Ha előírt csereperiódus 15ezer, akkor. Az 5-6 ezrenkénti olajcserét túlzásnak tartom én is. A szervízben meg természetes, hogy ajánlják cseréld le, mert úgy állnak hozzá, hogy odaviszed, ez nekik pénz.
És itt említeném meg de talán korábban már megtettem: amellett, hogy pocsékolsz, az autódnak sem lesz jobb és a környezetedet is feleslegesen terheled. Ha 15 a gyári ajánlás, akkor extrém igénybevétel esetén persze, cseréld le, 10ezernél, korábban csak akkor, ha már több mint 1 éve a kocsiban van. Dieseleknél ahol 10 a gyári ajánlás, ott is felesleges 7-8ezernél előbb, ezt is csak extrém igénybevételeknél, illetve 1 év után.
Sőt, a corollába nálunk 5w30 esp formula van, és 70-80%ban városba megy az autó, 3-4 km-eket. Itt már esetleg indokolt lehetne a korábbi csere, de mivel tudomásom szerint ez egy longlife olaj, ezért feleslegesnek tartom. 15 ezer és kész.
Mindenki másképp gondolja. Rá lehet húzni arra a korábbi cserét, hogy ez jobb a szerviznek, de akikkel én beszéltem, tudták, hogy benzinesem van és én szervizelem, ergo nekik nem érdekük, hogy hazudjanak. Meg ha bizalmasan beszélgetek velük, akkor miért nem mondanának igazat az olajcserék fontosságáról és a túlhajszolt motorokról...
Amúgy érdekes, de a Haynes-féle "über" javítási útmutatóban is azt írja a csávó, hogy fél év vagy 8.000 km-nél kell a VVT-i-ben olajat cserélni, míg a nem VVT-i-ben fél év/7.000 km. Persze biztos ő is szerel, ezért írta ezt a könyvében. Külön kihangsúlyozza, hogy a gyakori csere mennyire sokat számít a motornak, ezért ne várjuk meg a 15.000 km-es csereidőt...
Az hogy egy olaj longlife vagy sem, az nem jelent semmit. Minden autómárka mást ért longlife alatt és a szó önmagában se több csupán, mint egy jó marketigduma...
Amúgy meg a speciális longlife-xxx jelölés arra utal, hogy az egyes gyártók által kiadott hosszított csereperiódus-intervallumot kibírja az adott olajjal a motor. De a Toyota nem támogatja a "hosszított" csereperiódust, ergo indifferens. Amúgy meg minden mai szintetikus olaj "longlife", ahogy a normál hűtőfolyadék is longlife, meg a gumi, meg minden...
Amúgy érdekes, de a normál személyautó piacon az a trend, hogy jó a motor, meg az olaj, ergo nem kell olajat gyakran cserélni Míg pl a Ferrrari és a Lambo, meg sok más neves gyártó lerövidíti a periódust valamiért fél év/7.500 km-re... Szerintem jó pénz a szervizeknek az olajcsere, de még nagyobb biznisz az imag, hogy ezt elég x tízezer km után gondozni, mert ez annyira jó...
Mindenki maga dönti el, hogy milyen gyakran cserél olajat, de szerintem inkább korábban, mint az előírt.
A másik meg a környezet terhelése. A leengedett fáradt olajat gondosan kezelem és a használat után újrahasznosítják azt. Ebből lesz pl a Botond 20W-50 vagy a kenőzsírok egy jó része... De ha fáradt az olaj, az terheli a környezetet, mert többet fogyaszt a gép, ergo több károsanyagot bocsát ki és a katalizátort is jobban igénybe veszi a fáradt olaj használata, ami szintén rosszabb a környezetnek.
Amúgy meg lejárt duma ez a környezetet óvjuk szöveg, mindenki szarik bele igazából, csak előadják magukat az emberek... Mennek a nagy gyárak, mennek a régi Ikarus buszok, a repülők fölöslegesen, meg egyre erősebbek és nehezebbek a kocsik ugye, mert már nem elég, ha 10 alatt van 100-on... Nem hiszem, hogy egy korábbi olajcsere bármennyit is számítana, sokkalta többet számít az, hogy a dieselek 90%-a füstöl 1000-rel, ami erősen rákkeltő...