En meg nem ertem a lenyeget.
Talaltunk egy nehez szedant, amiben veletlenul szerepel meg
3.4-es ertek is 255/40 R18-as
meretnel, es akkor most magyarazatot adtunk vagy mi? Ez tipikus meret mondjuk egy 330 XD BMW-nel (Daninak pl. ilyen meret van rajta hatul, elol 225), de a futomuvet nem hasonlitanam egy atlag szemelyautohoz, raadasul nehez is az auto, nem 900 kg, virsligumin 4 barral. Az XC70-es D5-os Volvo alapbol kozel 1.8 tonna, es ekkor meg nem ul benne senki, erre az autora adnak meg 215/60 R17-es kerekeknel, max. terehelessel(2400kg) 3.0-at elore es 2.8-at hatra
Az ugye mindenkinek ismeros, hogy kezembe veszek egy akarmilyen labdat, azt minnel kemenyebbre fujom, annal jobban fog pattogni?
Erdekesseg keppen kicsit utananeztem kulonbozo extrem nyomasoknak:
Egy legiszallito gepnek tobbnyire 14-15 bar kornyekere van felfujva a gumija, es nagyjabol 300 tonna kornyeken vannak a sulyra konnyeb gepek.
A F1-es autokba 1.1 bar koruli nyomasokat fujkalnak nyilvan azert, hogy a 2g-s kanyarokban elszalljanak. Muhhhhaaaaa
Lotus Elise-nel 1.6 bar elol, 1.9 bar hatul, ezt is gondolom azert talaltak ki a hulye marhak, hogy instabil legyen egy olyan auto, mely sok nagyon kemeny sportautot is korberajzol a palyakon.
Rally autoknal 2.2-2.4-et adnak meg kemeny feluletre, 1 barral kevesebbet
havas szakaszokra. Gondolom ok is hulyek, hogy nem vagjak a kokemeny gumi elonyeit.
Az idiota, hulye baromok a Deutsche Tourenwagen Meisterschaft szeriaban szereplo autokat is 2.1-2.2 kornyekere lovik be. Itt is dilettansok dolgoznak, akik nem tudjak, hogy a 3.5 barral jobban tapadna.
Halkan jegyzem meg az mx5-nek is 1.8, 1.8 a szukseges ertek 195/50 15-os meretben.