Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764986 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1890 Dátum: 2008.11.07 11:10:41 »
A fogyasztást sok minden befolyásolja. Nem mindegy, mekkora tömeget kell a motornak mozgatnia, milyen gumikon mész mekkora nyomással, milyen egyéb fogyasztók vannak bekapcsolva, stb. Ez utóbbira csak egy példa van egy útvonalam, (kb. 11km hegyen fel és le), amit legalább 7,5l  átlagfogyasztás esetén pozitív egyenleggel szoktam zárni. (Ezalatt azt értem, hogy a hegyre fel menve az átlagfogyi feljebb ugrik valamennyit, lefelé jövet pedig korábban áll vissza a kiindulási értékre, vagy még alább megy.) A múltkorjában viszont buktam rajta egy tizedet, és nem értettem, miért. Aztán rájöttem, hogy szinte végig ment az ablakfűtés, meg az ablaktörlő.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1891 Dátum: 2008.11.08 14:17:22 »
Na jó, ezt én sem hittem és utánna mértem, nekem 7 körül jön ki az átlag valójában, de szerintem az sem rossz az 1.8-tól :clap:
Ja és valahol láttam a féktárcsákról infókat, azt tényleg kimutatja a fedcomp, ha kopott, mert a könyve szerint igen

Hát tényleg nem rossz a 7 liter sem az 1.8 benzintől - sőt, baromi jó  :yes: ! Gondolom, sokat mentek lakott területen kívül, és nem nagyon toljátok neki. Mert amúgy inkább 8 liter a "normális" átlagfogyija ennek az autónak.

Féktárcsa-kopást tutira nem jelez ki a fedcomp. Én a betétek kopására kérdeztem rá a szervízben, és erről sem jelenik meg jelzés a műszerfalon, "csak" az akusztikai figyelmeztetés utal rá (van ott vmi kis baz a tárcsánál, ami elkezd hangot adni, mikor a betét eléri a kritikus vastagságot). A műszerfalon a figyelmeztető lámpa csak akkor gyullad fel, ha a fékfolyadék szintje egy kritikus szintre csökken - persze áttételesen ez is jelzi a betétek/tárcsák kopását, mert ezzel összhangban csökken a folyadék szintje is (ahogy a munkahengerek megnövekedett "útja" miatt növekszik a rendszer folyadékigénye). Úgyhogy a tárcsa kopását csak szemrevételezéssel, ill. méréssel lehet ellenőrizni - betétcserekor kézenfekvő.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1892 Dátum: 2008.11.08 14:24:22 »

Nem értem, hogy nekem miért nem tud lemenni 8L alá a fogyasztás, ha másnak igen?
Ekkora lábam van?
8-8,5 között ingadozik az átlagfogyasztásom!

Milyen használat adja ezt? Egy átlagos használati nap ismerete segít a válaszadásban.

 :)

Ha vegyes, ha hosszútáv, akkor is 8-8,5 között mozog. Nincs ezzel a fogyasztással bajom, csak érdekes, hogy van akinek ez alá lemegy!

A hosszú távot nem nagyon értem a te esetedben. 8-8.5-ös vegyesre minden további nélkül azt mondom, hogy OK - de hosszú távon ennél azért jóval kisebb fogyasztás is lehetséges - nekünk a 2.0 Ave csak akkor eszik ennyit városon kívül, ha országúton 130-140-el, pályán inkább 140-150-el nyomom neki (országúton ugye ehhez a tempóhoz sok előzés kell, ezért ott magasabb). Legutóbb is, egy Pécs-Siófok-Veszprém-Pápa-Jánossomorja úton, eléggé sietős tempóban (utazó 120-130 körül, M7-esen 150, balatoni keleti elkerülőn meg a 8-as négysávos részein 130-140, sok előzés) 7.9-es átlag jött ki. Mennyivel mész/hogy vezetsz te ehhez a városon kívüli 8-8.5-höz?

6 literes városon kívüli fogyi is simán lehetséges (kellene, hogy legyen): a kétliteressel ehhez olyan 90 környékén kell gurulászni, tehát nem is kell guruló útakadályt játszani. És a tiéd elvileg szinte minden körülmények között kevesebbet kellene, hogy fogyasszon!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1893 Dátum: 2008.11.08 14:27:40 »
A fogyasztást sok minden befolyásolja. Nem mindegy, mekkora tömeget kell a motornak mozgatnia, milyen gumikon mész mekkora nyomással, milyen egyéb fogyasztók vannak bekapcsolva, stb. Ez utóbbira csak egy példa van egy útvonalam, (kb. 11km hegyen fel és le), amit legalább 7,5l  átlagfogyasztás esetén pozitív egyenleggel szoktam zárni. (Ezalatt azt értem, hogy a hegyre fel menve az átlagfogyi feljebb ugrik valamennyit, lefelé jövet pedig korábban áll vissza a kiindulási értékre, vagy még alább megy.) A múltkorjában viszont buktam rajta egy tizedet, és nem értettem, miért. Aztán rájöttem, hogy szinte végig ment az ablakfűtés, meg az ablaktörlő.

Igen, ez mind számít. És ha városban térne el Beken fogyasztása mondjuk 1-1.5 literrel a "normálistól", akkor azt mondanám, hogy legyintsen rá, mert városban 10000 dolog okozhat (összeadódva) ekkora eltérést. De ezt a 8-8.5-öt, városon kívül, én kicsit sokallom egy 1.8 benzines Avétól - a saját, kétliteressel szerzett tapasztalataim alapján. Amely kétliteresen ugye 215/45x17-es gumik vannak, és a felszereltsége miatt a tömege is elég nagy (1450 kg körül üresen).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1894 Dátum: 2008.11.08 15:10:14 »
Na jó, ezt én sem hittem és utánna mértem, nekem 7 körül jön ki az átlag valójában, de szerintem az sem rossz az 1.8-tól :clap:
Ja és valahol láttam a féktárcsákról infókat, azt tényleg kimutatja a fedcomp, ha kopott, mert a könyve szerint igen

Hát tényleg nem rossz a 7 liter sem az 1.8 benzintől - sőt, baromi jó  :yes: ! Gondolom, sokat mentek lakott területen kívül, és nem nagyon toljátok neki. Mert amúgy inkább 8 liter a "normális" átlagfogyija ennek az autónak.

Féktárcsa-kopást tutira nem jelez ki a fedcomp. Én a betétek kopására kérdeztem rá a szervízben, és erről sem jelenik meg jelzés a műszerfalon, "csak" az akusztikai figyelmeztetés utal rá (van ott vmi kis baz a tárcsánál, ami elkezd hangot adni, mikor a betét eléri a kritikus vastagságot). A műszerfalon a figyelmeztető lámpa csak akkor gyullad fel, ha a fékfolyadék szintje egy kritikus szintre csökken - persze áttételesen ez is jelzi a betétek/tárcsák kopását, mert ezzel összhangban csökken a folyadék szintje is (ahogy a munkahengerek megnövekedett "útja" miatt növekszik a rendszer folyadékigénye). Úgyhogy a tárcsa kopását csak szemrevételezéssel, ill. méréssel lehet ellenőrizni - betétcserekor kézenfekvő.

 :yes:
 :no: jelez vissza!
A tárcsáknak mennyi a minimális vastagsága amennyire elkophatnak?
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.08 15:21:31 írta Beken »
BekeN

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1895 Dátum: 2008.11.08 15:12:18 »
A fogyasztást sok minden befolyásolja. Nem mindegy, mekkora tömeget kell a motornak mozgatnia, milyen gumikon mész mekkora nyomással, milyen egyéb fogyasztók vannak bekapcsolva, stb. Ez utóbbira csak egy példa van egy útvonalam, (kb. 11km hegyen fel és le), amit legalább 7,5l  átlagfogyasztás esetén pozitív egyenleggel szoktam zárni. (Ezalatt azt értem, hogy a hegyre fel menve az átlagfogyi feljebb ugrik valamennyit, lefelé jövet pedig korábban áll vissza a kiindulási értékre, vagy még alább megy.) A múltkorjában viszont buktam rajta egy tizedet, és nem értettem, miért. Aztán rájöttem, hogy szinte végig ment az ablakfűtés, meg az ablaktörlő.

Igen, ez mind számít. És ha városban térne el Beken fogyasztása mondjuk 1-1.5 literrel a "normálistól", akkor azt mondanám, hogy legyintsen rá, mert városban 10000 dolog okozhat (összeadódva) ekkora eltérést. De ezt a 8-8.5-öt, városon kívül, én kicsit sokallom egy 1.8 benzines Avétól - a saját, kétliteressel szerzett tapasztalataim alapján. Amely kétliteresen ugye 215/45x17-es gumik vannak, és a felszereltsége miatt a tömege is elég nagy (1450 kg körül üresen).

215/55 R16-os gumiaim vannak!
Na ma mentünk egy Oroszlány<->Győr távot pályán és egy kis közúton! + egy kicsi város
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.08 15:20:44 írta Beken »
BekeN

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1896 Dátum: 2008.11.08 17:14:58 »
215/55 R16-os gumiaim vannak!
Na ma mentünk egy Oroszlány<->Győr távot pályán és egy kis közúton! + egy kicsi város

És? Milyen fogyi jött ki?

Gumiméretre nem 205/55x16-ot akartál írni?

(Mi a fenének írjátok mindig oda az R-t? Ki használ ma még személyautón diagonál gumit?)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bec

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1897 Dátum: 2008.11.08 18:05:06 »
Kb 100Km megtétele után a tankban tök nagy vákuum keletkezik, amotor járásán is tapasztalom, hogy kevésbé lendületes ilyenkor. Kinyitom atanksapkát vesz egy nagy levegőt.
Tapasztaltatok már hasonlót?
Attól tartok árthat a benzín szivattyúnak.
Nem tudohogyan van megoldva a tank levegőztetése.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1898 Dátum: 2008.11.08 18:43:07 »
Kb 100Km megtétele után a tankban tök nagy vákuum keletkezik, amotor járásán is tapasztalom, hogy kevésbé lendületes ilyenkor. Kinyitom atanksapkát vesz egy nagy levegőt.
Tapasztaltatok már hasonlót?
Attól tartok árthat a benzín szivattyúnak.
Nem tudohogyan van megoldva a tank levegőztetése.

Semmi köze a benzinszivattyúnak ehhez!
 A benzinszivattyú egy kb 3 báros nyomást csinál a  szívócsővákuumhoz képest (a hagyományos befecskendezős rendszernél).
Természetesen ettől még működnie kell a tartály szellőztetésnek, de az is a motortérben lévő szénszűrőn keresztül lélegzik. Azzal esetleg lehet valami, de nem jellemző hiba. Megjegyzem mindegyik sziszeg a tanksapka nyitásakor!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1899 Dátum: 2008.11.08 18:45:16 »
Kb 100Km megtétele után a tankban tök nagy vákuum keletkezik, amotor járásán is tapasztalom, hogy kevésbé lendületes ilyenkor. Kinyitom atanksapkát vesz egy nagy levegőt.
Tapasztaltatok már hasonlót?
Attól tartok árthat a benzín szivattyúnak.
Nem tudohogyan van megoldva a tank levegőztetése.


A tanksapka szuszogója van eldugulva! Keresd meg, és tisztítsd ki! Szélsőséges esetben a kocsi is megállhat, mert a pumpa már nem képes üzát szállítani!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1900 Dátum: 2008.11.08 18:47:47 »
Kb 100Km megtétele után a tankban tök nagy vákuum keletkezik, amotor járásán is tapasztalom, hogy kevésbé lendületes ilyenkor. Kinyitom atanksapkát vesz egy nagy levegőt.
Tapasztaltatok már hasonlót?
Attól tartok árthat a benzín szivattyúnak.
Nem tudohogyan van megoldva a tank levegőztetése.


A tanksapka szuszogója van eldugulva! Keresd meg, és tisztítsd ki! Szélsőséges esetben a kocsi is megállhat, mert a pumpa már nem képes üzát szállítani!
Te Trotter ne bosszancs már. Hol van már az az idő, amikor engedték az üa ellátó rendszert a környezetbe szellőzni???

Jana36

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1901 Dátum: 2008.11.08 20:22:50 »
Na ma ugy látom, rendesen termeltetek..... :sweatdrop:
hát én tényleg keveset kocsikázom városban, azt is kisvárosban (Nyíregyházán) és lakott területen kivül 90-110 km/h-val közlekedemés a normál 205/55x16 gumiaim vannak.
A vákuum tényleg van a tankban, de ez érthető olyan szivattyunál. Akkor lenne vészes, ha nem birnád levenni a tanksapkát.
Ma cséreltem ki a gumikat télire, és így szemrevételeztem a fékeket is: a tárcsa is meg a betétek is olyan 70-75 %-osak. Remélem még elmegy egy darabig.
Én már a fedcomp jelzésére nem sokat adok, csak jó szivatni vele a haverokat, hogy szinte levegővel megy az autó.
De ezek legyenek a legnagyobb hibái :sleeping:
 :taz:

aTTi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 384
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1902 Dátum: 2008.11.08 20:54:07 »
Tank és sziszegés mellé egy érdekes jelenség:   - nem tudom, hogy a szusszantás hossza befolyásolja-e, de - néha nem lehet a pisztolyt csak úgy otthagyni, hogy magától töltse a tankot, mert állandóan lecsapja, azt jelezve, hogy tele van...  :wacko:
El kell fordítani egy kicsit, meg megemelni, hogy mukodjon :excl: Másnál is van ilyen? Esetleg oka?

2000 Avensis I 1.6 Sol LSE 104, 4A-FE
2003 Avensis II 1.8

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1903 Dátum: 2008.11.08 20:55:13 »
Tank és sziszegés mellé egy érdekes jelenség:   - nem tudom, hogy a szusszantás hossza befolyásolja-e, de - néha nem lehet a pisztolyt csak úgy otthagyni, hogy magától töltse a tankot, mert állandóan lecsapja, azt jelezve, hogy tele van...  :wacko:
El kell fordítani egy kicsit, meg megemelni, hogy mukodjon :excl: Másnál is van ilyen? Esetleg oka?

A töltőcső alakja. Vissza csap az üzemanyag a pisztoly érzékelőjét becsapva.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1904 Dátum: 2008.11.08 21:26:53 »
Tank és sziszegés mellé egy érdekes jelenség:   - nem tudom, hogy a szusszantás hossza befolyásolja-e, de - néha nem lehet a pisztolyt csak úgy otthagyni, hogy magától töltse a tankot, mert állandóan lecsapja, azt jelezve, hogy tele van...  :wacko:
El kell fordítani egy kicsit, meg megemelni, hogy mukodjon :excl: Másnál is van ilyen? Esetleg oka?

A töltőcső alakja. Vissza csap az üzemanyag a pisztoly érzékelőjét becsapva.

Igen. Továbbá töltőpisztolya is válogatja - van amelyik nagyon hajlamos a visszakattanásra, van amelyik kevésbé.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )