Szia !
Elöljáróban : téved , aki szerint jobb a japán gyártású Carina . Az angolnak legfeljebb egyes kis szépséghibái vannak , amelyek a japánnak nem (pl. az angolban szét szokott jönni az ajtókárpit , a japánban nem) - érdemben ugyanolyan tartós és megbízható . Ráadásul a korai évjáratú japánoknak van egy problémája , amely az angoloknak nincs : a dugattyúgyûrûk anyaghibája miatt elõbb kezdenek el olajat fogyasztani .
Amúgy kicsit fals ez a japán-angol felosztás , mert kezdettõl (92-tõl) fogva csinálták Angliában is a kocsit - szal inkább úgy érdemes felosztani a Carinákat , hogy facelift elõtti és utáni ; a facelift '96 elején volt valamikor . Fõ külsõ ismertetõ jel : facelift elõtt az embléma a hûtõrács közepén , utána fölötte a motorháztetõn . Ha van rá pénzed , érdemes facelifteset keresni (ezek amúgy már mind angolok) , mert ezek az autók jobbak - jellemzõen magasabb a felszereltség , és biztonságosabb (átdolgozott , megerõsített) a karosszéria . Kicsivel millió fölött találsz jó , facelift utáni , liftback (ötajtós) Carinát .
Ha teheted , vegyél kétliterest , mert jobban megy és alig fogyaszt többet ; de azért ne koncentrálj erre , mert sokkal ritkább , mint az 1.6-os , és az is elégségesnek nevezhetõ , ha nem vagy nagyon sportos sofõr .
Az említett netes oldalakon érdemes nézelõdni , ott hirdetik a legtöbbet .
Ha TÉNYLEG átfutod a két fõ topikot , igazából minden kérdésedre megtalálod a választ
Nagyon köszi az infókat.
Valami hasonlókra számítok majd még. :kacsint:
Még csak a típushiba topik 20. oldala körül járok, de vhogy begyorsítok majd.
Mindent nem akarok elsõre megkérdezni, mert úgyis sok lenne az olvass vissza válasz, bár mentségemre lenne mondva a 286 + 89 oldal.
Érdekelne viszont addig is, hogy a Carinánál a kötelezõ szervíz dolgok hogyan vannak, mikor mit kell cserélni.
Össze van ez esetleg szedve vhol. Ha meglenne, akkor adott futásteljesítményû kocsiknál tudnék kalkulálni szervízköltségekkel.
2 literest én is szeretnék, még beleférne.
Felcsillant a szemem, mikor vhol olvastam vmi feltöltõrõl
de asszem nekem csak 1-2év ~30-60E km-re kellene az autó, utána TLC :vezetes:
Na olvasgatok, kellene csinálnom egy ilyen "how to buy a carina" csekklistet. Aki tud segítsen. Általánosságban konyítok az autókhoz (a mostanit akitõl vettem, majdnem összevesztem vele, hogy miért akarom szétszerelni a kocsit vétel elõtt :-) ), érdekelne típusspecifikus infó.
A Carinánál melyik dob fogja vissza a hangokat? Ha teszek csak hátsó sportdobot, megfogok bolondulni autópályán? Vagy csak krómvéget érdemes felrakni?
Nálam még max alufelni fog felmenni, meg talán lightos fólia. (Fehér carina így biztos dögös lehet)
Ja: melyik szín nem metál? (másképpen: melyik sérülékenyebb, marja fel a madársz*r, stb.)
Speciálisan Carina honlapok, amiket nekem esetleg nem dob ki a gúgöl?
Ja: gázos változat is kizárva!
Basszus a 4 ajtósokból mennyi van..... De nekem akkor is 5 kell.
Kicsit zavar, hogy nem tudok rendesen 5 ajtósra szûrni. A hirdetõk nagy része téveszti az 5 ajtó és 4 ajtó közötti különbséget, a liftback-rõl, meg a hatchbackrõl már nem is beszélve. Már engem is megkavartak ezzel. Tegnap próbáltam kigubancolni: akkor a 4 ajtós, aminek nem nyílik a csomagtartó az utastérbe az a sedán, a másik pedig a .... a liftback, ugye? Oldalról ezeket nehéz kiszúrni, csak a hátsó ajtó utáni kis oldalablakról lehet rájönni.
S hatchbackról pedig itt nem beszélünk, ha minden igaz. A hatch ha minden igaz szintén az utastérbenyíló de sokkal rövidebb "csapotthátú" téma, nem? Mint pl corolla, bár ott van hosszabb, liftes változat is.
Néhány hülye kérdés:
El lehet tüntetni a típusjelzéseket az autóról? Elõl is hátul is, mindent?
A sebváltókarban miért van 2 kanyar?
Akik a kárpitszínt-mintát kitalálták, ugye azokat már kirúgták a toyotától? :-)