Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 723963 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis III.
« Válasz #2775 Dátum: 2016.09.04 00:00:32 »
És mondok egy harmadikat. A dízelnek nagyon nagy a környezetterhelése, ami most még csak lelkiismereti kérdés, de ha az EU bürokrácia kicsit továbbnéz a migránsügyön, akkor nagy adók várhatóak a dízelautókra. (Rokon mondta, aki ezzel foglalkozik ott. Persze a lobbiérdekek mindig közbeszólhatnak...)
Amúgy pedig azt kell megérteni, ami itt korábban is elhangzott: más az elmélet és más a gyakorlat. Papíron valóban pénztárcakímélőbb a dízel, a kettőstömegű-probléma is a modellek X százalékában jön elő.
A gyakorlat sajnos az, hogy a használtpiaci kínálat egyáltalán nem fedi le a papíron kialakult statisztikát. Miért? Egyrészt a 2008-as válság miatt itthon szinte megszűnt a belföldi újautópiac, másrészt épp a várható magas javíttatási kiadások miatt éppen azokat a példányokat fogják eladásra kínálni, amitől meg akarsz menekülni, azaz a papíron x. százalék hibás autó az a hahu kínálatában majdnem 100. Amik mégsem ilyenek, pl. korábbi flottás vásárlás 3 éves kort megért valami okból megkíméltebb autói, azokat kéz alatt elviszik, el sem jutnak a nyilvános piacra!
A fóxvágen valamelyik góréjának a száján csúszott az a mondat, hogy a dízel szgk-nak bealkonyult. Szerintem nem reklámból mondta... :no:

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:Avensis III.
« Válasz #2776 Dátum: 2016.09.04 00:25:59 »
A jó autóért bizony tovább kell a hahunál menni, és ez a benzinesre is vonatkozik,több okból nem is terveztem magyarországon a keresgélést. Sok van még első tulajos t27 a német piacon 100e km környékén, mostani is németországi, következő is valszeg az lesz.
Majd meglátom mibe botlok....
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis III.
« Válasz #2777 Dátum: 2016.09.04 00:41:44 »
A jó autóért bizony tovább kell a hahunál menni, és ez a benzinesre is vonatkozik,több okból nem is terveztem magyarországon a keresgélést. Sok van még első tulajos t27 a német piacon 100e km környékén, mostani is németországi, következő is valszeg az lesz.
Majd meglátom mibe botlok....
Áprilisban hoztam a mostani autómat. Akkor néztem egy huszonvalahányezer km-s fehér, 1.8 benzin t27-t, 16e €-ért. Márkakereskedésből vezetett szervizkönyvvel. Tulajdonképpen új volt az autó. Élőben is. :wub: Azon túl, hogy 18-s nagyon peres gumi volt rajta, egy apró hibája volt csak: az anyós ajtó sarka meghajlott egy gondatlan beszállásnál, magas volt a járdakő.
Szerintem jól gondolkodsz. :yes:

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis III.
« Válasz #2778 Dátum: 2016.09.05 10:42:15 »
És mondok egy harmadikat. A dízelnek nagyon nagy a környezetterhelése, ami most még csak lelkiismereti kérdés, de ha az EU bürokrácia kicsit továbbnéz a migránsügyön, akkor nagy adók várhatóak a dízelautókra. (Rokon mondta, aki ezzel foglalkozik ott. Persze a lobbiérdekek mindig közbeszólhatnak...)
Amúgy pedig azt kell megérteni, ami itt korábban is elhangzott: más az elmélet és más a gyakorlat. Papíron valóban pénztárcakímélőbb a dízel, a kettőstömegű-probléma is a modellek X százalékában jön elő.
A gyakorlat sajnos az, hogy a használtpiaci kínálat egyáltalán nem fedi le a papíron kialakult statisztikát. Miért? Egyrészt a 2008-as válság miatt itthon szinte megszűnt a belföldi újautópiac, másrészt épp a várható magas javíttatási kiadások miatt éppen azokat a példányokat fogják eladásra kínálni, amitől meg akarsz menekülni, azaz a papíron x. százalék hibás autó az a hahu kínálatában majdnem 100. Amik mégsem ilyenek, pl. korábbi flottás vásárlás 3 éves kort megért valami okból megkíméltebb autói, azokat kéz alatt elviszik, el sem jutnak a nyilvános piacra!
Lehet, hogy a rokon nagyon penge a környezet terhelés terén, de ez megint egy bőr és pénz lehúzás lesz.
Akkor a diesel mozdonyok a teher fuvarozás is érintett lesz? Vagy tényleg a sarc a lényeg??
Már csak azért is mert sokkal több füst, korom okádó technika van a személyautókon kívűl amely terheli a környezetet, de ezt én hozzá nem értő fel sem foghatom. :)
Nekem Avensis III van, diesel. Tisztában voltam a várható meghibásodásokkal (mint ahogy a korábbi benzines autóimmal kapcsolatban is) és a döntéseim okán vállaltam is az ezzel járó felmerülő költségeket, de azt nem hogy majd a vízfej döntéshozók és az ingyenélő kitalált tömörüléseik utólag feltalálják a meleg vizet és még fizettessenek velem azért mert letesznek az asztalra egy papírt, hogy EU milyen felvilágosult. Jó, de akkor miért hátráltatják az elektromos autók elterjedését? (csak nem lobbi???)
Lobbi? Aha, bele is buktak, szénné lobbizták (hazudták magukat) az egyik legnagyobb autógyártó, mindegy melyik üzemanyagot töltik bele a hazugság az a hazugság.
Turbó is szóba került, (rövid leszek) le van írva, hogy mire kell figyelni és hogyan kell használni egy turbós autót. Minél nagyobb  a teljesítménye annál nagyobb a kockázat.
Zárszó részemről.
Egyszer sem hallottam az új generációs benzines turbós, kikönnyített blokkjaival kapcsolatban amit javítani már nem is lehet = motor csere. Pedig ez következik majd.
Soraimat nem vita generálónak szántam, csak leírtam mit gondolok épp most ezzel kapcsolatban.
Peace.  :flowers:
Fery

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis III.
« Válasz #2779 Dátum: 2016.09.05 11:17:48 »
Fery, alapvetően neked is igazad van és igen, jönnek a turbós benzinesek is, pontosan azokkal a problémákkal, amik a dízelek "vesztét" is okozzák. Ismert példa: OFF VW 1,4 tsi nagynyomású pumpa, ami szeret meghibásodni, de legalább 580 000Ft-ba kerül újonnan. No comment...

A dízelellenesség nem a magadhoz hasonló, az autót nemcsak tárgyként kezelő emberekről szól. Ti vagytok sajnos a kevesebben, sőt, alig van ilyen ember, akit érdekel egy modern dízel autó kapcsán a használati mód következményeképpen jelentkező karbantartási, javítási költség. Tesóm is hozzád hasonlóan lelkiismeretes dízel autó tulaj, de hidd el, még mindig kevesen vagytok. A nagyátlag továbbra is csak azt látja, hogy "a dízel jó, mert megy, és keveset fogyaszt". Nem gondolják végig a miérteket, csak álmokat hajkurásznak. Aztán, amikor elromlik az autó és a szerviz azt mondja egy egyszerűnek tűnő hiba javítására, hogy "3-400 000Ft lesz, ha más nem derül ki", akkor meg csak pislognak és nem értik. Tehát, alapvetően az emberek fejében van a gond...
Amíg ebben nincs változás, addig tucatszámra jönnek be minden típusból a dízelek 200-400 000 km futással és szinte 100%, hogy a tipikus dízeles hibák már az itteni tulajoknál fognak előjönni a használatból fakadóan és a karbantartások el nem végzése miatt, így a probléma csak tovább fokozódik...

Igen, ma egy jó állapotú, nem közvetlen befecskendezéses szívó benzin motorral szerelt autó jelenti a legkisebb kockázatot használtautó vásárlásnál, és itt, a fórumon is azért ajánljuk inkább ezeket, mert az a kevés hibaforrás, ami előfordulhat velük már ismert, van rá szakember, van rá bevált alkatrész, nem fog más meglepetést okozni.  ;)
Emellett, ezek elfogyasztanak 7-8 liter benzint 100km-en, hát egészségükre, ennél nagyobb bajuk ne legyen (nincs is).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis III.
« Válasz #2780 Dátum: 2016.09.05 11:37:31 »
bepi81, igen, alapvetően egyet értünk és szerintem majdnem mindig túl nyúlunk a jelenlegi helyzetünkön.
Arra gondolok, hogy ismerem az autómat, de nem félek a jövőbeli bekövetkező hibáktól mert az így is, úgy is bekövetkezhet, bármennyire szeretem és gondozom a gépet. Ettől még nem fogok utálkozni :) Biztosan leírom tapasztalatomat én is, hogy tanulságos legyen (mint, ahogyan itt sokan szerencsére megteszik, ettől leszünk tájékozottak az adott típus hibáival kapcsolatosan, ez így jó, szerintem.
Elég sok típusú autót vezettem, sajátot, cégest, de akármennyire figyeltem rájuk valami mindig volt (úgy szórványosan). Tökéletes autó nincs. :)
Fery

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis III.
« Válasz #2781 Dátum: 2016.09.05 22:30:27 »
Akkor a diesel mozdonyok a teher fuvarozás is érintett lesz? Vagy tényleg a sarc a lényeg??
Már csak azért is mert sokkal több füst, korom okádó technika van a személyautókon kívűl amely terheli a környezetet, de ezt én hozzá nem értő fel sem foghatom. :)
Jó felé tapogatózol, csak nem a vonat-kamion forgalom a fő kibocsátó, hanem a nemzetközi áruszállítás Ázsiából:
http://www.origo.hu/idojaras/20091125-hajo-szennyezes-karacsony-aru.html
http://www.vezess.hu/hirek/2009/06/03/van-az-autonal-is-karosabb/
Hajóüzemanyagként manapság szinte bármilyen mocskot el lehet égetni. Vannak hajók amik egy nap alatt 100.000 darab (százezer!) dízelautó kibocsátását pöfögik ki magukból.

Itt a fórumon a "dízel ellenesség" oka inkább technikai, nem ideológiai. Annak ellenére, hogy nem vagyok dízelpárti, van dízel OFF autóm is, ismerem az előnyeit és a hátrányait is. Ezek mérlegeléseképp vettem tavaly benzines kocsit.
Bepi fogalmazta meg jól, ennél diplomatikusabban, ugyanakkor reálisan nem lehet leírni: "a dízel jó, mert megy, és keveset fogyaszt". Nem gondolják végig a miérteket, csak álmokat hajkurásznak. Aztán, amikor elromlik az autó és a szerviz azt mondja egy egyszerűnek tűnő hiba javítására, hogy "3-400 000Ft lesz, ha más nem derül ki", akkor meg csak pislognak és nem értik. Tehát, alapvetően az emberek fejében van a gond...
A saját, amúgy lelkiismeretes szerelőm nem értette minek javíttatom a dízelt amikor oda jutott. Csípőből rávágta, hogy ekkora költségnél el szokás adni a kocsit. Viszont... élvezte amikor tisztességesen rendbe rakhatta a kocsit.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Avensis III.
« Válasz #2782 Dátum: 2016.09.05 23:11:29 »
Lehet, hogy a rokon nagyon penge a környezet terhelés terén, de ez megint egy bőr és pénz lehúzás lesz.
Akkor a diesel mozdonyok a teher fuvarozás is érintett lesz? Vagy tényleg a sarc a lényeg??
A rokon nem penge, hanem ez a munkája és súgni akart. Amúgy neki is dízelautója van, és be is van f.sva rendesen.
Egyébként meg igen, a sarc a lényeg.  ;) :eek:
music     

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis III.
« Válasz #2783 Dátum: 2016.09.06 11:19:11 »
bepi81, igen, alapvetően egyet értünk és szerintem majdnem mindig túl nyúlunk a jelenlegi helyzetünkön.
Arra gondolok, hogy ismerem az autómat, de nem félek a jövőbeli bekövetkező hibáktól mert az így is, úgy is bekövetkezhet, bármennyire szeretem és gondozom a gépet. Ettől még nem fogok utálkozni :) Biztosan leírom tapasztalatomat én is, hogy tanulságos legyen (mint, ahogyan itt sokan szerencsére megteszik, ettől leszünk tájékozottak az adott típus hibáival kapcsolatosan, ez így jó, szerintem.
Elég sok típusú autót vezettem, sajátot, cégest, de akármennyire figyeltem rájuk valami mindig volt (úgy szórványosan). Tökéletes autó nincs. :)
Szeretném levenni a többiekről az utálkozás bélyegét. :hug: Itt csak én utálkozok, de nekem 1 millió okom van rá (forintban mérve  :censored: ) ...
De ha a nyájas olvasó eltekint a személyes (un)szimpátiától a mai modern gázolajos autókról írott véleményeknél, akkor kirajzolódik egy nem túl rózsás jövőkép, ami alapján vagy választja a dízelt, vagy nem. Szerintem mindenképp jól jár az a leendő vásárló, aki rááldoz pár órát az életéből ezeknek az oldalaknak az olvasgatására. :yes:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis III.
« Válasz #2784 Dátum: 2016.09.06 11:40:05 »
Ámen!  :hug:

Megjegyzem, számomra megállt az idő dízel fronton a klasszikus TDI-nél és Toyotánál a 2.0 TD-nél. Főleg utóbbi esetében igaz, hogy hosszútávú használatra tervezett, megfelelő teljesítményű és abszolút kiemelkedő kultúráltságú motor volt, a mai CR-dízelek a közelébe nem érhetnek! Az 1,9 TDI, bár OFF gyártmány, kiváló motor még ma is, ha megfelelő kezekben van, egyedül a kultúráltságát érheti panasz. De tartós, megbízható, kiválóan használható és olcsón fenntartható motor. A CR-dízelek sajnos messze problémásabbak bárki is gyártsa őket, nem is a maga blokk miatt, hanem a "körítés". Az EU-s normák és a downsizing teljesen megfojtotta a dízeleket.
Egy 90-es végi OFF Passatban az 1350kg-hoz elegendő volt a 90 lovas TDI is, kényelmes utazótempója 140km/h volt és eközben a fogyasztása nem érte el a 6 litert. Valósan, nem laboratóriumban... Volt köbcenti, nem volt lefulladásra hajlamos, tartós volt az adagolója, kevésbé volt érzékeny a gázolaj minőségére, jó volt hűtése nyáron, viszonylag jól melegedett be télen, a klíma használatot alapjárat közelében sem érezte meg. Kicsit traktor volt, igaz, de országúti tempónál és pályán sem volt zavaróan hangos. Nekem ez az időszak volt a dízelek legjobb időszaka.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis III.
« Válasz #2785 Dátum: 2016.09.06 13:52:19 »
90-es végi OFF Passatban az 1350kg-hoz elegendő volt a 90 lovas TDI is
Véletlen ilyen OFF autóm van. Nem ritka az 5 liter sem, viszont téli rövid utakra 8 litert dob. Az adagoló ahogy írtad baromi tartós, de egy dologgal ki lehet nyírni 3 havonta: ha állandóan lepadlózod, akkor adagolón a gázkarpersely tömítése elkezdi ereszteni a naftát. Ha nincs kezelve a probléma, akkor lefolyik és a közvetlen alatta lévő Y fűtéscsövet szépen lassan megeszi. Nekem télen adta meg magát, Budapesten BAH csomóponton, egyszercsak elkezdett feltörni a gőz a motorháztető alól.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Avensis III.
« Válasz #2786 Dátum: 2016.09.08 21:48:04 »
Ez itt egyelőre OFF, de azért érdemes elolvasni:
a Renault már a dízelek gyártásának abbahagyásán gondolkodik
music     

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:Avensis III.
« Válasz #2787 Dátum: 2016.09.10 21:31:30 »
A rönó ha az autógyártással hagyna fel, akkor sem lenne nagy veszteség az emberiségnek :)

Azt mondjátok meg nekem, t27 esetében a multidrive és automata egy és ugyanaz? bevált vagy kerülendő?
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis III.
« Válasz #2788 Dátum: 2016.09.10 21:36:45 »
A rönó ha az autógyártással hagyna fel, akkor sem lenne nagy veszteség az emberiségnek :)

Azt mondjátok meg nekem, t27 esetében a multidrive és automata egy és ugyanaz? bevált vagy kerülendő?
A T27-es benzinesekhez (1.8-2.0) lehetséges automata, ami fokozatmentes váltó. Ezt cvt-nek, vhol pedig multidrive-nak is írják. Utóbbit talán nem helyesen.
A T27 2,2-es dízelhez van automata váltó, ami a hagyományos fajta.
Hogy beváltak-e, azt nem tudom.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis III.
« Válasz #2789 Dátum: 2016.09.10 22:00:12 »
A rönó ha az autógyártással hagyna fel, akkor sem lenne nagy veszteség az emberiségnek :)

Azt mondjátok meg nekem, t27 esetében a multidrive és automata egy és ugyanaz? bevált vagy kerülendő?
Ahogy előttem írták: Multidrive = CVT és csak benzin motorral együtt kérhető, a hagyományos, 6 sebességes automata, pedig a 2,2-es, gyengébbik dízelhez.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i