Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2883583 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3570 Dátum: 2009.06.15 12:12:37 »
Tudtam hogy xenon van benne, írtam is, csak elbizonytalanodtam mikor itt páran közölték hogy nekik nem. Sebaj, most mar tudom:D
Mondjuk akkor is jó drága a cucc bele...
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3571 Dátum: 2009.06.15 14:23:13 »
Tudtam hogy xenon van benne, írtam is, csak elbizonytalanodtam mikor itt páran közölték hogy nekik nem. Sebaj, most mar tudom:D
Mondjuk akkor is jó drága a cucc bele...
Ha tudtuk volna, hogy xenon van benne, akkor nem írunk 900 Ft-ot. De azért az elvárható, hogy írjad is, hogy xenon van a kocsidban és nem sima izzó. Nem írtad.

Ha gariban cserélik, akkor az OK, de ha nem, akkor lehet ilyen izzót kapni harmadennyiért is.

A 10 év nem szempont, hanem a futásteljesítmény. Kb 100.000 km után kell cserélni (persze használattól is függ), nem öregszik el az állástól...

Amúgy meg nem mindenkinek van gyári xenon a kocsijában, ez csak a legmagasabb felszereltségekhez jár. És az bizony drága... De ilyet hinni, hogy mindenkinek xenonos a kocsija?! :hmmmm:

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3572 Dátum: 2009.06.15 16:02:44 »
Ha tudtuk volna, hogy xenon van benne, akkor nem írunk 900 Ft-ot. De azért az elvárható, hogy írjad is, hogy xenon van a kocsidban és nem sima izzó. Nem írtad.

Ha gariban cserélik, akkor az OK, de ha nem, akkor lehet ilyen izzót kapni harmadennyiért is.

A 10 év nem szempont, hanem a futásteljesítmény. Kb 100.000 km után kell cserélni (persze használattól is függ), nem öregszik el az állástól...

Amúgy meg nem mindenkinek van gyári xenon a kocsijában, ez csak a legmagasabb felszereltségekhez jár. És az bizony drága... De ilyet hinni, hogy mindenkinek xenonos a kocsija?! :hmmmm:
Adatlapomon látszik, hogy Sedan Executive autóm van :D Szerencsére gariban cserélik jah :clap:
Aki tudja hol tudnék Philips D4-es izzót venni a kocsiba az jelezze nekem legyen szíves (olyat ahol lehet is kapni, nem csak rendelésre hoznak), nem akarok mondjuk külföldön így járni. Ha megvan nem kér enni, elfér a kesztyűtartóban. Főleg meg ha sokkal olcsóbb. Köszi előre is.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3573 Dátum: 2009.06.15 16:18:56 »
Adatlapomon látszik, hogy Sedan Executive autóm van :D
En nem latom.  :cool2:
Korrektek, hogy gariban cserelik, igy nem olyan horror a sztori.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3574 Dátum: 2009.06.15 16:45:44 »
Adatlapomon látszik, hogy Sedan Executive autóm van :D
En nem latom.  :cool2:
Korrektek, hogy gariban cserelik, igy nem olyan horror a sztori.
Ejj ez érdekes, na majd beírogatom újra. Jaja korrektek, azzal nincs is bajom, nemhiába no: TOYOTA :D
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3575 Dátum: 2009.06.15 17:48:24 »
A 10 év nem szempont, hanem a futásteljesítmény. Kb 100.000 km után kell cserélni...

Egész pontosan: üzemidőben mérhető a xenon-égő élettartama. Nekem valami néhány ezer óra rémlik, ami nem kevés, ha figyelembe vesszük, hogy egy átlagos autóhasználat esetén ritkán adódik 55-60 kmh-nál nagyobb átlagsebesség (városban gyakran használt kocsi esetében még ennyi sem) - szóval 1000 üzemóra legalább 55-60 ezer km-es futásteljesítménynek felel meg.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3576 Dátum: 2009.06.15 17:50:53 »
Gondolkodom rajta, hogy kis_andras Cartárs TS-ből származó rugó-szettjét megvehetnénk jóbarátném Corijába (ami ugye egy 2005-ös 1.4-es dízel HB)  :hmmmm: ... Ezzel kábé pont azt kapnánk, amit szeretnénk: csak egészen minimális ültetést (1 cm), viszont keményebb, feszesebb karakterisztikát. Szerintetek aggálymentesen, minden további nélkül beépíthető a facelift előtt TS rugója a faceliftes kisdízelbe :?: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3577 Dátum: 2009.06.15 19:14:19 »
Van valami kulonbseg a rugok kozott cikkszam alapjan, de szerintem az auto tervezoit leszamitva senki a foldon nem mondja meg mi a kulonbseg. Valoszinu a diesel rugoja kemenyebb, mert nehezebb a motor.

diesel:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2005_TOYOTA_COROLLA_CDE120L-DHMNXW_4803.html

facelist elotti TS:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_TOYOTA_COROLLA_ZZE123L-DHFGFW_4803.html
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3578 Dátum: 2009.06.15 19:37:07 »
Van valami kulonbseg a rugok kozott cikkszam alapjan, de szerintem az auto tervezoit leszamitva senki a foldon nem mondja meg mi a kulonbseg. Valoszinu a diesel rugoja kemenyebb, mert nehezebb a motor.

Gondolod, hogy keményebb rugó kerülhetett a "civil" dízelbe, mint a sportos TS-be  :ph34r: ? Az nem lenne jó poén, elvégre mi pont hogy keményíteni szeretnénk a rugózáson  :hmmmm:

Mondjuk, ez az 1.4-es dízel motor anno a legkönnyebb volt a kategóriájában, mindössze valami 140 kiló! Szal éppenséggel el tudom képzelni, hogy nem nehezebb, mint a TS 1.8-as benzinese - sőt.

Honnan lehetne ezt kideríteni? Csúnyán beb...na, ha megvennénk a rugókat, kifizetnénk a beszerelést, és kiderülne, hogy nemhogy nem keményebb, hanem még puhább is  :wacko:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3579 Dátum: 2009.06.15 19:43:42 »
De hat ultetni szeretnel nem? Ha kemenyebb a rugo akkor nem fog ultetni. Csak nehogy nagyon leuljon. Anno en is nyomoztam a temaban, 1.6-ba a TS rugon gondolkodtam, de keptelenseg volt kinyomozni a rugo karakterisztikakat (progressziv / linearis, rugohossz es kemenyseg) igy feladtam.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3580 Dátum: 2009.06.15 19:57:11 »
De hat ultetni szeretnel nem? Ha kemenyebb a rugo akkor nem fog ultetni. Csak nehogy nagyon leuljon. Anno en is nyomoztam a temaban, 1.6-ba a TS rugon gondolkodtam, de keptelenseg volt kinyomozni a rugo karakterisztikakat (progressziv / linearis, rugohossz es kemenyseg) igy feladtam.

Nem, NEM szeretnék ültetni :excl: Keményíteni szeretnék, hogy ne billegjen, himbáljon annyira. Az ültetés csak "szükséges rossz", velejárója a keményítésnek. OK, pici ültetés belefér, de tényleg max 2-3 centi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3581 Dátum: 2009.06.15 20:09:54 »
A dolesre az ultetes a szakbarbar megoldas, mert elviszi a futomu geometriat es gyakran a lengescsillapitok munkapontjat es emiatt pont a huplis kanyarokban fog rosszabbul viselkedni, mint kene. A profi megoldas a kanyarstabilizator, leszamitva a komplett sport futomuvet (Tein, D2, Bilstein, stb.). En megcsinaltam a hatso stabilizatort. Bevalt.

http://www.whiteline.com.au/product_detail.php?part_number=BTR77

Viszont, picit kemenyebb a rugozas hatul (normalis, szamitottam ra) es csokkent az alulkormanyozottsag, azaz jobban kell figyelni, ha hataron van a kocsi.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3582 Dátum: 2009.06.15 20:13:16 »
OK, én ezt mind értem. Nade, függetlenül az egész elmélettől, egy TS hogyan viselkedik kanyarban egy sima Corollához képest? Kevésbé dől, kevésbé billeg, nem?

Akkor nem érhetnénk el ugyanezt a hatást, ha betesszük a TS rugóit a sima Corollába? Vagy ott van a bökkenő, hogy ez az egyéb komponensek (pl. telók) változatlanul hagyása mellett nem érné el, nem érhetné el ugyanazt a hatást?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3583 Dátum: 2009.06.15 20:51:24 »
Huh, feladod a lecket, sokat kell irni.

Ha a rugokat tulzottan konnyited (rovidebb hossz, jobban osszenyomhato, "ultetorugo"), akkor a futomu geometriajat is valtoztatod. Sima fizika. Ez azonban csak akkor lesz / lehet kritikus, ha a futomu a teljes terheles kapja, addig fel sem tunik. Kanyarban (ahol mar amugy is osszenyomodnak a rugok) es raadasul meg huplira/puklira hajtasz, mert azok ugye vannak, foleg idehaza, nos akkor a rugo teljesen osszenyomodik es felut a kerek. Ebben a pillanatban el is veszited a tapadast, mert elpattogott a kerek (annyi ilyen agyonultetett csodajarganyt vertem szarra kanyarban...meg Ausztriaban is, ahol jo az aszfalt). A kommersz ultetorugok csak a minel alacsonyabb feelingre mennek es semmi mas nem szamit.

Amit a TS-nel csinalt a Toyota, masfajta rugok amik 1.5cm-el ultetnek (nem tudtam kinyomozni a rugo adatait), de ugy tunik a hossza stimmel (sima benzinesnel), azaz progressziv hangolast hasznaltak (elejen puhabb, ezaltal leul a kocsi, de kesobb, amikor terheles eri kemeny, hogy legyen tapadas). Elol es hatul is erosebb kanyarstabilizatorai vannak, emiatt nem dol annyira a kocsi (de a puhabb rugok miatt alacsonyabban levo auto tomegkozeppontja is lejjebb van, tehat a rugok is szamitanak). Sajnos a TS gatlojairol semmilyen lenyeges info nem elerheto, fingom sincs a katakterisztikajarol (pedig fontos, mert ha leulteted a kocsit a lengescsillapito munkapontjat is sziknronban kell allitani - ezert van elado/veszik meg a 3000 EUR-os sportfutomuveket, mert azoknal stimmel minden).

Mindazonaltal latatlanban nem konnyu megmondani mi lesz, ha berakjatok a TS rugokat. ELVILEG a Toyota nagyon sok alkotoelemnel legozott, azaz sokminden csereszabatos, meg akkor is, ha az nem feltetlen a teljesitmenyt segiti. Amit en csinalnek, beultetes elott lemernem az elso-hatso hasmagassagot a kerekivhez es a talajhoz kepest is es az uj rugokkal. A TS rugokkal nem feltetlen tartanek attol, hogy a "franko ultetorugo" hatas bejonne, szerintem jo lehet, de sajnos nem tudom milyened az 1.4 diesel gyari rugoi. Es beraknek egy erosebb hatso kanyarstabilizatort. Lasd fent.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3584 Dátum: 2009.06.15 20:59:37 »
Ha a rugokat tulzottan konnyited (rovidebb hossz, jobban osszenyomhato, "ultetorugo"), akkor a futomu geometriajat is valtoztatod. Sima fizika. Ez azonban csak akkor lesz / lehet kritikus, ha a futomu a teljes terheles kapja...
Ezt vágom - ezért NEM szeretnék "igazi" ültetőrugót betenni a kocsiba.

Amit en csinalnek, beultetes elott lemernem az elso-hatso hasmagassagot a kerekivhez es a talajhoz kepest is es az uj rugokkal. A TS rugokkal nem feltetlen tartanek attol, hogy a "franko ultetorugo" hatas bejonne, szerintem jo lehet, de sajnos nem tudom milyened az 1.4 diesel gyari rugoi. Es beraknek egy erosebb hatso kanyarstabilizatort. Lasd fent.
Igen, ez tűnik a járható útnak  :hmmmm: ... De csak két lépcsőben: tehát először csak rugócsere, aztán ha a hatás elmarad/nem felel meg az elvárásoknak, akkor (annak függvényében, hogy pontosan milyenek a változások) vagy visszakerülnek a gyári rugók, vagy bekerül a stabilizátor is. Így kellene valahogy, mert a kettő együtt most kicsit nagy falat lenne anyagilag...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )