Nálam a 4zz-nél 1100 ford/percnél a pillanatnyi fogyimérő már jelez némi fogyasztást, ha magasabb fordulatról motorfékkel lassítok. Így én sem engedem 1200 alá a fordulatot. Nálam, legalábbis ennek nincs sok értelme.
Az, viszont figyelembe veendő, hogy sokat járva ilyen alacsony fordulatszám tartományban, az autó ellustul. Azt hittem, hogy a változó vezérlés miatt ez kevésbé lesz érezhető, mint a hagyományos motoroknál, de nem, ugyanúgy ellustul a kocsi. Pont a nyári Toyota talira menet éreztem ezt, többször rendesen kiforgattam 5000 fölé is egy-egy előzésnél és mire Kakucsra értünk már sokkal egyenletesebben húzott az autó.
Emiatt én úgy döntöttem, hogy a nagyon extrém fogyasztást elhagyom, tudom, hogy könnyedén képes az autó 5,5 liter alatti átlagra is, de utána, ha ellustul kínszenvedés vele hosszabb távra indulva kivárni, amíg visszatér bele az erő...
Most egy Békéscsaba-Debrecen-Békéscsaba út után 6,0-án áll a fed. comp. full klímával 105-ös óra szerinti tempóban. Írtam is a Corolla fogyasztás topicban, hogy ez reális klímával a kis motornak és ebbe folyamatosan benne volt a 4.-ben 100-105-ig húzatás, sőt egyszer 3.-ban padlógázzal előztem 6000-ig forgatva. Mégis, Debibe érve 5,9-et mutatott a fed. comp.
Nem érzem, hogy ennél kevesebbet kellene fogyasszon, nekem ez így teljesen megfelel.