Az olajcseréhez:
Nyilván vannak olyan speciális körülmények, mikor egy olajtöltet lebegtetési képessége megfelelő marad, akár 30e km-ig is, de arról eddig nem tudtam, hogy ezt az olajszűrő gyártójával is megkonzultálták-e a gyárak. Ráadásul az efajta csoda 30ekm-es intervallumot először a franciák vezették be, majd mint majmolás vették át a német gyártók, nehogy már ők lemaradjanak....plussz ez az olajcsere 2 évre szólt, nem véletlenül lettek azok a bizonyos 1,5 dci motorok 150e km-es korukra egytől egyig hajtókar csapágyasak.
Ha jól emlékszem született is egy cikk egy gazdasági totálkáros Ford Focus-ról a Totalcar-on melyet végig márka szervizbe hordtak rendesen, majd jött egy autópályamenet 160ekm-nél és huss, a motor elszállt.....az örök vadászmezőkre.
Amúgy megjegyzem egy általam minőségileg nagyon előresorolt japán márka oldalán vagyunk, mely egyetlen modell esetében sem javasolta a 15e km-es csereintervallum növelését................és ennyi
Hallottál már olyan 290e km-t futott benzinesről, amely 10e-s olajcsereintervallummal gyári kompressziót ad, és egy gramm olajat sem eszik, én igen, 1,6 dual vvti.........
Az a legszomorúbb az egészben, hajdanában mikor még az auto2 újságot olvastam, és vettem, mikor még teli volt tartalommal, és nem csak reklámmal, a teszteknél ha japán modell szerepelt mindig negatívum volt a sűrű olajcsere intervallum.
A sok buta ember meg elhitte, hogy ez így jó, és még most is hurrogják le az embert, hú de sűrű az a 15000km, pedig én még azt se várom meg.
Olajcsere egy 20-as, olyan nagy dolog az, nem majd ha elba....dik valami a kocsin, az nagy dolog lesz, vagy ha megnyúlik a vezérműlánc az az lesz.....
Mint mikor a kollégám autószerelője azt mondja a kollégámnak Suzuki Ignis 1,5 vvt ha jól emlékszem, ki az az állat, aki azt mondta, hogy 5w40-es olajat öntsél a kocsiba, az egy barom, 10w40 az kell neki..... veled se beszélek többet semmi ilyen témáról, gondoltam utána.
Azért ránéztem, még jó hogy a gyári ajánlás ennél a motornál 5w30.....főleg hogy szinte csak városban használják.
Arról nem is beszélve, a butája azt vágta a fejemhez, hogy 10w-ből nem evett semmit se, 5w-ből meg megevett 10-15e km alatt a maximum nívópálca szintjétől a minimumig, utána kellett tölteni vagy 2 decit......
Tetszik, vagy nem de én szentségtörésnek tartom megsérteni a gyári intervallumot, ebből még nekem sose volt bajom...e12-met nagyon pöpec állapotban adtam el...az egy gramm olajat se evett. Végig eneos 5w30-at kapott.