Túl vagyunk egy sikeres, problémamentes erdélyi kiránduláson a Coronával
!!!
20 éve járt ott az autó utoljára ... és most ismét
!
Azért bevallom: izgultam rendesen az indulás előtt
... mert hát gondoljatok csak bele: a kocsi 34 éves, és az utóbbi 10 évben nem ment összesen 300 km-t sem... Viszont szét lett szedve dirib-darabjaira, és utána újra összerakva - méghozzá 3 különböző kocsi alkatrészeiből. A motor az egyikből, a váltó a másikból, sok egyéb a harmadikból, stb... mindez nem igazán a legjobb feltétel arra, hogy utána problémamentesen működni fog
... deee: működött
!
Pécs-Nagyvárad, Nagyvárad-Pécs: 400 km oda, 400 vissza - minden probléma nélkül. (Leszámítva a másik topikban említett, időnkénti gázadásra fulladást - de az már adott volt az út előtt is.)
Odafelé még nagyobb volt a félsz, így az elején inkább csak 80-90-el gurulásztam
... aztán a vége felé már inkább 100 körül. Visszafelé pedig már stabil 100-al, illetve autópályán 110-el is. Amúgy is ez nagyjából az egészséges utazótempója a kocsinak, mivel a 3 sebességes automata váltó áttételezése meglehetősen rövid, ergo pörgeti a motort rendesen: 100-as tempónál 3600, 110-nél már 4000 a fordulatszám. A végsebességét nem próbáltam, és nem is találtam rá adatot, csak a kézi váltóséra (165) - de annyi biztos, hogy a motor 5400-as fordulaton adja le a legnagyobb teljesítményét (86 LE), és ennél a fordulatnál 150-el megy a kocsi. Ennyivel nem mentem vele - 140 volt a maximum, egy alkalommal, egy fotó ellövése erejéig. Amúgy ennél a tempónál is stabilan futott a kocsi
100-110-nél pedig naná, hogy szép nyugodtan szalad
- van egyenestartása, nem kóvályog, nem húz el (fékezésnél sem) - mindez úgy értendő, hogy az 1979-es gyártású, eredeti gumijaival tettem meg az utat. 175 SR 14, 2.0 bar nyomással, amit a gyár előír. Persze, ezt az egyenestartást nem úgy kell érteni, mint egy mai modern autóét
... az oldschool, kisujj-vékonyságú kormánykerékkel szépen, folyamatosan kell picit korrigálgatni jobbra-balra, kb. úgy, ahogy a régi amerikai filmekben lehetett látni
... annál is inkább, mert ennél a kormányműnél még normális dolog a pár centi holtjáték.
A másik dolog, amiben persze tetten érhető az autó kora: a fogyasztás. Nem mértem le pontosan, de az óra állása alapján valahol 9.5 körül evett. Visszafelé pl. betöltöttem 43 litert, mentem 410 km-t, és kicsivel feljebb állt a mutató az út végén, mint induláskor. De ez teljesen normális: a '79-es AutoRevue katalógus "10-14 liter"-t ad meg a típus fogyasztásaként. A kocsi tankja egyébként (ez is érdekesség) 61.5 literes
! És, Toyota létére, a jobb oldalon van a tanksapka.
Nagy élmény volt az egész út
- egyrészt maga a haladás az autóval, másrészt az emberek reakciói is: nagyon sokan megbámulták az autót, utána fordultak, átnéztek másik autókból, mosolyogtak stb
- többen érdeklődtek a kora, típusa stb. felől is. Visszafelé jövet, a határon a magyar vámos tiszt különösen megdicsérte
Viszont jó ötlet lett volna még az út előtt visszaszerelni a hangszórókat - ez ugyanis kimaradt, így a kb. 6 órás utakat végig full csendben tettem meg, ami azért már eléggé egyhangú volt egy idő után