Na!
Kicsit belemásztam megint ebbe a légtömeg mérőbe.
A vita onnét indult, hogy vajon mi lehet a jó idő, rossz idő okozta motor gyengeségem...
szuszitibi felvetette a légtömegmérő lehetséges hibáját, hogy az egyik érzékelő, ami valamilyen levegő hőmérsékletet mér, lehet nem jó.
Ötletnek jónak tartottam, hisz nem tudtam hogy hogy is működik a légtömegmérő.
Aztán micila is beszált, kicsit oktató jelleggel, hogy miért keresünk hőmérőt a légtömegmérőben, mikor neki nem a hő mérés a feladat.
Ekkor kezdtem utánna nézni, hogy küld jelet az ECU-nak a légtömegmérő.
Erre micila egy olyan oldalt linkelt be, ami kicsit nekem kínai volt, de ott is leírták, hogy a hőhuzalos (enyém ilyen) légtömegmérő úgy működik, hogy az egyik huzal referencia értéket ad, a másik pedig a levegő hűtése miatt változó ellenállásánál fogva más értékeket továbbít az ECU nak.
De tulajdon képpen felfogható ez hőmérőként is, hisz lehül, felmelegszik az áramlás hatására.
Hasonlót találtam más oldalakon is, de micila szerint azok mekkmesterek, nem szabad nekik hinni. Helyette micila szerint 0-5 V feszültséggel operál az eszköz.
Ami lehetséges, de a servíz doksiban a kimérést ellenállással végeztetik el. Ez nyilván feszültséggel továbbítódik. Ami lehet max 5 V is. Nekem kicsit olyan, hogy ez a légtömegmérő a hűtés elvén működik, tehát mondhatjuk rá, hogy a hőmérsékletet méri.
Szóval nekem nem azzal volt bajom, hogy a légtömegmérő neve mi is pontosan. Csupán nem tetszik a kioktató stílus. Nem vagyok vevő rá. Az ilyen helyre az ember tanácsért, segítségért jár, nem pedig azért, hogy mások bebizonyítsák, kinek farka nagyobb.
Elnézést ha valakit megbántottam, de tiszteletet adok és várok el.