Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 723943 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Avensis III.
« Válasz #2355 Dátum: 2014.09.08 19:45:02 »
Én azt vallom, hogy, amennyiben az utaskabin szellőzését alapvetően jól megtervezték és méretezték az ezt szolgáló egységeket, akkor nincs tragédia, ha hiányzik a hátsó rostély.
Ebben osztom a velemenyed.  :yes:
Anno en is finnyaztam, hogy miert nincs a Toyotakban hatul szellozo. De ra kellett jonnom, hogy egyaltalan nem hianyzik. Eddig csak az Aurisban es az Avensisben nem szoltak a hatul ulok, hogy nincs eleg levego/hideg. A Hondainkban pl klasszisokkal rosszabb volt hatul a helyzet (igaz azokban sem volt hatul rostely, csak labbefujas).
Egyszer en is utaztam hatul az Aurisunkban nyaron (ott meg labbefujas sem volt) de a levego total ugyanaz volt hatul mint elol. A nagybatyank e12-ben sem tunt fel soha, hogy hatul nem lenne eleg jo a levego, pedig par ezret annak is lenyomtam a hatso ulesen ulve  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #2356 Dátum: 2014.09.08 20:23:54 »
Nálam inkább a túl hidegre panaszkodtak hátul  :D

Nálam automatán megy az irány is. De a T27-nél van egy nagy tenyérnyi kifújó a műszerfal közepén, ami szinte teljesen felfelé fúj (a szemből fújásnál van nyitva)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Avensis III.
« Válasz #2357 Dátum: 2014.09.08 20:42:50 »
Jaja, az a muszerfal tetejen levo bwfuvo szerintem sokat hasznal a hatul uloknek  :yes: Aurisban is volt, es nekem is inkabb a hidegre szoktak hatul panaszkodni  :D


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Avensis III.
« Válasz #2358 Dátum: 2014.09.14 12:57:30 »
Sziasztok!

Egy sajnálatos GTK-s baleset miatt "új" kocsi után kell néznünk.
A kinézett típus egy 2010-2011-es kombi Avensis lenne. Motorikusan a sok (jópárszor rövid távú) Budapest miatt benzines lenne. 1.8 és 2.0-ban gondolkodok.
Szeretnék érdeklődni, hogy jellemzően mi a tapasztalat ezekkel a motorokkal kapcsolatosan, melyikkel lennék elégedettebb. Mivel elég gyér az ilyen meghirdetett kombinációk száma, valószínűleg kinntről hoznánk.

Köszi előre is a tanácsokat.

Üdv,

Iliász

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis III.
« Válasz #2359 Dátum: 2014.09.14 13:58:24 »
a kétezres elég ritka, ma már nem is forgalmazzák sok piacon. szerintem minden tekintetben közel állnak egymáshoz, a kétezres motor annyival fogyaszt többet, amennyivel nagyobb. kicsit kényelmesebb lehet kéziváltóval a nagyobb nyomaték miatt. szerintem az 1.8-as is elég bele.

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Avensis III.
« Válasz #2360 Dátum: 2014.09.14 16:46:35 »
a kétezres elég ritka, ma már nem is forgalmazzák sok piacon. szerintem minden tekintetben közel állnak egymáshoz, a kétezres motor annyival fogyaszt többet, amennyivel nagyobb. kicsit kényelmesebb lehet kéziváltóval a nagyobb nyomaték miatt. szerintem az 1.8-as is elég bele.
Az olvasott tesztek alapján jó benyomást tett rám az 1.8.
Ha lesz rá alkalmam kipróbálok egyet.
Van a típusnak jellező hibája, amire érdemes vásárláskor odafigyelni?
A nyomaték sajnos ígyis úgyis kevés lesz.  :yes:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis III.
« Válasz #2361 Dátum: 2014.09.14 17:02:37 »
vegyél automatát és xarjál nagy ívben a nyomatékra :D

én nem hallottam még jellemző hibáról, de vannak itt mások, akik jobban ismerik a típust

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Avensis III.
« Válasz #2362 Dátum: 2014.09.14 17:28:46 »
vegyél automatát és xarjál nagy ívben a nyomatékra :D

én nem hallottam még jellemző hibáról, de vannak itt mások, akik jobban ismerik a típust
Azzal +2 éves lenne a leendő kocsi. ;)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
Avensis III.
« Válasz #2363 Dátum: 2014.09.14 18:55:29 »
1.8-as CVT-vel? Pár az messze van a hagyományos Aut váltótól.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Avensis III.
« Válasz #2364 Dátum: 2014.09.15 20:31:10 »
1.8-as CVT-vel? Pár az messze van a hagyományos Aut váltótól.  ;)
Véleményem szerint a CVT váltókat felesleges kamu "áttételekkel felszerelni".

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis III.
« Válasz #2365 Dátum: 2014.09.15 20:45:03 »
nem nagy ügy. hagyod dolgozni az automatát aztán jóvan...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Avensis III.
« Válasz #2366 Dátum: 2014.09.15 21:32:58 »

Véleményem szerint a CVT váltókat felesleges kamu "áttételekkel felszerelni".
A CVT jelentősen le fogja a motor erejét, de nagyon kényelmes, és a fogyasztásban sem okoz többletet, mert a folyamatosan változó áttétel nagyon alacsony fordulatszámon is képes működtetni a motort.
Szerintem is elég az 1,8-as motor, de, ha a szívemre hallgatok, akkor a 2,0-t választanám.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #2367 Dátum: 2014.09.15 21:49:36 »
A CVT jelentősen le fogja a motor erejét, de nagyon kényelmes, és a fogyasztásban sem okoz többletet, mert a folyamatosan változó áttétel nagyon alacsony fordulatszámon is képes működtetni a motort.
Szerintem is elég az 1,8-as motor, de, ha a szívemre hallgatok, akkor a 2,0-t választanám.
Városi mászkáláshoz? Még az 1,6-os is elég lenne.
Persze attól függ, ki mihez szokott előtte. Ha nagy nyomatékos dízelből ül át valaki, akkor a 2 literes is harmat gyengének tűnik. Vagy ha annyira fontos a nyomaték, akkor dizel, de akkor előbb-utóbb vállalni kell a városi közlekedéssel járó problémákat is.
Vagy Prius.

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Avensis III.
« Válasz #2368 Dátum: 2014.09.15 22:03:39 »
Városi mászkáláshoz? Még az 1,6-os is elég lenne.
Persze attól függ, ki mihez szokott előtte. Ha nagy nyomatékos dízelből ül át valaki, akkor a 2 literes is harmat gyengének tűnik. Vagy ha annyira fontos a nyomaték, akkor dizel, de akkor előbb-utóbb vállalni kell a városi közlekedéssel járó problémákat is.
Vagy Prius.
Azért van néha 1-1 kiruccanás is, valamint 2 felnőtt 2 gyerek kombóval jó ha van erő.
Mivel a keresett korosztály csak dpf-es diesellel van, számomra kiesett, pedig élvezném. Csalódásnak csalódás lesz a crdi után, de sajna ez van. :(

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #2369 Dátum: 2014.09.15 22:41:15 »
Azért van néha 1-1 kiruccanás is, valamint 2 felnőtt 2 gyerek kombóval jó ha van erő.
Mivel a keresett korosztály csak dpf-es diesellel van, számomra kiesett, pedig élvezném. Csalódásnak csalódás lesz a crdi után, de sajna ez van. :(
Megy az, csak nem olyan "látványos" az a gyorsulás. Ha nem a hátbaverős (de rövid) gyorsulásokra gerjedsz, nem lesz vele gond.
Én egy HDI-ből ültem át  ;)