Palaczk az, hogy az ezres swift nem eszik ott kevesebbet csak feltételezés, mivel senki nem tudott beszámolni ilyen alacsony fogyasztásról.
Én meg ezzel szoktam tesztelgetni.
Szinte mindig kattanásig tankolom az autót, aztán hagyom.
Laborban nem tudok menni, de nyáron keszthely-nagykanizsa oda-vissza táv kb. 50-50 km, az említett sebességgel,
klímával. Ki akartam számolni hosszú távon a teljesíthető kb legalacsonyabb fogyasztását. Előtte direkt feltankoltam kattanásig az autót. Miután megvolt a táv, ismét feltankoltam kattanásnál felírtam a mennyiséget, és kiszámoltam pontosan 100km-re vetítve; 4,2 volt. A spritmonitoros adataim között azért nem szerepel ilyen adat, mert akkor kattanásnál tovább nyomtam valamivel, legyen rendesen tele, a spritmonitoron következő tankolásnál úgyis kikompenzálódik. Na ennyi. Igaz, én az ezres swiftet nem próbáltam, de barátomnak van, és az én teóriám az, hogy kevesebbet az sem ehet az említett körülmények között (inkább sztem csak városban eszik kevesebbet), lévén a rövidebb váltó, 3 henger, hengerenként csak 2 szelep, központi injektor, szemben a hosszabb váltó, 4 henger, hengerenként 4 szelep, hengerenkénti injektorral... sokkal gazdaságosabban tud szerintem dolgozni az utóbbi.
update: véletlenül most látom, hogy volt már 4,26os fogyasztásom a spirmonitoron, mikor csak országúton sikerült menni, már nem tudom mi volt akkor nem a teszt miatt volt,
de a kifejezett teszt 2011.08.27-én volt, mikor 4,2 körüli fogyasztást számoltam kattanástól kattanásig (csak ugye többet tankoltam, hogy csurig legyen ezért ami a neten van kiszámolva az nem valós arra az etapra vonatkozóan
)