Igen, tudom. És azt is, hogy ez a módszer nem egyedi.
Azért gondolkozom el ezen mert ugye mi lesz vagy lehet a következő lépés? Például Opel alváz, idővel?
Neem, ez kizárható.
A Toyota is ráállt a platform-szerű alapokra, vagyis, hogy minimális eltérésekkel szinte minden személyszállító járműve az adott piacon azonos padlólemezen legyen.
Ehhez képest a motorfejlesztés egészen más irányba megy, független a platformtól, azt az adott földrészen betöltött piaci részesedés határozza meg. Mivel EU elsősorban német- és dízelbuzi, ezért a Toyota nem fog milliárdokat ölni a dízel motorok fejlesztésébe a korlátozott piaci részesedése okán, hanem inkább vesz egy blokkot, körérakosgatja a saját perifériáit és így árulja dízelként a modelljeit. EU-ban a Toyota a magasan legtöbb hibridet forgalmazó márka, teljesen érthető, hogy a dízellel nem nagyon akar saját magának konkurenciát állítani, éppen csak a minimális elvásásokat kívánja teljesíteni. És valljuk be, a BMW blokk messze fölötte van a minimálisan elvárható műszaki színvonalnak, tehát, szomorkodni a dízelpártiaknak nincs oka.