Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 724529 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis III.
« Válasz #2700 Dátum: 2016.03.10 11:37:19 »
Kicsit elgondolkozom mi lehet a következő lépés?
Típuson belüli változtatásnál persze hozzá kell szokni, hogy ez "ilyen" lesz :) de az első gondolatom, hogy az már nem Toyota! Tudom vannak más autó típusok melyek  hasonló módszerrel élnek, de akkor is.
Azt, gondolom, tudod, hogy kizárólag a blokk maga az, ami BMW eredetű, minden egyéb sallang Toyota, illetve Denso...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #2701 Dátum: 2016.03.10 11:42:58 »
Azért elnézve az utóbbi pár széria dízel motort a Toyotától, én annyira nem félnék a BMW házasságtól. Szerintem van gond bőven a házon belül  ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis III.
« Válasz #2702 Dátum: 2016.03.10 15:19:11 »
Azért elnézve az utóbbi pár széria dízel motort a Toyotától, én annyira nem félnék a BMW házasságtól. Szerintem van gond bőven a házon belül  ;)
Hát, igen. Rosszabb valszeg nem lesz eztán sem a dízelválaszték. Elvileg nincs bennük plusz újdonság, ami hibaforrást jelentene...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis III.
« Válasz #2703 Dátum: 2016.03.11 08:10:04 »
Azt, gondolom, tudod, hogy kizárólag a blokk maga az, ami BMW eredetű, minden egyéb sallang Toyota, illetve Denso...  ;)
Igen, tudom. És azt is, hogy ez a módszer nem egyedi.
Azért gondolkozom el ezen mert ugye mi lesz vagy lehet a következő lépés? Például Opel alváz, idővel?   ;) :hmmmm:
Fery

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis III.
« Válasz #2704 Dátum: 2016.03.11 08:54:24 »
Igen, tudom. És azt is, hogy ez a módszer nem egyedi.
Azért gondolkozom el ezen mert ugye mi lesz vagy lehet a következő lépés? Például Opel alváz, idővel?   ;) :hmmmm:
:) Neem, ez kizárható.
A Toyota is ráállt a platform-szerű alapokra, vagyis, hogy minimális eltérésekkel szinte minden személyszállító járműve az adott piacon azonos padlólemezen legyen.
Ehhez képest a motorfejlesztés egészen más irányba megy, független a platformtól, azt az adott földrészen betöltött piaci részesedés határozza meg. Mivel EU elsősorban német- és dízelbuzi, ezért a Toyota nem fog milliárdokat ölni a dízel motorok fejlesztésébe a korlátozott piaci részesedése okán, hanem inkább vesz egy blokkot, körérakosgatja a saját perifériáit és így árulja dízelként a modelljeit. EU-ban a Toyota a magasan legtöbb hibridet forgalmazó márka, teljesen érthető, hogy a dízellel nem nagyon akar saját magának konkurenciát állítani, éppen csak a minimális elvásásokat kívánja teljesíteni. És valljuk be, a BMW blokk messze fölötte van a minimálisan elvárható műszaki színvonalnak, tehát, szomorkodni a dízelpártiaknak nincs oka.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #2705 Dátum: 2016.03.11 09:28:30 »
Egy Ford futómüvel semmi bajon nem lenne ;-)
Régóta van már Aigo/C1 klón is

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis III.
« Válasz #2706 Dátum: 2016.03.11 09:36:23 »
hogyne lenne...
baj az ha a focus2 futomüvét rakják egy nehezebb,erösebb,magasabb sulypontu auto alá...lásd mazda5.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis III.
« Válasz #2707 Dátum: 2016.03.11 09:41:40 »
hogyne lenne...
baj az ha a focus2 futomüvét rakják egy nehezebb,erösebb,magasabb sulypontu auto alá...lásd mazda5.
Nem az ötlettel van a gond, hiszen a Ford alapvetően jó futóműveket gyárt, csak a Madzagnál az volt a gond, hogy nem erősítették meg a nagyobb tömeg miatt. Ráraktak egy kb 400kg-mal nehezebb bódét a Fóka futóműre és kész. Ez hiba volt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis III.
« Válasz #2708 Dátum: 2016.03.11 09:45:38 »
Egy Ford futómüvel semmi bajon nem lenne ;-)
Régóta van már Aigo/C1 klón is
Nem hinném, hogy a mai, új Toyota személyautók futóművéhez képest akkora előrelépést jelentene egy Ford futómű. Nagyon sokat változtak/fejlődtek vezethetőségben a legújabb Toykók.  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #2709 Dátum: 2016.03.11 10:00:40 »
Nem hinném, hogy a mai, új Toyota személyautók futóművéhez képest akkora előrelépést jelentene egy Ford futómű. Nagyon sokat változtak/fejlődtek vezethetőségben a legújabb Toykók.  ::)
Itt sosem a hű de nagy előrelépésről van szó, hanem sok pénzről. Hidd el ez még többet nyom a latba ;-)

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis III.
« Válasz #2710 Dátum: 2016.03.11 10:15:42 »
:) Neem, ez kizárható.
A Toyota is ráállt a platform-szerű alapokra, vagyis, hogy minimális eltérésekkel szinte minden személyszállító járműve az adott piacon azonos padlólemezen legyen.
Ehhez képest a motorfejlesztés egészen más irányba megy, független a platformtól, azt az adott földrészen betöltött piaci részesedés határozza meg. Mivel EU elsősorban német- és dízelbuzi, ezért a Toyota nem fog milliárdokat ölni a dízel motorok fejlesztésébe a korlátozott piaci részesedése okán, hanem inkább vesz egy blokkot, körérakosgatja a saját perifériáit és így árulja dízelként a modelljeit. EU-ban a Toyota a magasan legtöbb hibridet forgalmazó márka, teljesen érthető, hogy a dízellel nem nagyon akar saját magának konkurenciát állítani, éppen csak a minimális elvásásokat kívánja teljesíteni. És valljuk be, a BMW blokk messze fölötte van a minimálisan elvárható műszaki színvonalnak, tehát, szomorkodni a dízelpártiaknak nincs oka.

Igen, jól összefoglaltad.  :flowers:
Fery

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Avensis III.
« Válasz #2711 Dátum: 2016.03.11 10:48:06 »
:) Neem, ez kizárható.
A Toyota is ráállt a platform-szerű alapokra, vagyis, hogy minimális eltérésekkel szinte minden személyszállító járműve az adott piacon azonos padlólemezen legyen.
Ehhez képest a motorfejlesztés egészen más irányba megy, független a platformtól, azt az adott földrészen betöltött piaci részesedés határozza meg. Mivel EU elsősorban német- és dízelbuzi, ezért a Toyota nem fog milliárdokat ölni a dízel motorok fejlesztésébe a korlátozott piaci részesedése okán, hanem inkább vesz egy blokkot, körérakosgatja a saját perifériáit és így árulja dízelként a modelljeit. EU-ban a Toyota a magasan legtöbb hibridet forgalmazó márka, teljesen érthető, hogy a dízellel nem nagyon akar saját magának konkurenciát állítani, éppen csak a minimális elvásásokat kívánja teljesíteni. És valljuk be, a BMW blokk messze fölötte van a minimálisan elvárható műszaki színvonalnak, tehát, szomorkodni a dízelpártiaknak nincs oka.
Vagy mégis? A BMW-k is vastagon benne vannak a kerülendő motorok között. És nem úgy van hogy a régebbiek rosszabbak, hanem az újabbak! Ki tudja milyen hibákat újítanak bele mostanába,
hiába magasabb műszaki szinvonal. Mert ugye a kis turbós benzinesek se győztek még meg egyértelműen bennünket (mármint toyotásokat).

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis III.
« Válasz #2712 Dátum: 2016.03.11 11:05:50 »
Vagy mégis? A BMW-k is vastagon benne vannak a kerülendő motorok között. És nem úgy van hogy a régebbiek rosszabbak, hanem az újabbak! Ki tudja milyen hibákat újítanak bele mostanába,
hiába magasabb műszaki szinvonal. Mert ugye a kis turbós benzinesek se győztek még meg egyértelműen bennünket (mármint toyotásokat).
Tartok ettől az érintettségtől mert akkor ez egy egységes átverés.
Kis benzines turbósok túl vannak húzva szerintem, aminek lesznek negatív következményei.
Fery

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis III.
« Válasz #2713 Dátum: 2016.03.11 12:04:37 »
Vagy mégis? A BMW-k is vastagon benne vannak a kerülendő motorok között. És nem úgy van hogy a régebbiek rosszabbak, hanem az újabbak! Ki tudja milyen hibákat újítanak bele mostanába,
hiába magasabb műszaki szinvonal. Mert ugye a kis turbós benzinesek se győztek még meg egyértelműen bennünket (mármint toyotásokat).
Hangsúlyozom még egyszer: A blokk maga származik a BMW-től. Azzal, pedig nincs gond, jól tervezett egység, stabil, hosszútávú működésre/működtetésre alkalmas. A BMW esetében is mindig a periféria dolgok miatt vannak a hibák.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis III.
« Válasz #2714 Dátum: 2016.03.11 14:01:18 »
Nem az ötlettel van a gond, hiszen a Ford alapvetően jó futóműveket gyárt, csak a Madzagnál az volt a gond, hogy nem erősítették meg a nagyobb tömeg miatt. Ráraktak egy kb 400kg-mal nehezebb bódét a Fóka futóműre és kész. Ez hiba volt.
tapasztalom...
nem katasztrófa,de azé foglalkozni kellett vele...
maga a mazda is elismeri,h 100e kmként tuti cserés pár dolog...most szereztem be öket, vmikor cserélem...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки