Ez a fogyasztás amúgy a téli hónapokra volt jellemző.
Nem mindig az a legjobb ha alacsony fordulaton mész. Az erőlködéstől is fel tud menni a fogyasztás. Persze majd kipróbálom, milyen fogyasztás adatokat mutat ha feljebb váltok. Nekem túl alacsony fordulaton ha nyomok egy nagyobb gázt, a fogyasztáson nagyon meglátszik és még csak meg sem indul az autó. Tuti van ideális fordulat, nem a legkisebb a legjobb az biztos.
A barátnőm amúgy simán nyomja a gázt ha látja a piros lámpát, akkor is és inkább fékez egy viszonylag nagyot. Szóval soha semmi gurulás üresben. Én az saját kocsimmal elég sokszor gurulok üresben.
Amíg üzemi fordulatszámról beszélünk (úgy nagyjából 1000-1200 felett minden az), addig megáll a képlet, hogy alacsonyabb fordulatszám = kisebb fogyasztás. Hiába kell alacsonyabb sebességfokozatban kevésbé nyomni a gázt ahhoz, hogy egy adott sebességgel haladjon a kocsi - a fogyasztás mégis nagyobb lesz, mint magasabb sebességfokozatban, jobban benyomott gázpedállal. Rengeteg kísérletezés és megfigyelés alapján mondom ezt neked, és bármikor demonstrálom videóval is - pl. felmegyek egy emelkedőn, 60-al, hármasban, négyesben és ötösben - meg lehet majd nézni, hogy közben milyen pillanatnyi fogyasztást ír ki a fedkomp. Minél magasabb a sebességfokozat, annál kisebbet. A jobban benyomott gázpedál ellenére.
Ez az "erőlködés" egy mese. Annyi igaz belőle, hogy egészen alacsony (kb. 1500 alatti) fordulatszámokon a padló(!)gázas gyorsítás kerülendő, mert fokozott kopást eredményez a motor egyes alkatrészeiben (pl. a hajtókar-csapágyakban).
Ami a barátnőd vezetési stílusát illeti: az előrelátó, és ezáltal az egyszer már megszerzett lendületet minél inkább kihasználó vezetés a spórolás egyik alapja. A fordulatszám alacsonyan tartása mellett. És ennek egyik fontos összetevője, hogy ha tudom, hogy meg fogok állni, akkor, a lendületet minél jobban kihasználandó, üresbe teszem a váltót a lehető legkorábbi időpontban (a hypermilerek ilyenkor még le is állítják a motort, de ez persze már az extrémsport kategória).
Én ma direkt odafigyelve, takarékosan vezettem itt a városban a Yarist, és az eredmény: 6.0-ás átlagfogyasztás. Ez kapásból mínusz másfél liter, ahhoz képest, mikor "csak úgy" megyek. És nem voltam guruló útakadály, kihasználtam az 50-es sebességhatárt (értsd: óra szerint 54-55-ös utazósebesség - 45 fölött már ötödikben, persze; kivéve az emelkedőket).