat. Pollenszűrő csere, vagy tisztítás volt, de majd holnap megnézem :)

Vhol olvastam, hogy az ave különösen érzékeny a centírozásra, nálam is 100 felett "ráz" kormány a héten lesz centirozás. És még valami : az első fék némi szabályozásra szorul mert nagy sebességről hírtelen fékezve szintén van valami ami nem az igazi, ha ezek megvannak akkor lesz egy autópályás út is :)
Én csak pollenszűrőt cseréltem, mikor megvettem, minden más előtte volt, s tényleg :1eye:
A nagy sebességről fékezésnél rázásra 2 megoldás van: 1 lexarás; 2 csere lehetőleg gyárira v vmi igen jó minőségre, más megoldás saját tapasztalat (camry) szerint nincs, csak felesleges pénzköltés
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1712 Dátum: 2008.08.18 21:38:55 »
Bocsi a kocsiban van a tételes lista, csak úgy fejből soroltam fel a főbb dolgokat. Pollenszűrő csere, vagy tisztítás volt, de majd holnap megnézem :)

Vhol olvastam, hogy az ave különösen érzékeny a centírozásra, nálam is 100 felett "ráz" kormány a héten lesz centirozás. És még valami : az első fék némi szabályozásra szorul mert nagy sebességről hírtelen fékezve szintén van valami ami nem az igazi, ha ezek megvannak akkor lesz egy autópályás út is :)
Én csak pollenszűrőt cseréltem, mikor megvettem, minden más előtte volt, s tényleg :1eye:
A nagy sebességről fékezésnél rázásra 2 megoldás van: 1 lexarás; 2 csere lehetőleg gyárira v vmi igen jó minőségre, más megoldás saját tapasztalat (camry) szerint nincs, csak felesleges pénzköltés
a könnyen bekövetkező féktárcsadeformáció, mint ave típushiba esetén kifejezetten ellenjavalt a gyári tárcsa használata, tekintve, hogy típushiba, ergo ugyanúgy elő jön majd a hiba.
Állítólag a brembo tárcsa a megoldás! de ezek csak hallott infók!

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1713 Dátum: 2008.08.18 21:56:50 »
a könnyen bekövetkező féktárcsadeformáció, mint ave típushiba esetén kifejezetten ellenjavalt a gyári tárcsa használata, tekintve, hogy típushiba, ergo ugyanúgy elő jön majd a hiba.
Állítólag a brembo tárcsa a megoldás! de ezek csak hallott infók!
Végülis logikus, de pont brembó (akebono, kashiyama, aisin nem jó?)
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1714 Dátum: 2008.08.18 22:39:30 »
Hé music! Eltűnt a HSZ-od...
Gabe 254.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1715 Dátum: 2008.08.18 22:55:28 »
Hé music! Eltűnt a HSZ-od...
Rossz helyre írtam, áttettem a másikba :cool2:
music     

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1716 Dátum: 2008.08.18 23:11:38 »
Végülis logikus, de pont brembó (akebono, kashiyama, aisin nem jó?)

Talán a tárcsa anyaga és a kialakítása lehet a válasz erre a kérdésre.
Igaz nálam tárcsa csere után gyorsításnál érezhető némi vibráció a kormányon.Fék az nagyon jóóó. :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

g15tothg

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
  • cruiser:)
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1717 Dátum: 2008.08.19 14:15:19 »
Na ennyi válaszra/hsz nem is számítottam, köszönöm a visszajelzéseket.  A fékezésnél ha nagyon vad pénz amit kérnének érte inkább kihagyom, a centir ami meglesz biztosan.
Toyota Avensis 1.8 sol vvti sedan 2001.04.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1718 Dátum: 2008.08.19 14:53:05 »
a könnyen bekövetkező féktárcsadeformáció, mint ave típushiba esetén kifejezetten ellenjavalt a gyári tárcsa használata, tekintve, hogy típushiba, ergo ugyanúgy elő jön majd a hiba.
Állítólag a brembo tárcsa a megoldás! de ezek csak hallott infók!
Végülis logikus, de pont brembó (akebono, kashiyama, aisin nem jó?)
Mondom, ezt hallottam! sokan, sokat próbáltak már.
De azért írom, hogy erősen használatfüggő, mert rendesenmeg kell melegíteni a tárcsát és melegen fékezni vele egy tisztességeset ahhoz, hogy rázzon utána. Ha az ember nem így közlekedik akkor elég sokáig is bírhatja, csak hát ezt ugye nem szoktuk meg a egy toyotától. ez van...

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1719 Dátum: 2008.08.22 15:35:23 »
Na ennyi válaszra/hsz nem is számítottam, köszönöm a visszajelzéseket.  A fékezésnél ha nagyon vad pénz amit kérnének érte inkább kihagyom, a centir ami meglesz biztosan.
1esek szerint hűtött tárcsát felesleges szabályoztatni, nekem nem jött be
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

aTTi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 384
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1720 Dátum: 2008.08.24 20:56:57 »
Vhol olvastam, hogy az ave különösen érzékeny a centírozásra, nálam is 100 felett "ráz" kormány a héten lesz centirozás. És még valami : az első fék némi szabályozásra szorul mert nagy sebességről hírtelen fékezve szintén van valami ami nem az igazi, ha ezek megvannak akkor lesz egy autópályás út is :)
A 100 feletti rázás nálam nem centírozási bibi volt, mert kerékcsere után is megmaradt. Viszont egy jó futómű beállítás mindent megoldott. Nálam.

2000 Avensis I 1.6 Sol LSE 104, 4A-FE
2003 Avensis II 1.8

g15tothg

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
  • cruiser:)
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1721 Dátum: 2008.08.25 07:33:27 »
Nos újból jelentkezem, múlt héten megvolt a centir és futomű állítás is. Futomű tökéletes állítani nem kellett rajta, csak  a lézeres mérés papírt kaptam meg emlékbe:) a gumikon valamennyit állítottak és a súlyok cseréje volt. 

Azóta hétvégén  megvolt az autópályás tesztút is, az autó maga egy álom:) A kormány "rázás"  problémáról: 110 felett enyhe rázás 120nál határozott rázás de 130-150 nál már megint semmi:) A visszafelé résznél autópályán már csak egyszer volt enyhe rázás, úgy néz ki a probléma megoldódott:)  Tegnap mivel kb fél tank benzin volt már csak ( Miskolc forgalom, Miskolc-Bp-Miskolc, és egy Bp dugó, Miskolc forgalom megint ) gondoltam teletankolom, 32,65 liter 545 kmre azt hittem rosszul látok: 5,99 liter/100km re ilyen kedvezően egyik autóm se fogyasztott eddig :)

Fék szabályozás még hátravan.
Toyota Avensis 1.8 sol vvti sedan 2001.04.

hamilkar

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1722 Dátum: 2008.08.25 20:25:09 »
Nos újból jelentkezem, múlt héten megvolt a centir és futomű állítás is. Futomű tökéletes állítani nem kellett rajta, csak  a lézeres mérés papírt kaptam meg emlékbe:) a gumikon valamennyit állítottak és a súlyok cseréje volt. 

Azóta hétvégén  megvolt az autópályás tesztút is, az autó maga egy álom:) A kormány "rázás"  problémáról: 110 felett enyhe rázás 120nál határozott rázás de 130-150 nál már megint semmi:) A visszafelé résznél autópályán már csak egyszer volt enyhe rázás, úgy néz ki a probléma megoldódott:)  Tegnap mivel kb fél tank benzin volt már csak ( Miskolc forgalom, Miskolc-Bp-Miskolc, és egy Bp dugó, Miskolc forgalom megint ) gondoltam teletankolom, 32,65 liter 545 kmre azt hittem rosszul látok: 5,99 liter/100km re ilyen kedvezően egyik autóm se fogyasztott eddig :)

Fék szabályozás még hátravan.


Szomorúan látom nem csak nekem vannak problémáim a rázó kormánnyal, mintha az én Ave-mról írtad volna. Már én is próbáltam centíroztattam, futóműbeállítás ( semmi probléma nem volt )  igaz a centírozások egyik másika után javult illetve rosszabbodott a helyzet.
A fék szabályozásról pedig ha rám hallgatsz jobban jársz egy brembo tárcsa cserével! Ha betétet is cserélsz a jakoparts-ot felejsd el mert túl kemány és folyton nyikorog ( saját tapasztalat )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1723 Dátum: 2008.08.25 22:08:26 »
Nos újból jelentkezem, múlt héten megvolt a centir és futomű állítás is. Futomű tökéletes állítani nem kellett rajta, csak  a lézeres mérés papírt kaptam meg emlékbe:) a gumikon valamennyit állítottak és a súlyok cseréje volt. 

Azóta hétvégén  megvolt az autópályás tesztút is, az autó maga egy álom:) A kormány "rázás"  problémáról: 110 felett enyhe rázás 120nál határozott rázás de 130-150 nál már megint semmi:) A visszafelé résznél autópályán már csak egyszer volt enyhe rázás, úgy néz ki a probléma megoldódott:)  Tegnap mivel kb fél tank benzin volt már csak ( Miskolc forgalom, Miskolc-Bp-Miskolc, és egy Bp dugó, Miskolc forgalom megint ) gondoltam teletankolom, 32,65 liter 545 kmre azt hittem rosszul látok: 5,99 liter/100km re ilyen kedvezően egyik autóm se fogyasztott eddig :)

Fék szabályozás még hátravan.


Szomorúan látom nem csak nekem vannak problémáim a rázó kormánnyal, mintha az én Ave-mról írtad volna. Már én is próbáltam centíroztattam, futóműbeállítás ( semmi probléma nem volt )  igaz a centírozások egyik másika után javult illetve rosszabbodott a helyzet.
A fék szabályozásról pedig ha rám hallgatsz jobban jársz egy brembo tárcsa cserével! Ha betétet is cserélsz a jakoparts-ot felejsd el mert túl kemány és folyton nyikorog ( saját tapasztalat )

a fék nekem is ráz szépen, de =re marad, csak a brembo a megoldás, más ajánlás nincs?
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

hamilkar

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1724 Dátum: 2008.08.26 08:34:39 »
Nos újból jelentkezem, múlt héten megvolt a centir és futomű állítás is. Futomű tökéletes állítani nem kellett rajta, csak  a lézeres mérés papírt kaptam meg emlékbe:) a gumikon valamennyit állítottak és a súlyok cseréje volt. 

Azóta hétvégén  megvolt az autópályás tesztút is, az autó maga egy álom:) A kormány "rázás"  problémáról: 110 felett enyhe rázás 120nál határozott rázás de 130-150 nál már megint semmi:) A visszafelé résznél autópályán már csak egyszer volt enyhe rázás, úgy néz ki a probléma megoldódott:)  Tegnap mivel kb fél tank benzin volt már csak ( Miskolc forgalom, Miskolc-Bp-Miskolc, és egy Bp dugó, Miskolc forgalom megint ) gondoltam teletankolom, 32,65 liter 545 kmre azt hittem rosszul látok: 5,99 liter/100km re ilyen kedvezően egyik autóm se fogyasztott eddig :)

Fék szabályozás még hátravan.


Szomorúan látom nem csak nekem vannak problémáim a rázó kormánnyal, mintha az én Ave-mról írtad volna. Már én is próbáltam centíroztattam, futóműbeállítás ( semmi probléma nem volt )  igaz a centírozások egyik másika után javult illetve rosszabbodott a helyzet.
A fék szabályozásról pedig ha rám hallgatsz jobban jársz egy brembo tárcsa cserével! Ha betétet is cserélsz a jakoparts-ot felejsd el mert túl kemány és folyton nyikorog ( saját tapasztalat )

a fék nekem is ráz szépen, de =re marad, csak a brembo a megoldás, más ajánlás nincs?
Én azt venném ( jakoparts-ot vettem) ha újra vennék