Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2813004 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20940 Dátum: 2017.01.09 20:36:54 »
Hát de 2 kerülettel odébb ő arra fog kanyarodni...

Lehetnél megértőbb...  :no:

 :devil: :devil:

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20941 Dátum: 2017.01.10 07:51:37 »
nem állok teljes mellszélességgel a "vegyük el a jogsit az öregektől" hőbörgős mozgalom mellett, hiszen minden eset - egészségi állapot, rutin, belátási képesség - más. Ahogy "mi fiatalok" sem itéljük meg helyesen a vezetési tudásunkat, úgy az idősebbek sem. Azt viszont mindenképp támogatnám, hogy gyakoribb alkalmassági vizsga legyen (...mondjuk azt is hogy mindenkinek nem csak egészségügyi, hanem kresz és psziho vizsgálat legyen a jogsiszerzés után is időnként). Félig viccesen mondom, hogy a legegyszerűbb szűrés az lenne, hogy rendőrbácsik végigsétálnak a parkolókon, és ha delikvens nem tud beállni két fehér vonal közé, akkor jogsi el, mehet gyakorlati vizsgára újra.

Sajnos kevesen vannak úgy mint Édesapám volt, aki hatvanvalahány évesen , amikor az első (nem is nagyon) veszélyes szitut okozta, kezembe nyomta az autó forgalmiját, hogy akkor Ő most lezártnak tekinti az élete ezen részét...  :innocent:
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.10 07:55:27 írta fezso »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20942 Dátum: 2017.01.10 09:53:32 »
Ma este a Hungárián ment egy öreg bácsika egy Kalossal a belső sávban, szigorúan 45 körüli tempóval. Hosszú kabátban, sapka a fején (bár nem úgy tűnt, hogy nagyon bámulná a tükröt, szóval ezen ruhadarabok nem gátolták a bambaságban), és csak ment, ment, indokolatlanul lassan, mindenkit feltartva. Sokan autózták körbe, dudáltak rá, jobbra indexeltek neki, volt, aki azonnal ráhúzta a kormányt ahogy elment mellette, hogy érezze, itt az ideje lemenni abból a sávból, de a bácsika csak nem kapcsolt, hogy mi is zajlik most körülötte...
Az rendben van, ha nem érzi biztonságosnak a tempót, de az araszolást tehetné 2-3 sávval odébb is, mert egyébként az égvilágon semmi sem indokolta a lassú(bb) haladást.  :hmmmm:
Nem ismered a kreszt?
Városban nem kötelező a jobbratartás [rohog]
Még mindig jobb mintha 90-el szlálomozott volna a Hungárián, mint néhány friss jogsis  :winkiss:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20943 Dátum: 2017.01.10 10:01:38 »
nem állok teljes mellszélességgel a "vegyük el a jogsit az öregektől" hőbörgős mozgalom mellett, hiszen minden eset - egészségi állapot, rutin, belátási képesség - más. Ahogy "mi fiatalok" sem itéljük meg helyesen a vezetési tudásunkat, úgy az idősebbek sem. Azt viszont mindenképp támogatnám, hogy gyakoribb alkalmassági vizsga legyen (...mondjuk azt is hogy mindenkinek nem csak egészségügyi, hanem kresz és psziho vizsgálat legyen a jogsiszerzés után is időnként). Félig viccesen mondom, hogy a legegyszerűbb szűrés az lenne, hogy rendőrbácsik végigsétálnak a parkolókon, és ha delikvens nem tud beállni két fehér vonal közé, akkor jogsi el, mehet gyakorlati vizsgára újra.

Sajnos kevesen vannak úgy mint Édesapám volt, aki hatvanvalahány évesen , amikor az első (nem is nagyon) veszélyes szitut okozta, kezembe nyomta az autó forgalmiját, hogy akkor Ő most lezártnak tekinti az élete ezen részét...  :innocent:
Akinek olyan baja van ami miatt nem ajánlott a vezetés azt a közeti orvos, kiszűri! És erre elég sűrűn sor kerül, mert 2 évenként kell megújítani a jogsiját, legalább is az öregeket (viszont a fiatalokat aligha)
A rosszul parkolok többsége azért teszi , mert leszarja a másikat, ki ha ő nem...nem azért mert öreg vagy fiatal :winkiss:

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20944 Dátum: 2017.01.10 11:04:23 »
Én normális alkalmassági vizsgálatot szeretnék - mert ami a körzeti orvosnál megy, az még viccnek is gyenge. A szomszéd lépcsőházban a bácsika alíg bír elvánszorogni a kocsihoz meg beszállni - csak hogy a legegyszerűbb esetet mondjam: hogy fog adott esetben egy erőset fékezni?!
Igen, van egy réteg aki a le***ás miatt parkol keresztbe, de én úgy látom, a többség egyszerűen nem tudja kezelni rendesen az autót. Lásd a balra kanyarodásnál bevágók (sőt, újabban már sima egyenes haladásnál is figyelni kell, mert a sok fogalmatlan már sávon belül is balra tart), vagy személyes kedvencem, az Erzsébet híd budai hídfő előtti S kanyar.

A baj az, hogy nincs az a politikus, aki felvállana egy olyan népszerűtlen intézkedést, hogy a jogsiszerzés nehezítése + megtartáshoz a feltételek szigorítása. Meg persze kell a bevétel az üzemanyag aprópici adótartalmából...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20945 Dátum: 2017.01.10 11:06:56 »
Akinek olyan baja van ami miatt nem ajánlott a vezetés azt a közeti orvos, kiszűri! És erre elég sűrűn sor kerül, mert 2 évenként kell megújítani a jogsiját, legalább is az öregeket (viszont a fiatalokat aligha)
A rosszul parkolok többsége azért teszi , mert leszarja a másikat, ki ha ő nem...nem azért mert öreg vagy fiatal :winkiss:

A baj ott van, ha ismerős a körzeti orvos, vagy éppen nem lelkiismeretes, és még egy mezei "látás/olvasópróbát" se csinál az illetővel.

Nekem hivatásos jogsim van, 5 évente kell megújítani, és nem a körzeti orvos dönt róla. Ja és persze van mellette vérvétel, vizelet, színlátás és egyéb vizsgálatok is. Nem azt mondom, hogy ez legyen az általános, de valahol a 2 között kellene összehozni valamit.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20946 Dátum: 2017.01.10 11:09:03 »
Nem ismered a kreszt?
Városban nem kötelező a jobbratartás [rohog]
Még mindig jobb mintha 90-el szlálomozott volna a Hungárián, mint néhány friss jogsis  :winkiss:

Lehet nem kötelező, de azért a zavarás, akadályozás, feltartás, veszélyeztetés fogalmai közül azért csak alkalmazható az egyik arra, aki a belsőben 45-tel araszol, holott kint a 70-es tábla.  ;)
És lehet pont ezek miatt kényszerül az autós szlalomozásra.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20947 Dátum: 2017.01.10 11:18:10 »
Az az igazán probléma, hogy nem lehet általánosítani. Anyukám idén lesz 80 éves, nyilván ő is lassú, megfontolt, ráadásul, mióta 10 éve újra vezet, előtte kimaradt 30, simán el tudom képzelni, hogy ha nem is 45-tel, de azért a forgalmat feltartva hasonló szitut okozva vezetne Pesten, ha vezetne. Mondja is mindig, hogy 40 éve más volt, az autók is lassabbak voltak, a forgalom is kisebb, a mostani agresszív állatok közé viszont nem merészkedne. De ahol lakik, ott muszáj, mert egy 100 fős faluban él (nem ott élt korábban, csak 10 éve lett "falusi"), ahol nincs semmi, még kenyérért is át kell menni a szomszéd településre, nem beszélve a többiről. Biztosan nem egyedi eset az övé, szerintem 10.000-es nagyságrendű ez a réteg, nem lehet ezektől elvenni az életet azzal a felkiáltással, hogy "túl lassú vagy, öreg!", akkor esetleg kiderülne, hogy ott tartunk, mint anno a spártaiak a Taigetosszal, csak a technikánk más a dologhoz.
Természetesen én is bosszankodom, amikor egy hasonló esettel találkozom, de ki is merül az egész a bosszankodásban.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.10 11:19:56 írta music »
music     

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20948 Dátum: 2017.01.10 11:31:57 »
Természetesen én is bosszankodom, amikor egy hasonló esettel találkozom, de ki is merül az egész a bosszankodásban.
...világos, nem tartozom azok közé, akik úgy gondolják hogy megengedett legnagyobb = kötelező legkisebb sebesség. Tudomásul kell venni hogy egy közösségben élünk és legtöbbször alkalmazkodni kell (na, ebben 1-es alát teljesít a mi társadalmunk)
De az autópályára szemből felhajtó és ezzel magán kívül 2 embert megölőket - akár fiatal, akár idős -  ki kell szűrnie a rendszernek, erre pedig jelenleg nem alkalmas.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20949 Dátum: 2017.01.10 11:37:46 »
Én is csak bosszankodom, illetve max megjegyzem magamnak, hogy de béna az illető, vagy ugye itt kiírom magamból a "dühömet". Én már régen leszoktam és letettem arról, hogy másokat próbáljak tanítani helyesen közlekedni az utakon - nincs értelme.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20950 Dátum: 2017.01.10 11:44:45 »
De az autópályára szemből felhajtó és ezzel magán kívül 2 embert megölőket - akár fiatal, akár idős -  ki kell szűrnie a rendszernek, erre pedig jelenleg nem alkalmas.
Sajnos erre egyetlen rendszer sem alkalmas. Kicsit erős a példa, a tömeggyilkosoknál is utólag lehet visszafejteni a jeleket, amik odáig vezettek, hogy gyilkolt az illető. Ezen jelek alapján elvileg ki lehetne tehát szűrni a tömeggyilkosokat. Csakhogy mégsem, ugyanis ezrével szaladgálnak hasonló "paraméterű" emberek, akikből mégsem lesz tömeggyilkos.
Aki szemben felhajt az autópályára, az sem szokásból teszi ezt, hanem egyszer csak figyelmetlenségből, lehetetlen előre jelezni. Pár éve volt egy szörnyű, halálos baleset a Lágymányosi Rákóczi-hídnál, éjjel esőben, a közlekedési jelek sem voltak talán jól láthatóak - bárkivel megeshet az ilyesmi kellően szerencsétlen körülmények esetén. Természetesen nem akarok egyenlőségjelet tenni ez, és a Hungárián 45-tel menés közé, csak hol húzod meg a határt?
Ahogy a gyermekneveléshez is alapból mindenkinek van joga, a legnagyobb suttyóknak/pedofiloknak/stb. is, az autóvezetés is, egy vizsga után bárki számára gyakorolható.
music     

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20951 Dátum: 2017.01.10 12:16:25 »
Természetesen nem lehet mindent kiszűrni, minden balesetet elkerülni, minden szituációra felkészíteni. De a számát, valószínűségét csökkenteni igen - képzéssel, szűréssel. (ahogy a sebességkorlátozással sem zárod ki az összes baleseti szituációt, csak erősen csökkented a valószínűségét)
A nagyon durva esetek nem hiszem, hogy bárkivel előfordulhatnak. Nagyon jól behatárolható készségek kellenek az elkerüléséhez: éleslátás, periférikus látás, térlátás, figyelemmegosztás - ezekre pedig léteznek tesztek. A hülyék/elmebetegek kiszűrésére nem - de arra meg hatékony rendőri ellenőrzés kell, nem pedig fix trafiipaxok km-ről látható helyeken meg mozgó traffipax a városvége táblától 20m-re + elvétve az út szélén álló és jogsit-forgalmit ellenőrző rendőrtanoncok.


OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20952 Dátum: 2017.01.10 13:34:01 »
Az az igazán probléma, hogy nem lehet általánosítani. Anyukám idén lesz 80 éves, nyilván ő is lassú, megfontolt, ráadásul, mióta 10 éve újra vezet, előtte kimaradt 30, simán el tudom képzelni, hogy ha nem is 45-tel, de azért a forgalmat feltartva hasonló szitut okozva vezetne Pesten, ha vezetne. Mondja is mindig, hogy 40 éve más volt, az autók is lassabbak voltak, a forgalom is kisebb, a mostani agresszív állatok közé viszont nem merészkedne. De ahol lakik, ott muszáj, mert egy 100 fős faluban él (nem ott élt korábban, csak 10 éve lett "falusi"), ahol nincs semmi, még kenyérért is át kell menni a szomszéd településre, nem beszélve a többiről. Biztosan nem egyedi eset az övé, szerintem 10.000-es nagyságrendű ez a réteg, nem lehet ezektől elvenni az életet azzal a felkiáltással, hogy "túl lassú vagy, öreg!", akkor esetleg kiderülne, hogy ott tartunk, mint anno a spártaiak a Taigetosszal, csak a technikánk más a dologhoz.
Természetesen én is bosszankodom, amikor egy hasonló esettel találkozom, de ki is merül az egész a bosszankodásban.
Ez se biztos, hogy mindig így van: apósom is akkoriban 80 volt, úgy száguldott a Törökvészin 70-el, hogy kapaszkodtam automatice, a Pilisben pedig úgy kiegyenesítette az útat , hogy lefutott az útról. Na ez betett a feleségemnek, el is vette tőle a kocsit, inkább ő(meg én) fuvarozta, ha kellett .

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20953 Dátum: 2017.01.10 13:39:30 »
Most a vezetés miatt, mások a lakóházban minden technikai fejlesztést megfúró öregnéni miatt bosszankodik :D
30 felett az ember lője főbe magát! :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20954 Dátum: 2017.01.10 18:05:55 »
Érdekes, hogy nincs egyetértés "szakemberek" esetében sem arról, hogy hasznos-e a motor hidegen járatása vagy sem:

*Volkswagen - Papp László, műszaki oktatásvezető: A motorokat – mérettől szinte függetlenül – csak maximum fél percig javasolom melegíteni, utána rögtön el lehet indulni.
*Toyota - Krajcsovits Sándor, osztályvezető: A dízelmotorok nagy előnye a kisebb hőveszteség, ebből fakadóan hátrányuk a hidegindítás, a benzinesekhez képest lassabb bemelegedés. Turbódízel motornál a csapágyak nagy terhelésre méretezettek, de a megfelelő kenőképesség ideális hőmérsékletet igényel, ezért javaslom álló helyzetben melegíteni a dízelmotort a méretétől függően akár 2-5 percig is. A hideg motorra "ráengedni" a több száz Nm-es nyomatékot nem igazán támogatja a tartós üzemet. Ne feledkezzünk meg arról, hogy egy modern dízelmotor már 1200-1500-as percenkénti fordulaton leadja a teljes nyomatékának 70-90 százalékát, ami akár 270-350 Nm is lehet. A precíz kis hézagokkal gyártott nagyfordulatú turbófeltöltő szintén érzékeny a kenőolaj állapotára. Szerintem a szívó benzines motorokat is érdemes álló helyzetben melegíteni, csak rövidebb ideig, 1-4 percig. Magánvéleményem az, hogy a kis hengerűrtartalmukhoz képest nagy teljesítményű turbós benzinmotorok hasonló gondoskodást igényelnek, mint a dízelek, különösen a turbófeltöltőre kell odafigyelni. Annyi előnyük lehet – a dízelekhez képest –, hogy a melegítési idő rövidebb.
*BMW - Dabóczi Balázs: A sokszor hallottakkal ellentétben nem javasoljuk álló helyzetben járatni a motort nagy hidegben, el lehet indulni egyből. Ennek egyszerű oka van, a motor így éri el a lehető leghamarabb az üzemi hőmérsékletét, illetve a katalizátorok működési hőmérséklete ezzel a módszerrel garantálható a leggyorsabban. Így keletkeznek a lehető legrövidebb ideig olyan anyagok, amelyek a motor károsodásában jelentős szerepet játszhatnak (savas kémhatású vegyületek).
*Kelemen György autószerelő: Dízeleknél legalább egy perc alapbemelegítést ajánlok, hogy ne csörögjenek, kattogjanak. Szívó és turbós benzinesnél már 10 másodperc elteltével elindulhatunk. Függetlenül a motor típusától, mindegyiknek jót tesz egy kevéske melegítés.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61