Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2883586 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2730 Dátum: 2009.01.27 13:07:59 »
Sajna a gépkönyv pont nincs nálam, otthon maradt szoboszlón, fater nézegette. Majd berakom ha hazaértem.

Az út előtt mindenképpen cseréltetek olajat, olajszűrőt és légszűrőt. Megnézetem a fékeket, jelezve hogy sok hegyi menet lesz. (Pl. Andorra fele, svájcban, Tirolban stb...) Meg a kuplungot is, mert tavaly sajna kicsit megégettem monacoban:(
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2731 Dátum: 2009.01.27 13:09:54 »
Megjött amúgy a rádióm is, szar az LCDje, cserélik, azt mondták javítani nem lehet. Nincs háttérvilágítás az LCDn, kocogtattam régen úgy volt, de már úgysincs.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2732 Dátum: 2009.01.27 13:11:14 »
Az 5-6 kmenkénti olajcserét kicsit túlzásnak tartom. Elején a szervíz le akart beszélni a 7500asról is, azt mondták nem kell. Mikor ragazkodtam hozzá megcsinálták, de azt mondták pénzkidobás csak, semmi más.
Nem én találtam ki, a szervizesek javasolták. Bár én is azon vagyok, hogy max 7-8.000 km-két cserélni kellene, nem véletlenül eszi meg 9.000 km után...

Szerintem a 2.0 és a 126 LE ok, azzal még nem lesz gond. De a 2.2 és 177 LE az bizony nagyon túlhajtott motorról árulkodik...



barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2733 Dátum: 2009.01.27 13:15:38 »
Az út előtt mindenképpen cseréltetek olajat, olajszűrőt és légszűrőt. Megnézetem a fékeket, jelezve hogy sok hegyi menet lesz. (Pl. Andorra fele, svájcban, Tirolban stb...) Meg a kuplungot is, mert tavaly sajna kicsit megégettem monacoban:(

Helyes döntés. A fékfolyadékot is lehet, hogy érdemes lassan cserélni majd. Nem egy nagy tétel. Az a meleg hegyi utakon jól jöhet...

Abból a DOT 5.1-eset javaslom, egy tisztességes cseréhez kb 7-8 deci kell. Úgyhogy egy litereset vegyél. Ha jó helyen veszed, akkor olyan 2-3.000 pénz egy liter 5.1-es.
Vigyázni kell ezzel amúgy, mert a DOT3-4-5.1 ugyan az a cucc, csak a forráspont más, míg a DOT 5.0 az szilikonolaj alapú és nem használható a Toyotákban. Csak a Citroenek szeretik, meg az amcsi terep-és hadigépek...

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2734 Dátum: 2009.01.27 13:24:09 »
Szia!

A klíma akkor megy csak, ha a venti is be van kapcsolva. ;) Gondolom most nem mondtam újat, de biztos, ami biztos.

Ha 1-2.000-rel túlléped az szerviz intervallumot, az nem gond. Amúgy ha viszel magaddal egy kanna olajat, akkor kint sem hiszem, hogy megfizethetetlen a szervizdíj, csak ugye az macera...

A légkondit ajánlott a hosszú út előtt feltöltetni. A klímával kapcsolatosan leírtam nem olyan régen a teendőket, ott majdnem minden kérdésre van válasz.

A párásodásra akkor hajlamos a kocsi, ha a pollenszűrő el van dugulva. Jól tették, hogy kicserélték. Ha az OK, akkor nincs más mód a párásodás csökkentésére. Max ha benyomod a klímát, de amint kikapcsolod, 5x-ösen kapod vissza a párát, amit "elszívott"... Nyáron jobb lesz a helyzet. Ha a belső keringetés aktiválva van, attól is párásodhat a kocsi...

A kocsidat nem ismerem pontosan. Milyen autó, milyen motorral?

Megjegyzem, hogy az A1-es olaj nem azonos az ACEA A5-tel. A5 az alapvetően üzemanyagtakarékossági normaszint (ez is lehet kis HTHS értékű), míg az A1 a kimondottan alacsony HTHS viszkozitásra utal. (Lsd. olajos-topic).

A különbséget szemléltetni: Mobil1 5W-30 ESP: ACEA A3/B3/B4/A5/B5/C3
Ha a HTHS érték 3,6mPas értéken van, akkor az olaj A5 is lehet, meg A3 is egyszerre, de nem A1-es. Itt az A5 az alacsony fogyasztást jelenti (-3,5% a referencia 15W-40-hez képest).

Ha a gépkönyv az A1-es olaj használatát írja elő, akkor olyat kell venni, ami A1/B1 és A5/B5 egyszerre.

Mellékesen jegyzem meg, hogy szerintem az A1 az alacsony fogyasztást (kb -0,1 dl) kivéve semmire sem jó, csak jobban kopik a motor...

- Persze, tudom hogy menni kell a ventinek is, nem gond:D
- 15e kmt, nem fogok menni szerintem, szal olajat nem viszek. Ha mégis kell, akkor majd megveszem kinn, minimális a különbség. Természetesen nem benzinkúton, hanem autósboltban veszem majd meg, ott olcsóbb. De szerintem nem fog kelleni. Direkt ezért akarok közvetlen indulás előtt menni szervízbe.
- Töltessem fel a légkondit akkor is, ha a kocsi 1,5 éves se lesz az induláskor? Ha igen hol csináltassam? Szervízben?
- A fogyasztás hidegen hagy, pláne 0,1 deci meg hasonlók. Nem rossz a fogyasztás, inkább óvatosabban vezetek, nem nyomom nekik 220al kinn sem, nincs értelme. 120-160 között szoktam menni vele tartósan pályán is, tempomattal. Viszonylag sokszor meg szoktam állni. (szétnézni ha jó helyet látok, kajálni, wczni stb.) Előtte hűtöm kicsit a motort mielőtt leállítanám.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2735 Dátum: 2009.01.27 13:27:42 »
Nem én találtam ki, a szervizesek javasolták. Bár én is azon vagyok, hogy max 7-8.000 km-két cserélni kellene, nem véletlenül eszi meg 9.000 km után...

Szerintem a 2.0 és a 126 LE ok, azzal még nem lesz gond. De a 2.2 és 177 LE az bizony nagyon túlhajtott motorról árulkodik...
Igen, az egyik ok amiért nem vettem Avensist. Na meg persze nem is éri meg szerintem. Nekem bőven elég a 126 ló, nem versenyzek a kocsival úgysem.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2736 Dátum: 2009.01.27 13:29:47 »
Már magadtól mondod, hogy mikre kell figyelni, szinte válaszolsz a még le nem írtakra is. Tök vicces... (Nem bántásból mondom) :D :clap: Ugyan ezeket mondanám el én is... :yes: ::)

A klímát nézesd meg, ha kell töltesd fel. Írtam a napokban erről egy oldalnyit. Ott minden le van írva, ha nem haragszol, akkor nem írnám le újra. Amúgy nem hiszem, hogy sok gáz illant volna el.

A legfontosabb, ahogyan írtad is: amíg hideg, addig kímélni, majd megálláskor nem azonnal leállítani. Így örökéletű lesz, kis túlzással...


Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2737 Dátum: 2009.01.27 13:37:31 »
Azt elolvastam, nem kell leírni még 1x, most megnéztem a linket is amit adott valaki hol csináltatta.
Köszi a tanácsokat, majd még ha valakinek eszébe jut valami akkor írjon, ne kíméljen:D
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2738 Dátum: 2009.01.27 13:43:21 »
Ha előírt csereperiódus 15ezer, akkor. Az 5-6 ezrenkénti olajcserét túlzásnak tartom én is. A szervízben meg természetes, hogy ajánlják cseréld le, mert úgy állnak hozzá, hogy odaviszed, ez nekik pénz.
És itt említeném meg de talán korábban már megtettem: amellett, hogy pocsékolsz, az autódnak sem lesz jobb és a környezetedet is feleslegesen terheled. Ha 15 a gyári ajánlás, akkor extrém igénybevétel esetén persze, cseréld le, 10ezernél, korábban csak akkor, ha már több mint 1 éve a kocsiban van. Dieseleknél ahol 10 a gyári ajánlás, ott is felesleges 7-8ezernél előbb, ezt is csak extrém igénybevételeknél, illetve 1 év után.
Sőt, a corollába nálunk 5w30 esp formula van, és 70-80%ban városba megy az autó, 3-4 km-eket. Itt már esetleg indokolt lehetne a korábbi csere, de mivel tudomásom szerint ez egy longlife olaj, ezért feleslegesnek tartom. 15 ezer és kész.
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.27 13:48:46 írta G86 »
                                                                                                                                                   

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2739 Dátum: 2009.01.27 13:56:19 »
Ha előírt csereperiódus 15ezer, akkor. Az 5-6 ezrenkénti olajcserét túlzásnak tartom én is. A szervízben meg természetes, hogy ajánlják cseréld le, mert úgy állnak hozzá, hogy odaviszed, ez nekik pénz.
És itt említeném meg de talán korábban már megtettem: amellett, hogy pocsékolsz, az autódnak sem lesz jobb és a környezetedet is feleslegesen terheled. Ha 15 a gyári ajánlás, akkor extrém igénybevétel esetén persze, cseréld le, 10ezernél, korábban csak akkor, ha már több mint 1 éve a kocsiban van. Dieseleknél ahol 10 a gyári ajánlás, ott is felesleges 7-8ezernél előbb, ezt is csak extrém igénybevételeknél, illetve 1 év után.
Sőt, a corollába nálunk 5w30 esp formula van, és 70-80%ban városba megy az autó, 3-4 km-eket. Itt már esetleg indokolt lehetne a korábbi csere, de mivel tudomásom szerint ez egy longlife olaj, ezért feleslegesnek tartom. 15 ezer és kész.
Elvileg ugyanez igaz a Casctrol Edge-re is, sőt pl. VW kocsik ezzel az olajjal 30ezrenként szervizelődnek. Nem hinném, hogy 15e-nél gond lenne velük normál használatnál.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2740 Dátum: 2009.01.27 14:26:38 »
Ha előírt csereperiódus 15ezer, akkor. Az 5-6 ezrenkénti olajcserét túlzásnak tartom én is. A szervízben meg természetes, hogy ajánlják cseréld le, mert úgy állnak hozzá, hogy odaviszed, ez nekik pénz.
És itt említeném meg de talán korábban már megtettem: amellett, hogy pocsékolsz, az autódnak sem lesz jobb és a környezetedet is feleslegesen terheled. Ha 15 a gyári ajánlás, akkor extrém igénybevétel esetén persze, cseréld le, 10ezernél, korábban csak akkor, ha már több mint 1 éve a kocsiban van. Dieseleknél ahol 10 a gyári ajánlás, ott is felesleges 7-8ezernél előbb, ezt is csak extrém igénybevételeknél, illetve 1 év után.
Sőt, a corollába nálunk 5w30 esp formula van, és 70-80%ban városba megy az autó, 3-4 km-eket. Itt már esetleg indokolt lehetne a korábbi csere, de mivel tudomásom szerint ez egy longlife olaj, ezért feleslegesnek tartom. 15 ezer és kész.
Mindenki másképp gondolja. Rá lehet húzni arra a korábbi cserét, hogy ez jobb a szerviznek, de akikkel én beszéltem, tudták, hogy benzinesem van és én szervizelem, ergo nekik nem érdekük, hogy hazudjanak. Meg ha bizalmasan beszélgetek velük, akkor miért nem mondanának igazat az olajcserék fontosságáról és a túlhajszolt motorokról...

Amúgy érdekes, de a Haynes-féle "über" javítási útmutatóban is azt írja a csávó, hogy fél év vagy 8.000 km-nél kell a VVT-i-ben olajat cserélni, míg a nem VVT-i-ben fél év/7.000 km. Persze biztos ő is szerel, ezért írta ezt a könyvében. Külön kihangsúlyozza, hogy a gyakori csere mennyire sokat számít a motornak, ezért ne várjuk meg a 15.000 km-es csereidőt...

Az hogy egy olaj longlife vagy sem, az nem jelent semmit. Minden autómárka mást ért longlife alatt és a szó önmagában se több csupán, mint egy jó marketigduma...
Amúgy meg a speciális longlife-xxx jelölés arra utal, hogy az egyes gyártók által kiadott hosszított csereperiódus-intervallumot kibírja az adott olajjal a motor. De a Toyota nem támogatja a "hosszított" csereperiódust, ergo indifferens. Amúgy meg minden mai szintetikus olaj "longlife", ahogy a normál hűtőfolyadék is longlife, meg a gumi, meg minden...

Amúgy érdekes, de a normál személyautó piacon az a trend, hogy jó a motor, meg az olaj, ergo nem kell olajat gyakran cserélni Míg pl a Ferrrari és a Lambo, meg sok más neves gyártó lerövidíti a periódust valamiért fél év/7.500 km-re... Szerintem jó pénz a szervizeknek az olajcsere, de még nagyobb biznisz az imag, hogy ezt elég x tízezer km után gondozni, mert ez annyira jó...

Mindenki maga dönti el, hogy milyen gyakran cserél olajat, de szerintem inkább korábban, mint az előírt.

A másik meg a környezet terhelése. A leengedett fáradt olajat gondosan kezelem és a használat után újrahasznosítják azt. Ebből lesz pl a Botond 20W-50 vagy a kenőzsírok egy jó része... De ha fáradt az olaj, az terheli a környezetet, mert többet fogyaszt a gép, ergo több károsanyagot bocsát ki és a katalizátort is jobban igénybe veszi a fáradt olaj használata, ami szintén rosszabb a környezetnek.
Amúgy meg lejárt duma ez a környezetet óvjuk szöveg, mindenki szarik bele igazából, csak előadják magukat az emberek... Mennek a nagy gyárak, mennek a régi Ikarus buszok, a repülők fölöslegesen, meg egyre erősebbek és nehezebbek a kocsik ugye, mert már nem elég, ha 10 alatt van 100-on... Nem hiszem, hogy egy korábbi olajcsere bármennyit is számítana, sokkalta többet számít az, hogy a dieselek 90%-a füstöl 1000-rel, ami erősen rákkeltő...


lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2741 Dátum: 2009.01.27 14:37:12 »
Mindenki másképp gondolja. Rá lehet húzni arra a korábbi cserét, hogy ez jobb a szerviznek, de akikkel én beszéltem, tudták, hogy benzinesem van és én szervizelem, ergo nekik nem érdekük, hogy hazudjanak. Meg ha bizalmasan beszélgetek velük, akkor miért nem mondanának igazat az olajcserék fontosságáról és a túlhajszolt motorokról...
Azt is elmondtak bizalmasan, hogy ilyen hamar mitol nyiffan ki? Gondolom turbo (nem megfelelo hasznalat), aztan a porlasztok es a lendkerek. Nem azert, mert besul a motor es folyik benne az aluminium a ratyi olaj miatt. Mondjuk 40 ezer utan nem hiszem, hogy kijonne az olaj okozta kopas...
Azt is elarultak bizalmasan, hogy bar fontos az olaj, megse a gyari altal ajanlottat teszi bele a legtobb szerviz (felszint 10w-40)?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2742 Dátum: 2009.01.27 14:39:39 »
Az én gépkönyvemben van egy táblázat, amely a diesel és benzinüzeműekre egyaránt vonatkozik. E szerint 30 fokig xW-30, 45 fokig xW-40, a fölött xW-50-es olaj az ajánlott.
Az enyimben ehhez a motorhoz csak egyetlen viszkozitas ajanlott: 5W-30
Illetve meg alatta a szovegben van olyan, hogy melegben, tartos nagy igenybevetel eseten a tul alacsony viszkozitas karosodast okozhat.
A benzineseknel ugyanugy van, ahogy Te is leirtad.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2743 Dátum: 2009.01.27 14:50:24 »
Azt is elmondtak bizalmasan, hogy ilyen hamar mitol nyiffan ki? Gondolom turbo (nem megfelelo hasznalat), aztan a porlasztok es a lendkerek. Nem azert, mert besul a motor es folyik benne az aluminium a ratyi olaj miatt. Mondjuk 40 ezer utan nem hiszem, hogy kijonne az olaj okozta kopas...
Azt is elarultak bizalmasan, hogy bar fontos az olaj, megse a gyari altal ajanlottat teszi bele a legtobb szerviz (felszint 10w-40)?
Azt mondták, hogy az átlag ember hidegen tolja neki, majd melegen azonnal leállítja. Ezzel a gyűrűket is, meg a turbót is kinyírják.

A másik érdekesség, hogy ezt a 155/177LE-s D-CAT-re mondták. Ugye nem jön ki a korom a DPF miatt, ááá, ez biztos nem is kormol.  Aztán egyszer csak nem ment a kocsi. Aztán kiderült, hogy a leömlőcsonk keresztmetszete a sok koromtól egy ceruzányira zsugorodott össze. És ez nem egyedi eset állítólag.

Szintén jellemző a túl nagy olajfogyasztás, amit nem tudnak mire vélni. Maga a szervizvezető mondta, hogy nem értik miért, de sok 50.000 km-t sem megy el, annyi olajat eszik. Szerintük a gyűrűk kopottak, de annyira nem tűnnek mégsem annak. Állítólag még a Toyota-nak is rejtély, hogy miért kezdik el hirtelen enni az olajat, most vizsgálják a kérdést... Ez egy éve volt.

Márkaszerviz válogatja, hogy milyen olajat használnak. Pl Veszprém, Fvár: Castrol, Kaposvát: TGMO (Toyota Genuine Motor Oil). Amúgy a gyári olajak között is van rengeteg féle. Szerintem azt teszik bele a kocsiba, amelyiket kéri a vevő vagy amelyiket jónak látják. Ha öreg a kocsi és csóró a vevő, akkor nem a 0W-30-at teszik bele. De ha új a gép és van cash, akkor már szóba kerülnek a jobb olajok is. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.

Amúgy a Toyota gyári ajánlása is egy dolog, meg egy másik dolog a magyar klíma és egy harmadik a vevő pénztárcája...és akkor a motor állapotáról nem beszéltem...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2744 Dátum: 2009.01.27 14:55:40 »
Az én gépkönyvemben van egy táblázat, amely a diesel és benzinüzeműekre egyaránt vonatkozik. E szerint 30 fokig xW-30, 45 fokig xW-40, a fölött xW-50-es olaj az ajánlott.
Az enyimben ehhez a motorhoz csak egyetlen viszkozitas ajanlott: 5W-30
Illetve meg alatta a szovegben van olyan, hogy melegben, tartos nagy igenybevetel eseten a tul alacsony viszkozitas karosodast okozhat.
A benzineseknel ugyanugy van, ahogy Te is leirtad.
Lehet, hogy kényes ez a motor az olajra. Lehet, hogyha túl sűrű, akkor a turbónak nem jó vagy ilyesmi lehet.

Itt mondjuk elgondolkodnék, hogy tegyek-e bele mást, az a helyzet.

Én az ajánlott 5W-30-at tolnám bele, azt ha már kopott a motor és eszi az olajat, akkor 5W-40... De reméljük ez sokára jön elő.

Amúgy összességében a mai dieselek nagyon túl vannak nyomatékilag és lőerőileg hajtva, nyilván aki állandóan kiakázza ezt, annak nyiffan ki a motorja.
Nem azt állítom, hogy a mai dieselek nem mennek el sokat, csak nem úgy, ahogy ma a divat, hogy nyomjuk neki csövig, mert mekkorát tol, tök állat...